تعویض روغن در محل تعویض روغن در محل

تعویض روغن ماشین از بالا به پایین چیست و چگونه انجام می‌شود؟

خودروتعویض روغن

بسیاری از افراد تمایل دارند خودشان فرایند تعویض روغن ماشین خود را انجام دهند، اما اغلب از دراز کشیدن زیر ماشین و کثیف شدن دستانشان با روغن سیاه متنفرند. استفاده از ابزار ارزان قیمتی به نام روغن‌گیر کار را بسیار آسان کرده و زمان را به نصف کاهش می‌دهد.

دستگاه استخراج روغن با مکیدن روغن از میل لنگ از طریق لوله نازکی که در دهانه میله فرو رفته کار می‌کند. یک دستگیره به طور مکرر پمپ می‌شود تا خلاء ایجاد کرده و روغن داغ را به یک ظرف بکشد.

تعویض روغن ماشین از بالا به پایین

تعویض روغن ماشین از بالا به پایین

برای آزمایش این روش، روغن یک لوتوس الیز 2005 و یک هوندا فیت اسپرت 2007 را تعویض کردیم. ما در هر دو مورد نتایج بسیار خوبی گرفتیم و معتقدیم که این یک گزینه جذاب برای دارندگان خودروهایی است که صاحبان آن‌ها دوست دارند خودشان تعویض روغن انجام دهند. تعویض روغن خودرو چه از بالا به پایین و چه تعویض روغن قدیمی از زیر موتور، راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه‌ها است.

تعویض روغن در محل
تعویض روغن در محل

تعویض روغن ماشین از بالا به پایین

برای انجام تعویض روغن معمولی، به دلیل ارتفاع کم آن و صاف بودن کل قسمت زیرین ماشین برای به حداکثر رساندن عملکرد آیرودینامیکی خودرو باید بلند شود. دسترسی به پلاگین تخلیه و فیلتر نیاز به باز کردن پیچ و مهره زیر سینی دارد. در غیاب بالابر، رمپ‌ها تنها جایگزین هستند. حتی در این صورت، رمپ‌ها باید از انواع کم ارتفاع باشند تا از تخریب بدنه فایبرگلاس اسپویلر چانه جلوگیری شود.

درپوش ماشین موتور میانی را باز کرده و لوله انعطاف‌پذیر نازک را از طریق دهانه دیپ استیک به پایین وارد کنید. سر دیگر را به دستگاه استخراج وصل کنید. دستگیره را حدود 15 بار پمپ کنید تا روغن داغ شروع به جاری شدن کند. تخلیه موتور که 5 کوارت را در خود جای می‌دهد حدود 8 دقیقه طول می‌کشید.

سیستم تخلیه روغن یک دستگاه استخراج سیالات مولر 5 لیتری، مجهز به خاموش شدن خودکار است. بعد از پر کردن مجدد موتور با روغن جدید و بررسی دوباره همه مراحل، در حدود 20 دقیقه کل کار را به پایان می‌رسد.

آیا با این روش می‌توانیم تمام روغن را خارج کنیم؟

آیا در پایین ترین قسمت ظرف روغن مقداری روغن باقی نمی‌ماند؟ آیا این روغن حاوی لجن نیست؟ لجن در واقع یک ژل بسیار مضر است که هنگام ترکیب آب با روغن ایجاد می‌شود. این مسئله ربطی به تعویض روغن ندارد. چنانچه طبق توصیه، خودرو قبل از تعویض روغن گرم شده باشد هرگونه ذرات معلق همراه با روغن خارج می‌شود.

خروج کردن تمام روغن از ماشین

محاسبه رایگان هزینه تعویض روغن خودرو

اشکالات تعویض روغن ماشین از بالا به پایین

روغن‌گیری به این روش برای هر خودرویی که دارای فیلتر روغن در بالای موتور است، مانند برخی از مدل‌های BMW و مرسدس، مناسب است. در این مواقع اصلا نیازی به رفتن زیر خودرو نیست.

برای تمام خودروهای دیگر، باز هم باید فیلتر روغن را بردارید. در این صورت احتمالاً باید زیر خودرو بروید. این کار به این معنی است که خودرو را با جک بالا می‌بریم و به دلایل ایمنی آن را روی پایه جک محکم می‌کنیم.

این روش دشواری سر و کله زدن با پیچ محکم دریچه تخلیه را کاهش می‌دهد ولی در موقعیت نامناسبی در زیر ماشین قرار دارد. همچنین، هر کسی که روغن تخلیه کرده است می‌داند که با برداشتن پلاگین تخلیه روغن داغ روی دست شما فوران می‌کند.

تعویض روغن ماشین

ویژگی‌های یک استخراج کننده روغن خوب

یک دستگاه استخراج روغن با یک مخزن به اندازه کافی بزرگ بخرید تا کل محتویات میل لنگ موتور شما را در خود جای دهد. برخش مدلها 5 لیتر ظرفیت دارد که برای بسیاری از وسایل نقلیه به اندازه کافی بزرگ نیست. برخی از مدل‌ها نه تنها روغن را می‌مکند بلکه می‌توانند آن را از مخزن به داخل ظروف بازیافت، پمپ کنند که یک ویژگی مفید محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد مدل‌های پمپ دستی مکش زیادی برای وسایل نقلیه سواری ایجاد می‌کنند. بنابراین پمپ‌های الکتریکی یا استخراج کننده‌های خلاء ممکن است ضروری نباشند. به دنبال مدلی باشید که برای آن ریختن روغن مصرف شده در ظروف بازیافت آسان باشد.

چند نکته برای تعویض روغن ماشین

اگرچه تعویض روغن از بالا به پایین به میزان قابل توجهی از جابجایی و ریختن احتمالی روغن داغ قدیمی می‌کاهد مقداری روغن پس از جدا شدن از دهانه میله قطره چکه از لوله خارج می‌شود.

خدمات تعویض روغن خودرو

یادتان باشد زمان تعویض روغن را یادداشت کنید. اگر تقویم تعمیر و نگهداری دارید آن را یادداشت کنید تا دفعه بعد که نیاز به تعویض روغن پیدا کردید به شما یادآوری کند.

Car oil change

جمع‌بندی

از آنجایی که روغن به عنوان یک عامل تمیز کننده در خودرو عمل می‌کند، زباله‌ها و کثیفی‌ها را جمع کرده و به مرور زمان تیره‌تر می‌شود. روغن خودرو به رنگ قهوه ای عسلی است اما زمانی که به زمان تعویض نزدیک می‌شود، ظاهری سیاه و لجن مانند خواهد داشت.

وقتی روغن در این حالت باشد، در عملکردهای اصلی خود یعنی تمیز کردن، خنک کردن و روانکاری قطعات فلزی متحرک موتور خودروی شما کارایی کمتری دارد.

اینجاست که تعویض روغن خودرو ضرورت پیدا می کند. هزینه‌ای که برای استخراج روغن خرج می‌شود را می‌توانید با انجام این کار به حداقل کاهش دهید. برای مکانیک‌ها و مصرف کنندگانی که به دنبال کاهش هزینه‌های نگهداری هستند این روش ساده می‌تواند سود واقعی را به همراه داشته باشد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعویض روغن در محل
تعویض روغن در محل با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید