تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

رفع کدری چراغ های خودرو با 6 روش!

خودروسرویس و نگهداری

تمیز و شفاف بودن چراغ‌های خودرو، اهمیت زیادی دارند. چراغ‌های خودرو در رانندگی ایمن، مهم بوده و به دید در شبِ راننده کمک کرده و با روشن کردن جاده، از بروز تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کنند. چراغ‌های راهنما و ترمز، در رانندگی درست و اطلاع دادن به دیگر رانندگان و عابران نقش مهمی دارد و علاوه‌بر همه‌ی این‌ها، باعث زیبایی ماشین نیز می‌شود.
از آن‌جایی که چراغ‌های خودرو هر چند وقت یک‌بار کدر و مات می‌شوند، رفع کدری چراغ های خودرو اهمیت زیادی پیدا می‌کند و باید آن را جدی بگیرید.

در این مقاله، ما می‌خواهیم در خصوص شفاف کردن چراغ خودرو و رفع ماتی آن با شما صحبت کنیم و راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم تا هر زمان این مشکل پیش آمد، به‌موقع آن را برطرف کنید.

رفع کدری چراغ ماشین با مایع ظرفشویی

بدنه‌ی خودرو در اثر حرکت سریع، بستر انواع آلودگی‌ها می‌شود و چیزهای زیادی به آن می‌چسبند که مانع عبور نور از انواع چراغ خودرو می‌شوند. در این شرایط برای این‌که چراغ‌ها عملکرد درستی داشته باشند، باید زدوده شوند.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن ماتی چراغ خودرو، استفاده از مایع ظرفشویی است. کافی‌ست کمی از این مایع را روی اسفنج یا کهنه‌ی خیسی بریزید و چراغ‌ها را بسابید.

اگر کدری‌ها خیلی قوی و کهنه نباشد، با این کار برطرف می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر و تعویض چراغ خودرو در محل!

رفع زردی چراغ های ماشین

رفع کدری چراغ های خودرو با سرکه و آب

سرکه یکی از آن ماده‌های تمیزکننده است که هر وقت محلول شیمیایی در خانه نداشتید، می‌توانید سراغش بروید و از اثر بی‌نظیرش شگفت‌زده شوید.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

به این منظور کافی‌ست کمی سرکه و آب را ترکیب کنید (میزان آب سه برابر سرکه) و آن را در یک بطری اسپری بریزید تا کار با آن راحت‌تر باشد.

وقتی به‌قدر کافی از این محلول را روی شیشه ریختید، دقایقی صبر کنید و با یک کهنه تمیز پاکش کنید. یکی از جایگزین‌های سرکه، جوش شیرین است.

استفاده از اسپری‌های شفاف‌کننده

استفاده از خمیر دندان

برای رفع کدری و زردی چراغ خودرو، می‌توانید سراغ خمیر دندان بروید. حواستان باشد که باید یک خمیردندان غیرژله‌ای بردارید و بدنه خودرو را در اطراف چراغ ببندید؛ چون خمیردندان می‌تواند رنگ بدنه ماشین را خراب کند.

حالا شیشه چراغ‌ها را با کمی آب و شیشه‌پاک‌کن بشویید تا کمی از کثیفی‌هایش زدوده شود و خوب خشکش کنید.

خمیردندان را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید و روی شیشه بمالید. با کمک یک دستمال آن را پخش کنید. می‌توانید از مسواک هم برای پخش کردن آن استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

حالا چراغ را آب بکشید. این کار حتما به رفع زردی چراغ خودرو و کدری آن کمک می‌کند.

تمیز کردن چراغ های ماشین

رفع کدری چراغ ماشین با نوشابه

خوردن نوشابه ضرر دارد اما برای پاک کردن و رفع تیرگی خیلی از سطوح می‌توانید از آن استفاده کنید. چراکه این نوشیدنی خاصیت اسیدی دارد و می‌تواند رسوبات سطوح مختلف از جمله شیشه‌ی چراغ ماشین را پاک کند.

همچنین اسید سیتریک، به زدودن لکه‌ها کمک می‌کند و می‌تواند زنگ‌زدگی را هم برطرف کند. اگر نوشابه در خانه داشتید، به‌جای نوشیدن آن برای تمیز کردن شیشه‌ها به سراغش بروید. 

رفع کدری چراغ های خودرو با نوشابه

برای تمیز کردن شیشه‌ها، ابتدا چراغ‌های خودرو را با کمک آب و شوینده بشویید و خشک کنید. بدون این‌که نوشابه را تکان دهید، آن را روی پارچه‌ای بریزید و به چراغ بزنید.

حواستان باشد که بدنه خودرو را بپوشانید تا نوشابه به رنگ آن آسیبی نزند. 10 دقیقه که این ماده روی شیشه‌ها بماند، می‌توانید تمیزش کنید و شیشه‌ها را آب بکشید.

این نکته را در خاطر داشته باشید که بهتر است از نوشابه‌های رژیمی استفاده کنید. این نوشابه‌ها به علت داشتن قند کمتر، چسبندگی کمتری دارند و پاک کردنشان راحت‌تر خواهد بود. 

استفاده از اسپری‌های شفاف‌کننده

اگر نخواستید از موادی که در خانه دارید استفاده کنید، می‌توانید از فروشگاه‌هایی که لوازم یدکی و جانبی خودرو را می‌فروشند، یک اسپری شفاف کننده چراغ تهیه کنید.

کار با این اسپری‌ها اصلا سخت نیست و چراغ‌ها را به‌خوبی برق می‌اندازد. تنها کافی‌ست که اطراف شیشه را بپوشانید تا اسپری به رنگ بدنه ماشین صدمه نزند و سپس آن را روی شیشه‌ها بزنید.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

رفع کدری چراغ خودرو از داخل

رفع تیرگی و ماتی داخل چراغ‌ها، حساس‌تر از تمیز کردن بیرون آن‌هاست اما روش‌ها تقریبا یکسان هستند. هنگامی که خواستید داخل شیشه‌ها را تمیز کنید، به‌علت وجود سیم‌های حساس و زیاد، بهتر است که از دستمال استفاده نکنید.

چراکه ممکن است به سیم‌ها آسیب بزنید. به‌جای آن، از سشوار استفاده کنید تا آب داخل شیشه‌ها به‌طور کامل خشک شود؛ البته سشوار را روی حرارت بالا نگذارید.

از شوینده‌های قوی استفاده نکنید و فقط به آب و مایع ظرفشویی بسنده کنید. از آب میکرول هم می‌توانید استفاده کنید. آبکاری چراغ خودرو هم دیگر راهکاری است که در این شرایط پیش روی شما وجود دارد.

علت کدر شدن چراغ‌ ماشین

ماشین‌های ما در طی شبانه‌روز، حتی اگر در پارکینگ مسقف باشند هم در تماس با آلودگی‌های کوچک و بزرگی مانند گردوغبار است.

این مسئله، به مرور زمان شیشه‌های خودرو را کثیف و آلوده می‌کند و از درخشندگی آن می‌کاهد. علاوه‌بر این‌ها، کیفیت طلق به‌کار رفته در خودرو، گاهی وقت‌ها پایین است و خیلی زود کثیف می‌شود. 

cleaning headlights

نور خورشید، یکی از عوامل تیره کننده چراغ‌های ماشین است و اگر خودروتان در طی روز زیاد از خانه خارج می‌شود، طبیعی‌ست که شفافیت خود را از دست بدهد. در ادامه 3 راه برای افزایش شفافیت چراغ‌ها معرفی خواهیم کرد:

افزایش براقیت چراغ خودرو

  • چراغ‌ها را زودبه‌زود بشویید تا آلودگی‌ها به سطح نچسبند.
  • پس از تمیز کردن چراغ‌ها، از واکس براق کننده چراغ استفاده کنید.
  • تا زمانی که چراغ روشن است و هنوز ماشین گرما دارد، آن را تمیز نکنید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به تمیز کردن و رفع کدری چراغ های خودرو پرداختیم. امیدواریم که به کمک توضیحات و آموزش‌ها بتوانید به‌راحتی چراغ‌های خودروتان را تمیز کنید.
در صورتی که هیچکدام از این روش‌ها برای رفع کدری چراغ خودرو شما موثر نبود، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از خدمات تعمیر و تعویض چراغ خودرو آچاره، مشکل موجود را از ریشه برطرف کنید.
اگر سوال دیگری دارید یا روش دیگری برای روشن کردن چراغ‌ ماشین سراغ دارید، خوشحال می‌شویم که با ما در میان بگذارید.

2.8/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید