تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

3 علت ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون!

تلویزیونلوازم خانگی

فرض کنید از سر کار به خانه آمده‌اید و می‌خواهید جلوی تلویزیون ریلکس کنید. اما وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید، با صفحه‌ی بنفش مواجه می‌شوید! هاله بنفش روی صفحه تلویزیون مشکل رایجی نیست، اما به هرحال گاهی اوقات پیش می‌آید و لازم است به آن پرداخته شود وگرنه به تعمیرات تخصصی تلویزیون نیاز پیدا خواهید کرد.

ما در این مقاله، علت بنفش شدن تلویزیون را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم موقعی که این مشکل ایجاد شد، چگونه برطرفش کنید. در این مقاله‌ آچاره، همراه ما باشید.

نکات کلیدی

  • بنفش یا آبی شدن نمایشگر، مشکل خیلی رایجی نیست و آن‌قدر نگران‌کننده هم محسوب نمی‌شود.
  • شایع‌ترین دلیل بروز این مشکل، خراب یا شل شدن کابل‌های پشت تلویزیون است.
  • پیش از هر اقدامی برای تعمیر و رفع مشکل، بهتر است تلویزیون را ری‌استارت کنید.

چرا صفحه‌ی تلویزیون بنفش می‌شود؟

هاله بنفش روی صفحه تلویزیون، معمولا به کابل HDMI برمی‌گردد. یا این کابل خراب شده و باید عوضش کنید، یا درست جا نگرفته و باید بررسی شود. علاوه بر این‌ها، می‌تواند به بک‌لایت تلویزیون هم برگردد یا صرفا، تنظیمات رنگ تلویزیون بهم خورده است.

حال، ما این علت‌ها و نحوه برطرف کردنشان را بررسی می‌کنیم.

علت بنفش شدن صفحه تلویزیون

درست وصل نشدن کابل HDMI

شایع‌ترین علت بنفش شدن تلویزیون همین مورد است. کابل مورد نظر از پشت تلویزیون شل شده و شما متوجه‌اش نشده‌اید. اما چه چیزی موجب این مشکل شده؟

احتمالا فرزندتان یا حیوان خانگی‌تان با این کابل بازی کرده و آن را شل کرده است. شاید هم خودتان آن را درست وصل نکرده‌اید. در هر صورت، حال این مشکل پیش آمده و باید برطرفش کنید.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

رفع مشکل

کابل را از تلویزیون و لپ‌تاپ یا هر چیز دیگری که کابل به آن وصل شده جدا کنید. حتی می‌توانید آن دستگاه‌ها را خاموش کنید و از برق بکشید. چند لحظه صبر کنید. سپس کابل را مجددا وصل کنید. این‌سری، حواستان باشد که کابل را درست وصل کنید. حال دستگاه‌ها را به برق وصل کرده و روشنشان کنید.

احتمالا مشکل برطرف شده است. اگر نشد، حواستان باشد که تلویزیون‌های جدید چندین پورت HDMI دارند پس اگر یکی از پورت‌ها شل بود، می‌توانید کابل را در پورت دیگری امتحان کنید.

 حل مشکل بنفش شدن صفحه تلویزیون

ایجاد شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون به‌خاطر خراب بودن کابل HDMI

کابل را دوباره و سه‌باره وصل کرده‌اید، حتی در پورت‌ها مختلفی آن را امتحان کردید؛ اما درست نشد که نشد! هنوز هم تصویر بنفش پابرجاست.

احتمالا کابل HDMI خراب است. احتمالا خیلی وقت است دارید از آن استفاده می‌کنید و دیگر عمر خود را کرده است.

رفع مشکل

پیش از این‌که به‌طور قطع بگویید کابل خراب شده و نمی‌شود از آن استفاده کرد، آن را روی دستگاه دیگری هم امتحان کنید. یک تلویزیون، لپ‌تاپ یا پروژکتور دیگر پیدا کنید و آن کابل را به دستگاه وصل کنید تا کامل مطمئن شوید که از کار افتاده. اگر باز هم پروژه با شکست روبرو شد، وقتش شده که کابل جدیدی تهیه کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

اگر کابل دیگری در خانه دارید، جایگزین این کابل کنید. اگر نه، یک کابل جدید بخرید. HDMIها قابل تعمیر نیستند؛ پس فقط یکی از آن‌ها را بخرید.

مشکل بک لایت

این سری برای حل مشکل بنفش شدن صفحه تلویزیون، باید سراغ بک لایت برویم. این مشکل در تلویزیون‌های LED شایع است. بک لایت، همان چیزی‌ست که نور به تلویزیون می‌دهد. آن‌ها برای بالا بردن کیفیت تصویر و نمایشگر تلویزیون مهم و ضروری هستند.

بک‌لایت معمولا یک هاله‌ی سفید و خنثی‌ است؛ اما گاهی اوقات خراب می‌شود. خراب شدن بک لایت، معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که عمر خود را کرده و دیگر توان کار بیشتر را ندارد. هاله بنفش روی صفحه تلویزیون، یکی از علائم خرابی بک لایت است چون این مشکل، گاهی اوقات خود را با ساطع کردن رنگ بنفش یا آبی نشان می‌دهد.

TV BACKLIGHT

رفع مشکل

تنها راه‌حلی که برای این مشکل وجود دارد، عوض کردن بک لایت است.

باید نوار ال ای دی یا ماژول جدیدی سفارش دهید؛ اما تعویض بک لایت، کار چندان ساده‌ای نیست چون نیاز به ابزار دارد. برای ای کار، توصیه می‌شود که حتما از تعمیرکاران تلویزیون کمک بگیرید. این افراد در امور این‌چنینی باتجربه هستند و می‌توانند در زمانی کوتاه، بک لایت را عوض کنند.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

پدیدار شدن هاله بنفش روی صفحه تلویزیون به‌علت خرابی تنظیم رنگ

اگر رنگ تلویزیون نرمال نیست، حتما تنظیمات آن بهم خورده. اگر تصاویر هاله بنفش یا آبی دارند، یا مثلا خیلی گرم و روشن هستند، باید تنظیمات را چک کنید. این مشکل می‌تواند صرفا به این خاطر ایجاد شده باشد که دستتان به دکمه‌ی اشتباهی خورده. گاهی هم با ری‌ست کردن تلویزیون برطرف می‌شود.

رفع مشکل

  1. روی منو یا تنظیمات کنترل کلیک کنید.
  2. Display seting را پیدا کنید.
  3. تنظیماتی که مربوط به contrast, hue یا saturation است را پیدا کنید.
  4. حال با توجه به سلیقه و ترجیح خودتان، تنظیمش کنید.

جمع‌بندی

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، مشکل ایجاد شدن هاله بنفش روی تلویزیون، مشکل شایعی نیست که هر روز با آن مواجه شوید، اما گاهی اوقات پیش می‌آید و خوب است بدون این‌که نگران شوید، بتوانید مشکل را برطرف کنید.

توصیه می‌شود که در هنگام بروز مشکلات این‌چنینی، اول از همه دستگاه را ری‌استارت کنید. اگر نتیجه‌ی مطلوب به‌دست نیامد، آن‌وقت سراغ چک کردن کابل‌ها و دستکاری تنظیمات بروید. امیدواریم بدون هیچ مشکلی بتواند رنگ تلویزیون را به‌ حالت اولیه برگردانید.

چنانچه برای تعمیر بک‌لایت تلویزیون یا هر مشکل دیگری نیاز به نیروی متخصص در محل داشتید، فراموش نکنید که می‌توانید از تیم تعمیرکاران تلویزیون آچاره کمک بگیرید. برای این که با ما در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری در خصوص ثبت سفارش و متخصصین کسب کنید، می‌توانید با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید، یا این‌که به وبسایت آچاره رجوع کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید