از کجا بفهمیم هارد گوشی سوخته است؟ (9 نشانه)

لوازم دیجیتالموبایل

امروزه شاهد افزایش خرابی و سوختگی هارد بسیاری از گوشی‌ها هستیم که این موضوع در برخی برند‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد. در ادامه با علائمی که خبر از سوختگی هارد گوشی‌های هوشمند می‌دهند آشنا می‌شویم. برخی از علامت‌هایی که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم می‌توانند نشانه آسیب دیدن هارد گوشی باشند. اما این موضوع حتمی نیست و احتمال وجود مشکلی غیر از آن، وجود دارد.

برای مثال خاموش و روشن شدن گوشی به طور مداوم می‌تواند ناشی از آسیب دیدن هارد آن باشد. اما از طرفی اگر رم گوشی نیز آسیب دیده باشد می‌تواند سبب این اتفاق شود که این مشکل با فلش کردن رم بر طرف می‌شود. به همین دلیل اگر گوشی شما دچار برخی از این مشکلات شد بهتر است نخست آن را ریست کنید و اگر مشکل همچنان باقی مانده بود، می‌توانید مشکل را ناشی از آسیب‌های سخت افزاری بدانید. البته بیاد داشته باشید ممکن است در صورت آسیب‌دیدگی هارد و فلش کردن گوشی، مشکل بوت و خاموش شدن موبایل پیش آید.

هارد گوشی

چرا هارد گوشی می سوزد؟

همانگونه که ذکر شد، هارد حافظه و محل ذخیرۀ اطلاعات در دستگاه تلفن همراه است. احتمال دارد یک سری بیت‌های ویروسی و معیوب وارد هارد شوند، عملکرد هارد در چنین شرایطی مختل شده و احتمال سوختگی هارد وجود دارد. هم چنین اگر از تلفن همراه به‌درستی مراقبت نشود، هر گونه آسیبی که به گوشی وارد شود، می‌تواند منجر به سوختن هارد شود. افزایش بیش از حد دمای دستگاه، غرق شدن در آب، پرت شدن از ارتفاع و ضربات شدید همگی می‌توانند هارد را بسوزانند. هم چنین نوسانات ناشی از ولتاژ هارد گوشی را در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:بهترین کیبوردهای گیمینگ اقتصادی

9 نشانه سوختگی هارد گوشی 

  1. اگر هارد آسیب دیده باشد، پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه یا همان فکتوری ریست، هیچ یک از اطلاعات و تنظیمات دستگاه پاک نمی‌شود.
  2. گوشی شما هنگ می‌کند یا مدام ری استارت می‌شود.
  3. خاموش شدن خود به خود دستگاه نشان از سوختن هارد گوشی دارد. البته باید توجه داشت که این خاموش شدن، خود به خود اتفاق می‌افتد و علتی ندارد. در این حالت می‌توان با احتمال بسیار، خاموشی را مربوط به آسیب دیدگی هارد دانست. اما باز هم این احتمال 100 درصد نیست. گاهی ممکن است خاموشی گوشی به دلیل صدمه‌ای که قبلا به آن وارد شده باشد مانند آب خوردگی یا ضربه. در برخی مواقع آسیب‌هایی که برای مثال یک ماه پیش به گوشی وارد شده، به تازگی اثرات خود را نشان می‌دهند و باعث خاموش شدن گوشی می‌شوند.
  4. با وجود روشن شدن، گوشی بالا نمی‌آید و تنها لوگو یا آرم شرکت سازنده روی صفحه آن دیده می‌شود. (این موضوع نیاز به تشخیص توسط تعمیرکاری متخصص در زمینه نرم‌افزار دارد که بتواند با بررسی خطای فلشر و دیگر علائم، آسیب دیدگی هارد را متوجه شود. در برخی مواقع، با وجود فلش گوشی، مشکل بالا آمدن آن همچنان باقی می‌باشد که در این صورت دلیل آن ممکن است سوختگی هارد، آسیب دیدگی cpu یا دیگر قسمت‌ها همچون آی سی تغذیه باشد.)
  5. اگر گوشی روشن می‌شود و بالا می‌آید اما امکان اضافه کردن یا پاک کردن اطلاعات از آن وجود ندارد، می‌توان مشکل را، خرابی هارد گوشی دانست.
  6. در صورت آسیب دیدگی هارد، اگر گوشی بالا بیاید، پیام Encrypt Unsuccessful بر روی صفحه خواهد آمد.
  7. پیغام Internal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی نیز یکی از نشانه های آسیب دیدگی هارد آن است.
  8. در برخی گوشی‌ها به خصوص HTC و Huawe ، هنگامی که گوشی بالا می‌آید، ویبره‌های متوالی رخ می‌دهد.
  9. در برخی مواقع ممکن است سریال (IMEI) و بیس باند در گوشی بپرد.
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی:وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت

هارد گوشی

اگر گوشی شما خاموش است و می‌خواهید از خرابی هارد آن اطمینان حاصل نمایید، نخست باتری آن را شارژ کنید. سپس آن را به کامپیوتر خود وصل کرده و منتظر شناسایی گوشی خود توسط دستگاه بمانید. اگر شناسایی صورت گرفت و پیام Found New hardware در کامپیوتر مشاهده شد، می‌توان به احتمال 90%، مشکل گوشی را ناشی از هارد آسیب دیده دانست.

مطلب پیشنهادی:آموزش تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ

4.6/5 - (248 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا