شناخت انواع پلک مونولید، دو پلکی ،روکش دار و آرایش مناسب آن

زیبایی و سلامتآرایش

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید یک آرایش خاص چشم، که آموزش آن را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید، روی چشمان خود انجام دهید و متوجه شوید که با فرم چشمان شما سازگار نیست؟ برای آن دسته از افرادی که چشم دو پلکی (Double Eyelids) ندارند، این اتفاق دور از ذهن نیست. اگر برای داشتن آرایش چشمی خاص تلاش می‌کنید و می‌بینید آن طور که می‌خواهید روی چشمان شما جواب نمی‌دهد، شناخت انواع مدل چشم به شما کمک می‌کند تا علت را متوجه شوید. در این مطلب به معرفی انواع پلک و نحوه آرایش آنها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

انواع پلک و آرایش مناسب با آن

احتمالاً در مورد شکل‌های مختلف چشم چیزهایی شنیده‌اید (چشم گرد، بادامی، فرو رفته، رو به بالا و …) اما جالب است بدانید که پلک‌ها نیز انواع مختلفی دارند. در ادامه به بیان تفاوت‌های بین چشم تک پلکی (Monolids)، دو پلکی (Double Eyelids) و روکش‌دار (Hooded Eyelids) پرداخته‌ایم. با خواندن ادامه مطلب قادر خواهید بود نوع پلک خود را شناخته و سپس متناسب با آن از تکنیک‌های آرایشی استفاده کنید.

چشم تک پلکی (Monolids)

چشم تک پلکی که به آن مونولید نیز گفته می‌شود، نوعی از چشم است که در آن پلک‌ها فاقد چینی هستند که پلک را به دو قسمت تقسیم می‌کند. این نوع از پلک بین مردم آسیای شرقی بسیار رایج است. مشخصه آن این است که چشم همسطح با استخوان ابرو قرار می‌گیرد و در حالت باز بودن چشم‌ها، پلک بالا کاملاً صاف و بدون چین و چروک است.

بیشتر بخوانید ترندهای آرایش بهار 2022 

انواع پلک -مونو لید

چشم دو پلکی (Double Eyelids)

چشم دو پلکی یکی از انواع مدل چشم است که در آن یک چین قابل رؤیت وجود دارد. در این نوع از انواع پلک، پوست بین استخوان ابرو و چشم به دو بخش تفکیک شده است. در قسمت بالای حدقه چشم خطی مشاهده می‌شود. بیشتر آموزش‌های آرایش چشم برای این نوع از چشم طراحی شده‌اند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

انواع پلک - دو پلکی

چشم روکش‌دار (Hooded Eyelids)

پلک روکش‌دار یکی دیگر از انواع پلک است. در این نوع چشم، پلک دارای چین خوردگی است که تا حدی (گاهی اوقات به طور کامل) پلک را می‌پوشاند. اگر چشم شما از نوع چشم روکش‌دار است، ممکن است در صورت نگاه مستقیم به آینه نتوانید پلک خود را ببینید. این نوع از انواع پلک در برخی افراد مادرزادی است. این در حالی است که در برخی دیگر روکش پلک با گذشت زمان و با افزایش سن ایجاد می‌شود.

چشم روکش دار - انواع پلک

مقاله پیشنهادی علت تیرگی پوست دور دهان چیست + روش درمان

کدام سبک آرایش برای شما بهترین است؟

همان طور که تا به اینجای مقاله متوجه شده‌اید، پلک‌ها انواع مختلفی دارند. باید نوع پلک خود را شناخته و متناسب با آن به میکاپ بپردازید. تنها در این صورت است که از آرایش چشم خود بهترین نتیجه را می‌گیرید. به عنوان مثال اگر نوع پلک شما مونولید است، احتمالاً هیچ چین و چروکی در اطراف چشم خود ندارید تا با سایه آن را مشخص کنید. در این حالت باید سعی کنید سایه را در امتداد مژه‌های پلک بالای خود بکشید تا بدین طریق چشم شما مشخص شود.

اگر چشم روکش‌دار دارید، بسیاری از نکات و ترفندهایی میکاپ آرتیست‌ها در مورد خط چشم‌های بالدار گفته‌اند ممکن است برای شما جواب ندهد. این بدین علت است که در این نوع از انواع پلک چین اضافی وجود دارد که نمی‌توان دستورالعمل‌های آرایشی را به طور کامل روی آن اجرا کرد. در این حالت باید سعی کنید چشم خود را شل کرده و خط چشم را روی چین بکشید. دقت کنید که پوستتان کشیده نشود.

اگر چشم دو پلکی دارید، فضای بیشتری برای اعمال ترفندهای آرایشی در اختیار خواهید داشت. از یک سایه تیره برای مشخص کردن و بولد کردن چین و چروک چشم خود بهره ببرید و به چشمان خود عمق دهید. اگر پوست چربی دارید، قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید و سپس به پلک‌هایتان پودر بزنید. با این کار سایه شما مدت زمان بیشتری ماندگار خواهد ماند و از چروک شدن آن پیشگیری می‌شود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

با دانستن اینکه پلک شما کدام یک از انواع پلک، یعنی مونولید، دو پلکی یا پلک روکش‌دار است، یک قدم به یافتن تکنیکی که برای آرایش چشم شما مؤثر است و بهترین نتیجه را دارد نزدیک‌تر شده‌اید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا