تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر مسدود شدن لوله تخلیه و تجمع آب در کف فریزر است. در این شرایط آب جمع شده راهی برای تخلیه ندارد و منجمد می‌شود و لایه‌ای از یخ را در کف فریزر تشکیل می‌دهد.

به‌طور معمول بعد از فعال شدن تایمر یخ‌زدایی در فریزر، آب حاصل از ذوب شدن یخ‌ها از راه سوراخ تخلیه در پایین محفظه فریزر خارج می‌شود. مسدود شدن این لوله در بیشتر موارد اصلی‌ترین علت یخ زدن آخرین کشوی فریزر محسوب می‌شود.

اگر شما هم با یخ‌زدگی کشوی فریزر خود مشکل دارید و علت آن را نمی‌دانید با مجله آچاره همراه باشید. در ادامه شما را با علت یخ زدن زیر کشوی آخر فریزر و راه حل رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد. پس بیایید ببینیم دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟

شما می‌توانید برای رفع مشکلات و ایرادات یخچال فریزر خود از جمله رفع علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر از طریق ثبت درخواست در بخش تعمیر یخچال فریزر ضمن دریافت خدمات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه از کارشناسان و متخصصان به‌طور رایگان مشاوره تخصصی دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • شایع‌ترین علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر بسته نشدن کامل درب آن است.
  • برای بررسی مشکل بسته نشدن درب فریزر ابتدا باید لاستیک عایق آن را چک کنید.
  • انسداد لوله تخلیه هم می‌تواند علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر باشد.
  • برای یخ‌زدایی کامل فریزر باید دستگاه را به‌مدت 24 ساعت از برق بکشید.
  • برای ذوب کردن یخ‌ها می‌توانید از سشوار استفاده کنید. مواظب باشید حرارت سشوار قطعات پلاستیکی فریزر شما را ذوب نکند.

بررسی علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر

گاهی اوقات تجمع یخ در پشت فریزر قابل مشاهده نیست. در اینصورت جریان هوا در فریزر محدود شده و به‌خوبی خنک نمی‌شود. اگر فن در حال چرخش به یخ تشکیل شده برخورد کند صدای بلندی ایجاد می‌شود و در نهایت تجمع یخ باعث از کار افتادن فن خواهد شد.

همانطور که در بالا گفتیم علت یخ زدن کشوی آخر فریزر انسداد کانالی است که برای هدایت آب به داخل سینی تخلیه طراحی شده است. انباشته شدن یخ می‌تواند مانع از باز شدن کامل کشوی پایینی فریزر شود و حتی ممکن است در اثر فشار زیاد این کشو بشکند و آسیب ببیند.

علت یخ زدن زیر کشوی اخر فریزر

یخ‌زدایی فریزر ساده‌ترین راه برای حل این مشکل است. البته این راه‌حل موقتی است چون بیشتر افراد پروسه یخ‌‌زدایی را به‌طور کامل انجام نمی‌دهند. یخ‌زدایی باید تا مرحله‌ای انجام شود که تمام یخ قابل مشاهده در کشوی پایین فریزر از بین برود.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

انسداد لوله تخلیه که مهم‌ترین علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر است به‌دلیل تجمع یخ در سوراخ تخلیه پشت فریزر ایجاد می‌شود. از آنجایی که این دیوار عایق است یخ‌زدایی معمولی معمولاً برای ذوب یخ کارساز نیست؛ چون دوباره آب به پایین فریزر جریان پیدا می‌کند و مجدد یخ می‌زند.

علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر

روش‌های یخ‌زدایی کامل فریزر

برای یخ‌زدایی کامل فریزر و رفع علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر، باید ابتدا دستگاه را از برق بکشید و درب آن را به‌مدت 24 ساعت باز بگذارید. برای بررسی و حل این مشکل مراحل زیر را انجام دهید.

دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟

  • یخچال خود را از برق بکشید.
  • فریزر را خالی کنید. مواد غذایی را در جای خنکی قرار دهید تا یخ زده بمانند. یخ یخ‌ساز یخچال را خالی کنید چون آب می‌شود و به هم می‌چسبد. این شرایط روی عملکرد یخ‌ساز پس از تعمیرات یخچال فریزر تاثیر خواهد داشت.
  • قفسه‌های فریزر و سینی واقع در قسمت پایینی فریزر را بردارید. دو طرف پوشش لامپ را فشار دهید تا قلاب آن از گیره‌ها جدا شود و آن را بردارید. لامپ را از پریز جدا کنید.
  • سیم ارت متصل به پانل زیر لامپ را جدا کنید. این سیم با پیچ سبز کوچک یا گیره متصل می‌شود.
  • پیچ‌های نگهدارنده پنل پشتی به دیواره پشتی فریزر را باز کنید. پانل پشتی را با احتیاط از فریزر جدا کنید. احتیاط کنید چون ممکن است کناره‌های پانل تیز باشند. با برداشتن پانل، کویل‌های فریزر را خواهید دید.
  • سشوار را به برق بزنید. آن را روی پایین‌ترین دما قرار دهید و روشن کنید.
  • سشوار را روی کویل‌های فریزر به جلو و عقب بچرخانید تا یخ‌ها آب شوند. سشوار را به سمت لوله تخلیه بگیرید تا یخ آن آب شود. سشوار را در فاصله‌ای بگیرید که حرارت آن باعث ذوب شدن قطعات پلاستیکی فریزر نشود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

علت یخ زدن کشوی اخر فریزر

  • چک کنید که آیا آب از لوله تخلیه به داخل سینی تخلیه زیر یخچال می‌چکد یا نه. زمانی که یخ لوله تخلیه به‌طور کامل آب شد 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با 2 فنجان آب داغ مخلوط کنید. مخلوط را با قطره چکان به داخل لوله تخلیه بریزید.
  • حالا پانل دیوار پشتی را روی فریزر نصب کنید. قفسه‌ها و سطل‌هایی که برداشته‌اید و تمام مواد غذایی منجمد را داخل فریزر قرار دهید. فریزر خود را دوباره به برق وصل کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بسته نشدن درب فریزر؛ علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر

بسته نشدن درب فریزر و ترکیب هوای خنک فریزر با هوای گرم و مرطوب بیرون هم می‌تواند علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر و حتی علت آب شدن مواد غذایی در فریزر باشد. برای حل این مشکل باید مراحل زیر را انجام دهید.

علت یخ زدن زير کشوهاي فریزر

ابتدا برای جلوگیری از تشکیل یخ، چک کنید که هوای خنک در تمام محفظه‌های فریزر در گردش است. اگر درب فریزر به‌درستی بسته نمی‌شوند درزگیر لبه درب را بررسی کنید. برای چک کردن لاستیک درب فریزر روش زیر را امتحان کنید.

ورق کاغذ را بین درب و یخچال گذاشته و در را ببنید. آن را بیرون بکشید. اگر بدون مقاومت بیرون آمد در فریزر به‌درستی بسته نشده‌ و لاستیک باید تعویض شود. اگر مسیر فن فریزر مسدود شود هوای خنک در فریزر گردش نمی‌کند و همین موضوع علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر شما است.

جمع‌بندی

برای بررسی علت یخ زدن زير کشوهاي فریزر باید به چندین نکته توجه کنید. در ابتدای امر باید لوله تخلیه فریزر را چک کنید. اگر این لوله مسدود شده باشد تجمع آب در کشو پایین به یخ‌زدگی آن منجر می‌شود.

دلیل دیگر یخ زدگی کشوی فریزر خرابی لاستیک درب آن است. اگر لاستیک‌ پوسیده یا پاره شده باشد باید هر چه زودتر آن را تعویض کنید. چون هوای گرم بیرون وارد یخچال و فریزر شما می‌شود و به این ترتیب دستگاه خنک‌کنندگی لازم را نخواهد داشت.

در بعضی موارد علت یخ زدن زیر کشوهای فریزر، عوامل ساده‌ای هستند که به‌راحتی رفع می‌شوند؛ اما در مواردی که مشکلات تخصصی و فنی مطرح است، باید از متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید تا از ورود آسیب‌های جدی به یخچال جلوگیری کنید.

سوالات متداول

چرا کف فریزر من یخ جمع شده است؟

همیشه بین مواد غذایی و ظروف داخل فریزر تا حد امکان فاصله بگذارید تا هوای خنک در تمام قسمت‌ها به گردش درآید. بررسی کنید که درها به‌درستی بسته می‌شوند یا نه. اگر که هوای خنک داخل فریزر با هوای گرم بیرون ترکیب شود، یخ در کف محفظه فریزر تشکیل خواهد شد.

چگونه از تجمع یخ در کف فریزر جلوگیری کنم؟

اگر درب فریزر به‌درستی بسته نشود و هوای خنک فریزر با هوای گرم و مرطوب بیرون ترکیب شود یخ در پایین محفظه فریزر تشکیل می‌شود. برای جلوگیری از تشکیل یخ، بررسی کنید که هوای خنک در تمام محفظه فریزر در گردش است.

آیا تجمع یخ در فریزر خطرناک است؟

یخ‌زدگی می‌تواند باعث سوختن فریزر شما شود. زمانی که کریستال‌های یخ روی مواد غذایی تشکیل می‌شوند روی طعم، عطر و حتی سلامت محصولات غذایی که در فریزر نگهداری می‌کنید تاثیر بدی می‌گذارند.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. درود برشما
    فریزر هیمالیا مدل دوسنسور سال 87 دچار یخ زدگی داخل طبقات است که از قفسه بالا سمت راست ب مرور ب طبقات پایین سرایت میکند…
    ضمنا یخچال هنگام استارت و شروع بکار موتور که حدود 2یا3دقیقه یکباراست صدا می دهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید