تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

صفرشویی موتور خودرو چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

خودروسرویس و نگهداری

قبل از تصمیم برای استفاده از سرویس موتورشویی خودرو، ممکن است از خود بپرسید که آیا این سرویس برای عملکرد بهتر ماشین شما ضروری است یا خیر؟ استفاده از سرویس موتورشویی خودرو باعث می‌شود تا موتور شما بسیار بهتر به نظر برسد. یک وسیله نقلیه 10 ساله لازم نیست موتوری داشته باشد که به نظر  10 ساله برسد!

اگر تنها یک بار موتور خودر را تمیز کنید، نگهداری آن با سرویس موتورشویی دوره‌ای و منظم بسیار آسان‌تر خواهد شد. موتور شما مهم‌ترین و یکی از گران‌ترین قطعات ماشین شما است و باید از آن به‌خوبی نگهداری کنید و اینجاست که موتورشویی خودرو اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

در ادامه بیشتر درباره صفرشویی موتور خودرو، فواید و مراحل انجام آن صحبت خواهیم کرد.

فیلم مراحل صفرشویی موتور خودرو

زمان مناسب برای صفرشویی خودرو

به طور معمول اگر در مناطق شهری زندگی می‌کنید و یا در جاده‌های آسفالت رانندگی می‌کنید، دو بار در سال برای شستشوی موتور خودرو شما مناسب است با این حال، پیشنهاد ما برای کسانی که در مناطقی زندگی می‌کنند که با میزان گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی زیادی مواجه می‌شوند و یا افرادی که در مناطقی با بارش برف و باران زیاد زیاد رانندگی می‌کنند، 3 تا 4 بار استفاده از سرویس صفرشویی موتور خودرو در سال است.

صفرشویی موتور خودرو

مزایای موتورشویی خودرو

در یک جمله می‌توان گفت که صفرشویی موتور خودرو از کاهش عملکرد موتور جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

موتورشویی ماشین شما مزایای دیگری هم دارد:

  • بسیاری از مشکلات موتور، ناشی از نشتی است. موتوری که روی آن با خاک و گرد و غبار پوشیده شده ممکن است نشتی داشته باشد اما به دلیل آلودگی‌های موجود در آن، محل نشتی شناسایی نشده باقی می‌ماند.
  • گاهی پس از موتوروشویی خودرو مشخص می‌شود وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیر فوری نشتی دارد. تشخیص بموقع تعمیر نشتی بسیار ارزان‌تر از تعویض موتور یا ماشین است. انجام این کار به تشخیص محل نشتی روغن یا گریس کمک می‌کند و برای مثال مشخص می‌‌کند منشا نشتی واشر درب سوپاپ است. بنابراین این سرویس به شما کمک می‌کند با عیب‌یابی بموقع و تشخیص مشکلات کوچکی مانند نشتی جزئی روغن، جلوی وقع مشکلات جدی‌تر را بگیرید.
  • از آنجایی که روغن و گریس می‌توانند فرسودگی شیلنگ‌های لاستیکی و قطعات پلاستیکی را تسریع کنند، موتورشویی دوره‌ای باعث صرفه‌جویی در هزینه تعمیرات می‌شود.
  • برخی از صاحبان خودرو معتقدند که یک موتور تمیز به کارکرد بهتر خودرو و خنک شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند. زیرا انباشت رسوبات روغنی بر روی موتور مانند یک عایق حرارتی عمل کرده و در نتیجه موتور خودرو دیرتر خنک می‌شود. صفرشویی موتور خودرو می‌تواند در رفع و بهبود این مورد اثربخش باشد.
  • کثیف بودن موتور خودرو ممکن است خطرآفرین باشد. گرد و غبار، روغن و کثیفی انباشته شده روی موتور می‌تواند نشتی‌هایی را که ممکن است در طولانی مدت باعث آتش‌سوزی موتور شود، پنهان کند.
  • موتورهای تمیز عملکرد بهتری دارند.
  • موتورشویی خودرو به جلوگیری از زنگ زدگی و مسدود شدن ورودی‌ها، خروجی‌ها و گذرگاه‌های داخلی موتور کمک می‌کند.

صفرشویی موتور خودرو توسط چه کسی انجام می‌شود؟

با توجه به وجود قطعات الکتریکی حساس در موتور خوردو شاید شستشوی این بخش کمی دلهره‌آور به نظر برسد. حقیقت امر این است که شستشوی موتور امری کاملا تخصصی است و باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. در غیر اینصورت ممکن است مخاطراتی در پی داشته باشد. انجام این سرویس توسط افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند می‌تواند از خطرات انجام ناصحیح آن جلوگیری کند.

متخصصین مجرب ما در آچاره امکان ارائه سرویس صفرشویی موتور خودرو در محل را برای شما فراهم می‌کنند تا بدون صرف وقت در ترافیک بتوانید در تمامی نقاط تهران و در زمان و مکان مورد نظر خود این سرویس ویژه را دریافت کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

روش‌های موتورشویی خودرو

سرویس موتور شویی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود:

  • شستشوی موتور با آب
  • شستشوی موتور با مواد نانو
  • شستشوی موتور با بخار

در شستشوی موتور با آب، احتمال آسیب موتور وجود دارد، دو گزینه بسیار مطمئن‌تر موتورشویی با نانو و موتوشویی با بخار است که آچاره امکان انتخاب، سفارش و استفاده از هر دو گزینه را برای شما فراهم کرده است.

صفرشویی موتور خودرو با نانو در محل

ما در موتورشویی با نانو از مواد و اسپری‌های شوینده موتور نانو استفاده می‌کنیم که با جنس قطعات موتور سازگاری داشته و به بهترین شکل عملیات چربی‌زدایی و رسوب‌زدایی موتور ماشین و اجزای آن را انجام می‌دهد. موتورشویی با نانو منجر به پاک کردن کلیه آلودگی‌ها بدون نیاز به استفاده از آب، با کیفیت و عملکرد عالی خواهد شد. در این سرویس با استفاده از اسپری‌های موتوروشوی، کلیه قطعات پلاستیکی و فلزی سطح بیرونی موتور خودرو شما و مسیرهای انتقال آب و تمام فضاهای داخلی موتور خودرو بدون هیچگونه آسیبی به آسانی تمیز می‌شود.

صفرشویی موتور خودرو با نانو در محل

صفرشویی موتور با بخار در محل

در این سرویس شستشوی موتور خودرو با استفاده از بخار و بدون استفاده از آب انجام خواهد شد. موتورشویی با بخار در حالت کلی نیازی به استفاده از مواد شوینده شیمیایی ندارد. اما در شرایطی که میزان چربی و آلودگی سطح موتور زیاد باشد، با استفاده از مواد و شوینده‌های استاندارد نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. مزیت استفاده از شستشوی موتور با بخار، از بین رفتن آلودگی‌ها و چربی‌ها به‌طور کامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در این روش به واسطه حرارت ناشی از بخار، پاکسازی موتور حتی در نقاطی که دسترسی کافی برای تمیز کردن و شستشوی آن وجود ندارد به‌خوبی انجام می‌شود.

صفرشویی موتور با بخار در محل

مراحل موتورشویی در محل

صفرشویی موتور خودرو  برای یک موتور داغ می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین زمان انجام موتورشویی بسیار مهم است و پیش از همه چیز باید به آن توجه کرد. به یاد داشته باشید بهترین زمان برای انجام این کار زمانی است که موتور سرد شده باشد، برای مثال صبح قبل از روشن کردن خودرو. در ادامه در 5 گام با مراحل شستشوی موتور خودرو آشنا خواهید شد.

  1. بعد از اطمینان از سرد بودن موتور و جدا کردن کابل باتری، قسمت‌های الکتریکی اصلی و حساس موتور را با کیسه‌های پلاستیکی پوشانده می‌شود.
  2. شوینده‌های مخصوص موتوروشویی با نانو در محل مورد نظر اسپری می‌شود و برای اثربخشی بیشتر چند دقیقه روی سطح باقی می‌ماند.

نکته: اسپری مواد و شوینده موتور در مناطقی که امکان نشت به داخل موتور و یا قسمت‌هایی که اتصالات الکتریکی حساس دارند انجام نمی‌شود.

  1. در این مرحله از شستشوی موتور خودرو، از دستمال‌های مخصوص برای پاکسازی سطح آغشته به شوینده استفاده می‌شود. درصورتی که چربی روی سطح موتور بیشتر از میزانی باشد که اسپری‌های مخصوص امکان پاکسازی آن را دارد، متخصصین آچاره از سرویس موتورشویی با بخار استفاده خواهند کرد.
  2. خشک کردن موتور یکی از مهم‌ترین مراحل در موتورشویی اتومبیل شماست.
  3. در مرحله پایانی شستشوی موتور قطعاتی که با پوشش پلاستیکی پوشیده شده بود باز شده و کابل باتری مجددا وصل می‌شود. در پایان اتومبیل روشن می‌شود. روشن شدن خودرو می‌تواند به سریع‌تر خشک شدن رطوبت کمک کند.

اطمینان داشته باشید با یک اتومبیل تمیز رانندگی بهتر و ایمن‌تری خواهید داشت.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

در صورت تمایل به دریافت سرویس صفرشویی موتور در محل، می‌توانید از طریق صفحه سرویس کارواش سیار سایت و یا اپلیکیشن آچاره درخواست خود را ثبت کرده و منتظر بمانید تا متخصصین ما برای خدمت‌رسانی به شما اعلام آمادگی کنند. سرویس موتورشویی در محل آچاره در تمامی نقاط تهران قابل ارائه است.

قیمت صفرشویی موتور خودرو

بسته به تعریف دقیق هر شرکتی ممکن است قیمت‌های مختلفی برای این سرویس ارائه شود. البته که نوع ماشین هم بسیار تاثیرگذار است. قیمت موتورشویی ماشین سدان با قیمت موتورشویی ماشین‌هاچ بک قاعدتا فرق می‌کند.

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید