تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

علت پایین آمدن آمپر آب در حین حرکت

خودروسرویس و نگهداری

یکی از مشکلات رایجی که رانندگان با آن دست به گریبان می‌شوند، پایین آمدن آمپر آب در حین حرکت یا در حالت سکون ماشین است. پایین آمدن آمپر اتفاق خوشایندی نیست و باید به آن رسیدگی شود تا برای راننده و سرنشینان ماشین سانحه‌ای ایجاد نکند. در این مقاله می‌خواهیم در خصوص این مشکل خودرو صحبت کنیم. در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید و در انتها هر سوالی برایتان پیش آمد در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین دیگر مقالات در خصوص سرویس و نگهداری از خودرو را از دست ندهید.

آمپر آب خودرو چه وظیفه‌ای دارد؟

برای این که موتور ماشین داغ نکند، از مخلوط آب و روغن در خودرو استفاده می‌شود. آب نقش اصلی خنک‌کننده را دارد بنابراین باید حواس رانندگان به سطح آن و دمایش باشد. اگر دمای موتور بالا برود، ترموستات و فن روشن می‌شوند تا از دمای موتور بکاهند.

پایین آمدن آمپر آب به چه عواملی بستگی دارد

دمای آب چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

گیج‌هایی در خودرو قرار دارند که این کار را انجام می‌دهند. این گیج‌ها، با توجه به نوع خودرو، در جایگاه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. برای اندازه‌گیری دمای آب در خودروها، امروزه فقط از گیج‌های آمپرسنج الکتریکی استفاده می‌شود اما در گذشته، در صنعت خودروسازی از گیج‌های مکانیکی استفاده میشد.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

دلایل پایین آمدن آمپر آب

اگر آمپر پایین بیاید عملکرد خیلی از بخش‌های خودرو مختل شده و موتور جوش میاورد بنابراین باید این مشکل را جدی بدانید تا وسط بیراهه به مشکل نخورید. در صورت پایین آمدن آمپر آب این موارد را بررسی کنید:

  • وضعیت ترموستات
  • ECU ایسیو
  • گرمای بخاری

بررسی ترموستات برای پیدا کردن دلیل پایین آمدن آمپر

علت روشن شدن فن در دمای پایین می‌تواند به خرابی ترموستات مربوط باشد. پس اگر دیدید که فن رادیاتور بی دلیل کار می‌کند، آن را بررسی کنید. احتمالاً باید اقدام به تعویض آن نمایید. شاید هم رسوب در ترموستات جمع شده و برای همین به درستی کار نمی‌کند.

سوراخ روی ترموستات برای چیست؟

سوراخ روی ترموستات برای چیست؟

این سوراخ، مانند یک سوپاپ عمل می‌کند. اگر این سوراخ نباشد تعادلی بین فشار بخاری و رادیاتور ایجاد نمی‌شود.

ارتباط پایین آمدن آمپر آب با ایسیو

در خودروهای امروزی، ایسیو دمای موتور را در دست دارد. مشکل در ایسیو یک مشکل نرم‌افزاری است که خودتان نمی‌توانید به آن رسیدگی کنید و باید برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

گرمای بخاری و ارتباط آن با پایین آمدن آمپر آب

باید ببینید که از بخاری هوای گرم خارج می‌شود یا نه. اگر هوای گرم از بخاری می‌آید، اما آمپر آب پایین است، دو دلیل می‌تواند داشته باشد.

یکی این‌که فشنگی آب خراب است و نمی‌تواند دمای درست را بهتان نشان بدهد، دیگر این که جریان گردش آب بسته شده است. اینطوری آب بین موتور و رادیاتور گردش پیدا نمی‌کند.

با این که مورد اول هم خطرناک است و به شما اطلاعات غلط می‌دهد، اما دومی خطر بیشتری را به همراه دارد و می‌تواند علت بالا رفتن حرارت ماشین باشد. اگر آب نمی‌تواند به خوبی در مسیر همیشگی‌اش بچرخد، می‌تواند به علل مختلفی بستگی داشته باشد. مثلاً خرابی واتر پمپ، یا جرم‌گرفتگی مسیر. همچنین اگر هوا به آب خودرو وارد شده باشد هم این مشکل می‌تواند پیش بیاید.

 

اگر چنین وضعی را شاهد بود بلافاصله به تعمیرکار رجوع کنید وگرنه موتور آسیب می‌بیند و خسارات بیشتری را متحمل می‌شوید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

علت پایین آمدن آمپر آب در حین حرکت خودرو

در حین رانندگی، ممکن است آمپر خودروتان پایین بیاید. این کار نشان دهنده نقص در آمپر ماشین است چون با توجه به فعال بودن موتور، باید دما افزایش پیدا کند. اگر چنین وضعی پیش آمد سنسور دمای آب را چک کنید. سنسوری که باید چک کنید سنسور قهوه‌ای است.

جمع‌بندی

علت پایین آمدن آمپر آب در حین حرکت ماشین یا در وضع سکون حتما باید بررسی شود تا مشکلی ایجاد نکند. اگر چنین مشکلی پیش آمد و خودتان نتوانستید از پس آن بربیایید، خودرو خود را به تعمیرگاه برسانید و اجازه دهید که متخصصین مشکل را بررسی کنند. همچنین برای این کار می‌توانید از تیم تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. در هر ساعت از شبانه روز تعمیرکاران ما به محل مورد نظر شما آمده و اقدام به رفع مشکل می‌کنند و دیگر نیازی نیست که ماشین را جابجا کنید. برای ارتباط با ما کافی است از راه‌های ارتباطی آنلاین مانند سایت و اپلیکیشن آچاره استفاده کنید. در سایت آچاره شما می‌توانید تعمیرکاران مختلف را دیده و نظرات کاربران را مشاهده کنید.

4.1/5 - (95 امتیاز)

229 دیدگاه

    1. سلام.پراید مدل نود دارم.درهوای سرد باسرعت بالا امپر اب میاد پایین.وبخاری گرم نمیکنه.علت چیه؟
      ممنون

        1. سلام. بنده سمند موتور ملی دوگانه دارم آمپر آب چند وقت (بعد از تعمیرات جزئی موتور) چه داخل شهر چه در جاده کلا پایین میاد حتی در جاده روی خطر اول میاد اما بخاری گرماش خوبه همچنین فن ها به درستی کار می‌کنند نرمال

          1. سلام وقت بخیر. قبل هرکاری اول دیاگ بزنید ببینید دمای داخل دیاگ با دمای عقربه کیلومتر یکیه یا نه. چون ممکنه فشنگی خراب باشه و اشتباه نشون میده.

      1. سلام باتوجه به هوای سرد و ضعیف بودن بخاری پراید باید یه مقدار پایین بیاد واین طبیعیه چون درحال حرکت سرما بیشتر اثر میکنه .البته احتمال داره اب رادیاتور هم کم باشه ویا ترموستات خراب یا یکسره باشه.البته اینها همه احتمال دارن

    2. با سلام.استاد گرامی بنده یه سورن ای اف مدل 96 دارم. تازگی ها متوجه شدم تو هوای زیر صفر موقع حرکت آمپر میاد زیر خط اول. یعنی حدود 70 درجه. ترموستات رو باز کردم و بیرون تو یه ظرف آب گرم امتحانش کردم. سالم بود.یعنی وقتی اب سرد بود بسته بود و وقتی آب میخواست کم کم بجوشه باز میشد. دوباره بستم سر جاش. ماشین رو روشن کردم وقتی درجا کار میکرد. آمپر اب خطر دوم رو رد کرد و ترمسوتات باز کرد. بعنی کاملا سالمه.
      ولی موقع حرکت آمپر خیلی ماد پایین.نمیدونم مشکل از کجاس

      1. با سلام، مشکل از خود ترموستات است. از نوع ترموستات زمستانی استفاده کنید.

          1. سلام
            من ماشینم ۲۰۶ تیپ دو هست دمای اب تو سر پایینی بشدت افت میکنه طوری که انگار تازه ماشینو روشن کردی بعد یهو بی دلیل امپر میره بالا تا اخر میچسبه و فن با دور تند شروع به کار کردن میکنه و باید بزاری نیم ساعت ماشین خاموش باشه یا یه لحظه سر باطریو برداری دو باره بزاری سر جاش میشه راهنماییم کنین چیکار باید کنم برا این مشکل

          2. سلام وقت بخیر. دیاگ بزنید ببینید چه خطایی نشون میده. اول سیم کشی سوکت فشنگی فن رو تست کنید بعد اگه سالم بود، فشنگی رو تعویض کنید.

        1. سلام ماشینم تو حرکت امپر پایینه رو خط اول وقتی درجا کار میکنه میره نزدیک خط دوم مشکل از ترموستات ینظرتون ؟

      2. باید هم بیاد پایین چون درحال حرکت باد به رادیاتور میخوره و خنک میکنه، اگه ماشین ایستاده و درجا کارکنه دمای آب پایین بیاد،مشکل ساز میشه

    3. سلام
      آمپر آب تیبا در زمان حرکت ماشین در سرعت 100کیلومتر بر ساعت در نوسان است و انگار ماشین در فشاره علتش چی میتونه باشه

      1. درسته مشکلی ندارد سرعت بالا بره امپر کم سرعت کم امپر بالا بخاطر سرعت باد است.

    4. سلام. من ساینا صفر دارم. تو حرکت زمانی که به ماشین فشار نمی اید امپر اب کاملا میچسبد پایین ولی دمای بخاری عالی هست. وقتی وایمیستم یا توی شهر امپر وسط هست. مشکل چیست؟ سپاس

      1. سلام وقت بخیر. احتمال خیلی زیاد اتصال بدنه ضعیف هست و آمپر آب اشتباه نشان می‌دهد

  1. سلام خسته نباشید.
    ماشین م ال ۹۰ اتوماته .
    درجه حرارت هنگام رانندگی درجاده ازروی خط چهار میامدروی دو و دوباره بعداز چهارپنج کیلومتر میرفت روی خط چهار.
    متخصص دیاگ زد و گفت از سنسوره اون رو عوض کرد ولی درست نشد ترموستات عوض کرد بازهم درست نشده . به نظرشما علت ازچیه؟.

    1. با سلام، کثیفی رادیاتور علت مشکل است. نیاز به شستشو دارد.

    2. سلام جناب شبستری من هم با تندر چنین مشکلی دارم اگر مشکلتون حل شد اعلام بفرمایید

      1. بادرود .به علت کارم وتردددر مناطق کوهستانی رادیاتور گرمسیری نصب کردم که بسیار موثروعالی در تابستان مانع بالا رفتن دمای آب در سربالایی های ممتد وتند در گرما شد ولی با سردشدن هوا حتی با دوبار تعویض ترموستات دمای آب در جاده افت می‌کنه ولی درشهر نرمال پایین بالا می‌ره .علاج دارد؟؟

      2. سلام خسته نباشید،ماشین من در حالت درجا میزان کار میکنه ولی تو حرکت با هر درجه ترموستاتی امپر اب به قدری میاد پایین که بخاری باد سرد میزنه علتش چی میتونه باشه؟

        1. سلام دوست عزیز
          جنس ترموستات خوب نیست به همین دلیل یکسره باز می‌ماند.

    3. به عنوان مکانیک عرض میکنم که طبیعی هست. وقتی خودرو شما در حرکت هست مخصوصا در فصول سرد اب درون موتور خنک میشه و فشنگی آب دمای کمتری رو نشون میده اما در حال سکون چون باید فن رادیات به تنهایی وظیفه خنک کردن رو انجام بده طبیعتا دمای موتور کمی بالاتر هست.

    4. سلام ببخشید شما برا ال نود اتومات ترموستات ۸۳ انداختی یا ۸۹ ؟ضمنا ماشین منم مشکل شمارو داره

  2. سلام بخاری ماشین من توی شهر خیلی خوبه و آمپر 80 درجه است
    اما توی جاده میاد زیر 60 آمپر دلیلش چیه

  3. سلام خسته نباشید
    ماشینم هاچبک مدل ۸۱ رادیات جلوش مسی رادیات بخاری هم مسی و جفتشو شستشو دادم
    چند وقتی هست هم موقع درجا و هم درحال حرکت امپر اب بالا نمیاد هم خط اول میمونه بعضی مواقع که تو پارکینگ درجا کار میکنه میاد بابا و فن شروع به کار میکنه ولی در غیر این صورت اصلا امپر بالا نمیاد ترموستات ۸۲ روشه و هم جلو رادیات کارتن گذاشتم هیچ فرقی نکرد میخواستم ببینم دیگه باید چکار کنم روانیم کرده😐

    1. با سلام، ایراد از سنسور دمای آب است که دمای آب را درست تشخیص نمی‌دهد و مشکل در سیستم خنک کاری خودرو به وجود آورده. اگر مطمئن هستید ترموستات جنسش مرغوب است سنسور را عوض کنید و واتر پمپ بررسی شود.

    2. باسلام و ممنون از مقاله خوبتون. دناپلاس مدل ۹۸دارم.آمپر آب در حین حرکت میفتاد و در موقع ایستادن یک خط میومد بالا و بخاری باد سرد میزد. تروموستات عوض کردم ۸۳درجه انداختم بخاری گرم شدولی الان تو جاده از خط اول کمی میاد پایین و دوباره میاد کمی بالای خط اول . ولی هر ۴کیلومترپایین بالا میشه. آیا مشکلی داره ؟

        1. باعرض سلام بزرگوار ماشین بنده سیلو هست در حین حرکت بودم امپر افتاد ولی بهد متوجه شدم در حال حرکت سرعتم بالتر باشه امپر اب هم شدید بالا وپایین میشه حالت شلاقی داره شدید ممنون از راهنماییتون

          1. سلام وقت بخیر احتمال خیلی زیاد کیلومتر ماشین اتصالی دارد و کیلومتر سرعت روی آمپر آب نوسان می‌اندازد.

    3. باسلام خسته نباشید خدمت شما یک سوال داشتم ماشین ساینا مدل 1401دارم درحین حرکت یاایستادن ماشین آمپر آب تا پایین میاد یاخونه دوم که میاد فن شروع میکنه به روشن شدن فشنگی آب روعوض کردم ولی درست نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. ماشین پراید 13۱ است درجا امپر درست است و روی خطر دوم است ولی تو حرکت 80 به بالا امپر میاد پایین پایین بخاری هم سرد میشود مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنید؟!

    1. با سلام، مشکل ترموستات است که یک سره باز بوده و فنرش قفل شده است.

  5. سلام وخسته نباشیدعزیزبزرگواربنده هم خودروسمندEF7دوگانه دارم که چندروزیست درحین حرکت درجاده آمپرآب میایدپایین وهوای بخاری نیززیادگرم نمیشه.البته چندروزپیش درنماینگی دیاک زدن.که مشکل سنسورکلاچ داست اونم حل شد.فکرکنم ازاون روزبه اینورآمپرماشین درجاده میادپایین.لطفاراهنمایی فرمایید.باتشکرفراوان ارکارشناش محترم آچاره.

  6. درود برشما من پارس مدل ۸۸ دارم آمپرش خیلی دیر بالا میاد و تازه زمانی روی یک چهارم میاد باد بخاری ولرم هست زمانی هم میرسه نزدیک وسط که اونم بابد حداقل ۲۰تا۳۰دقیقه ماشین روشن باشه وقتی بخاری روشن میکنم بادش داغ نیست و آمپر محدد نیاد نزدیک یک چهارم علتش چی میتونه باشه

    1. با سلام، مشکل ضعیف شدن فنر ترموستات است و نیاز به تعویض دارد.

  7. سلام با تشکر بابت مقاله خوبتون، ماشین ۲۰۶اتومات آمپر آب از خط اول بالا نمیاد، حتی وقتی درجا کار می‌کنه آمپر بالا نمیاد و بخاری هم گرم نمیکنه. ترموستات رو عوض کردم مشکل حل نشد، واتر پمپ آب ریزی داشت عوض کردم بازم درست نشد. از کارشناسان آچاره درخواست دارم راهنمایی کنند. با تشکر فراوان

    1. با سلام، جنس ترموستات خوب نبوده و نیاز به شتسشو رادیاتور بخاری است.

  8. با سلام ماشین بنده دنا پلاس مدل ۹۷ هستش ماشین در حالت ایستاده آمپر بالا می آید ولی موقع حرکت بالای ۶۰ آمپر کاملا پایین می آید و بخاری هوای سرد می دهد ولی موقع بالا بودن آمپر بخاری خوب کار می کند مشگل رو نمی تونم پیدا کنم ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

  9. سلام وقتتون بخیر باشه ماشین من 84هستش آمپر آب تو سرعت پایین تقریباً نرمال هستش ولی همین که سرعتش یه ذره بالا بره امپر آب کلا میاد پایین وچراغ آمپر روشن میشه باطری سازی بردم گفت که فشنگی آب هستش عوضش کردم بازم درست نشد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  10. با سلام و عرض ادب، ماشین منم نیز تندر پلاس اتومات ، هنگام حرکت درجه آمپر بالا و پایین میشد، بردمش تعمیرگاه ترموستات رو عوض کرده ، اما الان در جه حرارت از دو بالاتر نمیره، بخاری هم گرمه ، لطفاً راهنمایی کنید باید چکار کنم، آیا درجه آمپر پایین باشه مشکلی ایجاد میشه؟

    1. درود بر شما، به نظر می‌رسد همه چیز درست است و نیاز به اقدام خاصی نیست.

  11. سلام ،ساینا دارم موقع سرعت آمپر به صفر بند میشه،لطفا راهنمایی کنید ممنون

  12. سلام وخسته نباشیدعزیزبزرگواربنده خودرد مگان 2000 دارم . بخاری ماشین فقط طرف راننده باد گرم میزد که با شستشوی بخاری تقریبا مشکل حل شد ولی الان درحین حرکت درجاده آمپرآب میایدپایین وهوای بخاری نیززیادگرم نمیشه. در داخل شهر و پشت ترافیک آمپر بالا تا خط وسط هم بالا میاد . البته در حالت ساکن هم خیلی طول میکشه تا آمپر بیاد بالا

    1. با سلام، ترموستات یکسره شده و نیاز به تعویض با نمونه اصلی دارد.

  13. سلام وقتتون بخیر من سمند ef7دارم چه موقع حرکت چه موقع در حالت توقع آمپر ماشین بالا میره فن روشن میشه امپر ۳تا خونه پایین میاد و بخاری هم سرد میشه و این حالت تو حرکت بیشتر اتفاق میافته.دیاگ زدن واتر پمپ هم چک کردن ترموستات هم دوبار عوض کردم بخاری هم شستن رادیات هم رادیات ساز دیده گفته ایرادی نداره بنظرتون مشکل چیه لطفا اگه میشه راهنمایی کنین.ممنون

    1. درود بر شما، کانال‌های آب گرفتگی دارد و نیاز به تعویض ضدیخ است. حتما اویل ماژل چک شود. اگر داخل رادیاتور آب گل دیده می‌شود یعنی واشر سرسیلندر در حال سوختن است. سریعا باید سر سیلندر باز شود.

    2. سلام خداقوت پراید ۱۳۱ مدل ۹۴ دارم متاسفانه در زمستان توی جاده آمپر آب صفر میشه ، رادیاتور شستشو دادم ، ترموستاتش عوض کردم بازم مشکلم حل نشدلطفا راهنمایی ام کنید. ممنون

  14. با عرض سلام و خسته نباشید
    ماشین من پژو پارس ساله که در فصل زمستان به مشکل برخوردم که در حین سرعت امپر اب پایین میاددر حد ماشینی که ساعتها خاموشه در صورتی که بخاری کاملا گرما میدهد ولی در حالت توقف یا ترافیک امپربه سرعت بالا میرود ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

  15. سلام خسته نباشد
    بنده یه پراید دارم زمستونا درجا و پشت ترافیکو تو شهر امپرش نرماله بخاریشم گرم
    ولی تو جاده و سرعت بالا امپر میاد کامل پایین و بخاری ام سرد میشه
    میخواستم ببینم از ترموستاته یعنی؟

  16. سلام بنده جیلی امگرند دارم ماشین بنده قبلا در حالت ثابت آمپر بالا میومد ولی بخاری گرم نبود که با تعویض ترموستات و واتر پمپ مشکل حل شد ولی الان دمای آب از نرمال پایین تره مخصوصا در جاده ولی بخاری گرمه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  17. سلام روز بخیر
    من تویوتا کمری گرند 2006دارم
    درجه آب در شهر و سرعت کم نرماله و بخاری هم عادی و خوبه
    ولی در بزرگراه و جاده و سرعت بالا درجه آب کامل پایین می‌آید و کمی از گرمای بخاری کم می‌شود البته ماشین و موتور عادی کار میکند
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  18. سلام من رادیاتور بخاری و رادیاتور جلو ماشینم رو بخاطر گرما دهی تو زمستان عوض کردم و برنجی گذاشتم روش ،اولاش خوب داغ می‌کرد ولی یواش یواش افت کرد،تعمیرکار ترموستات۷۴ رو باز کرد و ۷۸ گذاشت روش بازم گرما نمیده واترپمپ عوض کردم بازم گرما نمیده،در حین حرکت آمپر روی ۳۰درجه و در جا نهایت میشه ۴۰درجه، به نظرتون مشکلش چیه؟آیا به فیلر ربطی داره؟

  19. با سلام و ادب
    ماشین آل ۹۰ پلاس اتومات۹۶ دارم درجه حرارت حین رانندگی از دو خط به چهار خط و بلعکس مرتبا جابجا میشه بخاری هم خیلی خوب گرم میکنه آیا مشکلی هست

    1. درود، مشکلی ندارد و طبیعی است اما بهتر است سیستم را هواگیری کنید. بهتر می‌شود.

  20. سلام خسته نباشید.تیبا دارم.موقع خرکت در تابستان و زمستان در سرعت پایین امپر معمولیه ولی با سرعت بالا امپر میچسبه به صفر.وقتی بخاری میگیرم هم کم کم امپر میاد پایین تا به صفر برسه و بعدش از گرمای بخاری هم کم میشه.ممنون میشم راهنمایی کنید نشکل از کجاست

  21. باسلام ماشین من پژو پارس مدل ۹۷ دوگانه هستش که در هوای سرد در جاده آمپر پایین میاد و بخاری جون نداره از چیه

  22. با سلام و خسته نباشید
    ماشین بنده تیباس و از قبل صفحه کیلومترش تغییر دادم و قاب کیلومتر روش نصب کردم
    از دوشبه که آمپر آب بالا نمیاد و درطی حرکت یه ذره بالا میره باز برمیگرده و
    حتی کیلومترشم چک کردم که احتمال دادم‌ممکنه قاب به صفحه کیلومتر گیرکنه اما از‌اون‌نبود
    فشنگی آب و سوکت فشنگی رو هم‌ عوض کردم و نو گذاشتم اما بازم آمپر حرکت‌نمیکنه حتی در زمان طولانی که درحرکت هستم
    مشکل از چیه‌خواهش میکنم‌راهنماییم‌کنید

    1. با سلام، قاب نصب شده را باز کنید. احتمالا مشکل حل شود. مشکل شما نیاز به بررسی بیشتر دارد.

  23. سلام.تیبا دارم.درحالت عادی و سرعت داخل شهری امپرم عادیه ولی با سرعت بالا مخصوصا توو سرما امپرم به صفر میرسه.وقتی هم بخاری میگیرم حتی وقتی با سرعت پایین باشم و امپر در حالت معمولی باشه کم کم میاد پایین تا به صفر برسه و گرمای بخاری هم کم کم سرد میشه.ممنون میشم راهنماییم کنید

  24. سلام
    پارس tu5 توی هوای سرد سرصبح روشن میکنم گرم میکنم آمپر آب مشکلی نداره میاد بالا تو شهر هم اوکی هست فن هم سرجاش میزنه اما همینکه میرم جاده حین حرکت یهویی آمپرمیچسبه به صفر پامو که از گاز برمیدارم(خلاص هم میکنم) آمپر نم نم باز برمیگرده سرجاش(خط اول) و دوباره تکرار میشه مشکلش چیه دوستان؟
    ممنونم

      1. سلام خسته نباشید
        ماشین بنده سمند مدل ۹۷
        موتور زیمنس
        چند روزی هست موقع حرکت آمپر رو c هست بعد از نیم ساعت کار کردن ماشین با سرعت ۶۰ تا ۸۰ موقع توقف آمپر یهو میاد وسط و اخطار میده
        مشکل از کجاست ؟!
        ممنون میشم جواب بدین

  25. سلام خداقوت پراید ۱۳۱ مدل ۹۴ دارم متاسفانه در زمستان توی جاده آمپر آب صفر میشه ، رادیاتور شستشو دادم ، ترموستاتش عوض کردم بازم مشکلم حل نشدلطفا راهنمایی ام کنید. ممنون

  26. با سلام
    خودرو رانا دارم
    مدتی هست اقدام به تعویض کلیه شیلنگهای نموده ام
    اخیرا بعد از روشن کردن خودرو متوجه شده ام که دمای موتور در آمپر به سختی تغییر می‌کند به گونه ای که بعد از حدودا ۹ کیلومتر درجه آب یک پله بالاتر می‌رود و بخار هم طی این مدت به دمای خیلی بالا نمی‌رسد.
    مشکل از کدام ناحیه میباشد؟
    ممنون از راهنمایی

  27. باسلام و خسته نباشد. ماشین من پراید 131 هست . تو هوای سرد وقتی داخل شهر رانندگی میکنم آمپر اوکی هست و بخاری گرم میکنه اما وقتی میرم تو جاده آمپر کامل میاد پایین و بخاری درست گرم نمیکنه. لطفا راهنمایی کنید.
    با سپاس

  28. با سلام و خسته نباشید
    ماشین بنده سمند LX XU7 مدل ۹۸ هستش، داخل شهر همه چیز عادی و خوبه، آمپر تا یکم مونده به وسط میره، فن میکنه و برمیگرده رو خط اول و نه ماشین تا حالا جوش آورده و نه مشکلی داشته، بخاری هم کاملا گرم میکنه و مجبورم بذازم روی یک یا کلا خاموش کنم، ولی توی جاده آمپر میچسبه به کف و فقط یه ذره میاد تا ژیر نصف خط اول، انگار ماشین رو تازه روشن کردی، گرمای بخاری هم دز این حالت فقط یکم گرمه و داغ نیست.
    جلو پنجره رو هم پوشوندم ولی فایده نداشت.
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. با سلام، ماشین شما کاملا سالم است فقط نشانگر آب کمی خطا دارد. جای نگرانی نیست.

  29. سلام و خسته نباشید،
    خودرو ۲۰۶ اتومات مدل ۸۸ دارم ، آمپر آب وقتی در حرکت هستم میاد روی ۸۰ ، ولی درجا روی ۸۹ هستش و فن هم بمقوع باز میکنه. ترموستات رو تازه عوض کردم و ایساکو شرکتی ۸۹درجه انداختم ولی مشکل بازهم حل نشد و در حین حرکت تا ۷۹ پایین میاد آمپر .
    آیا ایراد از فشنگی آب میتونه باشه؟

  30. سلام 206 تیپ2
    امپر از 75تا 80 بیتشر بالا نمیاد ولی توی ترافیک تا 100 بالا میره دوباره تو حرکت میاد پایین بخاریم بگیر نگیر داره گرم شدنش ممنون میشم راهنمایی کنید.

  31. با سلام . ماشینم 206 اتومات مدل 84 هست و در حین حرکت در هوای سرد امپر روی درجه 70 ثابت میباشد و در زمان پارک بعد از 15 دقیقه امپر به 90 درجه میرسد .
    فن دور کند و دور تند هم بطور منظم کار میکند . بخاری هم در زمان پارک خودرو مشکلی ندارد ولی در حین حرکت در هوای سرد گرمای مطلوبی ندارد.

    1. درود، این اتفاق عادی است. بخاطر عدم حرکت آب در زمان خاموشی عادی است. وقتی ماشین روشن است باید درست باشد.

  32. سلام؛206 تیپ 2
    آمپر از 75 _80 بالاتر نمیاد ولی از طرفی توی ترافیک میره تا100 دوباره تو حرکت میاد پایین بخاریم بگیر نگیر داره گرم کنه ممنون میشم راهنمایی کنید هرجا یه چی میگن.

  33. سلام .
    ماشینم هزارتا ایراد و باهم گرفته دوهفته ست نتونستم درست کنم .
    صبح زیاد باهاش مشکل ندارم ولی بعد از ظهر به بعد ماشین بعد از خاموش کرذن دیگه روشن نمیشه البته قبلش ریپ میزنه . یا خودش خاموش میشه یا خاموش میکنم دیگه روشن نمیشه . برق باطری و قطع میکنم وند دقیقه موقت درست میشه . پمپ بنزین .دو سه مدل سنسور عوض کردم درست نشد . در خین حرکت امپر پایینه و ولی وقتی درحا کار میکنه امپر نرمال هست . کامپیوتر ماشین اب کرفته بود ولی دادم یه تعمیرکار واسم درست کرد و گفت مشکل حل شده . بعد از تعمیر کامپیوتر رفتم دیاگ بزنم دستگاه دیاگ شناسایی نمیکرد کامپوتر و اصلن

    1. با سلام، مشکل اول به دلیل گرفتگی فیلتر بنزین و پمپ بنزین کیفیت کم است. حتما پمپ را کامل عوض کنید نه فقط مغزی را چون جواب نمیده. شمع ها را شستشو انژکتور بدید و تنظیم فیلر کشی کنید.

  34. در ادامه کامنت قبل

    اخرین ایراد جدیده دیگه هم که اضافه شد الان
    بعد از خاموش شدن موتور لرزش خیلی بدی میگیره . ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ هست

  35. سلام خسته نباشید من یه ۲۰۶ اتومات ۸۷ دارم صبح ها که ماشین رو روشن میکنم البته در روزای زمستان که هوا ۴.۵ درجه هست ۲۰ دقیقه طول میکشه یا حدود ۷ کیلومتر درجه آب بیاد برسه نزدیک بین ۸۰ و ۹۰ درجه البته در حال حرکت .
    دمای بخاری هم اوکی هست. بعد وقتی به این درجه میرسه اگر خیابون ها خلوت باشه دمای آب بین ۸۰ تا ۹۰ نوسان داره وقتی درجا تو ترافیک باشم از ۹۰ درجه رد میشه فن دور کند ۹۸ درجه روشن میشه و باز برمیگرده روی ۹۰ حالا میخوام بدونم در اون درجه هوایی که نوشتم اول صبح طبیعیه انقدر طول بکشه از لحاظ دقیقه و کیلومتر آمپر آب برسه به نزدیک ۹۰ ؟

  36. سلام
    من جك اس ٥ دارم و يه بار جوش اورد تعميركار همه چيو عوض كرد و سرسيلندر تراش داد و مجدد جوش اورد كه بعد موتور فن رو عوض كرد ولي تو راه برگشت وقتي تو اتوبان با سرعت مسوندم امپر ميومد پايين و تو ترافيك باز مي رفت وسط وايميستاد اين به نظر شما مشكل داره ؟

      1. باسلام. جیلی امگراندrv7 دارم،سربالایی آمپر ۴ خط پرمیشه، بخاری هم گرم، اما سرازیری آمپر بدون خط میشه و بخاری هم سرد!کفه هم آمپر بین یک تا دو خط و بخاری کمی گرم. مشکل از چیست مهندس؟باتشکر

        1. سلام وقت بخیر. اگر ترموستات آمپر بالا بندازد، این مشکل درست می‌شود.

  37. سلام و خدا قوت
    خودرو 206 دارم. بعد از اینکه مدتی ماشین تو ترافیک می مونه و آمپر میرسه به وسط…یهو فن میره دور خیلی بالا…چراغ چک روشن میشه و آمپر به سرعت میاد پایین و میرسه به صفر. فن ماشین هم رو دور تند میمونه. تا ماشین رو خاموش روشن نکنم سرعت فن پایین نمیاد. بعد زا روشن خاموش به حالت طبیعی بر میگرده و چراغ چک روشن میمونه البته.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام این ایراد به احتمال قوی ازسنسور دمای آب است و یا سوکت سنسور دمای آب که معمولا سبز رنگ است با تعویض سنسور و ری استارت کردن ایسیو مشکل حل می‌شود.

  38. با سلام، ترموستات جنسش خوب نیست. از فابریک شرکتی یا بابا پارت استفاده کنید از نوع زمستانی.

  39. سلام.ماشینم کوییک صفر هس. در حال حرکت امپر اب نوسان زیاد داره و بیشتر وقتاش امپر اب میاد روی صفر ولی بخاری ولرم بعضی وقتام گرم هس. ترموستات و سنسور هم عوض کردم درست نشد. مشکل چیه؟؟

    1. درود، نوسان برق ریزی اتفاق افتاده که پیدا کردن آن کار باطری‌ساز است ک تمام سیم کشی‌ها را برسی کند.

    1. سلام،من ایسوزو 5200دارم،چند روز پیش آمپر آب ماشین خراب شد کار نکرد من هم بار تره بار داشتم مجبور شدم برم،بعدازچند ساعت رانندگی ماشین جوش آورد چون درجه خراب بود من دیر متوجه شدم خلاصه خنکش کردم،تا چند روز ماشین علایم واشر زدن رو داشت،امپر آب رو که درست کردم شانسی ماشین درست شد مثل ساعت الان کار میکنه،ولی بعضی اوقات یکم آمپر آب میاد پایین بلافاصله میاد سرجاش،بعضی ها میگن واشر زده ولی بعضی ها هم میگن هیچ مشکلی نداره،موندم باز کنم یا نه ،نمیدونم چیکار کنم با این وضع هم نمیشه با استرس بری جاده اونم ترهبار،خداییش اگه کسی راهکاری داره بگه لطف بزرگی میکنه،با تشکر

  40. سلام. پراید 96دارم.ماشینو شستم. ب غیر از موتور.. فرداش ک میخاستم روشن کنم ماشینو. گاز می‌خورد. درجه آمپر گاز بین 3الی 4بود..و بعد از یکرب درجه آمپر آب کیلومتر اصلا روشن نشد حتی یکی خونه. و بعد از کار کردن درجه گاز روی 4الی 5بود..استپر و دریچه رو با اسپری تمیز کردم بازم همچنان گاز میخوره و آمپر ندارم. و فن هم یکسره روشنه. مشکل چیه

    1. با سلام، متاسفانه کار خیلی اشتباهی انجام دادید. تمامی سیستم‌های برقی ماشین آب رفته و باید همه سوکت‌ها باز شده و خشک و با باد تمیز شود. در انتها هم ری استارت ایسیو و دیاگ انجام شود.

  41. سلام ماشین من پراید مدل ۸۵ امپر اب پایین مانده و بالانمیرهو خودرو بخاری هم گرم نمیکنه تو حرکت مشکل از چی میتونه باشه

  42. سلام من یک ۲۰۶ تیوفاو دارم ماشینم در حالت درجا آمپرش عادیه ولی در حین حرکت آمپر خیلی میاد پایین بخاریش هم مشکلی نداره در هردوصورت گرم هست بنظر شما این عادیه؟ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام دوست عزیز
      بله تا حدی عادیه اگر نگران هستید میتونید ترموستات زمستونی نصب کنید

  43. سلام و عرض ادب. ماشین من شاهین هست.. در شهر همه چی خوبه،، وقتی در جاده میرم در سرعت بالا و سرازیری آمپر آب کاملا میوفته و بعد چند لحظه چراغ آمپر آب (چراغ قرمز) و چراغ چک و چراغ استپ روشن میشه و فن دوم یکسره کار میکنه… و با دیاگ باید ارور پاک کنم… نمایندگی سنسور سه فیش رو عوض کرد و مشکل حل نشد و الان میگن از دسته سیم هست… نظر شما چیه؟

  44. سلام وقت بخیر mvm x33 دارم مدل ۹۶ هست توی حرکت بودم یکدفعه آمپر اب افتاد پایین صفر شد، چراغ اب هم همزمان روشن شد و فن ماشین روشن و روی دور تند رفت بعد از دو دقیقه خوب شد و چراغ اب هم خاموش شد دوباره بعد چندروز همین اتفاق تکرار شد مشکل از کجاست میشه لطفا راهنمایی کنید؟

  45. سلام. پراید ۱۱۱ مدل نود و هفت دارم. تا پارسال زمستون و امسال تابستون هیچ مشکلی در آمپر دمای آب نداشتم و همیشه آمپر روی چهار خط ثابت میموند. اما امسال با شروع سرما حین حرکت آمپر پایین میاد و وقتی سرعت کاهش پیدا میکنه کمی بالاتر میره. البته سال قبل چنین چیزی اتفاق نمی افتاد و همیشه روی چهار خط باقی میموند. سوال اول اینکه تشخیص شما چیه؟ دوم اینکه دیروز چک کردم دیدم ضدیخ تو مخزن انبساط خیلی پایین رفته. البته در رادیاتور رو باز کردم دیدم ضدیخ پره. اما تو منبع انبساط پایین رفته. بوی شیرینی هم نمیاد توی کابین و نشت ضدیخ هم ندارم. لطفا راهنمایی کنید. مرسی.

  46. سلام خسته نباشید.من یک دنا پلاس تیپ یک دارم تقریبا صفر هم هست.دیروز ماشین رو روشن کردم و اول حواسم به صفحه کیلومتر نبود یکه مسافت سیصد متری رو حرکت کردم که ماشین یه صدای بوق غیر ممتد میزد من زدم کنار نگاه به صفحه کیلومتر کردم دیدم آلارم رو صفحه نیست ولی آمپرم اصلا بالا نیومده.ماشین رو خاموش کردم چند دقیقه بعد روشن کردم و آمپر اومد بالا و مشکلی نداشت دیگه.این علتش چی میتونه باشه؟به تعمیرگاه مراجعه کنم؟همین یک بار و برای چند لحظه رخ داد

  47. سلام خسته نباشید.من یه دنا پلاس تیپ یک دارم تقریبا صفر ۳۰۰۰ هزارتا کار کرده.دیروز استارت زدم بعد از سیصد متر ماشین چنتا بوق غیر ممتد زد زدم کنار اونجا صفحه کیلومتر رو نگاه کردم متوجه شدم آمپر آب ماشین اصلا بالا نیومده ماشین رو خاموش کردم و بعد چند لحظه روشن کردم آمپر با یه تاخیری آروم آروم بالا اومد.این مشکل خاصیه ؟باید مراجعه کنم تعمیرکار؟علتش چیه؟هیچ الارمی هم در صفحه کیلومتر روشن نشد.ممنونم

  48. درود
    ماشین پراید مدل 90دارم آمپر آب نزدیک نصف را نشون میده وقتی ماشین کولر میگیره کم کم آمپر میاد پایین علتش چی می‌تونه باشه ؟؟؟

  49. سلام .ماشین یه دفعه توجاده متوجه شدم امپر ازخط وسط رد کرده اخر چسپیده ولی چراغ امپر روشن نشدوماشین جوش نیاورد فن ورله ها درست کار میکنن.فشنگی هم عوض کردم باز تغییری کرد.بعد بردم دستگاه هم زدن گفتن مشکلی نداره. بعدبردم باطری سازهم بردم یه سیم جدا از پشت کلیومتربا امپر آب کشید بعدازاون آمپردیگه تااخر نمیره معمولا تا خط اول درنوسان هستش بعضی وقتاهم نوسان وجود نداره همون حدود های خط اول هستش.
    ‌اینکه وقتی امپر خط اول یاکمی بالاترازخط اول هستش کولر میگیری امپر میاد بالاتر وبدون کولر پایین تر .بعضی وقتا هم ثابت هستش چه باکولر وچه بدون کولر .
    یک ماه هستش که تعمیرگاه ها گرفتارم لطفا راهنمایی کنید؟؟؟

    1. سلام، مشکلی خاصی نیست. اگه ماشینتان پراید است با فن یورو ۴ عوض کنید و حتما شسشتو رادیاتور دهید مشکلی ندارد.

  50. منظور ازنوسان اینکه یدفعه امپر ازخط اول میاد پایین ویدفعه ازپایین میره خط اول.بعد وقتی پایین چسپیده کیلومترضربه میزنی میره خط اول ولی بعدکه میره خط اول کلیومتر ضربه بزنی پایین نمیاد بعدش خودش توحرکت حالت نوسان پیدا میکنه

  51. سلام نمازه وروزه اتان قبول حق باد من یک ۲۰۶ v8دارم چند روزی آمپر آب خوب عمل نکند گاهی کلا پایین می‌ماند وگاهی آمپر میاید تا وسط البته گاهی هم دو سه درجه آمپر بلا میایدوقتی پایین است بخاری باد سرد می‌زند ولی وقتی تا وسط میاید بادش خوب است گرم است علت چیست ممنون میشوم راهنمایی نماید در ضمن برای تعمیر چنین موردی باید پیش چه تعمیرکاری رفت تا مشکل حل شود آیا برق کش باید رفت خلاصه چه تعمییر کاری مشکل را حل می‌کند

    1. سلام دوست عزیز،
      با تعویض ترموستات و ضدیخ این مشکل حل خواهد شد، اگر رادیاتور پوسیده حتما عوض کنید ،اگر نه شسشتو دهید.

  52. سلام دوروزپیش یک دفعه امپردماماشینم ازوسطردشدوچراغ استپ روشن شد.وقتی برسی کردم اب رادیاتورسه لیترکم داشت البته صبح همون روز داخل کابین زیرپایی راننده پرازاب بود، اب اضافه کردم ودوسه ساعت باهاش کارکردم وخوابوندم تاامروزبازم امپربالارفت وچراغ استپ روشن شدودوباره سه لیترکم کرده بودولی داخل کابین ابی نبودبازم اضافه کردم وهواگیری کردم مشکل از چی میتونه باشه ماشینم سمندمعمولی هستش

    1. سلام دوست عزیز
      باید رادیاتور بخاری عوض شود. در محل امکان پذیر نیست. حتما اقدام کنید قبل اینکه واشر بسوزد.

  53. سلام ماشین من جک اس۵ اتومات هست در حرکت آمپر اب به حد وسط نمی‌رسد و گاهی اوقات پاین تر هم م اید و بخاری هم باد داغ می‌زند لطفن راهنمای کنید ممنون

    1. سلام، ترموستات شما کمی ضعیف شده است. در کل مشکل خاصی نیست ولی بهتر است آن را عوض کنید.

  54. با سلام
    ال ۹۰ مدل ۹۲ دارم امپر ابش از ۴ خط بالاتر نمیره و رو هون ۴ خط فن میزنه تو جاده هم بعد از مدتی از ۴ خط میره ۲ خط و عادیش رو همون ۴ خط هست
    آیا طبیعیه؟

    1. سلام، بله کاملا طبیعی است. اگر قصد دارید سیستم را بهتر کنید به کارواش بروید و از کارواش بخواهید با فشار آب آرم رنو را شستشو دهد.

  55. سلام ماشین من 405 دمای اب میاد رو 90پاین نمیاد فنم کار میکنه ولی پایین نمیاد رادیات باز شده ترمستاد عوض شده گیجی ها عوض شده ماشین میره سربالای دمای. اب میره بالا پاین نمیاد اگه اب بریزی رو رادیات فوری سرد میشه ممنون میشم جواب بدید واقعن خیلی حساسه دما میرو رو 90پایین نمیاد اصلن همه چیزم عوص کردم دمای ابو دادم دسگا اورد پایین تر درست نشد

  56. سلام پژو 405 مدل 87 دارم توی حرکت در هوای سرد آمپر میوفته و فن شروع به کار می‌کنه و البته بخاری هم هوای گرم نمیزنه ، ضمنأ هر سه روزی نیم لیتر آب کم می‌کنه
    خواهشأ راهنمایی کنید ، هزینه تعمیرکاران هم بالا رفته

    1. با سلام، از نشانه‌های پوسیدگی واشر سر سیلندر است. مورد دوم سنسور دمای آب سبز رنگ ایراد پیدا کرده است. سوم فنر تمرموستات ضعیف شده است.

  57. سلام ، وقت بخیر
    ۲۰۶ اتومات تیپ ۶ مدل ۸۷ دارم . فن دو ماشین بلافاصله بعد از ۹۰ شروع به کار میکنه.
    واتر پمپ و ترموستات و فشنگی آب رو تعویض کردم حتی رادیاتور رو هم دادم سرویس ولی درست نشد .میتونید راهنماییم کنید استاد محترم؟
    ممنون میشم

  58. با سلام
    من ال ۹۲ دارم ، امپرش تا حالا روی دو خط فن نزده بوده، فشنگی نو انداختم چون خراب بود و خطای امپر بالا میداد و فن ی سره شده بود عوض کردم، از ۴ خط هم بالا نیومده و رو همون ۴ خط فن میزنه ،البته تو جاده سرعت ۱۲۰ کیلومتر رو ۲ خط هست . منتهای مراتب چرا با اینکه ۲خطه موتور هنوز داغه البته رادیات هم داغه ولی کم ، میخوام ببینم این موارد طبیعیه

  59. سلام پراید مدل 89 دارم امپر ابم بهمحض 5دقیقه کار کارکردن میاد وسط وپایین هم نمیاد قبلا اینجوری نبود رادیات سیخ زدم ترموستات عوض کردم فشنگی عوض کردم علت چیه استاد

    1. با سلام، مشکل شما با شستشوی رادیات و یا تعویض رادیاتور و واتر پمپ حل می‌شود.

  60. با عرض سلام و خسته نباشید
    من کوییک مدل ۱۴۰۰ دارم که تو ترافیک آمپر آب کلا میاد پایین ( حالت خاموشی ماشین) و فن هم کار نمیکنه مهره آب هم عوض کردم درست نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

  61. سلام ماشین من بسترن بی سی هست – دما 80 میرسه ( دمای نرمالش 90 هست) – بعد یهو میاد روی 75 – بعد دوباره میره تا برسه به 90 – مواقعی که کولر روشن میکنم این اتفاق بیشتر میفته – علت چی هست؟

  62. سلام من یه ۲۰۶ تیپ دارم فصل گرما که میشه ماشین یهو‌در حال حرکت خاموش میشه و آمپر آب میاد پایین پایین قرار میگیره و تا رمانی که ماشین خنک‌نشن روشن نمیشه پیشه چنتا از تعمیرکار رفتم ولی متاسفانه نتوتسن مشکل حل کنند مشکل از کجاس واقعا

  63. سلام
    ماشین رو روشن میکنم(حتی وقتی که کامل ماشین یک هفته خواب بوده) فن دور تند یکسره کار میکنه وهمینجور کار میکنه تا هروقت حال کنه بعد خاموش میشه
    بردم پیش مکانیک گفت ببر پیش سیم کش سیم کشم گفت دیاگ زدم مشکلی نداره
    ولی مشکل حل نشد
    علت چی میتونه باشه

    1. با سلام، خودروی شما نیار به بررسی تخصصی داد و بدون بازدید فنی نمی‌توان نظر داد.

  64. سلام.من یه ۲۰۶ دارم در حالت در جا درجه آمپر معمولیه.ولی تو سربالایی یا دور موتور بالا دما خیلی سریع بالا میره تا وسط هم یکم میزنه بالا تا فن دور تند روشن بشه.از طرفی مجبور میشم فن بخاری رو هم روشن کنم تا دما بیاد پایین.
    از اون طرف ماشین میفته سرپایین سریع دما برمیگرده حالت نورمال.یه جورایی دما نوسان زیاد داره.
    بنظرتون ایراد از چیه؟؟

  65. من ی کوییک دارم. رله فن سالم. ترموستات سالم. فشنگی اب سالم. ولی امپر اب پایین نمیاد و فن یکسره کار میکنه. بخاری ک میگیری سریع میاد پایین. دللیش چیه؟

    1. با سلام، آب در موتور و رادیاتور گردش ندارد. نیاز به تعویض واتر پمپ و شستشوی رادیاتور است.

  66. سلام وقت بخیر
    من یه پراید صبا دارم که الان حدودا یه هفته ای میشه که وقتی تو جاده با سرعت بالا رانندگی میکنم آمپر آب از خط وسط رد میشه ولی سرعتم که پایین میاد در حد ۳۰-۴۰ حرکت میکنم آروم آروم با کار کرد فن آمپر میاد رو خط وسط.
    دوباره بالا رفتن سرعت این اتفاق تکرار میشه . در صورت امکان راهنمایی بفرمایین. سپاسگزارم

  67. سلام خسته نباشید من ۲۰۶تیپ ۲مدل ۸۳دارم موقع توقف کردن امپر آب بالا میره موقع حرکت کردن امپر پایین میاد مشکل از چی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، دلیل مشکل شما بیش از حد گاز زدن و جنس نا مرغوب بودن گاز است. روغن در گاز استفاده نشده است.

  68. سلام من یه اچ سی کراس اتومات دارم واقعا کلافم کرده الان هشت ماه هست درگیرم و درست نشده تا الان ۵۰ تومن فقط هزینه کردم، مشکل از اونجا شروع شد که قاب زیر رادیات شکست ماشین جوش اورد بعد من مکانیکی برم گفت نمی خواد رادیات رو عوض کنی و فقط قاب رو عوض کرد که متاسفانه به علت بلد نبودن نصب لوله خنک کنند روغن گیربکس رو بد بسته و روغن ریزی و دنده عقب ماشین از کار افتاد که ساعتی ماشین عوض شد بعد هر روز یکی از جنتها پاره می شد خلاصه کلن رادیات لوله خنک کننده گیر بکس دو بار تا الان ترموستات و کلیه جنتها و واتر پمپ تعویض شده باز امپر بالا میره مخصوصا وقتی کولر روشن باشه یا ماشین در حالت ایستاده باشه و حرکت نکنه امپر تا خط قرمز بالا میره و باید گاز در حالت خلاص داده بشه در حرکت هم بعد نیم ساعت که موتور روشن باشه مثلا در جاده بعد از نیم ساعت امپر بالا میر و باید دکمه اسپورت رو بزنی و با اسپورت رانندگی کنی تا بیاد پایین
    ضمنا رادیاتور اب کم نمی کنه ترو خدا راهنمایی کنید دیوانه شدم دیگه 😭😭

    1. سلام
      اینکه خودروی شما در حالت اسپورت حرکت کند تا حد زیادی طبیعی است. به دلیل عدم هماهنگی موتور با بدنه و گیربکس.
      شما این اقدامات را انجام دهید
      حتما از شمع های سوزنی استفاده کنید، لینک فیلم https://www.aparat.com/v/DpzrJ
      وایر رو عوض کنید و سپس در جای معتبر ریمپ انجام دهید(برای بهبودی موتور) در هنگام ریمپ دمای موتور را کاهش دهید.
      از بنزین سوپر استفاده کنید به ازای هر 3 باک 1 بار
      باد تایرها را کمی بیشتر کنید
      اتصال منفی را با کابل تقویتی، تقویت کنید.

  69. با سلام
    بنده یک ماشین پراید111 مدل 90 دارم
    وقتی ماشین در حین حرکت هست امپر اب پایین پایین هست یعنی انگار اصلا موتور سرد است ولی وقتی ماشین متوقف میشه و درجا کار میکنه یه خونه آمپر اب میاد بالا
    بردم مکانیکی گفت مشکل ترموستاته
    ترموستات رو‌عوض کرد ولی از اون موقع حتی وقتی ماشین بدون حرکت هم کار میکنه امور روی پایین ترین قسمت قرار داره
    مال چی‌میتونه باشه؟
    ممنون

    1. سلام
      با توجه به تجربه ترموستات کیفیت نداره و اینکه ترموستات دمای مناسب موتور استفاده نشده

  70. با سلام من۲۰۶ تیپ۲ دارم ترموستات و همه لوازم جربان اب رو عوض کردم اما امپر ای یکدفعه افت می‌کنه و به خونه یک میره حتی سه بار هم فشنگی ای عوض کردم اما این اتفاق باز افتاد زمانیم که کولر میزنم این اتفاق میفته یهو امپر میره پایین ولی کاشین دماش بالاست

    1. سلام
      نشان دهنده دو مورد هست اول اینکه فن درست عمل نمیکنه و دوم ترموستات کیفیت مطلوب نداره

    2. سلام
      ماشین بنده هم مشکل مشابه ماشین شما داره، در صورتی که مشکل ماشینتون رفع شده به بنده هم اطلاع بدین
      ممنون

  71. سلام خسته نباشید
    پرشیا مدل ۹۴ دارم امپر تا وسط میاد فن میزنه ولی دمای اب پایین نمیاد دیاگ زدم بعد از نگه داشتن گاز دمای اب میاد پایین ترموستات واتر پمپ واشر سرسیلندر عوض کردم رادیات هم شستشو دادم مشکل حل نشد نظر شما رو میخوام بدونم
    تشکر

  72. سلام
    دانگ‌فنگ H30 Cross . ماشین همیشه آمپر‌آب‌ش یخورده پایین‌تر از وسط یعنی همون تقریباً ۸۹ درجه می‌ایستاد.
    الان جدیداً آمپر بزور به وسط هم نمیرسه ، کولر که روشن میکنم دیگه به کل میاد خیلی پایین شاید ۴۵ درجه.
    فن هم رو درجه حرارت ۴۵ درجه با دور تند میزنه.
    چراغ چک هم روشن شد یکبار ولی بعد خاموش شداگر ترموستات باشه که فن دور تند نباید بزنه . نظر شما چیه ! رادیاتور آب نو ، کندانسور تمیز .

  73. با سلام،

    خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۷،در مسیر های کفی یا ترافیک دمای آمپر حوالی ۸۹ تا ۹۳ هست و اگر‌ کمی بالا بره فن دور‌ کند دما رو مجدد به این محدوده میرسونه،

    ولی در سر بالایی ها بدون فشار آوردن به خودرو و بدون روشن بودن کولر‌ دمای آب به ۹۸ تا ۱۰۰ درجه میرسه با وجود روشن شدن فن دور‌کند آمپر همچنان نزدیک ۱۰۰ درجه است،در سر پایینی ها دما به محدوده ۸۰ تا ۸۵ درجه میرسه،به تازگی‌گاز کولر رو شارژ کردم،

    بالا رفتن آمپر تا ۱۰۰ درجه در سر بالایی و کاهش دما تا ۸۰ درجه در سر پایینی میتونه از شارژ بیش از حد گاز کولر باشه؟

    عملکرد فن دور‌ کند و تند،رله هاو مقاومت فن بررسی‌شده و سالم هست،سیستم خنک کننده درست کار میکند،نشتی وجود ندارد و واتر پمپ و سنسور‌ آب،ترموستات تست شده همگی‌ موارد سالم هست،

  74. سلام خسته نباشید.
    ببخشید پارس مدل 95دارم پارسال ماشینم واشر زد.سرسیلندر رو کامل عوض کردم.از اون موقع همیشه امپر درجه حرارت روی خط وسط هست چه توی جاده و چه توی شهر . توی زمستون هم همون خط وسط بود بعضی وقتا یکم میومد پایین ولی در کل روی خط وسط هست
    ببخشید به نطرتون مشکل از چی هست؟؟

    1. با سلام، این اتفاق طبیعی است. بعد از تراش سر سیلندر آمپر بالا می‌ایستد. با ریمپ تا حدودی حل می‌شود.

  75. مدل ماشین پراید ۹۱ نمودار گاز چه در حال ساکن چه در حرکت از روی عدد ۴ بالاتر نمیره کافیه ماشین خاموش روشن بشه میره تا روی عدد ۶ برای قدرت ماشین خیلی اثر گذاره مثلن روی گذینه ی اولی ازیک پل به عنوان سر بالایی بایک بدبختی میره بالا وگذینه دوم خیلی راحت چند باطری ساز دیاگ زدن ومیگن مشکل از برق ماشین نیس و انژکتور هم شستشو دادم ومغزی پمپ بنزین هم عوض کردم

    1. در سلام، در قسمت اتصالات ای سی یو دچار مشکل شده و با برنامه ریزی مجدد مشکل کاملا حل خواهد شد.

  76. سلام وقت بخیر
    ال نود مدل ۹۵ اتوماتیک هستش.چند وقت پیش به دلیل کم کردن آب قمقمه بعد از بررسی تشخیص دادن که رادیاتور و ترموستات تعویض بشه.بعد تعویض و در هنگام صبح و بارکردن درب مخزن آب متوجه کمپرس آب و صدایی در رادیاتور میشدم.حال تعمیرکار دست به تعویض واشر سرسیلندر زده. الان درب مخزن انبساط رادیاتور هم تعویض کردم.امروز متوجه شدم آب صبح کم شده و دوباره آب اضافه کردم.
    کم شدن آب طبیعیه؟ چقدر باید ادامه داشته باشه این کم شدن آب ؟
    تشکر

    1. با سلام، بعد از تعویض واشز سرسیلندر تا یک هفته کاهش آب طبیعی است.

  77. سلام و تشکر از کارشناسان گرامی

    خودرو ۲۰۶ حین حرکت در حالت عادی با کولر روشن یا بدون کولر در سر‌بالایی و مسیر کفی محدوده ی آمپر آب عادی است
    بین ۸۹ تا ۹۳ درجه است

    در مسیر های سر پایینی در زمان بسیار کم دما به ۷۵ و حتی ۷۰ درجه میرسد

    هنگام توقف خودرو یا ورود به مسیر کفی مجدد دما عادی میشود و به محدوده ۹۰ درجه بر میگردد

    علت چیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      ترموستات فنرش ضعیف شده ولی مشکل خاصی ایجاد نمیکنه با این توضیحات

  78. سلام؛ من وانت مزدا دارم؛ ماشینم حدودا بعداز ۲ الی ۳ ساعت کار کردن داغ کرده اما امپر روی خط وسط هم نرسیده بود و کولر ماشین باد خنکی داشت اما بعدش بادش داغ شد علتش چیست؟!

  79. سلام
    ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵هست، در فصل گرما آمپر به بالای ۹۰ درجه میرسه، و تا کولر روشن نکنم آمپر پایین نمیا، علتش چی میتونه باشه؟
    رادیاتور هم تازه عوض کردم.

    1. سلام
      ماشین فوتون 8تن هست درجه آمپر آب نه بالا میره نه پایین. سنسور وفشنگی آب با ترموستات هم عوض شده. رادیاتور هم سرویس شده علتش چی میتونه باشه. با تشکر

  80. سلام و خسته نباشید
    بنده پراید هاچبک مدل ۸۸ دارم زمستان گذشته به دلیل پایین بودن آمپر آب و سرد بودن بخاری در سرعت بالا ترموستات ۷۶ درجه را با ۸۲ درجه تعویض کردم که مشکل حل شد.
    اما الآن که هوا گرم شده بدون کولر آمپر تا وسط میاد و با روشن شدن فن میاد پایین ولی وقتی کولر ماشین رو روشن میکنم آمپر آب تا وسط و کمی هم بالاتر از وسط میاد و تقریبا ثابت میشه. آیا مشکلی داره؟؟
    البته با دیاگ هم بررسی کردم که فن بدون کولر در دمای ۹۰ درجه روشن و ۸۴ درجه خاموش میشد ولی دمای آب رادیاتور و حتی موتور خیلی داغ نبود حدود ۷۰ درجه میشد. به نظر شما با تعویض ترموستات باید سنسور دمای آب هم تعویض بشه ؟ به نظر بنده فن در دمای پایین تر از دمای بازشدن ترموستات یعنی ۸۲ درجه شروع به کار میکنه و اشتباها پیغام ۹۰ درجه برای ecu ارسال میشه؟؟
    ممنون و ببخشید که طولانی شد..

  81. با سلام
    من ال ۹۲ دارم ، امپرش تا حالا روی دو خط فن نزده بوده، فشنگی نو انداختم چون خراب بود و خطای امپر بالا میداد و فن ی سره شده بود عوض کردم، از ۴ خط هم بالا نیومده و رو همون ۴ خط فن میزنه ،البته تو جاده سرعت ۱۲۰ کیلومتر رو ۲ خط هست . منتهای مراتب چرا با اینکه ۲خطه موتور هنوز داغه البته رادیات هم داغه ولی کم ، میخوام ببینم این موارد طبیعیه

  82. با سلام پراید ۱۳۱ دارم در تابستان حالت عادی یک درجه بالا تر از حد نرمال بالا میره امپرش ولی کولر میگیرم ۵ تا خطش پر میشه،،ترموستات هم عوض کردم درست نشد

  83. با سلام و وقت بخیر .
    بنده سمند ال ایکس مدل ۸۴ دارم .
    امپر ماشین ( بدون گرفتن کولر ) در حالت ایستاده میزون کار میکنه ولی در حرکت امپر میاد رو خط اولی و کامپیوتر ماشین میگه دمای اب زیاد است بعد فن یکسره کار میکنه حتی خاموش.
    بخاریشم باد سر نمیده اون لحظه فکر کنم ..

    1. سلام دوست عزیزیم و کارشناس محترم
      من دنا پلاس مدل97 دارم
      جدیداامپر اب همش بازی می کنه
      تو حرکت یه موقع هایی با دور موتور میره بالا پایین
      توی حرکت هم خط دوم هست
      یه جا ثابت می ایستم درست کار می کنه جدیدا توی حرکت ماشین شتاب می گیره میره بالا و سرعت کم می شه میاد پایین
      ترموستاد سنسور های فشنگی اب رو هم عوض کردم درست نشد
      هوا گیری کردم بازم درست نشد
      البته هواگیری ماشین خاموش بود
      این رو هم بفرمایین ماشین باید روشن باشه هواگیری کنی یا خاموش باشه ممنونم

      1. سلام وقت بخیر. هواگیری باید زمان خاموشی ماشین باشه. حتما ماشین باید سرد سرد باشه. اتصال منفی ماشین رو تقویت کنید، مشکلتون برطرف میشه.

  84. سلام . ساندرو اتومات مدل 96دارم چند روزه که آمپر آب از دو خط بالاتر نمیاد اگر هم برای چند لحظه بالاتر بیاد بعد از دو سه ثانیه دوباره پایین میاد . با توجه به اینکه نرمال آب رسیدن به چهار خط هست . قبلا هم این مشکل برام پیش اومده بود از سال 98 تا حالا دو بار ترموستات عوض کردم تا چند ماه بعد تعویض ترموستات مشکلی نیست ولی بعد از چند ماه اول تو هوای سرد افت دمای آمپر شروع میشه و بعدش تو هوای معمولی و داخل شهر هم این اتفاق میوفته .از آخرین تعویض ترموستات دو سال میگذره .ترموستات اصلی هم انداخته بودم . الان هم با وجود اینکه آمپر روی دو خط هست هم فن درست کار میکنه هم کولر سرد میکنه و هم بخاری کاملا داغ مینه . پس مشکل کجاست / اضافه کنم رنگ آب رادیاتور قهو های و کثیف شده و درب منبع انبساط و خود منبع انبساط هم جرم گرفته حالت گل مانند .

      1. سلام وقتتون بخیر بنده یه پراید ۱۱۱ دارم آمپر ماشین طبیعی بالا میاد تا چهار خط،هم تو حرکت و هم درجا،فقط مشکلم این در هوای سرد تو سرعت بالا آمپرم کلا میخوابه به صفر میرسه انگار ماشین تازه روشن شده بخاری هم گرمایش کم میشه به نظرتون مشکل از چی هستش ممنون

        1. سلام وقت بخیر. اولین احتمال این است که مشکل از ترموستات ماشین باشد. دومین احتمال این هست که سرمای زیاد هوا، اجازه بالارفتن آمپر را نمی‌دهد.

  85. سلام یگ اچ سی کراس دارم کولر که خاموش است دما تا نزدیکی خط قرمز بالا میاد میشه گفت حدود 90 درجه بعد فن دور کند روشن میشه تا نزدیکی وسط امپر پایین میائد میشه حدود 55 درجه بعد ماشین که داره حرکت میکنه یا ایستاده 3 یا 4 دقیقه بعد دوباره دما میرسه به 90 درجه که خیلی سریع است فکر کنم . و این مسیله تکرار میشه آیا طبیعی است یا احتمال خرابی در چه قسمتهایی را بررسی کنیم با تشکر

  86. سلام
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۰ دارم
    آمپر آب در حین حرکت به طور ناگهانی نوسان دارد، گاهی خیلی بالا می رود و چراغ stop روشن می شود، گاهی آمپر پایین می آید و صفر می شود، نگه میدارم بست باطری رو برمیدارم و دوباره میذارم، درست میشه
    فشنگی آب رو عوض کردم
    پیش چندین مکانیک رفتم، متاسفانه نتونستن ایراد رو برطرف کنن، راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

  87. سلام،تو صفحه کیلومتر نشانگر آمپر آب کار نمیکنه کلا بالا نمیاد حتی یک خط،ماشینم ال نود هستش ممنون میشم راهنمایی کنید.

  88. سلام ۲۰۶ سال ۹۹ دارم جدیدا در هنگام حرکت چراغ چک روشن میشه و یک دفعه آمپر به کف می چسبه و فن شروع به کار میکنه و خاموش روشن میکنم برای چند دقیقه درست میشه
    میشه لطف کنید بگید مشکلش چیه

  89. سلام.ماشینم پیکان کاربراتوری تکسوزه.ترموستات نداره همه چی خوب بود که یه دفعه اینجور شد. قبل این اتفاق تو ۲ ساعت رانندگی عقربه آمپر اول قسمت آبی رنگ می ایستاد تو درجا هم همین طور بالا نمیرفت نرم کار میکرد..الان وقتی تو حرکتم عقربه آمپر مقداری بالا میاد وقتی خاموش میکنم بعد از چند دقیقه که روشن میکنم آمپر خیلی رفته بالا و باز تو حرکت تا همان‌جایی که بالا اومده بود دیگه پایین نمیره.درجا هم که کار میکنه آمپر یواش یواش بالا میره بخاری هم بادش گرم نیست.تسمه پروانه سالمه شل نیست.پروانه هم ۶ پر هست..حالا تو رادیاتور و واتر پمپ و واشر سرسیلندر با فیلر گیری شک دارم..جایی که هستم مکانیکی خیلی دوره ببرم نشون بدم

  90. سلام
    ماشین من ال ۹۰ مدل ۸۷ هست، برا ی مدت کوتاه آمپر آب ماشینم اومد پایین و بعد برگشت به حالت طبیعی، از چه چیزی میتونه باشه؟

  91. سلام وقتتون بخیر
    امپر ماشین تو هوای سرد در حال حرکت میاد پایین
    رادیات شستشو دادم
    ترموستات هم عوض کردم
    و باز بخاری ماشین اصلا جوابگو نیست
    و حتی در فصل سرما دمای داخل کابین با بیرون هیچ تفاوتی نداره
    فن هم عملکردش درسته اما باز امپر میاد پایین
    و ماشین پراید هست
    راهکاری برا ای موضوع بدید ممنون میشم

  92. با سلام.ببخشید من الان دو ساله به این مشکل برخوردم.ماشینم پژو روآ مدل 90 هست.در فصول سرد مثل پاییز و زمستون روی حالت cng تا ماشین سرعت میگیره آمپر شروع میکنه به پایین اومدن و دل دل زدن ریپ زدن ولی به محض اینکه میزنی رو بنزین این مشکل برطرف میشه.کارایی که انجام دادم:
    تعویض ترموستات به 82 درجه
    باز شدن مسیر گردش آب در رگلاتور گاز
    تعویض خود رگلاتور
    بی زحمت مشکل بنده چیه؟

    1. سلام وقت بخیر. گاز ماشین فقط زمانی کار می‌کنه که آمپر آب ماشین بالا بره. زمان سرد بودن ماشین ریپ میزنه بد کار می‌کنه شما ضدیخ بریزید مشکلتون بهتر میشه. برای اطمینان بیشتر بهتره از سرویس مکانیک سیار آچاره استفاده کنید.

  93. سلام وخسته نباشیدماشین صمند ال سون گاز سوز دوگانه فابریک. دوروزه که مشکل پیدا کرده. توی جاده دمای آب پاین میاد وبخاری ماشین بادسردی میاد.ور گاز خاموش میشه. لطفآ راهنمایی کنید.ممنون. ؟

    1. سلام وقت بخیر. احتمالا به خاطر سرمای شدید هوا این اتفاق افتاده. اگر ترموستات ماشین آمپر بالا بگذارد، ماشین بهتر می‌شود.

  94. سلام من پراید مدل ۹۷ دارم ،آمپر ماشین نرمال کار می کنه ولی وقتی بخاری روشن می کنم باد گرم میزنه ولی رفته رفته آمپر صفر میشه و بخاری باد سرد می زنه،لطفا راهنماییم کنید بد تشکر

    1. سلام وقت بخیر. برای حل این مشکل یک ترموستات آمپر بالا بندازین اگه درست نشد، ماشین توی مسیر آب گرفتگی داره.

  95. سلام من پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ دارم تو جاده آمپر ماشین میاد پایین وصفر میشه میزنم بغل درجا کار می‌کنه دوباره می‌ره بالا علتش چیه ؟ ممنون

    1. سلام وقت بخیر. احتمالا رادیاتور ماشین گرفتگی داره. علت این اتفاقم اینه که تو جاده ماشین سرد می‌شه و وقتی وایمیسی، دوباره آمپر میره بالا.

  96. سلام وقت بخیر یه ماشین پراید ۱۳۱مدل نود دارم حالت عادی آمپر آبش خوب کار میکنه ولی تو جاده آمپرش صفر میشه علت چیه؟

    1. سلام وقت بخیر. کلا پراید توی جاده مخصوص اگه هوا سرد باشه، دماش بالا نمیره و برعکس، پایین میاد.

  97. سلام.ماشین ۲۰۶ .فشنگی آب رو عوض کردم.سئوکت سر فشنگی آب رو هم عوض کردم.ایسیو رو هم دادم تعمیر.ولی باز آمپر آب میاد پایین حتی زیر صفر..یا مثلاً می بینی که یه هوایی خطا میده و می ره میچسبه به آخر و فن شروع می کنه تو دور تند کار کردن.علتش رو هم کسی نمی تونن پیدا کنه

    1. سلام وقت بخیر. مشکل سیم کشی دارید باید سیم کشی فشنگی تا کامپیوتر تست بشه، در صورت نیاز تعویض بشه.

  98. سلام من یک سمند ef7 دارم دوبارم ترموستات تعویض کردم ولی در سرازیری ها و سرعت بالای 100 دما تا 80درجه افت می کنه می خواستم مشکلشو بدونم ممنون

    1. سلام وقت بخیر. رادیاتور ماشین کیپ بخاطر گردش آب ضعیفه رادیاتور باید باز بشه سیخ بزنه تمیز شه درست می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید