تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

خیلی از مواقع ممکن است درب یخچال دچار مشکلاتی شود. بسته نشدن درب، باز نماندن درب، به سختی باز شدن درب، از جمله مشکلاتی است که ممکن است پیش بیاید. در این مقاله نحوه رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی و روش‌های رفع مشکلات آن را توضیح خواهیم داد.

علت رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی چیست؟

در این قسمت به بررسی دلایل رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی و نحوه رگلاژ کردن آن می‌پردازیم.

1. تراز کردن یخچال برای رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی

اگر خود یخچال ناهموار است، آن را تراز کنید. برای انجام این کار، درپوش پایه را بردارید. با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های نگه‌دارنده سمت راست و چپ را بردارید. دو پیچ تراز در جلو و در سمت چپ و راست وجود دارد. با یک پیچ گوشتی سر صاف، پیچ‌های تراز را تنظیم کنید. اگر پیچ‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، یخچال پایین می‌آید؛ یعنی پیچ‌ها را به سمت راست بچرخانید. همچنین، اگر پیچ‌ها را به سمت چپ بچرخانید، دستگاه بالاتر می‌رود؛ یعنی آن‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.تراز کردن یخچال برای

ممکن است مجبور شوید پیچ‌ها را چندین بار در جهت دلخواه بچرخانید تا به نتیجه دلخواه برسید؛ اما پس از آن، درها را باز کنید تا ببینید به خوبی تنظیم شده‌اند یا خیر. همچنین مطمئن شوید که پس از این فرآیند درها به راحتی بسته می‌شوند. برای بررسی میزان تراز کردن یخچال و فریزر از یک تراز استفاده کنید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

2. تنظیم درب برای رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی

اگر تسطیح یخچال مشکل درب را برطرف نکرد، مراحل زیر را انجام دهید:

مهره قابل تنظیم را در لولای پایین درب سمت راست یخچال پیدا کنید. با آچاری که همراه دفترچه راهنمای کاربر است، مهره را بچرخانید و ارتفاع در را تنظیم کنید.

مهره نگه‌دارنده را باز کنید تا بتوانید به راحتی مهره تنظیم را تنظیم کنید. حالا مهره تنظیم را به سمت راست بچرخانید تا درب بلندتر شود و یا به سمت چپ بچرخانید تا پایین بیاید.

هنگامی که درب را به طور رضایت بخشی تنظیم کردید، مهره نگه‌دارنده را ببندید تا مهره تنظیم را محکم کنید.

3. رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی وقتی درب یخچال سریع بسته می‌شود

اگر درب یخچال ال‌جی خیلی سریع بسته شود، به این معنی است که یخچال خیلی به عقب متمایل شده است. پیچ‌های تراز را در سمت راست یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت تنظیم کنید تا یخچال کمی پایین بیاید. سپس، درب را بررسی کنید.درب یخچال ساید ال‌جی

اگر باز هم خیلی سریع به هم می‌خورد، وسایلی را که در داخل درب قرار داده‌اید را بررسی کنید. ممکن است وزن زیاد، مانع از باز ماندن درب شود؛ بنابراین، اقلام درون درب را کاهش دهید و ببینید آیا به رفع مشکل کمک می‌کند یا خیر.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

علاوه بر این، کف را بررسی کنید. یخچال ممکن است تراز باشد اما کف ممکن است ناهموار باشد. اگر متوجه شدید که کف یخچال یکنواخت نیست، از پایه‌ها برای متعادل کردن یخچال استفاده کنید.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بسته نشدن یخچال ال‌جی

راه‌حل‌های ممکن برای درب یخچال ال‌جی که بسته نمی‌شود به شرح زیر است:

  1. یخچال را تراز کنید
  2. وسایل درون درب را کم کنید
  3. جای قفسه‌ها را تغییر دهید
  4. لولاهای شل را سفت کنید
  5. درزگیر یا لاستیک درب را بررسی کنید
  6. یک در جدید تهیه کنید

مشکلات لاستیک یا واشر درب یخچال ال‌جی

واشر یا درزگیر در یخچال ال‌جی دارای 3 مشکل رایج است: کثیفی، شلی و ضعف.مشکلات واشر درب یخچال ال‌جی

  • اگر واشر کثیف است، آن را تمیز کنید. انجام این کار بسیار ساده است. کمی صابون مایع را با آب گرم مخلوط کنید و واشر در را با پارچه آغشته به محلول بشویید. لاستیک را اسکراب کنید تا کثیفی از بین برود. گاهی اوقات، کثیفی سرسخت است، بنابراین ممکن است لازم باشد پارچه گرم را روی قسمت‌های سرسخت قرار دهید تا زمانی که کثیفی ضعیف شود.
  • اگر واشر شل است آن را درست کنید. خوشبختانه نیازی به تعویض کامل واشر ندارید. ممکن است مجبور شوید از چسب برای ثابت کردن آن در جای خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در موقعیت خود فشار دهید.
  • اگر واشر ضعیف یا پاره شده است، آن را تعویض کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

بیشتر بخوانید : معایب یخچال فریزرهای ال جی

به سختی باز شدن درب یخچال ای‌جی

اگر در یخچال را باز و بسته کردید و باز کردن درب کمی سخت است، دلیل این امر این است که وقتی درب دستگاه را باز می‌کنید، هوای گرم یا مرطوب وارد یخچال می‌شود و با سرد شدن هوا خلأ ایجاد می‌شود.

  • اما اگر درب یخچال به سختی باز می‌شود، ممکن است آشغال یا کثیفی روی آن باعث چسبندگی آن شود، بنابراین محکم به چارچوب در می‌چسبد. این امر باعث می‌شود باز شدن درب یخچال سخت شود. وقتی در را باز می‌کنید لاستیک دور درب را بررسی کنید. اگر متوجه کثیفی روی آن شدید، آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.
  • یکی دیگر از عواملی که باید بررسی کنید نحوه چیدمان غذا و سایر اقلام در یخچال است. چیدمان نامناسب اقلام می‌تواند به دو صورت اثر کند: جلوگیری از درست بسته شدن درب یا جلوگیری از باز شدن آن؛ بنابراین، در صورت لزوم، اقلام را مجدداً مرتب کنید و مطمئن شوید که هیچ‌کدام از آن‌ها مانع از باز شدن درب یخچال نمی‌شوند.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که اگر یخچال جدیدی دارید، ممکن است باز کردن درب آن کمی مشکل باشد. در حالی که این موضوع طبیعی است، ولی تراز یخچال و تراز درب را بررسی کنید.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال فریزر در منزل


رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی برای کاهش صدای درب

  • تراز نامناسب درب یا تراز نبودن یخچال باعث ایجاد صدا در درب می‌شود. برای تعیین نحوه تراز کردن صحیح درها و تراز کردن دستگاه، به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید. اگر دفترچه راهنما در دسترس نیست، برای راهنمایی با پشتیبانی LG تماس بگیرید.
  • اگر لولاهای درب خشک باشند، صدا ممکن است از آن ناشی شود. اگر به این مشکوک هستید، مقداری روغن روی لولاها بمالید. روغن لولا را روان می‌کند و اصطکاک را کاهش می‌دهد و در نتیجه صدا را کم می‌کند. اگر روغن مخصوص در دسترس نیست، از روغن پخت‌وپز نیز می‌توانید استفاده کنید.ایجاد صدا در درب یخچال ال‌جی

بسته نماندن درب یخچال

اگر درب بسته نمی‌شود، واشر درب را بررسی کنید. واشرهای درب یخچال را با آب گرم و صابون و پارچه نرم تمیز کنید. اگر درب یخچال همچنان به درستی بسته نمی‌شود، مطمئن شوید که یخچال از جلو به عقب و از پهلو به پهلو تراز باشد. تراز را در بالای یخچال قرار دهید.

واشر درب یخچال را دوباره مغناطیسی کنید

برای مغناطیس کردن مجدد واشر درب یخچال، یک آهنربا را 50 بار در امتداد هر طرف واشر بچرخانید و همیشه در یک جهت حرکت کنید. این کار دوباره نوارها را مغناطیسی می‌کند و واشر درب را بازیابی می‌کند. انجام این کار هر چند سال یک‌بار باعث می‌شود درب یخچال شما محکم شود.

رگلاژ درب یخچال ساید ال‌ جی کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. رگلاژ کردن هر چند که کار ساده‌ای است، اما در حفظ سلامت و طول عمر یخچال بسیار مؤثر است.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید