تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای E17 مشکل منبع آب ماشین لباسشویی بوش

لوازم خانگیماشین لباسشویی

کد خطای E17 ماشین لباسشویی بوش با کدهای دیگر تفاوت دارد، زیرا می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی در منبع آب باشد نه خود ماشین لباسشویی. برای این‌که بدانید در این شرایط چه اقدامی باید انجام دهید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

برای رفع کد خطای E17 ماشین لباسشویی بوش چه کاری باید انجام داد؟

کد E17 ماشین لباسشویی بوش، زمانی شروع به چشمک زدن می‌کند که ماشین لباسشویی برنامه شستشوی خود را شروع نکند. دلیل این وقفه در چرخه شستشو، نبود آب کافی در لگن است. با اینکه این مشکل نگران‌کننده به نظر می‌رسد اما در صورت آشنایی با مراحل کار رفع آن می‌تواند امری ساده باشد.

برای تعمیر ماشین لباسشویی در مرحله اول، باید بررسی کنید که آیا آب در جریان است یا خیر. آب سینک آشپزخانه را چک کنید. سپس شیر آبی که به ماشین لباسشویی متصل است را بررسی کنید. جریان بدون وقفه و یکسره آب، می‌تواند به این معنی باشد که مشکلی در سنسور فشار، شیر آب یا ماژول کنترل وجود دارد. قبل از بررسی همه این موارد بهتر است شیر آب را مجدداً تنظیم کنید.

رفع کد خطای E17 ماشین لباسشویی بوش

نحوه تنظیم مجدد شیر آب

ابتدا ماشین لباسشویی را از پریز جدا کنید. پس از قطع برق، شیر آب را ببندید. دوباره ماشین را روشن کنید و شیر آب را باز کنید تا ببینید مشکل حل می‌شود یا خیر. اگر با این روش، مشکل حل نشد، باید شیر ورودی را بررسی کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

نحوه بررسی شیر ورودی

ورودی آب ماشین لباسشویی بوش را مجدداً قطع کنید و آن را از برق بکشید. اکنون شیلنگ ورودی آب که به پشت دستگاه متصل است را باز کنید تا ببینید آیا مسدود شده است یا خیر. بهتر است قبل از انجام این کار، یک سطل یا چند حوله را روی زمین بگذارید تا از خیس شدن اطراف جلوگیری شود. فیلتر توری داخل شلنگ همان قطعه‌ای است که باید تمیز کنید؛ زیرا ممکن است دچار گرفتگی شده باشد. فیلتر شیر ورودی را با جریان آب خنک بشویید. پس از تمیز شدن، آن را دوباره به شلنگ وصل کنید. در مرحله بعد، باید سلامت شیر را با استفاده از یک مولتی‌متر بررسی کنید.

نحوه بررسی شیر ورودی ماشین لباسشویی بوش

برای تست مقاومت شیر، درپوش ماشین لباسشویی را بردارید و برای تست مقاومت سیم‌پیچ شیر، از مولتی‌‌متر استفاده کنید. این تست را روی اتصالات سیمی سوپاپ نیز انجام دهید. اگر مولتی متر، مقاومتی نشان نداد، به این معنی است که قطعه نیاز به تعویض دارد و باید از یک تعمیرکار حاذق کمک بگیرید.


تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

نحوه تعمیر شیر خراب

یکی از دلایل احتمالی این کد خطا خرابی شیر ماشین لباسشویی بوش است. این مشکل را می‌توانید به ‌تنهایی و بدون نیاز به متخصص برطرف کنید. اگر شیر آب کلاً از کار افتاده، باید آن را تعویض کنید. لوله‌ها را از قسمت گیره‌ها، از هم جدا کنید. سیم‌ها را نیز جدا کنید. وقتی شیر آب جدید خریدید گیره‌های جدید هم بخرید. زیرا نمی‌توان از گیره‌های قدیمی برای قطعات جدید استفاده کرد. اگر همچنان پیغام خطای E17 در ماشین لباسشویی نمایش داده شد، نشانگر این است که برای حل مشکل باید سراغ سنسور فشار بروید.

بیشتر بخوانید کد خطای e12 ماشین لباسشویی بوش

نحوه تعمیر شیر خراب ماشین لباسشویی بوش

بررسی سنسور فشار

سنسور فشار می‌تواند دلیل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی باشد. شاید نیاز باشد آن را تعویض کنید، زیرا سنسور فشار نشان می‌دهد که مقدار آب برای تکمیل چرخه شستشو در لگن کافی است یا خیر. لذا سنسور فشار معیوب مانع ورود آب به لگن خواهد شد. سوئیچ فشار در ماشین لباسشویی بوش، در نقطه مقابل شیر پرکننده قرار دارد.

محل قرارگیری هر دوی این‌ها، در گوشه سمت راست ماشین لباسشویی است. در این مرحله، باید لوله متصل شده را بررسی کنید و سیم‌هایی را که به سنسور فشار وصل هستند را نیز کنترل نمایید. اگر هیچ یک از آن‌ها فرسوده نبوده یا مشکلی نداشتند، نوبت به بررسی سنسور می‌رسد. این قطعه قابل تعمیر نیست اما در صورت ایراد، می‌توان آن را تعویض کرد.

بررسی سنسور فشار ماشین لباسشویی بوش

تعویض سنسور معیوب:

تعویض سنسور فشار معیوب خیلی سخت نیست. از آنجایی که تاکنون اطلاعاتی درباره مکانیزم ماشین لباسشویی کسب کرده‌اید، کافی است ابتدا شلنگ‌ها، سپس سیم‌ها را جدا کنید. سنسور قدیمی را بیرون بکشید و سنسور جدید را در جای خود قرار دهید. سپس سیم‌ها و شلنگ‌ها را دوباره وصل کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

کنترل ماژول ماشین لباسشویی بوش

آخرین موضوعی که باید در ماشین لباسشویی بوش بررسی کنید، احتمال فرسودگی ماژول کنترل است. خوشبختانه تعویض برد کنترل بوش نسبت به بسیاری از برندهای دیگر، ارزان‌تر و راحت‌تر است. اگر کد E17 بلافاصله پس از روشن کردن ماشین نمایش داده شد، یکی از دلایل می‌تواند مشکل در ماژول کنترل باشد. ماژول کنترل یکی از قطعات گران‌قیمت ماشین لباسشویی بوش است، بنابراین بهتر است به جای اینکه خودتان آن را تعمیر کنید از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

کنترل ماژول ماشین لباسشویی بوش

سوالات متداول

  1. آیا می‌توانید ماشین لباسشویی بوش را ریست کنید؟

بله، مطمئناً می‌توانید ماشین لباسشویی بوش را با چند حرکت ساده و فشردن چند دکمه، ریست کنید.

  • ابتدا دکمه کنترل را حرکت دهید تا در حالت “خاموش” قرار گیرد. دوباره آن را به حالت “روشن” برگردانید.
  • در مرحله بعد، دکمه چرخش یا spin را نگه دارید و دستگیره را در موقعیت “7” بچرخانید. آن را به مدت 5 ثانیه نگه ‌دارید. سپس می‌توانید دکمه چرخش را رها کنید. در این مرحله، چراغ آب باید روشن باشد.
  • دستگیره کنترل را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا به حالت خاموش برسد و سپس دوباره آن را روشن کنید. به همین سادگی، ماشین لباسشویی خود را ریست کرده‌اید!
  1. آیا می‌توانیم تست عیب‌یابی را در ماشین لباسشویی بوش انجام دهیم؟

همه ماشین‌های لباسشویی بوش، دارای یک برنامه عیب‌یابی هستند. اما راه‌اندازی این برنامه، کمی چالش‌برانگیز است مگر اینکه روش کار آن را بشناسید.

  1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه کنترل برنامه را در موقعیت خاموش قرار دهید.
  2. سپس، باید هر دو دکمه انتخاب و منو را فشار دهید. همزمان باید دستگیره را روی عملکردی بچرخانید که “فشار آب سرد دائمی” را نشان می‌دهد. به فشار دادن دکمه‌ها ادامه دهید تا P1: Errors را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.
  3. اکنون در حالت عیب‌یابی هستید. برای انجام تست‌های مختلف می‌توانید از دکمه منو استفاده کنید. در این حالت خواهید دید که چراغ شروع به چشمک زدن می‌کند.
  4. حالت P1 لیستی از خطاها و تاریخ وقوع آن‌ها را تا 8 بار شستشوی قبل به شما نشان می‌دهد.
  5. دکمه شروع را فشار دهید تا کد و زمان وقوع آن را ببینید.

دو نوع کد در ماشین لباسشویی بوش وجود دارد. کدهای Er: 1-24 که نشان دهنده مشکلات مربوط به ماژول هستند. کدهای dr: 1-18 که مشکلات موتور را نشان می‌دهند. حتماً کدها و سایر اطلاعات را یادداشت کنید و در اختیار تعمیرکار قرار دهید. با فشار دادن دکمه چرخش یا spin می‌توانید تست را متوقف کنید. با چرخاندن دکمه کنترل برنامه روی «خاموش» از حالت عیب‌یابی خارج می‌شوید.

  1. برای تخلیه آب در ماشین لباسشویی بوش چکار کنیم؟

با استفاده از لوله تخلیه مشکی رنگ موجود در ماشین لباسشویی، می‌توانید آب را از داخل ماشین لباسشویی بوش تخلیه کنید. این لوله در قسمت زیر پانل جلوی ماشین لباسشویی در کنار فیلتر تخلیه قرار دارد و باید پنل را بردارید. یک ظرف کم عمق را زیر لوله تخلیه قرار دهید. سپس لوله تخلیه را باز کنید تا آب آن خارج شود. حتماً زمانی که آب کاملاً تخلیه شد، لوله را ببندید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید