ایموبلایزر ماشین چیست و چه کارکردی دارد؟

اخبار آچارهاخبار خودروسرویس و نگهداری

ایموبایلازر، سیستم ضدسرقت ماشین است و در زمان سرقت، با قفل کردن بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ماشین، کار سارق را سخت می‌کند و اجزایی مانند فرمان و چرخ‌های ماشین نمی‌چرخند و در نتیجه، ماشین از جای خود تکان نمی‌خورد. خودروهای امروزی که دارای کامپیوتر درونی هستند، به‌طور پیشفرض ایموبلایزر دارند.

گاهی اوقات به دلیل گم کردن سوییچ یا هنگ کردن خودروتان، می خواهید که ایموبلایزرخودرو را غیرفعال کنید تا خیالتان راحت باشد و روی سوییچ جدید، کد ضدسرقت جدیدی تعریف شود. پیشتر درباره باز کردن فرمان قفل شده صحبت شد، در این مقاله قرار است که درباره روش حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین صحبت کنیم تا اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد، بدانید که باید چکار کنید. همراه ما باشید.

تعریف ایموبلایزر

ایموبلایزر یک قفل نرم‌افزاری است که نمی‌گذارد ماشین حرکت کند. ایموبلایزر خیال صاحب ماشین را در این روزها که خودرو بسیار گران است، راحت کرده است. با راه‌اندازی این سیستم، سارق به راحتی نمی‌توان خودرو را به راه بیاندازد چون این قفل نرم‌افزاری، اجازه روشن شدن و فعالیت بخش‌های دیگر را نمی‌دهد و با پیشگیری از پاشش سوخت یا غیرفعال کردن شمعک‌ها، از سرقت جلوگیری می‌شود.

حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض

اجزای ایموبلایزر و کدخوانی سوییچ

ایموبلایزر از برد الکترونیک، آنتن ترانسپاندر، و ای‌سی‌یو یا کامپیوتر درونی خودرو ساخته شده. وظیفه‌ی برد الکترونیک یا ‌UCH، کنترل تجهیزات ایموبلایزر است. آنتن ترانسپاندر کدهای کامپیوتر را می‌گیرد و به برد الکترونیک می‌فرستد. 

زمانی که سوییچ خودرو باز می‌شود، برد الکترونیک کد را در ECU ثبت می‌کند. ترانسپاندر میدانی مغناطیسی ایجاد می‌کند و کامپیوتر کد ثبت شده را به UCH می‌فرستد تا اگر این کد با سوییچ همخوانی داشت، اجازه فعالیت بخش‌های مختلف را صادر کند. 

دلیل حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین

سیستم‌های ضدسرقت یا ایموبلایزرها، خیلی وقت است که تاثیر خود را گذاشته‌اند و افراد زیادی به این سیستم اعتماد دارند و خیالشان از بابت وجود آن گرم است. سیستم ضدسرقت به‌صورت پیشفرض در خودروهای جدید نصب است. این سیستم، با مسدود کردن و غیرفعال کردن برخی از بخش‌های ماشین، مانند (پیشگیری از پاشش سوخت و قطع جرقه شمع‌ها) از سرقت خودرو پیشگیری می‌کند.

برای نصب دزدگیر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

گم کردن سوییچ و حذف ایموبلایزر

علائم خرابی ایموبلایزر

اگر ایموبلایزر مشکل پیدا کرده باشد، سیستم ایمنی خودرو به‌درستی کار نمی‌کند. در صورتی که احساس کردید ایموبلایزر خراب شده، دنبال این علائم باشید:

  • مشکل پیدا کردن باز و بسته شدن قفل
  • استارت نخوردن ماشین
  • نچرخیدن سوییچ 
  • خراب شدن آلارم ماشین

در صورت باز نشدن یا قفل نشدن درب‌های ماشین، ممکن است مشکل از باتری ریموت کنترل باشد. اگر باتری مشکلی نداشت، وضعیت ایموبلایزر را چک کنید. 

باز نشدن قفل درها با سوییچ نشانه خرابی ایموبلایزر


خدمات پیشنهادی:تعمیر و نصب دزدگیر در محل


نحوه ساخت سوییچ ایموبلایزر

کد مخصوص ماشین، برای ساخت سوییچ ایموبلایزر ضروری است. این کد در اختیار کارخانه سازنده است و زمانی که خواستید اتومبیل را تهیه کنید، همراه سوییچ به شما داده می‌شود. اگر سوییچ را گم کردید، با در اختیار داشتن این کد می‌توانید مجددا آن را روی سوییچ فعال کنید.

اگر هم کلید را گم کردید و کد را در اختیار نداشتید، کلیدسازان می‌توانند با غیرفعال کردن کد، کد جدیدی تعریف کنند. 

ریست کردن ایموبلایزر

پایان

ایموبلایزر، بخشی حیاتی برای خودروی شماست و با غیرفعال کردن ماشین، مانع فعالیت سارقین می‌شود. با این حال، گاهی وقت‌ها این سیستم نیز دچار نقصان می‌شود و حتی به شما هم اجازه دسترسی به ماشین را نمی‌دهد. در چنین مواقعی، شما با کمک این مقاله و روش‌هایی که گفته شد، می‌توانید خودتان اقدام به حذف کردن ایموبلایزر پیشفرض ماشین، و فعال‌سازی موتور کنید. 

4.9/5 - (137 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید