چه رنگ‌هایی برای رنگ اتاق کودک مناسب است؟

ساختماننقاشی ساختمان

امروزه سعی می‌شود که رنگ اتاق کودک با توجه به روحیات و روان‌شناسی کودک و همچنین دکوراسیون داخلی انتخاب شود. عوامل زیادی مانند سن، جنسیت و محیط در انتخاب بهترین رنگ اتاق کودک تأثیر می‌گذارد.

تحقیقات ثابت می‌کند که رنگ‌ها تأثیر زیادی روی خلقیات و تمرکز افراد و مخصوصاً کودکان دارند و به همین دلیل باید برای انتخاب رنگ و نوع طراحی اتاق کودک دقت کرد. در ادامه به عوامل موثر در انتخاب رنگ و نوع دکوراسیون اتاق کودک می‌پردازیم و جدیدترین دیزاین‌های اتاق کودک را بررسی خواهیم کرد.

شما می‌توانید برای رنگ‌آمیزی اتاق کودک خود را با نقاشان و استادکاران آچاره مشورت نمایید. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش، به وبسایت آچاره مراجعه کنید و درخواست خود را در بخش نقاشی ساختمان ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • رنگ‌ها تأثیری مستقیم روی روح و روان کودکان دارند به همین دلیل باید به انتخاب رنگ لباس و رنگ اتاق کودک خود توجه زیادی داشته باشید.
  • رنگ‌ها کمک می‌کنند که فضا بزرگ‌تر یا کوچک‌تر به نظر برسد. اگر اتاقتان فضای کوچکی دارد باید از رنگ‌های روشن استفاده کنید.
  • سعی کنید اتاقی را برای کودک خود در نظر بگیرید که نور طبیعی آن در طول روز زیاد باشد.

انتخاب رنگ اتاق کودک

رنگ‌ها تأثیرات روانی زیادی روی افراد و به‌خصوص کودکان دارند تاحدی‌که می‌توانند روحیه سرزنده و شاد بچه‌ها را در عرض ۵ دقیقه از بین ببرند. باتوجه‌به این مسئله باید رنگ و طرح مناسبی برای اتاق کودک خود انتخاب کنید شما حتی می‌توانید برای این کار از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

خوشبختانه تنوع رنگ و طرح اتاق کودکان بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه‌ به جنسیت و سن فرزندتان از رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید رنگی که انتخاب می‌کنید حتماً حس آرامش را به کودک القا کند و به فرزندتان انرژی بدهد.

برای انتخاب رنگ اتاق کودک به شما توصیه می‌کنیم که شرایط روحی کودک و همچنین سلیقه او را در نظر بگیرید. همچنین برای رنگ‌آمیزی باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند و بدون بو هستند تا فرزندتان دچار مشکل تنفسی نشود.

رنگ اتاق کودک دختر و پسر

عوامل مؤثر برای انتخاب رنگ اتاق کودک

انتخاب مدل رنگ اتاق کودک به توجه خاصی نیاز دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. شما نمی‌توانید رنگ اتاق کودک خود را فقط بر اساس سلیقه شخصی خود انتخاب کنید؛ بلکه باید عوامل دیگری را مانند قوانین انتخاب رنگ در دکوراسیون، فضای اتاق، نور و… در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

1. میزان نور و روشنایی اتاق

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در انتخاب انواع نقاشی ساختمان و رنگ اتاق کودکان در نظر داشته باشید مقدار روشنایی و نور طبیعی در اتاق است. برخی از اتاق‌ها روبه خورشید بوده و در طول روز از نور کافی برخوردار هستند.

در چنین محیط و فضایی دست شما برای انتخاب رنگ باز است و می‌توانید با توجه ‌به سلیقه فرزندتان رنگ موردنظر را انتخاب کنید. اگر فضای اتاق کودکتان به‌اندازه کافی نورگیر نبوده و تاریک است باید از رنگ‌های روشن گرم استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ‌های تیره و سرد مانند طوسی محیط را دلگیر کرده و کودک تمایلی به حضور در اتاق خود نخواهد داشت و محیط برای او غیرقابل ‌تحمل می‌شود. پس باید درصورتی ‌که اتاق نورگیر نیست حتماً از رنگ‌های روشن و گرم استفاده کنید.

2. متراژ اتاق کودک

رنگ‌ها تأثیر زیادی روی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیده ‌شدن محیط دارند. استفاده از رنگ‌های روشن این ذهنیت را به وجود می‌آورد که فضای شما بزرگ‌تر از حد معمول است.

هرچقدر اتاق کودکتان بزرگ و روشن باشد برای او احساس آرامش بیشتری به همراه دارد و از بودن در اتاق لذت می‌برد. اگر فضای اتاق کودکتان کوچک بوده و همچنین سقف کوتاهی دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های روشن مانند سفید، کرمی، زرد روشن، نارنجی روشن و… استفاده کنید.

3. دکوراسیون اتاق کودک

برای انتخاب رنگ اتاق کودک باید به عمده رنگ‌های وسایل اتاق مانند سرویس خواب و کشو توجه داشته باشید تا رنگی که انتخاب می‌کنید با دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد. این کار باعث می‌شود اتاق آرامش بیشتری به کودک بدهد.

4. جنسیت کودک

رنگ‌ها جنسیت ندارند و هر رنگی را می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود انتخاب کنید؛ اما برخی از رنگ‌ها برای پسران و برخی دیگر بیشتر برای دخترها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

باتوجه‌به این موضوع برای رنگ‌ اتاق کودک دختر یا پسر بهتر است به جنسیت او توجه داشته باشید و اتاق او را باتوجه‌به روحیه دخترانه یا پسرانه دیزاین و رنگ کنید.

5. میزان انرژی و روحیه کودک

سطح انرژی کودکان باهم متفاوت است؛ برای مثال برخی از کودکان روحیه آرامی دارند و اغلب ساکت هستند و بعضی از کودکان سطح انرژی بالایی دارند و بیش فعال هستند.

بهتر است ایده رنگ اتاق کودک خود را بر این اساس انتخاب کنید. معمولا برای کودکان آرام از رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و صورتی استفاده می‌کنند که انرژی بالایی دارند و همچنین برای رنگ‌ کردن اتاق کودکانی که سطح انرژی بالایی دارند از رنگ‌های آرام مانند آبی و کرمی استفاده می‌شود.

رنگ اتاق کودک مشترک دختر و پسر

ممکن است فرزند دختر و پسر شما دارای یک اتاق مشترک باشند. در این شرایط باید از رنگ مناسبی استفاده کنید که فضای اتاق را توامان به طور مشترک دخترانه و پسرانه جلوه دهد.

در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم از طیف رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید یا بژ برای پس‌زمینه استفاده کنید و برای اینکه فضا را به طور مشترک بین دختر و پسر خود تقسیم کنید بهتر است اِلمان‌ها و اشیاء مورد نظرشان را در بخش مربوط به هریک، نصب کنید. 

همچنین می‌توانید بنا به نظر کودکان اتاق را برای رنگ‌آمیزی به دو بخش تقسیم کنید و بخش مربوط به هریک را با رنگ اتاق کودک پسر و دختر رنگ بزنید.

در این مورد بهتر است بین دو رنگ انتخابی هماهنگی وجود داشته باشد و رنگ اتاق کودک دختر و پسر به نوعی مکمل یکدیگر باشند.

درخواست نقاشی ساختمان

روانشناسی رنگ اتاق کودک

اهمیت روانشناسی رنگ اتاق کودک

رنگ‌هایی که در اتاق کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مانند رنگ دیوارها، کمدها، اسباب‌بازی‌ها و… همگی تأثیر زیادی روی احساسات، عواطف، انرژی، هیجانات و میزان تمرکز کودکان می‌گذارند.

پس باید برای انتخاب رنگ اتاق کودک دقت زیادی داشته باشید و همچنین با روان‌شناسی رنگ‌ها آشنا بشوید.

جدیدترین نمونه دیزاین اتاق کودکان

در ادامه چند نمونه از زیباترین دکوراسیون ها را برای اتاق کودک آورده شده که می‌توانید با دیدن آنها ایده بگیرید و باتوجه‌به آن اتاق کودک خود را زیبا کنید.

ایده رنگ اتاق کودک

جدید ترین مدل رنگ اتاق کودک

سخن پایانی

رنگ‌ها انرژی خاصی دارند و شما باید باتوجه‌به روحیه و جنسیت و همچنین سلیقه و دکوراسیون اتاق رنگ اتاق کودک را انتخاب کنید.

شما می‌توانید با رنگ‌آمیزی درست اتاق فضا را دلباز و بزرگ‌تر کنید. برای انتخاب رنگ اتاق کودک و دیزاین آن توصیه می‌کنیم با افراد حرفه‌ای مشورت کنید تا پس از صرف هزینه و تحمل زحمت فراوان، از نتیجه کار رضایت بیشتری داشته باشید و مهم‌تر از آن، فرزندتان از رنگ‌آمیزی اتاق خود لذت ببرد.

سوالات متداول

چه رنگ‌هایی برای رنگ اتاق کودک مناسب است؟

برای رنگ‌کردن اتاق کودک رنگ‌های گرم و روشن بسیار مناسب بوده و احساس شادابی به فرزندتان القا می‌کند.

آیا رنگ‌ها روی روحیه کودکان تأثیر می‌گذارند؟

هر رنگی انرژی خاص خود را دارد و روی روحیه افراد و به‌خصوص کودکان تأثیر زیادی می‌گذارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا