برق خودرو برق خودرو

علت تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت چیست؟

خودروبرق خودرو

امروزه به‌علت افزایش آلودگی‌های زیست محیطی حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی و از طرف دیگر محدود بودن منابع این سوخت‌ها، استفاده از خودروهای الکتریکی و الکتریکی هیبریدی را به‌سرعت افزایش و توسعه داده است. در برخی کشورها این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که بعضی از دولت‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع کرده‌اند.
تقریبا هیچکس شک ندارد که خودروهای برقی به‌زودی به وسیله نقلیه اصلی تبدیل خواهند شد. یکی از مهم‌ترین رویدادها انتقال گسترده اتومبیل‌ها به سیستم 800 ولت خواهد بود. اما چرا این امر مهم و در عین حال اجتناب‌ناپذیر است؟ با ما همراه باشید تا به بررسی دلیل اصلی تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت بپردازیم.

نکات کلیدی

  • هرچه ولتاژ مصرفی موتور بیشتر باشد، قدرت آن هم بیشتر خواهد بود.
  • مسافت پیموده‌شده با یک‌بار شارژ و زمان موردنیاز برای شارژ باتری مهم‌ترین شاخص‌ها در انتخاب یک خودروی الکتریکی هستند.
  • با تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت، می‌توانید قدرت عملیاتی را تقریبا دوبرابر کنید یا اندازه باتری را به نصف کاهش دهید.

دلیل استفاده از ولتاژ بالا در خودروهای برقی

بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که چرا خودروسازان مجبور بودند اتومبیل‌های برقی را از مدار 12 ولتی معمولی، به‌عنوان مثال، به 24 ولت و در برخی موارد حتی بیشتر از یک پلتفرم چند صد ولتی تغییر دهند. اما برای این موضوع توضیحات کاملا منطقی وجود دارد. هر وسیله نقلیه الکتریکی، بدون ولتاژ بالا غیرقابل تصور است.

اکثر خودروهای تمام الکتریکی مجهز به باتری‌هایی با ولتاژ کاری 400 ولت هستند. هرچه ولتاژ مصرفی موتور بیشتر باشد، قدرت آن بیشتر خواهد بود و البته مصرف شارژ نیز همراه با قدرت، افزایش پیدا می‌کند. اکنون می‌توان ادعا کرد که شرکت ایلان ماسک به زودی از المپوس Olympus خودروهای الکتریکی کنار گذاشته خواهد شد که دلیل این امر پیشرفت مهندسان آلمانی است.

تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت

دلیل استقبال نکردن از وسایل نقلیه الکتریکی به‌طور گسترده

ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که در کنار قیمت بالا، مانع اصلی استفاده گسترده از خودروهای الکتریکی چیست؟ این فقط یک زیرساخت شارژ ضعیف توسعه نیافته نیست. مصرف‌کنندگان نگران دو چیز هستند: مسافت پیموده‌شده یک وسیله نقلیه الکتریکی با یک‌بار شارژ چقدر است و چقدر طول می‌کشد تا باتری خودرو شارژ شود. این پارامترها جزو دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان به‌شمار می‌رود.
برق خودرو
برق خودرو

کل شبکه الکتریکی وسایل نقلیه دوست‌دار محیط‌زیست یا همان ماشین‌های برقی، به یک باتری متصل است که موتور را تامین می‌کند. در واقع این شارژ باتری است که پارامترهای اساسی خودرو را تعیین می‌کند. توان الکتریکی بر حسب وات اندازه‌گیری شده و با ضرب ولتاژ در جریان محاسبه می‌شود. برای افزایش شارژ باتری یک وسیله نقلیه الکتریکی یا شارژی که ممکن است طول بکشد، باید ولتاژ یا آمپر را افزایش دهید.

علت تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت

افزایش ولتاژ عملیاتی سیستم بسیار معقول‌تر است. اما این‌کار در عمل چه می‌دهد و باعث چه چیزی می‌شود؟ با افزایش و تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت، می‌توانید قدرت عملیاتی را تقریبا دوبرابر کنید یا اندازه باتری را به نصف کاهش دهید و در عین حال عملکرد خودرو را یکسان نگه دارید. البته شما به این منظور باید حتما از کمک افراد متخصص در خدمات برق خودرو استفاده کنید.ولتاژ بالا در خودرو برقی

اولین مدل ولتاژ بالای خودروی برقی کدام است؟

اولین شرکتی که به پلتفرم 800 ولتی روی آورد، پورشه با مدل الکتریکی تایکان بود. اکنون می‌توان با اطمینان گفت که سایر برندهای برتر به‌زودی به این شرکت آلمانی خواهند پیوست و سپس به تولید مدل‌های انبوه می‌پردازند. تغییر و سوییچ کردن روی 800 ولت باعث افزایش قدرت و در عین حال افزایش سرعت شارژ می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

ولتاژ کاری بالای باتری پورشه تایکان امکان استفاده از شارژرهای 350 کیلوواتی را فراهم می‌کند. آن‌ها قبلاً توسط Ionity توسعه یافته‌اند و به‌طور فعال در سراسر اروپا نصب می‌شوند. با آن‌ها می‌توانید یک باتری 800 ولتی را تنها در 15 الی 20 دقیقه تا 80 درصد شارژ کنید. این برای رانندگی حدود 200 تا 250 کیلومتر کافی است.

طبق چیزی که کارشناسان می‌گویند، بهبود باتری‌ها باعث این واقعیت می‌شود که پس از گذشت 5 سال، زمان شارژ ماشین تنها به 10 دقیقه کاهش می‌یابد.

همه توقع دارند که معماری 800 ولتی به استاندارد اکثر خودروهای برقی تبدیل شود. لامبورگینی در حال حاضر روی مدل خود کار می‌کند و فورد نیز یکی از مدل‌های خود را نشان داد. موستانگ؛ لیتیوم بیش از 900 اسب بخار قدرت و 1355 نیوتن متر گشتاور را دریافت می‌کند.

کیا؛ محصول کره جنوبی در حال آماده‌سازی خودروی برقی قدرتمند با معماری مشابه است. این شرکت بر این باور است که مدل مبتنی بر کانسپت Imagine می‌تواند با ویژگی‌های پورشه تایکان رقابت کند.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

معایب تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800

افزایش جریان مشکل‌ساز است. این امر منجر به استفاده از کابل‌های سنگین با عایق ضخیم می‌شود. کابل‌های فشار قوی علاوه‌بر وزن و ابعاد، گرمای زیادی هم تولید می‌کنند.معایب ولتاژ بالا در خودروهای برقی

نتیجه‌گیری

خودروهای برقی یکی از بهترین اختراعاتی است که درجهت کاهش آسیب رساندن به محیط‌زیست و موارد دیگر ساخته شده است. این خودرو دارای مزایا معایبی است که البته مزایای آن بیشتر است. اگرچه این نوع خودرو در خیلی از کشورها استفاده می‌شود اما هنوز هم خیلی جاها هستند که استفاده از خودروی برقی و هیبریدی برایشان رایج نشده است.

در این مقاله به بررسی موضوع خودروی برقی و جوانب دیگر آن مثل تغییر ولتاژ خودروهای برقی از 12 به 800 ولت پرداختیم. درنهایت فراموش نکنید که آچاره با بیش از 70000 نیروی متخصص برای تمامی خدمات فنی خودرو در کنار شما خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید