برق خودرو برق خودرو

معرفی انواع روش‌های شارژ باتری ماشین

خودروبرق خودرو

شارژ باتری ماشین چقدر طول می‌کشد؟ بهترین روش برای شارژ باتری خودرو چیست؟ انواع روش ‌های شارژ باتری خودرو چه هستند؟ هزاران سوال مشابه در این رابطه وجود دارد. هدف ما در این مقاله بررسی کلی روش های شارژ باتری ماشین و ارائه پاسخ به سوالات رایجی است که از طرف کاربران در این زمینه مطرح می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد بیان شده تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

باتری ماشین چطور شارژ می‌شود؟

عدم وجود شارژ در باتری ماشین می‌تواند باعث بروز مشکل شود و شما را به دردسر بیندازد. در حالت کلی مواردی مانند برق دزدی ماشین، وجود مشکل در دینام خودرو و ایجاد سفیدک در سر باتری  باعث تخلیه باتری ماشین خودرو می‌گردد، که در این حالت باید با استفاده از روش‌های مختلف، خیلی سریع نسبت به شارژ باتری اقدام کنید.

با مدنظر قرار دادن این موضوع که باتری جزو مهم‌ترین بخش‌هایی است که وظیفه برق‌رسانی خودرو را به عهده دارد پس همیشه باید از خالی نبودن شارژ باتری اطمینان حاصل کنید. همانطور که می‌دانید باتری خودرو توسط دینام شارژ می‌شود. دینام یک قطعه الکترومکانیکی است که وظیفه آن تبدیل انرژی چرخشی و الکتریکی به برق بوده و سبب ذخیره شدن نیرو در باطری خودرو می‌شود.

انواع روش های شارژ باتری ماشین

انواع روش‌ های شارژ باتری ماشین

روش های مختلفی برای شارژ وجود دارد که در لیست زیر به مهم‌ترین موارد اشاره شده است:

  • شارژ باتری با استفاده از ماشین خودتان!
  • باتری به باتری
  • استفاده از شارژر خورشیدی
  • استفاده از ترانس
  • استفاده از پاور لپ تاپ
  • استفاده از اینورتر جوشکاری
  • شارژ باتری با آداپتور لپ تاپ

برق خودرو
برق خودرو

روش‌های مختلفی دیگری وجود دارد که شما برحسب شرایط می‌توانید بهترین گزینه را جهت شارژ باتری ماشین خود استفاده کنید که در ادامه به توضیح مختصر برخی از موارد بیان شده خواهیم پرداخت.

انواع روش‌ های شارژ باتری ماشین

شارژ باتری با استفاده از ماشین خودتان

مهم‌ترین روشی که باعث شارژ شدن باتری خودرو می‌شود روشن ماندن خودرو است. در واقع در تمام خودروها وقتی که خودرو روشن باشد دینام می‌تواند برق تولید کند و باتری را شارژ کند. پس در مرحله اول نخستین گزینه جهت شارژ، روشن کردن خودرو است، اگر به هر دلیلی ماشینتان روشن نشد یا از کار افتاد می‌توانید با هل دادن ماشین آن را روشن کنید. این کار باعث شارژ دوباره باتری می‌شود. لازم به ذکر است که خاموش کردن چراغ‌ها و یا رادیو باعث تسریع روند شارژ باتری می‌شود.

باتری به باتری

یکی دیگر از روش‌های شارژ باتری ماشین این است که باتری ماشین خود را به باتری خودروی دیگری متصل کنید. برای این کار باید باتری خودرو خود را با استفاده از کابل اتصال، به باتری دیگری متصل کنید. تمام وسایل برقی ماشین را خاموش نموده و هر دو خودرو را روشن کنید.  لازم به ذکر است که باید ماشین‌ها را کنار هم پارک کنید و از نزدیک بودن بیش از اندازه دو ماشین به هم خودداری کنید.

استفاده کردن از شارژرهای خورشیدی

خوشبختانه امروزه امکان دسترسی به انواع شارژرهای خورشیدی وجود دارد که امکان شارژ باتری ماشین را به صورت موقت فراهم می‌کند. پس اگر جزو افرادی هستید که در طول روز مجبور به انجام مسافرت‌های زیادی هستید در این حالت همراه داشتن چنین شارژرهایی می‌تواند در مواقع بحرانی به کمکتان بیاید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

بیشتر بخوانید باتری مناسب خودرو های ایرانی

انواع روش‌ های شارژ باتری ماشین برای شارژ باتری خودرو

از بین بردن سفیدک‌های ایجاد شده در سر باتری

در برخی مواقع ممکن است در قسمت سر باتری‌ها حالت شوره‌زدگی بوجود بیاید که از ورود جریان برق به خودرو جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا باتری به‌صورت کامل شارژ نشود. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از برس‌های سیمی این سفیدک‌ها را تمیزکرده و سپس باتری را شارژ کنید.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

استفاده از آداپتور لپ تاپ

در این روش نیاز به یک آداپتور لپ تاپ و سیم مسی دارید. شما باید سیم‌های مثبت و منفی شارژر لپ تاپ را خارج کرده و بخش منفی را به خروجی منفی باتری و قسمت مثبت آن را به بخش مثبت باتری وصل کنید و اقدام به شارژ باتری خودرو نمایید.

بهترین روش شارژ باتری ماشین

در حالت کلی نمی‌توان گفت که کدام یک از متدهای شارژ باتری بهترین گزینه است، چون در برخی مواقع عدم دسترسی به برخی از موارد مورد نیاز جهت شارژ باتری می‌تواند مشکل ساز باشد.  شما بر حسب شرایط خود می‌توانید سریع‌ترین و بهترین گزینه را برای شارژ باتری انتخاب کنید.

در حالت کلی اگر مجبور به مسافرت‌هایی هستید که ممکن است به هر دلیل امکان استفاده از روش‌های مختلف را نداشته باشید همراه داشتن شارژر باتری هوشمند دیجیتالی یکی از گزینه‌های بسیار عالی است که می‌تواند هنگام بروز مشکل شما را یاری کند. انواع این شارژر‌های هوشمند دیجیتالی در فروشگاه‌ها مختلف به‌راحتی در دسترس هستند.

اما باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • شارژ باتری با روند کند باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود.
  • همیشه از سالم بودن باتری‌ای که قصد شارژ کردن باتری ماشین خود را با آن دارید، اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام خرید دستگاه های شارژ به میزان آمپر آن توجه نمایید.

در واقع هرچه دستگاه‌های شارژ با آمپر بالا بخرید در این حالت باتری ماشین زودتر شارژ می‌شود که البته توصیه نمی‌‌شود، چون شارژ آهسته و تدریجی باعث افزایش طول عمر باتری می‌گردد.

شارژ باتری ماشین با استفاده از آداپتور لپ تاپ

سوالات متداول

شارژ باتری ماشین چقدر طول می‌کشد؟

نوع روش انتخابی جهت شارژ باتری تاثیر مستقیم در مدت زمان شارژ دارد. در حالت کلی برای اینکه یک باتری به صورت کامل شارژ گردد ۲۰ ساعت باید در شارژ باشد. آمپر شارژر و یا روش استفاده شده جهت شارژ، تاثیر مستقیمی در تسریع روند شارژ باتری دارد.

بهترین روش شارژ باتری کدام است؟

‌نمی‌توان دقیقا گفت که بهترین روش شارژ کدام است چون در برخی مواقع شرایط شما تعیین‌‌کننده انتخاب روش مناسب و سریع جهت شارژ باتری است. در حالت کلی می‌توان گفت هر روشی که بتوان با آن باتری را به صورت آهسته و تدریجی شارژ کرد، گزینه مناسبی است.

4.7/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید