برق خودرو برق خودرو

قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه چقدر است؟

خودروبرق خودرو

نقص در عملکرد و یا دشارژ شدن باتری می‌تواند دردسر بزرگی باشد؛ خصوصا اگر زمانی اتفاق بیافتد که بیشترین نیاز را به ماشین داریم. از آنجایی که خودرو روشن نمی‌شود، بردن آن به تعمیرگاه هم بسیار زمانبر است و هم هزینه زیادی دارد. بهترین کار در چنین مواقعی استفاده از خدمات باتری به باتری و تعویض باتری در محل است که به راحتی می‌توانید سفارشتان را در آچاره ثبت کنید. با این کار دیگر متحمل صرف انرژِی و هزینه اضافی برای حل مشکل نخواهید شد.

یکی از سوالات متداولی که در چنین مواقعی پرسیده می‌شود این است که قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه چقدر است و اگر باتری خودرو دزدیده شده باشد هزینه باتری نو چگونه محاسبه خواهد شد. در ادامه این مقاله به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

دلایل تمام شدن باتری و عوامل موثر بر طول عمر آن

ابتدا ببینیم به چه دلیل باتری ماشین بعد از مدتی از کار می‌افتد و چگونه می‌توان عمر آن را زیاد کرد. دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به تمام شدن باتری شود. از جمله:

  • سرما یا گرمای بیش از حد محیط
  • نقص در عملکرد دینام
  • روشن ماندن طولانی مدت تجهیزات برقی (چراغ‌ها و غیره) در حالت خاموش بودن خودرو
  • سولفاته شدن، وجود پوسیدگی و یا خوردگی در محل اتصال ترمینال‌های باتری
  • اتمام عمر مفید باتری
  • وجود مشکل در فیوزها، اتصال قطعات الکتریکی و همچنین سیم‌کشی داخلی خودرو
  • وجود نقص در سیستم برق خودرو
قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه در تعویض باتری

به طور کلی عمر مفید باتری 2 سال است و کمتر یا بیشتر بودن آن به کیفیت باتری و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. برای افزایش عمر باتری:

  • از تجهیزات پرمصرف (نورپردازی اضافه، سیستم صوتی و اسپیکرهای قوی، پروژکتور و غیره) استفاده نکنید.
  • بعد از خاموش کردن خودرو حتما از خاموش بودن تجهیزات الکترونیکی مثل چراغ داخل خودرو و سیستم صوتی و تصویری مطمئن شوید و در صورت نیاز زمان استفاده از آن‌ها را در حالت خاموش خودرو کوتاه‌تر کنید.
  • زمان استفاده از خودرو را در هوای بسیار سرد و یا به شدت گرم کاهش دهید.

برق خودرو برق خودرو

تعویض باتری در محل با دریافت باتری کهنه

در شرایطی که باتری خودرو دشارژ و یا دچار نقص شده باشد می‌توان با استفاده از یک باتری کمکی و اتصال باتری به باتری مشکل را در محل برطرف کرد. در این شرایط فرد متخصص ابتدا ظاهر باتری و علائم موجود مثل پوسیدگی، شکستگی جعبه باتری، شل بودن سر کابل و بست، سولفاته شدن را چک کرده و شرایط خودرو هنگام استارت را بررسی می‌کند.

در صورتی که خودرو با تاخیر و به سختی روشن شود به معنی وجود مشکل در باتری است. یکی دیگر از راه‌ها برای بررسی مشکل باتری استفاده از دستگاه تست باتری است.

با استفاده از این دستگاه در زمان روشن بودن خودرو می‌توان سطح ولتاژ، عملکرد دینام، آمپراژ و موارد دیگر را مشاهده کرد. اگر بررسی نشان دهد عمر باتری تمام شده است باید یک باتری نو جایگزین شود. در این حالت قیمت باتری نو بسته به اینکه باتری کهنه تحویل داده شود یا خیر متفاوت خواهد بود.

قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه

در جدولی که در ادامه درج شده قیمت باتری ماشین پاورسل با تحویل باتری کهنه محاسبه شده است. باتری‌های برند PowerCell با تکنولوژی Expanded Metal محصولی از شرکت کرمان باتری (زیر مجموعه خودروسازی کرمان موتور) هستند که در خدمات تعویض باتری در محل آچاره استفاده می‌شوند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

تکنولوژی Expanded Meal یک فناوری منحصر به فرد است که باعث افزایش استحکام، کیفیت، طول عمر و دقت شبکه‌های منفی و مثبت باتری می‌شود. در کنار این تکنولوژی، سرعت عملکرد بالا در هوای سرد، کاهش دشارژ باتری، کاهش مصرف آب و عدم نیاز به مراقبت و نگهداری از دیگر ویژگی‌های باتری‌های پاورسل شرکت کرمان باتری هستند. باتری‌های پاورسل در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند تولید می‌شوند.

قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • باتری پایه کوتاه: این نوع باتری پاورسل عموما برای انواع خودروهای پراید، پژو، برلیانس و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • باتری پایه بلند: باتری‌های پایه بلند برای انواع خودروهای چینی و ژاپنی مثل میتسوبیشی، جک، کیا و غیره مناسب هستند.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

مبنای محاسبه قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه میزان آمپر آن است و  ضرب عدد آمپر در قیمت هر آمپر باتری کهنه بدست می‌آید. گارانتی باتری ماشین با دریافت باتری کهنه 12 ماه است و 3 ماه گارانتی هدیه ویژه استفاده از خدمات تعویض باتری در محل آچاره به آن افزوده می‌شود. در مجموع می‌توانید این باتری‌ها را با 15 ماه گارانتی دریافت کنید.

برند آمپر قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه قیمت باتری ماشین بدون دریافت باتری کهنه/قیمت باطری ماشین بدون داغی
پاورسل 50 585000 تومان 950000 تومان
پاورسل 55 643000 تومان 1045000 تومان
پاورسل 60 702000 تومان 1140000 تومان
پاورسل 66 773000 تومان 1254000 تومان
پاورسل 74 866000 تومان 1406000 تومان

قیمت تعویض باتری در صورت مفقود شدن باتری کهنه

برخی افراد سوال می‌کنند که آیا می‌توان بدون تحویل باتری کهنه اقدام به خرید باتری نمود. تعویض باتری در این حالت ممکن است فقط باید هزینه بیشتری بپردازید. در واقع در حالت عادی ما باتری کهنه شما را می‌خریم  و به همین دلیل قیمت باتری ماشین با دریافت باتری کهنه پایین‌تر است.

گاهی ممکن است باتری ماشین دزدیده شود و یا به هر دلیل هنگام تعویض باتری در دسترس نباشد. در چنین شرایطی باید علاوه بر قیمت باتری نو هزینه‌ای را بابت باتری کهنه ماشین پرداخت کنید. برای محاسبه قیمت باطری ماشین بدون داغی، در صورتی که تمایلی به تحویل یا تعویض باتری فرسوده نداشته باشید هزینه آن به ازای هر آمپر 19000 تومان محاسبه می‌شود.

برند آمپر قیمت باتری ماشین بدون دریافت باتری کهنه/ قیمت باطری ماشین بدون داغی
پاورسل 50 950000 تومان
پاورسل 55 1045000 تومان
پاورسل 60 1140000 تومان
پاورسل 66 1254000 تومان
پاورسل 74 1406000 تومان

برای ثبت درخواست جهت ارائه خدمات تعویض باتری در محل هم می‌توانید به صورت آنلاین از طریق سایت یا اپلیکیشن آچاره اقدام کنید. در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانید با خط تلفن اختصاصی 1471 تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن از این خدمات بهره‌مند شوید. بعد از ثبت درخواست و استعلام هزینه (بسته به باتری مورد نیاز و شرایط موجود) یک تعمیرکار به محل مورد نظر شما اعزام خواهد شد.


خدمات پیشنهادی آچاره: نظافت منزل


4.2/5 - (67 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید