نحوه از بین بردن بوی بد کولر خودرو

خودروسیستم تهویه خودرو

اگر داخل کالبن اتومبیلتان بوی عجیب و غریب و کپک مانندی وجود دارد که به محض روشن کردن کولر خودرو به مشامتان می‌رسد، لازم نیست بینی خود را بگیرید و آن را تحمل کنید. به احتمال زیاد، به دلیل رطوبت سیستم کولر خودرو، کپک‌زدگی در آن ایجاد شده است. این رطوبت به‌طور طبیعی ایجاد می‌شود و بخشی از خودرو است، اما اگر برای مدت طولانی در کولر خودروی شما باقی بماند می‌تواند باعث ایجاد کپک شود. هنگامی که هوا از اواپراتور عبور می‌کند و به داخل خودرو می‌وزد، هاگ‌های کپک که از رطوبت تغذیه می‌کنند را جذب می‌کند. خوشبختانه تمیز کردن و از بین بردن بوی بد کولر خودرو کار آسانی است و به راحتی می‌توانید آن را رفع کنید.

آشنایی با روش‌های از بین بردن بوی بد کولر خودرو

یک اسپری ضدعفونی کننده برای از بین بردن کپک تهیه کنید. اسپری‌های تخصصی ممکن است بهترین گزینه برای بوهای شدید و بد کولر خودروی شما باشند، اما برای مشکلات کوچک‌تر می‌توانید از یک اسپری ضد عفونی کننده استفاده کنید.

یک روش موثر تهیه یک اسپری کاملاً طبیعی با استفاده از سرکه و آب است. یک قسمت سرکه سفید را با سه قسمت آب مخلوط کنید، سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید. در حالی که سرکه خوشبوترین بو نیست، اما به طور طبیعی با کپک مبارزه می‌کند و به سرعت هم بوی آن از بین می‌رود.

می‌توانید آب نصف لیمو را در آن بریزید تا عطر آن کمی تازه تر و ماندگارتر شود. ماشین، فن و کولر را کلاً خاموش کنید. سوئیچ را در موقعیت خاموش قرار دهید و مطمئن شوید که ماشین کار نمی‌کند.

ماده ضدعفونی کننده خود را در هر دریچه کولر اسپری کنید. دریچه‌هایی روی داشبورد و دریچه‌ای که معمولاً روی شیشه جلوی عقب وجود دارد را فراموش نکنید.

بوی بد کولر خودرو

در حین انجام این کار درهای خودرو را ببندید تا همه مایع تمیز کننده وارد کولر خودرو شود.

آشنایی با روش‌های از بین بردن بوی بد کولر خودرو

ماشین را روشن کنید و کولر خودرو را با حداکثر قدرت و بیشترین میزان فن روشن کنید. در این حالت هوا درون سیستم به جریان میفتد و محلول تمیز کننده شما وارد سیستم کولر خودروی شما می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

آشنایی با روش‌های از بین بردن بوی بد کولر خودرو

در حالی که کولر خودرو همچنان روشن است، محلول را درون دریچه‌های گردش هوای داخل خودرو اسپری کنید. با بررسی دفترچه راهنمای خود می‌توانید دریچه گردش مجدد هوای خودروی خود را پیدا کنید. اغلب در سمت راننده، نزدیک کنسول یا در صندوق عقب قرار دارد. خودروی شما در کنار تنظیمات کولر دکمه‌ای دارد که به ماشین شما می‌گوید که هوای بیرون را دریافت نکند و در عوض هوای داخل را بازیافت کند. این دکمه را فشار دهید، سپس درون دریچه را اسپری کنید تا مطمئن شوید که محلول ضدعفونی کننده شما در سیستم باقی می‌ماند.

کولر خودرو را از حالت «حداکثر» به حالت فن تغییر دهید. شما فقط می‌خواهید هوای بیشتری درون ماشین به گردش دربیاید و قصد بیشتر خنک کردن ماشین را ندارید.

برای مشکلات جدی‌تر و بوی شدیدتر، کاپوت را باز کنید، فیلتر هوای کابین را تعویض کنید و تمام مسیرهای ورودی هوا را اسپری کنید. اگر بوی بدی از ماشین می‌آید و راهی برای متوقف کردن آن ندارید، دفترچه راهنمای خودرو را بردارید و کاپوت را باز کنید. فیلتر را بردارید، تمیز کنید و در صورت لزوم فیلتر را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی : تقویت سیستم تهویه مطبوع خودرو

در حالی که کاپوت باز است با استفاده از اسپری ضدعفونی کننده همه بخش‌های مربوط به کولر را ضدعفونی کنید تا هرگونه کپک را از بین ببرید.

بوی بد کولر خودرو

ماشین را روشن کنید، درها را باز کنید، AC خاموش و فن‌ها به مدت پنج دقیقه کار کنند. این «خشک شدن» نهایی کولر است و از ایجاد مجدد بوهای قدیمی توسط کپک جلوگیری می‌کند.

در صورت ادامه بو، خودرو را نزد یک نمایندگی مجاز ببرید. اگر بو همچنان از بین نمی‌رود، آن را نادیده نگیرید. به خودی خود بهتر نمی‌شود. خودرو را به یک نمایندگی مجاز ببرید تا مطمئن شوید که دلیل بو چیز جدی‌تری نیست و قبل از اینکه بدتر شود، مشکل را حل کند.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر و شارژ کولر ماشین


 روش دوم برای از بین بردن بوی بد کولر خودرو

  1. 4 تا 5 دقیقه قبل از توقف خودرو، AC را خاموش کنید. این به اواپراتور زمان می‌دهد تا با استفاده از هوای گرم موتور، رطوبت اضافی که عامل اصلی رشد کپک است را خشک کند. نبودن رطوبت یعنی نبودن کپک و نبودن بوی بد در خودروی کولر.
     بوی بد کولر خودرو
  2. با خاموش شدن ماشین، فن‌ها را روی بیشترین مقدار تنظیم کنید تا مطمئن شوید که هوای زیادی به اواپراتور برخورد می‌کند و هرگونه کپک، رطوبت یا هاگ کپک را از ریشه پاک می‌کند.
  3. این روش برای جلوگیری از رشد بیشتر کپک است. اگر بوی بدی از قبل وجود داشته باشد، احتمالاً کمکی به حذف آن نخواهد کرد.
  4. سالی یک بار در روزهای گرم و خشک فن را روی بیشتری میزان تنظیم کنید و درها را باز کنید. این کار می‌تواند مانع ایجاد کپک شود. به یاد داشته باشید که AC و نه فن، رطوبتی را ایجاد می‌کند که باعث ایجاد کپک در کولر خودرو می‌شود. فن فقط کپک را از طریق موتور داغ ماشین گرم می‌کند و سپس آن را از اواپراتور AC خارج می‌کند.
  5. اگر در یک منطقه مرطوب و گرم زندگی می‌کنید، مجاری را با مواد ضدعفونی کننده اسپری کنید. محیط‌های گرم و مرطوب بهشتی برای کپک‌ها هستند. علاوه بر این، هرچه بیشتر از کولر خودروی خود استفاده کنید، احتمال کثیف شدن آن بیشتر می‌شود. همان‌طور که در بالا ذکر شد، با تمیز کردن منظم مشکل را برطرف کنید.

 بوی بد کولر خودرو

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی راه‌های بر طرف کردن بوی بد کولر خودرو پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان از متخصصین آچاره دریافت کنید.

پیشنهادی میکنیم بخوانید : تشخیص عدم کارکرد سیستم تهویه مطبوع خودرو

4.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا