در 8 مرحله ساده مایکروویوتان را تمیز کنید

نظافت و شستشو

مایکروویو یکی از پرکاربردترین وسایل در آشپزخانه است، در نتیجه بدیهی است که به مرور فضای داخل آن چرب شده و کثیف و لکه دار شود. برای حفظ بهداشت محیط داخل مایکروویو بسیار مهم است تا به طور منظم تمیز شود، همچنین این تمیز کردن دوره ای به طول عمر مایکروویو شما نیز کمک بزرگی خواهد کرد. اما آیا فکر تمیز کردن این همه چربی و لکه مایکروویو شما را ترساند؟ نگران نباشید در چند مرحله کوتاه و آسان روش تمیز کردن ماکروویو را به شما توضیح خواهیم داد.

تمیز کردن مایکروویو

موارد مورد نیاز برای تمیز کردن مایکروویو

  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • مایع پاک کننده
  • پارچه مرطوب
  • اسفنج
  • دستکش پلاستیکی
  • آب

توضیح مراحل تمیز کردن مایکروویو

1- قفسه ها و سینی را از داخل مایکروویو بیرون بیاورید.

مایکروویو شما حتما حداقل یک سینی و یا قفسه فلزی دارد که تمیز کردن آنها از اصلی ترین مراحل نظافت خانه به شمار می‌رود. در ابتدا کار را با بیرون آوردن آن ها از داخل مایکروویو شروع کنید. سپس این وسایل را داخل آب گرم فرو برده و مایع شوینده بریزید. بگذارید تا به مدت چند ساعت داخل آب و مایع شوینده خیس بخورند. در این حالت چربی ها از روی سطوح این وسایل زدوده شده و شما به راحتی می توانید با اسفنج آن ها را خوب بشویید تا برق بیفتد!

2- با جوش شیرین یک خمیر درست کنید!

در اینجا به مهمترین مرحله از مراحل تمیز کردن مایکروویو می رسیم. تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که نصف لیوان جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری مایع شوینده و کمی آب گرم ترکیب کنید. خمیر ایجاد شده باید غلیط بوده و در عین حال قابل جدا شدن باشد. این ترکیب توانایی از بین بردن سخت ترین لکه های چربی را نیز دارد.

تمیزکردن مایکروویو با جوش شیرین و سرکه

3- داخل مایکروویو را با خمیر ساخته شده بپوشانید!

لازم است تا شما با این خمیر به صورت وسیع روی دیوارهای داخلی، کف و سقف مایکروویو را بپوشانید. بسیاری از در مایکروویوهای نیز شیشه ای هستند در نتیجه جوش شیرین برای تمیز کردن آن ها هم کاربردی است پس میتوانید خمیر را روی در هم استفاده کنید.

بخش عمده ای از این خمیر را در جاهایی که می بینید لکه های چربی بیشتری دارد استفاده کنید. توجه داشته باشید که وقتی جوش شیرین را روی این سطوح قرار میدهید در برخورد با چربی های به رنگ قهوه ای مایل می شود.

!!جوش شیرین ترکیب قوی دارد و ممکن است دست شما در بخورد با آن دچار خارش شود، پس حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

4- یک شب این موارد را در مایکروویو نگه دارید!

هرچقدر که جوش شیرین بیشتر روی سطوح باقی بماند اثربخشی آن بیشتر است. جوش شیرین برای اثربخش جادویی اش به زمان نیاز دارد در این حالت است که می تواند تمام چربی ها و لکه ها را از بین ببرد. در نتیجه سعی کنید که حداقل یک شب جوش شیرین را در مایکروویو نگه داشته و از آن استفاده نکنید.

5- با یک پارچه مرطوب پاک کنید!

بعد از این که به مدت یک شب جوش شیرین را داخل مایکروویو نگهداشته اید زمان آن رسیده است که آن را از مایکروویو تمیز کنید. برای این کار باید از یک دستمال خیس استفاده کنید. به آرامی دستمال را روی نقاطی که خمیر است کشیده و از سطوح پاک کنید، خواهید دید که چگونه چربی و خاک نیز با این کار از سطوح مایکروویو خارج می شوند.

اگر دیدید که خمیر به سطوح چسبیده اند و جدا نمی شوند، کمی سرکه سفید به آن نقاط بزنید، سرکه با جوش شیرین ترکیب شده و باعث ایجاد کف می شود در نتیجه به راحتی به دستمال خیس شما می چسبد. همچنین سرکه سفید را برای سطوحی که چربی بیش از حد دارند نیز می توانید استفاده کنید.

6- خشک کنید

زمانیکه با استفاده از جوش شیرین و سرکه توانستید تمام چربی ها و لکه ها و گرد و خاک را از مایکروویو جدا کنید، وقت آن رسیده است تا با یک دستمال تمیز خیس مراحل آخر تمیزکاری را انجام دهید. در این مرحله آخرین لکه ها و چربی ها از سطوح جدا می شوند. در نتیجه بعد از این مرحله یک مایکروویو تمیز و درخشان دارید.

7- قفسه و سینی را به داخل مایکروویو برگردانید

سینی و قفسه شسته شده را که قبلا در آب گرم و مایع شوینده قرار داده بودید و حالا به خوبی تمیز شده اند داخل مایکروویو قرار دهید.

8- بیرون مایکروویو را تمیز کنید

تمیز کردن قسمت بیرونی مایکروویو غالبا راحت تر از تمیز کردن داخل آن است. برای اینکار شما می توانید از هر پاک کننده سطوحی استفاده کنید و حساسیت مربوط به تمیزکردن داخل مایکروویو با مواید شیمیایی وجود ندارد. اگر بیرون آن گردو خاک نشسته است با یک دستمال تمیز خشک، گردو خاک آن را بگیرید.

برای هر لکه چربی هم از پاک کننده سطوح استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می شود که بیرون مایکروویو را روزانه تمیز کرده و گرد و خاک آن را بگیرید.

نکات مهم!!

چند نکته مهم درباره تمیز کردن مایکروویو را فراموش نکنید: آموزش در تمیز کردن مایکروویو

  • مایکروویو را از برق بیرون بکشید: در زمان تمیز کردن حتما مایکروویو را از برق بیرون بکشید تا خدای نکرده دچار حادثه ای نشوید!
  • همیشه از دستکش استفاده کنید؟ همانطور که گفته شد ترکیب جوش شیرین و سرکه اگر با پوست دست شما مستقیما در تماس باشد، می تواند ناراحتی های پوستی ایجاد کرده و پوستتان را تحریک کند.
  • کودکان و حیوانات خانگی تان را در انجام این کار دور نگه دارید: کودکان و حیوانات خانگی نباید با جوش شیرین و سرکه در تماس باشند در نتیجه حتما آن ها را از آشپرخانه دور نگه دارید.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا