بررسی عوارض کاشت مژه موقت و دائم

اکستنشن مژهزیبایی و سلامتمژه و ابرو

عوارض کاشت مژه بسیاری از زیباجویان علاقه‌مند به این روش زیبایی را نگران می‌کند. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم در خصوص این موضوع بیشتر صحبت کنیم و خطرات کاشت مژه را بررسی کنیم.

اگر کارهای زیبایی در آرایشگاه‌ها و کلینیک‌های معتبر انجام نشوند عوارض زیانباری برای ما به همراه دارند؛ چون همان‌طور که می‌دانید عوارض کاشت مژه مانند عوارض لیفت مژه اگر در جای خوب و معتبری انجام نشود و موادی که استفاده می‌کنند درجه‌ یک نباشد، بسیار بد و در مواردی جبران‌ناپذیر خواهد بود.

در صورتی که برای اکستنشن مژه نیاز به خدمات تخصصی و حرفه‌ای دارید می‌توانید از طریق وبسایت آچاره ضمن ثبت سفارش خود از قیمت اکستنشن نیز مطلع شوید.

نکات کلیدی

  • بعد از کاشت مژه هنگام پاک‌ کردن آرایشتان، مژه‌ها را با آب و شوینده به‌طور مستقیم شستشو نکنید. قبل از این‌کار ابتدا با پد مناسب مژه‌ها را پاک‌ کنید.
  • تا حد امکان از ریمل استفاده نکنید، این‌کار باعث کاهش دوام مژه‌های کاشته شده می‌شود و عوارض زیادی به همراه دارد.
  • به مدل خوابیدن خود توجه کنید. سعی کنید هنگام خوابیدن به مژه‌ها فشار زیادی وارد نشود.
  • هنگامی که در حمام هستید از فشار زیاد و مستقیم آب با مژه‌هایتان جلوگیری کنید.
  • از محصولات آرایشی که حاوی روغن هستند استفاده نکنید.
  • بعد از کاشت مژه اگر حساسیت‌های شدیدی را مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کاشت مژه؛ روشی برای زیباتر شدن چشم‌ها

در چند سال اخیر کاشت مژه به یکی از ترندهای روز در دنیا تبدیل شده و اغلب افراد به آن جذب می‌شوند. داشتن مژه‌های بلند و پرپشت یکی از معیارهای زیبایی است. در کاشت مژه، مژه‌هایی که اغلب از جنس الیاف مصنوعی و طبیعی هستند، به مژه‌های بالایی متصل می‌شوند. این‌کار باعث می‌شود که مژه‌های بالایی پرپشت‌تر و بلندتر دیده شوند.

کاشت مژه اغلب برای زیبایی انجام می‌شود؛ اما در مواردی نیز جنبه درمانی دارد. افرادی که به دلایل مختلف مانند بریدگی یا سوختگی غیر عمد یا مشکلاتی که بعد از خالکوبی‌هایی که برای خط چشم و… ایجاد می‌شود این روش زیبایی را انجام می‌دهند. همچنین افرادی که به طور طبیعی مژه‌های خیلی کوچک و کم‌پشتی دارند می‌توانند با استفاده از کاشت مژه‌های خود، چشمانی زیباتر داشته باشند.

خطرات کاشت مژه

کاشت مژه به دو صورت موقت و دائم در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. در روش کاشت مژه به صورت موقت، مژه‌ها به کمک چسب و به صورت تک تک روی مژه‌های طبیعی می‌چسبند. مژه‌هایی که برای این‌کار استفاده می‌شوند ممکن است موی طبیعی یا الیاف مصنوعی و پلاستیکی باشند.

در کاشت مژه دائم از موهای خود فرد استفاده می‌کنند و روش کاشت آن مانند کاشت مو است و توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. هر روشی که به زیبایی ما کمک می‌کند در کنار مزایا و زیبایی که دارد، معایبی را نیز شامل می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه اکستنشن مو و مژه!

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مژه

بعد از کاشت مژ‌ه‌ها چه به روش دائم و چه موقت باید برای مدتی ترجیحا ۳ روز از تماس با آب و حمام کردن پرهیز کنید. آب می‌تواند باعث شل شدن چسب‌ها و ریشه مژه‌های کاشت شده بشود.

همچنین بعد از کاشت مژه باید از آرایش بیش‌از حد چشم‌ها خودداری کنید. هنگام خوابیدن سعی کنید چشم‌ها را به بالش نچسبانید. مژه‌ها را استفاده از برس مخصوص و شوینده‌ای که توسط افراد حرفه‌ای معرفی شده‌اند شست‌وشو دهید و سعی کنید زیاد در معرض گرد و خاک قرار نگیرید.

آیا کاشت مژه باعث ریزش مژه میشود؟

خطرات کاشت مژه

کاشت مژه‌ها اگر توسط افراد متخصص و در کلینیک‌های معتبر انجام شود، سبب زیبایی چشم‌ها شده و روشی مناسب برای بهبود ظاهر مژه‌ها می‌باشد. پس خطرات و عوارض کاشت مژه به کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

اگر این‌کار به صورت نادرست و توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود باعث ایجاد درد، ریزش غیرقابل برگشت مژه‌ها می‌شود. برخی دیگر از عوارض کاشت مژه‌ در کلینیک‌های غیرمعتبر عبارتند از:

  • ورم‌
  • ایجاد آسیب و سوختن سطحی در کره چشم و پلک‌ها
  • خونی شدن چشم‌ها
  • اذیت شدن در ناحیه قرنیه چشم‌ها
  • ریزش مژه‌ها
  • ایجاد ظاهری ناخوشایند در چشم‌ها
  • عفونت
  • راش

عوارض کاشت مژه موقت

کاشت مژه موقت با استفاده از الیاف مصنوعی یا موهای طبیعی بسته به کلینیکی که انتخاب می‌کنید، انجام می‌شود. در این روش با استفاده از چسب‌های مخصوص موها را با استفاده از گیره‌های مخصوص این‌کار به مژه‌های بالایی می‌چسبانند. این نوع کاشت مژه موقت بوده و بعد از گذشت مدتی باید دوباره ترمیم شود. عوارض کاشت مژه موقت عبارت است از:

عفونت

ایجاد درد

خارش چشم و پلک

سوزش شدید چشم

التهاب پلک‌

قرمزی و گل مژه شدید

ثبت خدمات اکستنشن مژه

عوارض کاشت مژه دائم

کاشت مژه به صورت دائم نوعی عمل زیبایی است که اغلب بانوان برای داشتن مژه‌های زیبا و بلند انجام می‌دهند. کاشت مژه دائم مانند کاشت مو و ابرو است و فرق چندانی با این دو عمل ندارد. عمل کاشت مژه به صورت دائم مانند همه عمل‌های زیبایی که وجود دارند، عوارضی به همراه دارد.

عوارض کاشت مژه دائم

برخی از عوارض کاشت مژه دائم شامل عفونت، خونریزی، ایجاد درد در قرنیه چشم‌ها می‌باشد. با مواجه شدن با این مشکلات سریعا به پزشک مراجعه کنید. البته شما می‌توانید با مراجعه به یک کلینیک خوب و متخصص پوست و موی حرفه‌ای برای عمل، از به وجود آمدن عوارض کاشت مژه تا حدود زیادی جلوگیری کنید.

کلام آخر

کاشت مژه یکی از روش‌های زیبایی برای داشتن مژه‌هایی پرپشت و بلند است و به دو صورت موقت و دائم انجام می‌شود. این‌کار باید حتما توسط افراد حرفه‌ای انجام شود و از حساسیت بالایی برخوردار است.

اگر این روش زیبایی به خوبی انجام نشود آسیب‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و از عوارض کاشت مژه که رایج‌ترین آن‌ها درد، التهاب پلک، قرمزی و عفونت چشم‌ها است رنج خواهید برد.

برای اطلاع از قیمت لیفت مژه و ابرو می‌توانید به این صفحه از آچاره مراجعه کنید و از هزینه ارائه این خدمات در منزل مطلع شوید.

سوالات متداول

هزینه کاشت مژه چگونه محاسبه می‌شود؟

کاشت مژه به صورت دائم و موقت در مدل‌های مختلفی انجام می‌شود که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود طرح مدنظرتان را انتخاب کرده و کاشت کنید. قیمت این روش زیبایی به کلینیک و خدمات پس از کاری که ارائه می‌دهند بستگی دارد.

کاشت مژه چند وقت یک‌بار باید ترمیم شود؟

کاشت مژه دائم، نیازی به ترمیم ندارد ولی کاشت مژه موقت‌ بعد از حدود یک ماه یا ۵ هفته نیاز به ترمیم دارد. توجه داشته‌ باشید که به هیچ عنوان مژه‌های کاشته شده خود را در خانه جدا نکنید. این‌کار باعث ریزش شدید مژه‌ها می‌شود.

کاشت مژه توسط چه افرادی انجام می‌شود؟

کاشت مژه‌ها به صورت دائم توسط پزشکان متخصص و در کلینیک‌های زیبایی با امکانات بالا انجام می‌شود. کاشت مژه‌ها به صورت موقت در سالن‌های زیبایی و توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود.

مراقبت‌های بعد از کاشت تا چه حد ضروری است؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بعد از کاشت مژه باید انجام دهید مراقبت و تمیز نگه‌داشتن مژه‌ها است. اگر این کار را به درستی انجام ندهید عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت. برای آگاهی بیشتر در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت مژه حتما با افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید.

آیا کاشت مژه باعث ریزش مژه‌ها می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین عوارض کاشت مژه، ریزش مژه‌هاست که شما می‌توانید با مراقبت‌های لازم ریزش آن‌ها را کاهش دهید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا