آموزش تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ

لوازم دیجیتالکامپیوتر و لپ تاپ

کیبوردهای گیمینگ تفاوت‌های زیادی با کیبوردهای معمولی دارند. اگر گیمر هستید، حتما می‌خواهید کیبوردی مخصوص گیم داشته باشید که هم سرعت بالاتر، و هم جلوه‌های بصری داشته باشد. از آن‌جا که کیبوردهای گیمینگ گران‌تر از کیبوردهای معمولی هستند، خرید این کیبوردها برای خیلی‌ها راحت نیست.

اما نگران نباشید. راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید به کیبورد معمولی خود ظاهر یک کیبورد گیمینگ را بدهید. با ما باشید با آموزش کامل تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ.

کیبورد گیمینگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به چشم یک فرد غیر گیمر، کیبورد گیمینگ و کیبورد عادی تا حد زیادی ظاهر یکسان دارند؛ اما وقتی کمی با آن کار کنید، متوجه می‌شوید که تفاوت‌های زیادی از نظر عملکردی بین این دو کیبورد وجود دارد.

از آن‌جایی که گیمرها باید به‌سرعت چندین کلید را فشار دهند، یا از این کلید به آن کلید بپرند، باید سرعت سوییچ بالایی داشته باشند. این قابلیت در کیبوردهای گیم وجود دارد و بدون هنگ یا نیاز به فشار آوردن زیاد به کلیدها، واکنش مورد نیاز دریافت می‌شود. 

نور پس زمینه یا RGB یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در کیبوردهای گیمینگ مشاهده می‌کنید. اگر نگاهی به تصاویر گیمرها بیندازید مشاهده می‌کنید که در اتاق‌های تاریک، احاطه شده با نورهای ال ای دی کار می‌کنند. کیبوردهای گیمینگ هم همین نور را دارند تا علاوه بر زیباتر کردن کیبورد، گیمرها در تاریکی بتوانند از آن استفاده کنند.

کیبوردهای گیمینگ قابلیت برنامه‌ریزی دارند. شما می‌توانید کلیدها را طوری تنظیم کنید که در زمان‌های مشخصی کار یا دستور خاصی را انجام دهند. همچنین، میزان NKRO در کیبورد گیم بیشتر از یک کیبورد عادی است. این ویژگی، همان فشردن همزمان چندین کلید با هم و بدون هنگ کردن است.

دوام و مقاومت این کیبوردها خیلی بیشتر از کیبوردهای عادی است. برای یک گیمر، کارآیی و سرسختی کیبوردش بسیار مهم است. گیمرها وسط بازی با هیجان کلیدها را فشار می‌دهند و این کار می‌تواند از عمر کلیدها بکاهد؛ پس طوری ساخته می‌شوند که مقاومت بیشتری نسبت به کیبوردهای عادی داشته باشند. همچنین در برابر نفوذ روغن و تا حدودی آب هم مقاوم هستند.

 آموزش تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ

آشنایی با انواع کیبورد گیمینگ

کیبوردهای گیمینگ قیمت و مدل‌های متنوعی دارند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به انواع مدل‌های آن‌ها.

نوع کیبورد کارایی و ویژگی
کیبورد مکانیکی کیبوردهای مکانیکی مجهز به سوییچ‌هایی هستند که فشار وارد شده به آن‌ها را خیلی سریع منتقل می‌کند و نسبت به کیبوردهای عادی، سنگین‌تر هستند.
کیبورد ممبران گیمینگ در زیر کلیدهای این کیبورد، یک لایه لاستیکی قرار گرفته که صدای کمتری تولید شود. قیمت این کیبوردها کمتر از کیبورد مکانیکی است  اگر بودجه کمی دارید، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
کیبورد بی سیم این کیبوردها با باتری کار می‌کنند و از آن‌جا که سیمی آن‌ها را محدود نمی‌کند، بسیار پرطرفدار هستند. همچنین شما می‌توانید با هر فاصله‌ای که بخواهید از کامپیوتر خود بنشینید. یکی از معایب این کیبوردها شاید این باشد که وقتی شارژشان کم شود، عملکردشان تضعیف می‌شود. 
کیبورد ارگونومیک دست ها در این کیبورد آرامش و راحتی بیشتری دارند و فشار و آسیب کمی به دست وارد می‌شود.قیمت این کیبورد هم بیشتر از کیبورد عادی است و اگر ساعات طولانی مدت بازی می‌کنید، این کیبورد گزینه مناسبی برایتان محسوب می‌شود.

آیا با کیبورد عادی هم می‌توان بازی کرد؟

بله. شما بدون کیبورد گیم هم می‌توانید بازی کنید و هیچ مشکل خاصی پیش نمی‌آيد، اما کیبوردهای گیم لذت بیشتری را به کاربران تقدیم می‌کنند چون کلیدها سرعت عمل بیشتری دارند و از نظر شکل ظاهری، کیبورد به‌طوری طراحی شده که برای مچ دست و ساعد کاربران راحتی زیادی فراهم کند.

تعمیرات کامپیوتر با تیم آچاره

آشنایی با انواع کیبورد گیمینگ

نحوه تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ

همانطور که گفتیم، کیبورد گیمینگ خیلی گرانتر از کیبورد عادی است و اگر به تازگی گیمر شده‌اید، احتمالا دلتان بخواهد همچین کیبوردی داشته باشید اما بودجه‌تان یاری نکند. لازم نیست نگران باشید! ما در ادامه به شما می‌گوییم که نحوه تبدیل ظاهری کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ چیست. با ما باشید.

ابزار لازم برای تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ

برای این کار خیلی لازم نیست هزینه کنید. فقط مواردی که در ادامه گفته می‌شود را تهیه کنید.

  • اسپری رنگ تیره (ترجیحا سیاه یا سورمه‌ای)
  • اسپری رنگ دوم (ترجیحا قرمز یا نارنجی)
  • ماژیک نوک باریک
  • ریسه RGB

مطلب پیشنهادی:معرفی و بررسی بهترین CPUهای گیمینگ

مراحل کار

کیبورد را به فضای آزاد منتقل کنید و کلیدهای A/W/S/D و space را دربیاورید. 

با اسپری رنگ اول، تمام سطح کیبورد را اسپری کنید تا یک دست شود. قبل از این کار قسمت اتصال آن کلیدهایی که در آورده‌اید را با چسب بپوشانید. وقتی تمام سطح کیبورد یک دست رنگ گرفت، کلیدهایی که جدا کرده بودید را بردارید و با اسپری رنگ دوم رنگ کنید. حال، کیبورد و کلیدها را رها کنید تا چند ساعتی به‌ حال خود باشند و خشک شوند. 

کلیدهای جدا شده را بچسبانید. ماژیک‌ها را بردارید و روی کلیدها اسمشان را بنویسید. می‌توانید از ماژیک‌های ال ای دی استفاده کنید که جذابیت کلیدها در تاریکی بیشتر شود. 

مطلب پیشنهادی:هنگام خیس شدن کیبورد لپ تاپ

حال بروید سراغ ریسه‌ها. این ریسه‌ها صرفا برای ایجاد نوری استفاده می‌شوند که اکثر کیبوردهای گیمینگ دارند. ریسه‌های RGB در حال حاضر زیر ۲۵۰ هزار تومان هستند و شما از تمام مغازه‌های لوازم الکتریکی یا فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

ریسه‌ها را دورتادور کیبورد بپیچید و هر زمان که خواستید اتاق را تاریک کنید، سوییچ آن‌ها را روشن کنید تا زیر کیبورد روشن شود. ریسه‌ها مجهز به لامپ‌هایی در رنگ‌های متنوع هستند و شما می‌توانید هر رنگی که می‌خواهید را روشن کنید.

اگر حرفه‌ای‌تر باشید، می‌توانید تمام کلیدهای کیبورد را دربیاورید و ریسه‌های ال ای دی را زیر کلیدها جاسازی کنید اما این کار نیازمند داشتن مهارت‌های فنی و برقی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود همان روش اول را پیاده کنید.

آیا با کیبورد گیمینگ می‌توان کارهای عادی را انجام داد؟

هر کاری که با کیبورد عادی انجام می‌دهید، با کیبورد گیمینگ هم می‌توانید انجام دهید. نیاز نیست نگرانی‌ای از بابت تایپ کردن یا کارهای دیگر داشته باشید؛ ولی از آن‌جا که کیبوردهای گیمینگ معمولا حروف فارسی را ندارند، ممکن است کاربرانی که جای حروف را حفظ نباشند هنگام کار اذیت شوند.

قیمت کیبورد گیمینگ

کیبوردهای گیمینگ و کلا تجهیزات حوزه‌ی گیم، کمی بالا است و ممکن است خیلی‌ها بودجه ی کافی برای تهیه تمام اقلام و لوازم آن را نداشته باشند. اکثر کیبوردهای گیمینگ قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان دارند البته تعدادی کیبورد هم هستند که بسیار ارزانتر و زیر ۵۰۰ هزار تومان هستند! اگر می‌خواهید با این کیبوردها و ویژگی‌هایشان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله خیلی از کیبوردهای اقتصادی گیمینگ را بررسی کرده‌ایم و شما می‌توانید با مقایسه‌ی قیمت‌ها و ویژگی‌ها، کیبورد مناسب خود را پیدا کنید.

کیبورد گیمینگ بی‌سیم بهتر است یا سیم‌دار؟

کیبوردهای سیم‌دار مقاومت بیشتری دارند و در برابر خیلی از ضربه‌ها پایایی بهتری دارند. همچنین، طول عمرشان هم بیشتر از کیبوردهای وایرلس است. اما کیبورد بی‌سیم، از آن‌جا که قابلیت حمل و جابجایی دارد و هیچ سیمی شما را محدود نمی‌کند، برای خیلی‌ها گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. هنگام خرید کیبورد باید این مسئله را در نظر داشته باشید که عمر و کارآیی آن برایتان مهمتر است یا راحتی آن.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر کامپیوتر!

wireless

جمع بندی 

از آن‌جایی که خیلی‌ها می‌خواستند بدانند تبدیل کیبورد معمولی به کیبورد گیمینگ چطور اتفاق می‌افتد، وظیفه دانستیم در قالب یک مقاله برای شما شرح دهیم. امیدواریم اگر قصد چنین کاری را دارید، توضیحات برایتان کامل و شفاف باشد و بتوانید کیبورد خود را تغییر دهید. هر سوال یا نظری در خصوص این مقاله دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید. تمامی سوالات مطالعه و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

باید در آخر یادآور شویم که خدمات تعمیر کامپیوتر در آچاره امکان پذیر است کافی است ثبت سفارش کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا