تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

همه یخچال‌ها سر و صدا می‌کنند. اما وقتی صدای ناآشنا یا آزاردهنده یا حتی بلندی را از یخچال خود می‌شنوید دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟ اگر یخچال پر سر و صدا شما با مشکلات دیگری مانند سرد نشدن مواد غذایی، کار نکردن یخساز یا گرمای زیادی که از زیر دستگاه نشات می‌گیرد همراه است عاقلانه است که با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

اما اگر بتوانید تعیین کنید که صدا از کجا می‌آید مثلاً منشا صدا کمپرسور است و هر چند وقت یکبار رخ می‌دهد ممکن است بتوانید خودتان این مشکل یخچال را تشخیص دهید و آن را برطرف نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

نکات کلیدی

  • صدای تلق تلق، چکه کردن، جیر جیر، صدای وزوز از جمله صداهای رایج یخچال فریزر است.
  • اینکه منبع صدای یخچال کجای آن باشد تاثیر زیادی بر روش حل مشکل دارد.
  • گاهی خاک گرفتن کندانسور باعث می‌شود سر و صدای زیادی ایجاد شود.

آیا یخچال پر سر و صدای شما نیاز به تعمیر دارد؟

اگر یخچال شما صداهای عجیبی تولید می‌کند پیدا کردن علت صدای آن شاید کمی وقت گیر باشد. برای شروع، تشخیص صداهایی که نیاز به تعمیر دارند سخت است اما در عین حال مطلوب نیست پول خود را برای بررسی‌های غیر ضروری هدر دهید پس برای جلوگیری از تعمیرات غیر ضروری، بهتر است با صداهای مختلفی که یخچال می‌تواند ایجاد کند آشنا شویم.

1. صدای مداوم و آرام

این صدا کاملا طبیعی و در واقع نشانه خوبی است. این صدا نشان می‌دهد که یخچال شما همانطور که باید کار می‌کند. بنابراین اگر این صدا را شنیدید یخچال شما سالم است. چیزی که می‌شنوید صدای کمپرسور در حال کار است که بین 60 تا 80 درصد مواقع روشن می‌شود. به واقع هیچ راهی برای خلاص شدن از شر این صدا وجود ندارد. به طور کلی این صدا خیلی آزار دهنده نیست اگرچه همه افراد سطوح مختلفی از تحمل نویز را دارند.

اگر صدا را آزاردهنده می‌دانید کمی موسیقی ملایم یا صدای پس‌زمینه تلویزیون برای کم کردن این صدا کافی است. از طرف دیگر می‌توانید یخچال فریزر جدیدتری را تهیه کنید. جدیدترین مدل‌ها دارای کمپرسورهای خطی هستند که همیشه روشن می‌مانند بنابراین کمتر متوجه صدای ملایم یخچال می‌شوید. اگرچه این یخچال‌ها گران‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر هستند اما به‌طور محسوسی بی‌صدا کار می‌کنند.

2. صدای بلند یخچال فریزر

اگر یخچال فریزر شما شروع به تولید صداهای بلند و غیر معمول کرد ابتدا منبع صدا را پیدا کنید. درب فریزر را باز کنید اگر بعد از انجام این کار صدا بلندتر باشد، به احتمال زیاد مشکلی در فن گردشی یخچال شما وجود دارد.

اگر متوجه تغییری نشدید کمپرسور را از نظر سر و صدا بررسی کنید. این واحد سیاه رنگ را در پشت یخچال با سیم‌ها و لوله‌های مختلفی که به آن منتهی می‌شود پیدا خواهید کرد. اگر این منبع صدا است باید روی تعویض آن سرمایه گذاری کنید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

3. صدای اصطکاک

اگر یخچال فریزر ضد یخ زدگی دارید و صدای خراش از آن می‌شنوید این معمولاً نشان‌دهنده تجمع یخ در اطراف یکی از فن‌ها است. اگر اینطور باشد متوجه خواهید شد که یخچال شما آنقدر که باید خنک نیست. در این حالت ممکن است موتور فن معیوب شده باشد. ابتدا فن‌ها را قبل از تماس با تعمیرکار بررسی کنید.

با خاموش کردن دستگاه شروع کنید. سپس آلودگی یا تجمعی که ممکن است جریان هوا را مختل کند و مانع حرکت فن شود را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه انسداد، از یک برس نرم برای برداشتن آنها استفاده کنید.

برق را دوباره وصل کنید و اگر صدا ادامه داشت، فن را تعویض کنید. تعویض فن موتور یخچال کاری تخصصی است و باید از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

4. صدای تلق تلق

اگر ظرف تخلیه زیر یخچال شما شل شده باشد صدایی آزاردهنده ایجاد می‌کند. خوشبختانه این مشکل به راحتی قابل رفع است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ظرف تخلیه را با چسب نواری محکم در جای خود بچسبانید.

نشتی یخچال

5. صدای چکه کردن

این صرفا صدای چکه کردن آب یخ‌زده داخل ظرف زیر یخچال شماست. بنابراین جای نگرانی نیست.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6. صدای وزوز

اگر یخچال شما دارای دستگاه آبریز و یخساز روی درب آن است ممکن است هر بار که از آن استفاده می‌کنید متوجه صدای وزوز شوید. باز هم این صدا کاملا طبیعی است و هیچ تعمیری لازم ندارد. اما ببینیم چگونه صدای یخچال را قطع کنیم.

شناسایی علت صدای درب یخچال

صدای جیر جیر در یخچال می‌تواند آزاردهنده باشد. درب یخچال صبح، ظهر و شب باز و بسته می‌شود بنابراین صدای جیر جیر گاه به گاه مشکلی قابل انتظار است. خلاص شدن از شر صدای درب یخچال چند دقیقه طول می‌کشد و ابزارها و تجهیزات ساده‌ای مورد نیاز است.

تا زمانی که صدایی که در یخچال در هنگام باز شدن ایجاد می‌شود صدای خراشیدن بلند یا صدای ساییدن غیرعادی نباشد به احتمال زیاد می‌توان آن را به سرعت و به راحتی برطرف کرد. اگر صدای بلندی مانند خراشیدن فلز روی فلز شنیده می‌شود تعمیر درب یخچال ضروری خواهد بود.

خرابی درب یخچال

بدون توجه به سازنده یا مدل دستگاه، درب یخچال معمولاً دارای دو لولا است. یکی لولا در بالا و دیگری در پایین قرار دارند که هر دو وزن سنگین درب یخچال را نگه می‌دارند. درب فریزر نیز همین تنظیمات را دارد.

به گفته کارشناسان، لولاها باید کمی جابجایی داشته باشند بنابراین می‌توان آنها را به راحتی کمی بلند کرد. این کار استفاده از روان کننده به لولاها را بدون نیاز به برداشتن کل درب آسان می‌کند.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

جیر جیر درب یخچال

اگر یکی از لولاهای درب یخچال یا فریزر شل باشد باعث بسته نشدن کامل درب و ایجاد صدای جیر جیر می‌شود. اگر مواد غذایی در لولا جمع شده و تمیز نشده باشد ممکن است درب جیرجیر کند. از روان کننده درب یخچال می‌توان برای خارج کردن آلودگی و زباله‌ها از لولاها استفاده کرد.

قبل از بین بردن صدای جیر جیر، محتویات یخچال را از محفظه‌های در و قفسه‌ها خارج کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که هنگام کار روی درب یخچال از فرد دیگری کمک بگیرید. بلند کردن درب برای اضافه کردن روان کننده درب یخچال کار دشواری است.

روان‌کننده درب یخچال

چند نوع روان‌کننده درب یخچال وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. روان کننده‌ای که انتخاب می‌کنید باید برای مواد غذایی ایمن باشد و به راحتی استفاده شود. از یک سواب پنبه‌ای برای شکاف‌ها و از یک پارچه نرم آغشته به روان کننده برای کشوهای یخچال استفاده نمایید.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟ (6 روش)

آیا یخچال پر سر و صدا دارید؟ مهم است که کمی زمان برای بررسی منبع صدا صرف کنید زیرا ممکن است یک مشکل جدی وجود داشته باشد. در اینجا نحوه عیب یابی یخچال و یافتن علت صدای درب یخچال را توضیح می‌دهیم تا ببینیم چگونه صدای یخچال را قطع کنیم.

1. به منبع صدا گوش دهید

آیا صدا از پشت، پایین یا داخل یخچال می‌آید؟ اگر صدا از پایین دستگاه به گوش می‌رسد ظرف تخلیه احتمالا شل شده است. صداهای بلندی که از پشت دستگاه می‌آیند می‌تواند نشان دهنده مشکل در تایمر یخ زدایی، فن کندانسور یا کمپرسور باشند.

اگر صدای بلند از داخل یخچال شما می‌آید قسمت خراب احتمالاً فن اواپراتور است که هوا را در فریزر و یخچال به گردش در می‌آورد. با ما همراه باشید تا نحوه شناسایی و رفع هر یک از این مشکلات احتمالی را یاد بگیرید. قبل از تمیز کردن یا تعمیرات، یخچال خود را از برق بکشید!

2. ظرف تخلیه را محکم کنید

اگر ظرف تخلیه شل شده باشد باعث ایجاد صداهای بلند از پایین یخچال شما می‌شود. راه حل این مشکل آسان است. کافیست ظرف را با ابزارهای موجود در جای خود محکم کنید تا آرامش و سکوت را به یخچال خود بازگردانید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

3. به دنبال تایمر یخ زدایی معیوب بگردید

اگر صدایی که می‌شنوید مانند صدای تیک تاک یا خراشیدن باشد ممکن است تایمر یخ زدایی معیوب باشد. وجود یخ زدگی در محفظه‌های یخچال و فریزر را بررسی کنید که نشانه‌ای از خرابی تایمر است.

سپس با دقت گوش کنید آیا یخچال فقط یک یا دو بار در روز، حدود یک ساعت، صدای بلند تولید می‌کند یا خیر؟ این علامت دیگری است که نشان می‌دهد تایمر یخ زدایی باید تعویض شود. از یک متخصص تعمیر یخچال بخواهید که مشکلات را بررسی کند.

4. فن کندانسور را تمیز و بررسی کنید

همه یخچال‌ها دارای فن کندانسور نیستند. اگر یخچال شما فن کندانسور دارد در قسمت بیرونی پشت یخچال به دنبال آن باشید. در حالی که یخچال را از برق کشیده‌اید فن کندانسور و دریچه‌های لاستیکی را از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید.

از یک برس نرم برای تمیز کردن کثیفی‌ها و زباله‌هایی که ممکن است مانع عملکرد فن موتور کندانسور شوند استفاده کنید. اگر با این کار مشکل صدا حل نشد نکات زیر را امتحان کنید.

چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

5. فن اواپراتور

برای اینکه ببینید آیا فن اواپراتور باعث صدای بلند یخچال می‌شود یا نه کافی است کلید لامپ را در فریزر فشار دهید. اگر فن اواپراتور معیوب باشد صدا بلندتر می‌شود. فن را بررسی کنید تا میزان آسیب دیدگی را ببینید. فن اواپراتور که در پشت قسمت فریزر در داخل یخچال قرار دارد در پشت پانل با پیچ یا گیره قابل دسترسی است.

در حالی که پریز یخچال را از برق جدا کرده‌اید تیغه فن را با دست خود بچرخانید تا ببینید آیا به خوبی کار می‌کند یا خیر. سیم‌ها، گیره‌ها و سایر اجزاء را از نظر نشانه‌های ساییدگی و پارگی بررسی کنید.

اگر تیغه فن آزادانه حرکت نمی‌کند یا علائم دیگری از آسیب یا خوردگی وجود دارد ممکن است نیاز به تعویض فن و قطعات اطراف آن باشد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6. کمپرسور یخچال

صدای کمپرسور یخچال یک مشکل رایج است. اما مطمئن شوید که منبع صدای بلند یخچال از کمپرسور آن باشد. با جدا کردن موتور فن کندانسور شروع کنید. یخچال خود را دوباره به برق وصل کنید و ببینید آیا صدا ادامه دارد یا خیر.

اگر اینطور شد ممکن است مشکل از کمپرسور باشد. بعد این سوال مطرح می‌شود که چگونه یک کمپرسور یخچال پر سر و صدا را بی صدا کنیم. از آنجایی که کمپرسور برای عملکرد یخچال بسیار ضروری است توصیه می‌کنیم این مشکل توسط یک متخصص تعمیر و برطرف شود.

چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟

برای قطع صدای بوق یخچال، باید علت آن را شناسایی کنید. رایج ترین دلایل بوق زدن یخچال عبارتند از:

  • باز بودن درب یخچال: اگر درب یخچال به مدت طولانی باز بماند، یخچال شروع به بوق زدن می‌کند تا به شما هشدار دهد که دمای داخل یخچال بالا رفته است.
  • کمبود سرما: اگر یخچال به اندازه کافی سرد نباشد، ممکن است شروع به بوق زدن کند. این مشکل می‌تواند به دلیل خرابی ترموستات، کمبود گاز، یا مشکلات دیگر باشد.
  • قطعی برق: اگر برق یخچال قطع شود، ممکن است یخچال پس از وصل شدن مجدد برق شروع به بوق زدن کند.
  • وجود مشکل در برد الکترونیکی: اگر برد الکترونیکی یخچال دچار مشکل شود، ممکن است یخچال شروع به بوق زدن کند.

جمع‌بندی

هیچ یخچالی کاملا بی صدا نیست. زمانی که همه چیز به خوبی پیش می‌رود صدای زمزمه موتور کمپرسور را به صورت دوره‌ای می‌شنوید. در حالت عادی موتور کمپرسور روشن و خاموش می‌شود تا مبرد در سیم پیچ‌ها جریان داشته باشد. همه این صداها آنقدر آرام هستند که به سختی متوجه آنها می‌شوید.

در این مقاله دیدیم که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم ؛ با این حال زمانی که صداهای بلند غیرمعمول را می‌شنوید احتمالا یخچال شما دچار مشکل شده و مواد غذایی شما را سرد نگه نمی‌دارد. در این شرایط باید به فکر عیب یابی یخچال خود باشید تا از مشکلات جدی‌تر جلوگیری کنید.

4.1/5 - (27 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام من یه یخچال تک مدل جنرال 27فوت دارم
    یکماهی میشه خریداری شده
    در زمان نصب صداهای طبیعی داشت و مدت زمان صداهاش بین 2 و شاید 3 ساعت بود اما حالا دو هفته ای میشه همش از صبح تا شب و از شب تا صبح فاصله زمانی ۷ دقیقه یکبار شروع به صداهای بیشتر و ازار دهنده میکنه و کلا اگر از برق بکشم بیرون برای مدت طولانی که بازدید صورت گرفته بشه ممکن هست یخچالم بسوزه یا باید قبل از دراوردن از برق با تعمیرات یخچال تماس بگیرم لطفا راهنمایی کنید مچکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید