دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 به زبان فارسی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

همه افراد بعد از خرید مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی بوش نسبت به نصب و راه‌اندازی این وسیله پرکاربرد اقدام می‌کنند. سپس با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی نحوه استفاده از آن را یاد می‌گیرند. با توجه به اینکه شستن ظرف‌ها به صورت دستی مصرف آب را افزایش می‌دهد، نصب ماشین‌های ظرفشویی تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی در مصرف آب دارد. تمام محصولات شرکت آلمانی بوش از جمله ماشین ظرفشویی به دلایل مختلف مانند بازدهی زیاد، سر و صدای بسیار کم، مصرف انرژی پایین، شستشوی باکیفیت ظروف و غیره در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند. برای شستشوی ظرف‌ها ماشین ظرفشویی بوش هم می‌توان از قرص‌ها و هم از پودر‌های مخصوص ظرفشویی‌ موجود در بازار استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم درباره نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی بوش سری 4 توضیح دهیم. پس از نصب اصولی این دستگاه و مطالعه دفترچه‌ی راهنمای آن به خوبی می‌توان با نحوه عملکرد آن آشنا شد.

این دفترچه راهنما حاوی اطلاعاتی است که تمام نکات مربوط به ماشین ظرفشویی بوش سری 4 از زمان نصب و راه‌اندازی تا استفاده صحیح از دکمه‌های این دستگاه در آن توضیح داده شده است. در این دفترچه راهنما معنی کلیدها و معنی اصطلاحات، برنامه‌های شستشو، نحوه نصب و نکات ایمنی مربوط به ماشین ظرفشویی بوش سری 4 توضیح داده شده است. در بخش‌های بعدی مقاله به طور کامل تمام محتویات داخل دفترچه راهنمای این دستگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راهنمای هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از ظرفشویی بوش

در دفترچه راهنمای فارسی ظرفشویی بوش سری 4 به این نکته ایمنی اشاره شده است که حتما باید به ظرفیت دستگاه توجه داشته باشید و بیش از مقدار ظرفیت از آن استفاده نکنید. از سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی غافل نشوید و پس از چند بار استفاده فیلتر دستگاه را بررسی کنید. قبل از قرار دادن ظرف‌ها در داخل ماشین تکه‌ها و پس مانده‌های بزرگ غذا را از روی آن‌ها بردارید. برای این کار نیازی به آبکشی ظرف‌ها نیست. برای جلوگیری از کاهش عملکرد و آسیب دیدن دستگاه، هر چهار ماه یکبار ماشین ظرفشویی بوش را جرمگیری کنید. برای اینکه بهینه‌ترین استفاده را از انرژی برق و آب داشته باشید، همواره سعی کنید که همه ردیف‌های ظرفشویی را با قرار دادن ظرف‌ها پر کنید. دقت کنید که دهانه ظروف به سمت پایین قرار گرفته باشد تا هنگام شستشو واژگون نشوند. ظروفی که به شکل قوس‌دار و توگرد هستند باید به صورت مایل در داخل ماشین قرار دهید که آب در داخل آن‌ها جمع نشود‌.

دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4

بهتر است ظروف بسیار کوچک را در داخل ماشین ظرفشویی بوش قرار ندهید، زیرا احتمال اینکه از داخل سبد به بیرون بیفتند وجود دارد. در هنگام چیدن ظرف‌ها آن‌ها باید به گونه‌ای قرار گیرند که گردش آب با مشکل مواجه نشود. ظرف‌های مسی، چوبی، قلعی، تزئینی و به طور کلی ظرف‌های حساس و ظریف که قیمت بالایی دارند، بهتر است که در داخل ماشین ظرفشویی شسته نشوند. ظروف پلاستیکی حساس به آب گرم نیز به هیچ عنوان نباید داخل دستگاه قرار بگیرند. رنگ ظروف طلایی، نقره‌ای و کریستال ممکن است با قرار گرفتن در داخل ماشین ظرفشویی بوش تغییر کند‌. هیچ وقت نباید فکر کنید که استفاده از حجم زیاد پودر شستشو تاثیر بیشتری در تمیز شدن ظروف دارد. بلکه باید بدانید که مقدار پودر باید به اندازه کافی باشد. سر و صدای این نوع ماشین ظرفشویی بسیار کم است. در دفترچه راهنمای فارسی ظرفشویی بوش سری 4 به این نکته هم اشاره شده است که به نظافت این دستگاه اهمیت دهید و با این کار طول عمر مفید آن را افزایش دهید.

راهنمای نصب و راه‌اندازی ماشین ظرفشویی بوش

نصب و راه‌اندازی ماشین ظرفشویی بوش باید توسط افراد متخصص انجام شود، زیرا افراد عادی از عهده این کار بر نمی‌آیند.‌ اگر می‌خواهید دستگاه شما از گارانتی و ضمانت‌نامه برخوردار شود، حتما باید نصب آن را به تعمیرکاران ماهر ماشین ظرفشویی بسپارید. در این بخش از مقاله، دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی بوش سری 4 قصد داریم نکات مهمی که در زمان نصب و راه‌اندازی طرفشویی بوش باید مورد توجه قرار بگیرد، توضیح دهیم.

دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4

تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی BOSCH

در ساخت ماشین ظرفشویی بوش قوانین مربوط به حفظ محیط زیست رعایت شده است. در دفترچه راهنمای این محصول به این نکته اشاره شده است که برای جلوگیری از ایجاد خط و خش در ماشین ظرفشویی بوش سری 4 باید با دقت به مراحل تنظیم سختی آب در این دستگاه توجه کنید. با استفاده از کاغذ سنجش به میزان سختی آب را در منطقه زندگی خود دست پیدا کنید. در کشور ما در مناطق مختلف سختی آب متفاوت است‌. بعد از به دست آوردن میزان سنجش آب باید دستگاه خود را روشن کنید. به صورت همزمان دکمه‌های پروگرم A و استارت 9  را فشار دهید تا علامت اختصاری H:O را در نمایشگر ماشین ظرفشویی مشاهده کنید. بلافاصله بعد از به نمایش درآمدن علامت H:O دکمه‌ها باید رها شوند. دکمه LED در این دستگاه میزان سختی آب را به خوبی نشان می‌دهد. مقدار پیش فرض این عدد که در کارخانه روی نمایشگر نشان داده می‌شود، H:04 است. بعد از اینکه سختی آب منطقه زندگی خود را مشاهده کردید، باید آن را روی دستگاه خود ست کنید. برای تنظیم سختی باید از دکمه C یا پروگرم استفاده شود و پس از تنظیم آن را با دکمه 9 یا استارت ذخیره نمایید.‌ اگر نتوانستید این مراحل را با موفقیت سپری کنید، نگران نباشید. ماشین ظرفشویی بوش را خاموش و دوباره روشن کنید و مراحلی که ذکر شد مجددا انجام دهید.

بیشتر بخوانید 4 دلیل اصلی نمایش ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش

نحوه استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از نکاتی که در دفترچه راهنمای فارسی ظرفشویی بوش سری 4 به آن پرداخته شده است،‌ نحوه ریختن مایع جلا دهنده در این دستگاه می‌باشد. قبل از اینکه مایع جلا دهنده را داخل دستگاه بریزید حتما باید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشید و بهتر است یک سال تا تاریخ انقضای مایع جلا دهنده فرصت باقی مانده باشد. حالا باید مخزن جلا دهنده ظرفشویی را پر از مایع جلا دهنده کنید. پس از باز کردن دریچه و ریختن مایع هنگام بستن درب از بسته شدن آن مطمئن شوید. با استفاده از جلا دهنده ظرف‌ها بعد از شستشو تمیزتر و شفاف‌تر شوند. اگر ظرف‌ها خیلی کثیف بود مواد شوینده بیشتری استفاده کنید. دریچه مواد شوینده قبل از ریختن آن حتما باید کاملا خشک باشد.

تمیز کردن‌ فیلتر در ماشین ظرفشویی BOSCH

کسانی که به سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 اهمیت می‌دهند، دستگاه آن‌ها کمتر دچار خرابی می‌شود. فیلتر این دستگاه پس از شش بار استفاده از آن حتما باید تعویض شود. برای این کار ابتدا باید فیلتر بر خلاف عقربه‌های ساعت چرخانده شود و سپس توری با کشیدن به سمت بالا خارج شود. آب باید به راحتی از فیلتر قرار گرفته در مسیر شیر آب سینک بگذرد. در صورت عدم عبور آب با یک مسواک نرم فیلتر را مورد شستشو قرار دهید. در مرحله بعدی باید دوش‌های بالا و پایین ماشین ظرفشویی را خارج کنید و به بررسی سوراخ‌های روی آن بپردازید تا گرفته نباشند. وقتی فیلتر‌ها را از داخل ماشین ظرفشویی بوش بیرون می‌آورید،‌اضافات گیرکرده به پروانه تخلیه در  قسمت کف دستگاه را با استفاده از یک قاشق خارج کنید.

فیلتر لباسشویی بوش

دکمه‌های پنل در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4

  1. دکمه Power در ماشین ظرفشویی بوش برای روشن و خاموش کردن این دستگاه کاربرد دارد.
  2. دکمه Programs برای انتخاب برنامه مورد نظر کاربرد دارد.
  3. دکمه Display به عنوان نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش معرفی می‌شود‌.
  4. دکمه Start برای شروع برنامه یا متوقف کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. دکمه TimerSitting جهت تنظیم زمان در ماشین ظرفشویی بوش کاربرد دارد.
  6. دکمه ExtraOptions برای مشاهده ویژگی‌های اضافه در ماشین ظرفشویی بوش استفاده می‌شود.

امکانات موجود در ماشین ظرفشویی بوش

در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 درباره امکانات این دستگاه نیز توضیح داده شده است. وجود نمودار مصرف انرژی +A در این وسیله صرفه اقتصادی در مصرف انرژی را نشان می‌دهد. سیستم شسشوی خودکار ماشین ظرفشویی بوش به طور خودکار دارای دمای بین 45 تا 65 درجه است. یکی دیگر از امکانات این دستگاه این است که برنامه شستشوی قوی با دمای 70 درجه دارد. داشتن سیستم شستشوی اقتصادی با 50 درجه،‌ داشتن قابلیت محافظت از ظروف شیشه‌ای با 40 درجه،‌ سیستم شستشوی پر سرعت، داشتن عملکرد شستشوی اولیه، فضای کافی برای قرار دادن ظرف‌ها، سیستم شستشو با سرعت متغیر، داشتن خشک کن اضافه مجهز به EcoSilence Drive، سیستم هیدرولیک، سیستم ضد نشت آب، داشتن سنسور تشخیص مقدار آب در داخل دستگاه، سیستم خشک کن، داشتن قابلیت تاخیر در شروع شستشو به مدت یک روز از امکانات دیگر ماشین ظرفشویی بوش به شمار می‌روند.

دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4

راهنمای نحوه استفاده از دستگاه

در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 به نکاتی مهمی درباره نحوه استفاده از این دستگاه ذکر شده است. برای استفاده از ماشین ظرفشویی بوش سری 4 ابتدا ظروف کثیف را داخل دستگاه بچینید و آن را روشن کنید. پس از قرار دادن ظروف صبحانه در داخل ماشین بدون استفاده از مواد شوینده مرحله شستشوی مقدماتی را طی کنید. سپس بعد از صرف وعده غذایی ناهار ظروف کثیف باید به ظروف صبحانه داخل ماشین ظرفشویی اضافه شود و بار دیگر شستشوی مقدماتی بدن استفاده از هیچ شوینده‌ای انجام شود. در مرحله بعدی ظروف کثیف شام نیز با همین روال در داخل دستگاه کنار ظروف صبحانه و ناهار قرار می‌گیرد. وقتی شستشوی مقدماتی به پایان رسید، زمان ریختن ماده شوینده فرا می‌رسد تا با انتخاب بهترین برنامه شستشو ظروف به خوبی تمیز شوند. با کمک مراحلی که توضیح داده شد، بهترین راندمان را کسب خواهید کرد. مصرف برق در ماشین‌های طرفشویی بوش پایین است و استفاده از آن تاثیر خیلی زیادی در افزایش هزینه‌های برق در بلند مدت ندارد و از این بابت نباید نگران باشید.‌

برای تعمیر ماشین ظرفشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

برنامه‌های شستشو در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4

برنامه Rinse در ماشین ظرفشویی بوش سری 4 برای آبکشی ظروف استفاده می‌شود. برای آبکشی ظروف چرب قبل از استفاده از برنامه اصلی از برنامه راینز استفاده می‌شود‌. برنامه Express در ماشین ظرفشویی بوش برای شستشوی سریع ظروف بدون استفاده از مواد شوینده و خشک کن کاربرد دارد. برنامه Normal همانطور که از نامش پیداست، برای شستشوی ترکیبی و نرمال ظرف‌ها به صورت روزانه استفاده می‌شود‌.  برنامه Glass برای شستن ظرف‌های کریستال و شیشه‌ای دارای حساسیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه هوشمند Auto در این دستگاه به طور خودکار تشخیص می‌دهد که کثیفی ظروف تا چه حد است. برنامه Heavy برای شستشوی ظرف‌های بسیار کثیف مانند بشقاب و قابلمه کاربرد دارد. مصرف انرژی در این برنامه بالاست زیرا مدت زمان زیادی طول می‌کشد‌. برنامه Delicate در ماشین ظرفشویی بوش سری 4 برای شستشوی پرقدرت ظروف استفاده می‌شود‌. برنامه HygienePlus یا شستشوی بهداشتی در این دستگاه برای از بین بردن باکتری‌ها کاربرد دارد و با بالا بردن دمای آب تا 70 درجه سانتی‌گراد و نگه داشتن آن به مدت ده دقیقه در همین دما تمام باکتری‌ها را از بین می‌برد و فضای داخل ماشین ظرفشویی را کاملا بهداشتی می‌کند. برنامه Vario Speed Plus برای شستشوی سریع، برنامه Intensive zone برای شستشوی پرفشار و برنامه Half load برای نصف ظرفیت شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش سری 4

در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 نحوه ریست کردن این دستگاه به صورت توضیح داده شده که به راحتی می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را ریست کنید. محل قرارگیری دکمه ریست روی پنل می‌باشد. به راحتی با استفاده از این دکمه می‌توان ماشین ظرفشویی بوش را ریست کرد. برای این کار فقط باید این دکمه را با انگشت خود فشار دهید و چند ثانیه به همان حالت باقی بمانید. با انجام این کار دستگاه در حالت تخلیه قرار می‌گیرد و بعد از پایان تخلیه با خاموش و روشن کردن ماشین ظرفشویی بوش ریست انجام می‌شود و می‌توان برنامه جدید شستشو را وارد کرد. یکی دیگر از روش‌های ریست جدا کردن کابل دوشاخه برق دستگاه از پریز برق می‌باشد و 15 دقیقه اجازه دهید به همان حالت باقی بماند. بعد از این که دوشاخه را به برق وصل کردید باید حدود سی ثانیه صبر کنید و سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

مقاله پیشنهادی ارور e09 ماشین ظرفشویی

دانلود دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMU50D05AU

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SPS4HKW45G

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل HBS534BS0B

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMV46NX00G

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46MW03G

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به تمام نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 اشاره کنیم. این نکات شامل راهنمای هشدارهای ایمنی، راهنمای نکات مربوط به نصب و راه‌اندازی مانند نحوه تنظیم سختی آب، راهنمای نحوه استفاده از مایع جلا دهنده، راهنمای نحوه تمیز کردن فیلتر، توضیح درباره دکمه‌های موجود در پنل، راهنمای امکانات موجود در ماشین ظرفشویی بوش، نحوه استفاده ماشین ظرفشویی بوش سری 4 و معرفی برنامه شستشو  و نحوه ریست کردن این دستگاه می‌باشد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات شما درباره دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 4 افزایش یافته باشد.

4.4/5 - (36 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. سلام خواستم بدونم ظرفشویی مدل SMS46NW01B بوش سری ۴ آلارم پایان شستشو داره؟
    اگه داره چه جوری فعالش کنم
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا