مقایسه GPSهای پیشفرض کارخانه، پرتابل و گوشی‌های هوشمند

لوازم دیجیتالموبایل

در ابتدا، GPSها و ردیاب‌ها آپشنی لوکس محسوب می‌شدند و فقط در ماشین‌های خاص و مدل بالا به چشم می‌خوردند اما امروزه، این سیستم‌ها روی تمامی خودروها، حتی ساده‌ترین‌ها استفاده می‌شوند. حتی جی‌پی‌اس‌ها در انواع و اقسام گوناگونی مانند پرتابل یا جی‌پی‌اس‌های گوشی‌های هوشمند و استریوهای مجهز به GPS هم دیده می‌شود. اما کدام یک از این ردیاب‌ها مناسب شما و خودروتان هستند؟ مزیت هر کدامشان نسبت به دیگری چیست؟ کدام یک هزینه کمتری دارد؟ اصلا وقتی موبایل هوشمندتان خودش جی پی اس دارد، نیاز است که خودتان هم ردیاب دیگری تهیه کنید؟ این‌ها نکاتی هستند که پیش از تهیه جی پی اس باید در نظر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه GPSهای پیشفرض کارخانه، پرتابل و گوشی های هوشمند بپردازیم تا اگر در بین انتخاب ردیاب‌ها مردد مانده‌اید و نمی‌دانید کدام به دردتان می‌خورد، با کمک این توضیحات بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

بررسی GPSهای پیشفرض کارخانه، پرتابل و گوشی‌ هوشمند –  جی‌پی‌اس پیشفرض

این مدل جی پی اس از کارخانه روی خودروتان نصب است و خیلی‌ها معتقدند که همین GPSهای پیشفرض کارخانه کافی هستند و احتمالا از انواع دیگر بهترند. در ادامه مزایا و معایب این مدل را با هم بررسی می‌کنیم.

مقایسه gps های پیشفرض کارخانه،پرتابل و گوشی های هوشمند

مزایای GPSهای پیشفرض کارخانه

۱. پردازش قوی: GPSهای پیشفرض کارخانه، ساختار تمیز و مرتب و شیکی دارند. این سیستم‌ها که از تکنولوژی بالایی برخوردارند، صفحه نمایش بزرگی دارند و به‌خوبی با ساختار ماشین هماهنگ شده و کارآیی خوبی دارند. این وسیله همچنین قابلیت فعالسازی صوتی نیز دارد. 

۲. سیگنال ردیاب قوی‌: سیستم‌های جی پی اس داخل ماشین با ماهواره کار می‌کنند و همیشه، حتی در دور افتاده‌ترین نقاط هم سیگنال دارند. این ویژگی برای کسانی که مدام با ماشین خود به مناطق پرت و دورافتاده‌ای می‌روند که موبایل آنتن نمی‌دهد، یک ویژگی حیاتی محسوب می‌شود.

۳. ضمانت و پشتیبانی: از آن‌جا که این ردیاب بخشی از خود خودرو به حساب می‌آید، تحت بیمه و ضمانت کامل است و اگر این سیستم مشکلی پیدا کند، می‌توانید خودرو را به نمایندگی برسانید تا دستگاه را برایتان به صورت کامل بررسی و تعمیر کنند. 

۴. ضد سرقت: سیستم ردیاب پرتابل ممکن است توجه سارقان را جلب کند. اما سرقت خودرویی که مجهز به سیستم GPS پیشفرض است، زمان بیشتری از سارقان می‌گیرد. 

۵. بالا بردن ارزش ماشین: اگر بعد از مدت کوتاهی قصد داشتید ماشین را بفروشید،  GPSهای پیشفرض ماشین تا مدتی قادرند که ارزش مادی آن را بالا ببرند. (اگر قصد خرید و فروش ماشین دست دوم داشتید، این نکته را در نظر بگیرید که این مورد درباره ماشینی که بین یک تا سه سال از عمر آن می‌گذرد صدق می‌کند؛ چرا که بعد از آن تکنولوژی GPS پیشفرض قدیمی محسوب می‌شود و قابلیتی که ردیاب‌های جدید دارند را نخواهد داشت).

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

معایب GPSهای پیشفرض کارخانه

۱. هزینه: هزینه این جی پی اس‌ها بسیار بالاست. با توجه به قیمت فعلی خودرو در ایران، خرید ماشینی که مجهز به ردیاب هم باشد بسیار بالا خواهد بود و همین مسئله، برای خیلی‌ها باعث مقرون‌به‌صرفه نبودن این نوع ردیاب می‌شود و این افراد قید خرید آن را می‌زنند.

۲. ارتقا سیستم: از نظر به‌روز بودن، این وسیله هم مانند دیگر وسایل هوشمند هر چند وقت یکبار از رده خارج می‌شود و جای خود را به مدل‌های جدیدتر که کارایی بیشتری دارند می‌دهد. اگر بخواهید این ردیاب‌ها را آپدیت کنید باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

۳. محدودیت: به دلایل امنیتی، سیستم GPSهای پیشفرض کارخانه خیلی وقت‌ها به سرنشینان خودرو یا راننده اجازه نمی‌دهند که مسیری را روی ردیاب وارد کنند و این مسئله می‌تواند برای رانندگانی که با تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند، آزاردهنده باشد. سیستم‌های ردیاب پرتابل این محدودیت را ندارند.

بررسی GPSهای پیشفرض کارخانه ، پرتابل و گوشی‌های هوشمند – ردیاب گوشی همراه

این روزها موبایل‌ها جای خیلی از وسایل برقی را گرفته‌اند و شما می‌توانید تمام کارهای خود را با این وسایل انجام دهید. خرید، پرداخت قبض، عکاسی و یادداشت‌برداری فقط تعداد محدودی از کارهایی است که به کمک تلفن همراه انجام می‌شود. گوشی‌های همراه با داشتن ردیاب خودرو، می‌توانند رانندگی را ساده‌تر کنند و در عین بی‌هزینه بودن، کار شما را راه بیاندازند. 

مقایسه gps های پیشفرض کارخانه،پرتابل و گوشی های هوشمند

مزایای ردیاب گوشی همراه

۱. همین الان هم روی گوشی‌تان هست!: خیلی‌ها این نوع ردیاب را جایگزینی برای ردیاب‌های فابریک خودرو یا GPSهای پیشفرض کارخانه می‌دانند. برای خیلی از رانندگان با توجه به کیفیت نقشه‌های گوگل و اپل، همین جی پی اس کافی است و الزاما احتیاجی به مدل‌های فابریک نیست چون برخی خودروها مجهز به ردیاب کارخانه‌ای نیستند. 

۲. اعلام وضعیت ترافیک: در خیلی از شهرها، مانند شهر تهران که همیشه شلوغ است، همیشه نمی‌توان برای رفتن از نقطه الف به ب از کوتاه‌ترین مسیر رفت و زودتر رسید؛ گاهی لازم است کم‌ترافیک‌ترین مسیر را انتخاب کنید. اپ‌های ردیاب گوشی های هوشمند، اطلاعات جامع و خوبی درباره وضعیت ترافیک و جاده‌ها در اختیار راننده می‌گذارند. از این برنامه‌ها می‌توان به waze یا نسخه ایرانی آن یعنی «بلد» اشاره کرد. 

۳. به‌روز بودن: این برنامه‌ها برخلاف GPSهای پیشفرض کارخانه همیشه آپدیت هستند و تغییر جدیدی که در برنامه اعمال شود، به نقشه و ردیاب شما هم به رایگان اضافه می‌شود.

۴. راحتی: جی پی اس‌های گوشی همراه به شما اجازه می‌دهند که هر آدرسی را می‌خواهید، به طور دستی وارد و ثبت کنید. همچنین مجهز به تقویم‌های یادآوری هستند که به شما یادآوری کنند در زمان مشخصی مسیر خود را عوض کنید. اگر دنبال جای خاصی، مانند کافه، رستوران، کلینیک یا هر جای دیگری می‌گردید، این جی پی اس می‌تواند نزدیکترین‌ها را به شما معرفی کند. 


خدمات پیشنهادی آچاره:نصب gps و دزدگیر خودرو در محل


معایب ردیاب گوشی همراه

۱. حواس پرتی: اگر کسی کنار دستتان بنشیند و با استفاده از نقشه‌ی موبایل راهنمایی‌تان کند، جهت‌یابی خیلی ساده می‌شود اما اگر قرار باشد گوشی را در دست بگیرید و یک نگاه به جاده و یک نگاه به گوشی بیاندازید، این کار می‌تواند حواس شما را پرت و به‌خصوص در مکان‌های شلوغ ایجاد سانحه کند.

۲. مصرف زیاد باتری: فعال‌سازی سیستم ردیاب روی گوشی نسبت به GPSهای پیشفرض کارخانه، باعث مصرف زیاد باتری می‌شود و اگر نیاز باشد که مدام از گوشی برای ردیابی استفاده کنید، ممکن است که پس از اتمام مسیر هیچ شارژی در موبایلتان نمانده باشد. بنابراین حتما یک شارژر در ماشین نگه دارید.

۳: نیاز به آنتن و اینترنت: برای استفاده از این محصول، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر وارد محدوده‌ای شوید که آنتن و اینترنت گوشی‌تان قطع شود، در عمل امکان استفاده از ردیاب را نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی: حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین

مقایسه GPSهای پیشفرض کارخانه، پرتابل و گوشی‌های هوشمند: سیستم ردیاب پرتابل

نوع دیگر ردیاب، علاوه بر انواع GPSهای پیشفرض ماشین و ردیاب‌های موبایلی، ردیاب‌های پرتابل هستند. در ادامه مزایا و معایب این نوع از ردیاب را با هم بررسی می‌کنیم.

مزایای جی پی اس پرتابل

مزایا سیستم ردیاب پرتابل

۱. هزینه: این وسیله، به مراتب بسیار ارزان‌تر از سیستم ردیاب فابریک خودرو است و می‌توانید آن را به‌طور آنلاین یا از طریق فروشگاه‌های لوازم خودرو تهیه کنید.

۲. آپدیت ارزان‌تر: خیلی از ردیاب‌های پرتایل، قابلیت این را دارند که هر زمان بخواهید آن را آپدیت کنید؛ بنابراین، هزینه شما کاهش می‌یابد و نیاز نیست چند وقت یکبار ردیاب پرتابل جدیدی تهیه کنید. در این راستا فقط کافی است هزینه‌ای برای آپدیت آن بپردازید.

۳. پوشش‌دهی خوب: از مزایای ردیاب پرتابل نسبت به ردیاب‌های موبایلی این است که همه‌جا آنتن‌دهی دارند و بدون نیاز به اینترنت و آنتن می‌توانید در پرت‌ترین نقاط نیز از آن‌ها استفاده کنید.

معایب سیستم ردیاب پرتابل

اشغال فضا: از آنجا که این قطعه باید روی داشبورد نصب شود، به‌راحتی مدل GPSهای پیشفرض کارخانه نیستند و خیلی‌ها از این‌که قطعه‌ای بزرگ جلوی چشمشان قرار بگیرد خوششان نمی‌آید. همچنین، این وسیله در این حالت جلب توجه می‌کند و سارقان گاهی اوقات به راحتی می‌توانند آن را ببینند و از ماشین خارج کنند. البته اگر بیش از یک ماشین دارید، این وسیله می‌تواند مناسب باشد و در همه خودروهایتان از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:علامت گذاری چراغ جلو خودرو به چه معناست؟

بهترین ردیاب کدام است؟

پاسخ این سوال بستگی به بودجه‌ای که می‌خواهید صرف کنید دارد. اگر هزینه‌های بالا را می‌توانید پوشش دهید، سیستم‌های درون خودرویی شاید برای شما گزینه‌های بهتری باشند. اگر مایل به پرداخت هزینه‌ زیاد نیستید، می‌توانید به‌راحتی از مدل ردیاب‌های موبایلی استفاده کنید. به‌طور کلی تمامی معایب و مزایای گونه‌های مختلف جی پی اس در این مقاله بررسی شد که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و دستتان باز باشد. چنانچه تجربه استفاده از هر یک از این جی‌پی‌اس‌ها را دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید تا دیگر افرادی که مایل به انتخاب ردیاب هستند، از نظراتتان استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا