تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

بسیاری از افراد کولر گازی را صرفا به عنوان یک سیستم سرمایشی شناخته و آن را برای فصول گرم سال مناسب می‌دانند. اما باید گفت که این یک تصور اشتباه است و کولر گازی فقط یک سیستم سرمایشی نیست. امروزه تکنولوژی ساخت این دستگاه به گونه‌ای است که قابلیت فعالیت به عنوان سیستم گرمایشی را نیز به آن می‌دهد. اما از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

در این مقاله از مجله آچاره شما را با این دستگاه بیشتر آشنا کرده و نکات لازم راجع به گرمایش کولر گازی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

کولر گازی؛ سرمایش یا گرمایش؟

کولر گازی یک سیستم تهویه هوا است که وابسته به مدل و تکنولوژی ساخت، کارایی‌های مختلفی دارد. عموم مردم این دستگاه را به عنوان یک سیستم سرمایشی شناخته و از آن در ایام گرم سال استفاده می‌کنند. کولر گازی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • مبرد
  • کندانسور
  • کمپرسور و …

از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

زمانی که شما از کولر گازی به عنوان یک سیستم سرمایشی استفاده می‌کنید، این دستگاه با به حرکت در آوردن مبرد در یک چرخه انرژی لازم برای کاهش دمای محیط را به دست خواهد آورد. اتفاقی که در این چرخه رخ می‌دهد به این شرح است که کمپرسور انرژی لازم برای به حرکت در آوردن مبرد در چرخه را تولید کرده و این گاز را به حرکت در می‌آورد.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

در نتیجه این گردش در چرخه، مبرد به طور مداوم از حالت گاز به مایع و بالعکس تغییر حالت خواهد داد. این تغییر حالت از مایع به گاز حرارت محیط را جذب کرده و دمای آن را کاهش می‌دهد. حالا اگر شما قصد استفاده از گرمایش کولر گازی را داشته باشید، این چرخه در واقع برعکس خواهد شد. شاید بپرسید که از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

مطلب پیشنهادی چرا کولر گازی باد گرم می‌زند؟

از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم همه کولر گازی‌ها به سیستم گرمایشی مجهز نیستند و شما باید ابتدا از وجود این قابلیت در دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز کولر گازی را خریداری نکردید، می‌توانید از فروشنده بخواهید قابلیت‌های دستگاه را برای شما توضیح دهد. اما اگر کولر گازی را تهیه کرده‌اید، می‌توانید با دنبال کردن روش‌های زیر پاسخ این سؤال را پیدا کنید.

  1. اولین روش برای اینکه بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد یا خیر، مراجعه به دفترچه راهنمای این دستگاه است. شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای کولر گازی خود از قابلیت های آن به طور کامل آگاه شوید. البته این دفترچه صرفا اطلاعات مرتبط با سیستم گرمایشی را شامل نشده و شما می‌توانید با استفاده از آن به تمامی اطلاعات مهم این دستگاه دسترسی پیدا کنید. اما اگر به این دفترچه دسترسی نداشتیم باید چه راهکاری را امتحان کنیم؟
  2. روش دوم جستجوی مشخصات مدل کولر گازی در اینترنت است. این روش معمولا در کوتاه‌ترین زمان پاسخ شما را در اختیارتان خواهد گذاشت. به این منظور مشخصات دستگاه خود را وارد کرده و پس از بررسی اطلاعات موجود، قسمت مربوط به سیستم گرمایشی آن را بررسی کنید. در صورتی که کولر گازی شما به این قابلیت مجهز باشد، شما با استفاده از این روش می‌توانید از وجود و نحوه کار کولر گازی مطلع شوید.
  3. دیگر راهکاری که می‌توانید از آن در این راستا استفاده کنید، مطالعه پلاک کولر گازی است. این پلاک که اصطلاحا به عنوان برچسب فنی نیز شناخته می‌شود، حاوی اطلاعات و مشخصات این دستگاه است. از جمله مشخصاتی که شما می‌توانید در این قسمت به آن دست پیدا کنید، مجهز بودن کولر گازی به گرمایش است. در صورتی که این قابلیت در دستگاه شما وجود داشته باشد، در این قسمت عبارت (HEAT) را مشاهده خواهید کرد. این عبارت به معنای گرمایش بوده و نشان‌دهنده وجود این سیستم در کولر گازی شماست.
    از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟
  4. آخرین روشی که می‌توان به آن اشاره کرد، بررسی ریموت کولر گازی است. همان‌طور که می‌توان با بررسی پلاک یا برچسب فنی دستگاه و یافتن عبارت (HEAT) از وجود این قابلیت مطلع شد، می‌توانید در ریموت نیز به دنبال این عبارت بگردید. به‌ طور معمول اگر کولر گازی گرمایش داشته باشد عبارت (HEAT) روی ریموت آن درج شده است.
    البته اگر این گزینه روی ریموت شما وجود نداشت، می‌توانید دکمه‌ای که عبارت (Mode) روی آن درج شده را بفشارید تا حالت دستگاه تغییر کند. اگر این کار را ادامه دهید می‌توانید تمام حالت‌های دستگاه را مشاهده کنید. اگر کولر گازی گرمایش داشته باشد یکی از این حالت‌ها (HEAT) یا گرمایش خواهد بود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

البته راهکارهای دیگری از جمله تماس با نمایندگی و یا بررسی بخش‌های تشکیل‌دهنده دستگاه نیز پیش روی شما قرار دارد اما روش‌هایی که در این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم معمولا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخ سؤال شما را در اختیارتان قرار خواهد داد. در استفاده از گرمایش کولر گازی باید به چند نکته توجه داشته باشید که از آن‌ها نام خواهیم برد.

مطلب پیشنهادی تعمیر فن کولر گازی

  • ترجیحا در حالت گرمایش کولر گازی آن را بر روی دمای 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده تا بهترین راندمان را دریافت کنید.
  • از تنظیم بودن مبرد دستگاه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که هر گونه مشکلی در این بخش از کولر گازی وجود داشته باشد، سلامت کلی دستگاه در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.
  • سازندگان برای کارکرد کولر گازی‌ها یک حداقل و حداکثر دمای مجاز تعیین کرده‌اند. این نکته بدین معناست که اگر دمای محیط از یک میزان مشخص کمتر و یا بیشتر شود، شما نباید از کولر گازی خود برای تنظیم دمای محیط استفاده کنید. به طور مثال اگر دمای 5 درجه سانتی‌گراد به عنوان حداقل دمای مجاز برای دستگاه شما تعیین شده و دمای محیط روی 1- درجه سانتی‌گراد قرار دارد، شما نباید از گرمایش کولر گازی به منظور تنظیم دمای محیط استفاده کنید. اگر این نکته را در استفاده از کولر گازی نادیده بگیرید، به اجزای تشکیل‌دهنده این دستگاه از جمله کمپرسور آن آسیب جدی وارد خواهد شد. در نتیجه حتما از محدودیت‌های موجود در دستگاه خود مطلع شوید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

  • حتما در فواصل زمانی معین و به صورت منظم نسبت به سرویس کولر گازی خود اقدام کنید. در صورت عدم توجه به نکته علاوه بر کاهش راندمان دستگاه، مصرف انرژی آن به شدت افزایش یافته و برای شما هزینه‌آور خواهد بود. همچنین شرایط مبرد کولر گازی در این سرویس بررسی خواهد شد که در صورت عدم انجام سرویس این اتفاق نیافتاده و مشکلات احتمالی مرتبط با مبرد رو به وخامت خواهند رفت.

در این مقاله تلاش کردیم که پاسخ این سؤال که از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد را در اختیار شما قرار دهیم. حتما در استفاده از کولر گازی نکات ذکر شده را مدنظر خود داشته باشید و در نگهداری از آن کوتاهی نکنید.

کارشناسان مجرب آچاره در راستای حل مشکلات مربوط به کولر گازی و سرویس آن، در کنار شما خواهند بود. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از متخصصین ما دریافت کنید. امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

مطلب پیشنهادی نگهداری از کولر گازی در زمستان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید