تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

زیبایی و سلامتاکستنشن مژهمژه و ابرو

اگر تمام ریمل‌های موجود در بازار، لیفت مژه‌ها و گزینه‌های مژه مصنوعی را امتحان کرده‌اید و به شما کمک نکرده‌اند، کاشت یا اکستنشن مژه می‌تواند گزینه خوبی برای حل مشکلتان با مژه‌هایتان باشد. در این مقاله از مجله آچاره قصد داریم تا به ساده‌ترین حالت، کاشت و اکستنشن مژه را توضیح دهیم و تفاوت کاشت و اکستنشن مژه را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

برای اطلاع از قیمت لیفت مژه و قیمت اکستنشن مژه می‌توانید به این صفحه از آچاره مراجعه کنید و از هزینه ارائه این خدمات در منزل مطلع شوید.

 اکستنشن مژه چیست؟

اولین چیزی که باید برای تفاوت کاشت و اکستنشن مژه بدانید، شناخت اکستنشن مژه است. اکستنشن مژه الیاف مصنوعی نیمه‌دائمی یا ابریشم است که رشته به رشته روی مژه‌های طبیعی شما اعمال می‌شود. همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، کار نسبتاً خسته‌کننده‌ای است. اکستنشن‌ها با دقت یکی‌یکی با استفاده از چسب نیمه‌دائمی با فرمول‌بندی خاص روی مژه‌های شما اعمال می‌شوند که مژه‌های طبیعی را تحریک نمی‌کند یا به آن آسیب نمی‌رساند. برخلاف مژه مصنوعی که روی پوست اعمال می‌شود، اکستنشن مژه مستقیماً به خود مژه متصل می‌شود. در نتیجه، مژه‌های شاداب‌تر و متراکم‌تری خواهید داشت.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

 آیا اکستنشن مژه طبیعی به نظر می‌رسد؟

هدف از اکستنشن مژه این است که مژه‌های طبیعی شما را با طول، پر شدن و لیفت بیشتر تقویت کند. این که این ظاهر دراماتیک‌تر یا طبیعی‌تر باشد به سلیقه مشتری بستگی دارد، اما به‌طور کلی، هر چه مژه‌ها بیشتر باشد، نتیجه چشمگیرتر است. تفاوت کاشت و اکستنشن مژه در این است که در یک اکستنشن معمولی 80 تا 140 مژه روی هر چشم قرار می‌گیرد که طول مژه‌ها بین 6 تا 18 میلی‌متر است.

اکستنشن مژه چیست

بررسی زمان لازم برای اکستنشن مژه

خبر بد این است که اکستنشن مژه با توجه به نوع مدل انتخابی شما می‌تواند تا 2 ساعت طول بکشد. ایمنی در اکستنشن مژه اولین دغدغه مژه کار است. پس حتماً قبل از انجام اکستنشن مژه تحقیقات کافی انجام دهید.

درباره قیمت اکستنشن مو اطلاعات کسب کنید.

 نحوه مراقبت از اکستنشن مژه

یکی دیگر از موارد در تفاوت کاشت و اکستنشن مژه این است که تا زمانی که چسب فرصت خشک شدن کامل را پیدا کند، از آب زدن به مژه‌ها خودداری کنید. مژه‌ها را فر نکنید، ریمل نزنید یا چشمان خود را نمالید. اصولاً از هر چیزی که نیاز به لمس مژه‌هایتان دارد، اجتناب کنید و همچنین از محصولات و پاک‌کننده‌های روغنی خودداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید ریمل را فقط به نوک مژه‌ها بزنید، اما بهتر است آن را هم حذف کنید.

فرق کاشت و اکستنشن مژه

 ماندگاری اکستنشن مژه

از آنجایی که اکستنشن به خود مژه متصل می‌شود، به‌اندازه چرخه رشد طبیعی مژه یا حدود 6 هفته دوام می‌آورد. برای افزایش طول عمر اکستنشن، بهتر است که از نرم‌کننده مژه استفاده کرده و به‌آرامی مژه‌های خود را با یک برس خشک شانه کنید. همچنین هر 2 تا 3 هفته یک‌بار برای ترمیم مژه‌هایتان مراجعه کنید.

 بررسی مزایای اکستنشن مژه

  • زیبایی چشم‌های شما را افزایش می‌دهند.
  • دیگر نیازی به ریمل زدن ندارید.
  • مژه‌ها متناسب با سلیقه شما انتخاب می‌شوند.
  • برای مدتی طولانی دوام می‌آورند.
  • فرآیندی بدون درد است.
  • در برابر آب مقاوم هستند.
  • به‌طور معمول فرایندی بی‌خطر است.

بررسی معایب اکستنشن مژه

  • احتمال خطر تحریک و عفونت چشم
  • هزینه ماهانه آن بسته به محلی که اکستنشن را در آن انجام می‌دهید، می‌تواند زیاد باشد.
  • نیاز مداوم به ترمیم و نگهداری دارد.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

 کاشت مژه چیست؟

در این بخش برای بررسی تفاوت کاشت و اکستنشن مژه، کاشت مژه را توضیح خواهیم داد. کاشت مژه یک راه‌حل دائمی برای مژه‌های کم‌پشت است. کاشت مژه را می‌توان از طریق روش‌های کاشت مو مانند استخراج واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT) به انجام داد.  فولیکول‌های موی اهداکننده را می‌توان از پوست سر یا گاهی اوقات پاها برداشت. داوطلبان باید در نظر داشته باشند که رشد مو در کاشت مانند موهای ناحیه برداشت‌شده به رشد خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین باید به‌طور مرتب کوتاه شود.

تفاوت کاشت موقت و اکستنشن مژه

مطلب پیشنهادی: آموزش چسباندن مژه مصنوعی

چه کسانی کاندیدای ایده‌آل برای کاشت مژه هستند؟

کاندیدای ایده‌آل برای کاشت مژه، مژه‌های کم‌ پشتی دارد و به‌دنبال افزایش دائمی (برخلاف اکستنشن مژه) حجم، تراکم و توزیع است. کاشت مژه برای کسانی که محل اهدای ضعیفی دارند، یا کسانی که به دلیل دارو، درمان‌های پزشکی یا استرس دچار ریزش مو شده‌اند، توصیه نمی‌شود.

زمان میانگین بهبود در کاشت مژه چقدر است؟

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه در زمان بهبودی است. میانگین بهبودی پس از کاشت مژه حدود 3 تا 5 روز است. پوسته چشم، قرمزی و تورم اطراف پلک‌های فوقانی و خط مژه معمولاً در عرض چند روز برطرف می‌شود و اکثر بیماران در عرض یک هفته فعالیت‌های عادی خود را از سر می‌گیرند. بیماران باید مراقب باشند که مناطق پیوندشده را بیش از حد دستکاری نکنند.

مطلب پیشنهادی:آموزش لیفت مژه و ابرو در خانه

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

عوارض جانبی احتمالی کاشت مژه

  • خونریزی
  • عفونت
  • خارش
  • زخم
  • ریزش یا نازک شدن مو

زمان مناسب برای مشاهده نتایج کاشت مژه

نتایج کاشت مژه بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده نیست. پس از 3 ماه، موهای کاشته‌شده می‌ریزند و موهای جدید شروع به رشد می‌کنند. در بیشتر مواقع رشد موهای جدید بعد از 5 تا 12 ماه اتفاق میفتد و تا 12 تا 18 ماه به بهبود پیدا کردن ادامه می‌دهد. مراجعین برای داشتن ظاهری طبیعی و با طراوت باید موهای مژه را کوتاه کنند.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

اولین تفاوت کاشت و اکستنشن مژه این است که کاشت مژه به جراحی تهاجمی، زمان استراحت و مراقبت اضافی نیاز دارد، علاوه‌بر این به‌طور طبیعی زیبا به‌نظر نمی‌رسد. با کاشت مژه، موهای طبیعی از نواحی تولیدکننده مو در پوست سر منتقل می‌شوند و برای ایجاد مژه‌های جدید در خط مژه کاشته می‌شوند.

دومین تفاوت کاشت و اکستنشن مژه این است که کاشت هزینه قابل‌توجهی دارد و می‌تواند منجر به عوارض شدید مانند عفونت، بلفاریت، ماداروز و حتی تومورهای پلک (کالزیوئین) شود. به دلیل هزینه بالای آن و عوارض احتمالی، بسیاری از پزشکان از انجام این روش به دلایل زیبایی جلوگیری می‌کنند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بسیاری از پزشکان آن را فقط برای بیمارانی توصیه می‌کنند که ضربه‌های شدیدی را تجربه کرده‌اند و فولیکول‌های مژه در نتیجه آسیب‌هایی مانند سوختگی یا جای زخم از بین رفته‌اند. اما اکستنشن مژه می‌تواند ظاهر و احساس مژه‌های طبیعی شما را بدون خطر عوارض ذکرشده در بالا برای شما فراهم کند.

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

مطلب پیشنهادی:استفاده صحیح از فرمژه

اساسی‌ترین تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

اکستنشن مژه یک روش ساده است که نیازی به جراحی تهاجمی یا کاشت مو ندارد و برخلاف کاشت مژه، خطر عوارض مخرب را به همراه ندارد. با کاشت مژه، رشد موی جدید هرگز نمی‌تواند مانند مژه‌های طبیعی رشد کند و ظاهری مانند مژه‌های طبیعی داشته باشد و ممکن است نیاز به فرم‌دهی و حتی کوتاه کردن بیش از حد داشته باشد. در مقایسه، اکستنشن مژه نیاز به نگهداری نسبتاً کمی دارد. یکی دیگر از تفاوت کاشت و اکستنشن مژه در این است که اکستنشن مژه برای تکرار ظاهر و احساس مژه طبیعی ساخته شده است و مهم‌تر از همه، این یک روش جراحی و تهاجمی نیست.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی تفاوت کاشت و اکستنشن مژه تلاش کردیم تا اطلاعات مهم برای انتخاب بین این گزینه را در اختیار شما بگذاریم. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا ما و دیگر کاربران نیز از این تجربیات بهره‌مند شوید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا