تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

از بین بردن پرز لباس در لباسشویی + علت پرز گرفتن لباس

لوازم خانگیماشین لباسشویی

پرز گرفتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که کاربران این وسیله پرکاربرد، با آن مواجه می‌شوند. وجود گلوله‌های پرزی ظاهر لباس شما را ژولیده می‌کنند و موجب می‌شوند که لباس کهنه به‌نظر برسد. اگر لباسشویی شما هم پس از شستشو لباس‌هایتان را پر از پرز به شما تحویل می‌دهد این مطلب را از دست ندهید؛ علت و از بین بردن پرز لباس در لباسشویی موضوعی است که در ادامه به‌طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

عوامل متعددی را می‌توان به‌عنوان علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی بررسی کرد. بعضی از این عوامل مربوط به ماشین لباسشویی هستند و بعضی دیگر به جنس و نوع پارچه بستگی دارند.

گاهی‌اوقات علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی تمیز نبودن قطعات داخلی مانند فیلتر است که نیازمند تمیز کردن اساسی است. اگر به‌دلیل مشغله‌های شغلی و کارهای روزمره فرصت نظافت منزل و لوازم خانگی خود را ندارید، می‌توانید از تجربه و مهارت نیروهای نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

چنانچه ماشین لباسشویی شما هم به‌دلیل به‌هم‌ریختگی تنظیمات و یا خرابی قطعات الکترونیکی و مکانیکی نیاز به تعمیرات تخصصی دارد، سفارش خود را در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر لباسشویی ثبت کنید و با متخصصان و تعمیرکاران به‌طور رایگان مشاوره کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  •  پیش از شستن لباس جیب‌های آن را چک نماید. اگر کاغذ، دستمال‌کاغذی و غیره در جیب لباس باشد، لباس‌ها پرز خواهند گرفت.
  • برای شستشوی لباس‌ها حتماً به اطلاعات روی مارک لباس توجه نماید. توجه‌ نکردن به دمای مناسب لباس، سبب شستشوی اشتباه آن شده و به بافت لباس‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.
  • برنامه‌هایی شستشویی که زمان آن‌ها طولانی است احتمالاً به بافت لباس‌ها آسیب جدید می‌زند و در نتیجه باعث آسیب‌دیدن یا کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی شوند.

علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی چیست؟

کرک گرفتن لباس معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که الیاف پارچه آسیب‌دیده باشد، در ادامه با عواملی آشنا می‌شویم که اصلی‌ترین علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی هستند؛

  • دمای نامناسب آب

دمای نامناسب آب یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل پرز گرفتن لباس در لباسشویی و همچنین علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی است. پیشنهاد می‌کنیم برای شستشوی لباس‌ها حتماً به اطلاعات روی مارک لباس توجه نماید؛ زیرا توجه‌ نکردن به دمای مناسب لباس، سبب شستشوی اشتباه آن شده و به بافت لباس‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

علت پرز گرفتن لباس در لباسشويي

  • برنامه شستشوی نامناسب لباس

علت پرز گرفتن لباس در لباسشويي ممکن است برنامه نادرست آن باشد. برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس مشکی و رنگی در لباسشویی باید باتوجه‌به جنس، رنگ و تعداد لباس‌ها، برنامه درست برای شستشو لباس‌ها انتخاب کنید.

برنامه‌هایی شستشویی که زمان آن‌ها طولانی است احتمالاً به بافت لباس‌ها آسیب جدید می‌زند و در نتیجه باعث آسیب‌دیدن یا کرکی شدن لباس در ماشین لباسشویی شوند.

  • نوع و جنس پارچه لباس

در بیشتر مواقع اصلی‌ترین علت پرز گرفتن لباس در ماشین لباسشویی، جنس پارچه لباس است. اکثر پارچه‌ها احتمالاً پس از گذشت مدتی و یا پس از اولین شستشو مقداری پرز و کرک بدهند؛ اما در برخی جنس‌ها میزان پرزدهی بیشتر است.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

۵ راه‌حل از بین بردن پرز لباس در لباسشویی

پس از اینکه متوجه شدیم کرک گرفتن لباس در ماشین لباسشویی چه دلایلی دارد لازم است که برای پیشگیری از این مشکل راهکارهای موثری به‌کار ببریم. ما پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه روش‌های زیر را امتحان کنید؛

  1. لباس‌های بافتنی را پشت‌ورو نماید و سپس در ماشین لباسشویی بیندازید. با پشت‌ورو کردن لباس، تولید الکتریسیته ساکن را کاهش خواهید داد و نتیجه کرک کمتری تولید خواهد شد؛ زیرا افزایش الکتریسیته به‌خودی‌خود علت پرز گرفتن لباس در لباسشويی است.
  2. برای خشک نمودن لباس‌هایی با جنس بافتنی بهتر است از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. زیرا سبب سایش بیشتر لباس می‌شود و پرزدهی لباس‌ها را بالا می‌برد.
  3. برای هر پارچه و لباس از شوینده مخصوص آن استفاده کنید.
  4. برای شستشو لباس‌هایی که مستعد پرزدهی هستند، از دور موتور آرام ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  5. اگر لباسی برای شما مهم است و لباسشویی‌تان برنامه مخصوص به آن را ندارد، توصیه می‌کنیم لباستان را با دست بشویید.

با این راهکارها به‌راحتی می‌توانید علت پرز گرفتن لباس در لباسشويی را برطرف کنید و ماندگاری لباس‌های خود را تضمین کنید.

بعد از پرز گرفتن لباس در ماشین لباسشویی چه کاری انجام دهیم؟

ممکن است در طول سال‌ها تعداد زیادی لباس پرز گرفته داخل کمد تلنبار شده باشد. ما راهکارهایی را به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانید تا حدود زیادی پرزهای لباس‌ها را از بین ببرید و مجددا آن‌ها را استفاده کنید؛

1. استفاده از مواد چسبنده

شما می‌توانید با کمک مواد چسبنده مانند یک چسب نواری، به‌راحتی پرزها و کرک‌ها را از لباس‌های خود جدا کنید. برای این کار باید:

  1. ابتدا یک چسب نواری نسبتاً پهن را در جهت خواب پارچه قرار دهید و به‌آرامی چسب نواری را روی لباس فشار دهید.
  2. سپس چسب را از روی لباس بردارید تا پرز و کرک‌ها از لباس شما جدا شوند.

از بین بردن پرز لباس در لباسشویی

2. پد یا اسفنج مرطوب

با رطوبت نیز می‌توانید پرزها و کرک‌های روی لباس‌های خود را پاک نماید. برای این کار باید مرحله زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا یک اسفنج را مرطوب نماید.
  2. اسفنج را در جهت خواب پارچه به‌آرامی روی پارچه بکشید.
  3. این کار را تا زمانی ادامه دهید تا همه پرزها از روی لباس پاک شوند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

3. غلتک‌های پرزگیر

یکی از ابزار موجود در بازار که به‌منظور ازبین‌بردن پرزها طراحی و تولید شده است، پرزگیر است. پرزگیرها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید باتوجه‌به نوع کرک‌ها، میزان کرک و بودجه یکی از مدل‌ها را انتخاب نماید.دلیل پرز گرفتن لباس در لباسشویی

4. تیغ یا ژیلت

یکی از روش‌های کاربردی و مهم برای از بین‌ بردن پرزهای روی لباس، استفاده از ژیلت و تیغ است. برای این کار ابتدا تیغ یا ژیلت را بردارید و سپس آن را به‌آرامی روی پرزهای لباس بکشید. همچنین در حین این کار باید توجه داشته باشید تا تیغ یا ژیلت به دست شما و پارچه لباس آسیب نزند.

کرک گرفتن لباس در ماشین لباسشویی چه دلایلی دارد؟

5. استفاده از سنگ‌پا

اگر می‌خواهید بدون هیچ‌گونه هزینه پرزی شدن لباس در ماشین لباسشویی را از بین ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک سنگ‌پا برای این کار استفاده نماید. پیش از استفاده از سنگ‌پا به موارد زیر توجه کنید:

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

  • قسمت‌هایی از سنگ‌پا را استفاده کنید تا ناخالصی نداشته باشد.
  • سنگ‌پا را حتماً در جهت خواب پارچه و لباس بکشید.
  • روی یک قسمت از لباس را چندین بار سنگ‌پا نکشید؛ زیرا سبب آسیب‌زدن به الیاف لباس‌ها می‌شود.
  • به‌هیچ‌عنوان برای پارچه‌های دارای الیاف ظریف مانند ساتن، ابریشمی و غیره از سنگ‌پا استفاده نکنید.

جلوگیری از پرز گرفتن لباس مشکی | علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی

سخن پایانی

در این مطلب به این نکته پرداختیم که چرا لباس در لباسشویی پرز می گیرد؛ توجه داشته باشید که برخی لباس‌ها بی‌کیفیت هستند و به‌سرعت دچار پرزدهی می‌شوند؛ در نتیجه احتمالاً با یک‌بار شستن پرز بدهند.

اما اگر این مشکل در مورد تمامی لباس‌هایتان ایجاد می‌شود، باید برای رفع علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی تنظیمات دستگاه، برنامه‌های شستشو و دمای آب را بررسی کنید؛ زیرا در بعضی موارد نقص در این بخش‌ها، موجب پرز گرفتن لباس‌ها می‌شوند.

سؤالات متداول

برای شستن لباس و جلوگیری از پرز گرفتن لباس مشکی از چه شوینده‌های استفاده کنیم؟

ترجیحاً برای شستن هر پارچه و لباسی از شوینده‌های مخصوص همان پارچه استفاده نماید. نرم‌کننده لباس هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

چرا لباس در لباسشویی پرز می‌گیرد؟

علت پرز گرفتن لباس در لباسشويي به نوع پارچه، دمای آب، نوع شستشو بستگی دارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا