تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

برق انداختن و بهترین روغن برای داشبورد ماشین

خودروسرویس و نگهداری

زیبایی کابین خودرو به همان میزان اهمیت دارد که زیبایی ظاهر و بیرون آن. از لحاظ فنگ شویی نیز تمیزی و بهداشت محیط انرژی مثبتی از خود ساتع کرده و به آرامش ذهن کمک می‌کند. وقتی افراد وارد خودرو می‌شوند، اولین فاکتوری که توجه شان را جلب می‌کند، تمیزی و براق بودن قسمت داشبورد خودرو است.

زیرا این قسمت بیشترین تماس چشمی را با افراد خواهد داشت.
داشبورد در معرض نور و گرمای زیادی است و ممکن است شرایط دمایی باعث فرسایش و استهلاک آن شود. به همین خاطر باید از مواد مختلفی برای تمیز کردن آن استفاده کرد. بسیاری از افراد راه ساده را در پیش‌گرفته و مستقیما به سراغ فروشگاه‌ها می‌روند و یک سری واکس خودرو تهیه می‌کنند. که البته قیمت آن‌ها قابل توجه است. در بعضی از مواقع نیز این روغن‌ها به خاطر فساد و گذشتن از تاریخ مصرف‌شان سبب پوسیدگی سطح رویه‌ی داشبورد می‌شوند.

همچنین بوی خوبی برجای نمی‌گذارند. در این مقاله از چندین روغن برای داشبورد ماشین رونمایی می‌شود که در تمامی منازل وجود دارد. برای برق انداختن داشبورد ماشین آماده‌اید؟

روغن‌های قابل استفاده بر روی داشبورد ماشین

نکته مهمی که در خصوص استفاده از روغن برای داشبورد خودرو وجود دارد، این است که مستقیما نباید از روغن‌ها استفاده کرد. روغن را با یک سری مواد ترکیب کرده و محلول بر روی داشبورد اسپری می‌شود. پس از اسپری نیز باید با یک دستمال مخصوص داشبورد را پاک کرد. ماندن چربی ناشی از روغن بر روی داشبورد علاوه بر ایجاد ظاهری غیر‌متعارف، باعث شده تا گرد و غبار موجود در خودرو به واسطه‌ی روغن جذب داشبورد شود و آلودگی این قسمت را افزایش دهد. همچنین هنگام لمس داشبورد دست افراد کثیف و چرب می‌شود.روغن‌های قابل استفاده

  1. روغن زیتون

روغن زیتون هم بوی خوبی دارد و هم جلا دهنده‌ی فوق‌العاده‌ای است.  روغن زیتون مالشی و خوراکی از هر دو این‌ها می‌توان برای برق انداختن داشبورد ماشین استفاده کرد. روغن زیتون و آبلیمو را به نسبت 2 به 1 با هم دیگر ترکیب کنید و با اسپری معمولی بر روی کابین و داشبورد بپاشید. سپس با استفاده از پارچه‌ی مخصوص آن را پخش کنید و کمک کنید بهتر جذب داشبورد شود.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

  1. پارافینبرق انداختن داشبورد ماشین

پارافین یک ماده با پایه‌ی نفتی می‌باشد که در بسیاری از جلا دهنده و واکس‌های مخصوص ماشین وجود دارد. اگر مقداری پارافین در خانه دارید، دست بجنبانید و با استفاده از پنبه برای برق انداختن داشبورد ماشین از آن استفاده کنید. پنبه را کمی با دست ورز دهید تا بافت محکم‌تری پیدا کند، سپس پنبه را به مقدار کمی از پارفین آغشته کنید و بر رویه‌ی داشبورد بکشید. براق کنندگی پارافین فوق‌العاده است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

  1. وازلین

وازلین نیز یکی از روغن‌های موجود بر پایه‌ی نفت است و با استفاده از آن می‌توان برق جذابی را به داشبورد بخشید. به حدی که انگار تازه ماشین از نمایندگی بیرون آمده باشد. نحوه‌ی استفاده از وازلین برای برق انداختن داشبورد خودرو مانند پارافین می‌باشد.وازلین

  1. روغن بچه

روغن بچه برای موجوداتی ظریف و لطیف ساخته شده است، اما به‌قدری کارآمد می‌باشد که باید نامش را به روغنی با ماهیت آچار فرانسه تغییر داد. مقداری کمی از روغن بچه را به همره سرکه و آب ترکیب کنید و با استفاده از اسپری بر داشبورد بپاشید. یک دستمال نرم نیز پس از این محلول بر روی داشبورد کشیده و شاهد برق انداختن داشبورد باشید.

مطلب پیشنهادی : ساخت مواد صفرشویی ماشین در خانه

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

  1. گلیسرین

گلیسیرین نیز یکی از روغن‌های بسیار جذاب با قابلیت‌های ویژه است. گلیسیرین به‌راحتی با آب ترکیب می‌شود و پس از اسپری شدن بر روی داشبورد، ظاهر شکیلی را به خودرو می‌دهد. گلیسرین رنگ داشبورد را نیز از مات به براق تغییر می‌دهد و اثرش ماندگار است.

بهترین روغن برای داشبورد ماشین

چند نمونه از روغن‌های در دسترس برای برق انداختن داشبورد ماشین معرفی شد. مواد ذکر شده در بین چندین واکس خانگی انتخاب شده‌اند. این 5 مورد جزو بهترین روغن برای داشبورد ماشین به‌حساب می‌آیند و به‌واسطه‌ی آن‌ها با هزینه‌ی کمی می‌توان داشبورد و کابین ماشین را تمیز کرد و برق انداخت. همچنین استفاده از این روغن‌ها باعث می‌شود تا از عوارض ناشی از واکس‌های موجود در بازار جلوگیری کرد.بهترین روغن برای داشبورد ماشین

کلام پایانی

برق انداختن داشبورد ماشین نشان می‌دهد که شما یک ماشین باز حرفه‌ای هستید و ظاهر ماشین چه از داخل و چه از بیرون برایتان بسیار مهم است. شما به‌راحتی می‌توانید با چند مواد در دسترس یک واکس خانگی برای خودرو تهیه کنید و برق چشم نوازی به داشبورد و قسمت کابین ببخشید. این واکس‌ها علاوه بر تمیز نگه‌داشتن داشبورد باعث می‌شوند تا به رنگ و پلیمر بکار رفته در بدنه داشبورد نیز آسیبی وارد نشود.

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید