برنامه روزانه و هفتگی تمیز کردن اتاق خواب

خانه‌دارینظافت و شستشو

اتاق‌خواب شما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که باید در آنجا احساس آرامش داشته باشید و انرژی بگیرید؛ اما بدون تمیز کردن اتاق خواب در حالیکه شلوغ و نامرتب است نه تنها حس آرامش نخواهید داشت، بلکه از آنجا فراری خواهید شد.

اتاق مرتب به شما احساس سرزندگی و شادابی می‌دهد. داشتن یک برنامه منظم برای نظافت به شما کمک می‌کند تا همواره اتاقی مرتب داشته باشید. در ادامه راه کارهایی برای تمیز کردن اتاق خواب آورده شده است و بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

همچنین شما می‌توانید برای نظافت ویژه وسایل و تمیز کردن ساختمان محل کار یا منزل خود از مهارت و تجربه نیروهای خدماتی و نظافتی آچاره استفاده کنید. نیروهای مجرب و متعهد خدماتی در کوتاه‌ترین زمان، نظافت کامل ساختمان شما را انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارائه خدمات و آگاهی از نظافت منزل تهران به صفحه نظافت منزل و ساختمان مراجعه کنید یا با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای تمیز کردن اتاق خواب حتماً از دستمال‌های بدون رپرز استفاده کنید.
  • هفته‌ای یکبار ملحفه‌های تخت خود را بشویید.
  • کف‌پوش اتاق را تمیز نگه دارید؛ زیرا در نگاه اول توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

برنامه روزانه تمیز کردن اتاق خواب

چند عادت کوچک و روزمره وجود دارد که به شما در تمیز نگه‌داشتن اتاق‌ خوابتان کمک می‌کنند. شما با انجام روزانه این امور، اتاق خوابی مرتب خواهید داشت:

  • جمع کردن تخت‌خواب

هر صبح بعد از بیدار شدن تخت خود را تمیز کنید. بالش تزیینی خود را چندوقت یکبار تعویض کرده و همیشه قبل از خواب ملحفه‌های خود را با اسپری کتانی تمیز کنید تا در فاصله زمانی بین شست‌وشوها احساس تازگی داشته باشید.

  • تمیز کردن پنجره‌ها

با کنار زدن پرده‌ها یا باز کردن پنجره‌ها به استقبال صبح بروید. شما می‌توانید با باز کردم پنجره‌ها برای چند دقیقه هوایی تازه را به اتاق خود دعوت کنید و احساس سرزندگی را تجربه کنید. در طول روز می‌توانید زمان کوتاهی را به تمیز کردن پنجره‌ها اختصاص دهید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

  • مرتب کردن لباس‌ها

لباس‌های خود را قبل از خواب مرتب کرده و در جای خود قرار دهید. لباس‌هایی را یکبار یا بیشتر پوشیده‌اید در قسمت جلو و لباس‌های تمیز خود را در پشت آن‌ها قرار دهید تا از وضعیت خود آگاه باشید.

  • تمیز کردن میزهای کنار تخت

سعی کنید هرچند وقت یکبار میزهای کنار تخت خود را با دستمال‌های مخصوص تمیز کنید. ظروف و لیوان‌های آب شبانه خود را هر صبح به آشپزخانه برگردانید و همچنین کتاب‌هایی که قبل از خواب مطالعه می‌کنید را در جای خود قرار دهید. مرتب بودن میزهای کناری به شما در داشتن یک اتاق‌خواب مرتب و تمیز کمک می‌کند.

  • تمیز کردن کف‌پوش‌ها

با یک بررسی سریع کف اتاق خود را مشاهده کنید. شارژرها لباس‌ها و دمپایی خود را در جای صحیح خود قرار دهید. کف اتاقتان را همیشه مرتب نگهدارید؛ زیرا در نگاه اول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه هفتگی تمیز کردن اتاق خواب

تمیزکردن هفتگی اتاق ‌خواب

بعضی امور را لازم نیست که روزانه انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید در برنامه هفتگی که برای نظافت اتاق خواب خود دارید، این کارها را انجام دهید. یک چک لیست تمیز کردن اتاق خواب تهیه کنید و آیتم‌های زیر را در این چک لیست بگنجانید:

  • نظافت تخت

ملحفه‌های خود را بشویید یا تعویض کنید. چوب‌ها و تاج تخت خود را با دستمال مرطوب به‌خوبی تمیز کرده و گردگیری کنید تا احساس تمیزی بیشتری را تجربه کنید.

  • تمیز کردن میزهای کنار تخت

میز و هر وسیله‌ای که روی آن دارید را بلند کرده و همه را با دستمال‌های مرطوب به‌خوبی تمیز کنید.

  • تمیز کردن آینه‌ها و تابلوها

آینه‌ها و تابلوهایی که در اتاق دارید را با یک دستمال بدون پرز پاک کنید. این کار علاوه بر ایجاد حس تمیزی بیشتر در اتاق خواب، از بسیار از آلرژی‌های تنفسی نیز پیشگیری می‌کند.

  • رسیدگی به گیاهان

گیاهانی که در اتاق دارید را آبیاری کرده و برگ‌ها را تمیز کنید. سعی کنید از گیاهانی در اتاق خواب خود استفاده کنید که به تصفیه هوا کمک می‌کنند.

  • تمیز کردن پنکه‌های سقفی و زمینی

پنکه‌های سقفی گردوغبار را جمع کرده و به‌سرعت پخش می‌کنند. حتماً هفته‌ای یکبار تمیز کردن پنکه سقفی و تیغه‌های آن را انجام دهید.

  • تمیز کردن وسایل روشن‌کننده

دیوارکوب‌ها، چراغ‌های سقفی و لامپ‌ها را هفته‌ای یکبار با دستمال خشک یا مرطوب تمیز کنید.

  • تمیز کردن دستگیره درها، کشوها و کلیدهای روشنایی

سطوحی که به‌طور مرتب به آن‌ها دست می‌زنید؛ مانند دستگیره در و کلیدهای روشنایی حتماً با دستمال‌های مرطوب و مایع‌های مخصوص شست‌وشو تمیز کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

  • تمیز کردن سطل زباله

حتماً هفته‌ای یکبار سطل زباله را از اتاق خود بیرون بیاورید و کیسه زباله داخل آن را تعویض کنید. برای پاکیزگی بیشتر می‌توانید آن را بشویید.

  • تمیز کردن کف‌پوش‌ها

فرش یا موکت اتاق خود را جارو کنید. به تمیزی کف‌پوش‌های اطراف تخت توجه بیشتری داشته باشید.

تمیز کردن عمیق اتاق ‌خواب

در زمان‌های خاصی افراد به‌صورت جدی‌تری به تمیزی خانه و تمیز کردن اتاق خواب می‌پردازند. این زمان می‌تواند ۳ ماه یا۶ ماه یکبار انجام شود. برای تمیز کردن عمیق اتاق‌خواب می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • نظافت کامل تخت

تمام ملحفه‌های خود از جمله روتختی و محافظ تشک را به‌خوبی بشویید. برای پاک‌کردن تشک خود از گردوغبار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. می‌توانید برای تمیز شدن بیشتر تختتان تشک خود را بلند کرده قاب تشکتان را به‌خوبی گردگیری کنید. زیر تختتان را برای احساس تمیزی بیشتر حتماً جاروبرقی یا دستی بزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نظافت تخت پیشنهاد می‌کنیم راهنمای شستشوی تشک تخت را مطالعه کنید.

  • نظافت میزهای کنار تخت

میزها را به‌خوبی با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. وسایل روی میز را مرتب کنید. همچنین شما می‌توانید کشوها را درآورده و داخل آن‌ها را با استفاده از دستمال مرطوب تمیز کرده و سپس وسایل داخل آن را مرتب کنید.

  • نظافت آباژور

برای تمیز کردن آباژور بهتر است شید آن را گردگیری کرده و لامپ‌های آن را کاملا تمیز کنید. اگر آباژور شما قابل شستشو است، آن را با شوینده مناسب بشویید تا گردوغبار روی آن کاملا از بین برود و کاملا تمیز شود.

اصولا در اتاق خواب خانم‌ها و دختران جوان، اکسسوری و وسایل دکوراتیو زیادی دیده می‌شود. این اشیاء به دلیل اینکه استفاده چندانی ندارند و بیشتر به عنوان دکور در محل ثابتی قرار می‌گیرند، به شدت گردوغبار را به خود جذب می‌کنند.

بنابراین در زمان تمیز کردن اتاق خواب دخترانه و اتاق خانم‌‌ها باید به گردگیری این اشیاء توجه بیشتری کرد.

  • نظافت پنجره‌ها

پرده‌ها را بشویید. پنجره‌ها را به‌خوبی تمیز کنید و استندها و شلف‌های اتاق خواب را گردگیری کنید. برای نظافت این قسمت بهتر است از دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید.

  • نظافت دیوارها

شما می‌توانید کاغذهای دیواری خود را تعویض کرده یا با استفاده از مایع‌های شوینده و فرچه‌های مخصوص آن را پاک کنید. همچنین می‌توانید برای ایجاد تنوع رنگ دیوار خانه را عوض کرده و احساس تازگی بیشتری را تجربه نمایید.

تمیز کردن عمیق اتاق ‌خواب

  • نظافت درها

درهای خود را با پاک‌کننده چوب بشویید. روکش تزیینی را گردگیری کنید.

  • نظافت سطل زباله

سطل زباله خود را به بیرون ببرید و آن را با آب تمیز کرده و برای از بین ‌بردن کثیفی از صابون و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

  • نظافت کف اتاق

کف اتاق خود را به‌خوبی تمیز کرده و دستمال بکشید. فرش‎ها و موکت‌ها را برای پاکیزگی بیشتر بشویید.

چگونه اتاق‌ خواب خود را تمیز کنیم

  • جمع‌آوری وسایل اضافی

اتاق خود را به‌خوبی بررسی کرده و وسایل اضافی را شناسایی و سپس در جایی قرار دهید که در انتهای کار آن‌ها از اتاق خود خارج کنید.

کف اتاق خود را تمیز کنید. برای این‌کار شما می‌توانید از جاروبرقی استفاده کرده و سپس با استفاده از شامپوهای مخصوص کف اتاق خود را به‌خوبی تمیز کنید.

  • تمیز کردن کشوها و کمدها

داخل کشوها و کمدهای خود را بررسی کنید. وسایل و لباس‌هایی را که استفاده نمی‌کنید را فهرست کرده و در زمان مناسب آن را اهدا کرده یا اگر غیرقابل ‌استفاده هستند آن‌ها را بلافاصله دور بریزید.

  • بررسی سقف اتاق

با نگاه‌ کردن از بالا و سقف اتاق کار خود را شروع کنید. شاید در ابتدا تمایلی به تمیز کردن سقف نداشته باشید همیشه باید تمیزکاری را از سقف اتاق شروع کنید؛ زیرا گردوغبار و آلودگی‌های وجود در سقف اتاق به زمین می‌ریزد. با استفاده از جاروهای دسته ‌بلند سقف اتاق‌ خواب خود را از هرگونه آلودگی و گردوغبار پاک کنید.

تمیز کردن اتاق خواب

کلام آخر

برای اینکه همیشه اتاق خوابی تمیز و مرتب داشته باشید، باید برنامه مشخصی برای نظافت روزانه و هفتگی آن تنظیم کنید. آنچه در این مقاله عنوان شد، موارد مهمی بود که شما می‌توانید در چک لیست برنامه تمیز کردن اتاق خواب در نظر بگیرید تا به شما کمک کند که برای نظافت این بخش مهم از خانه کمتر دچار دردسر و زحمت شوید.

منبع: https://www.thespruce.com

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا