تعمیر پکیج تعمیرپکیج

پکیج چگالشی یا پکیج کاندنسینگ (Condensing) چیست؟

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین پکیج‌ها، کاندنسینگ (Condensing) است که راندمان بالایی دارد که به صرفه‌جویی در انرژی کمک فراوانی می‌کند. مبنای کار پکیج‌ چگالشی سرد کردن محصولات احتراق (دود) بوسیله سردترین آب و هوای وارده به سیستم هیدرولیک و احتراق دستگاه است. تفاوت نصب پکیج کاندنسینگ با انواع معمولی آن یک لوله جهت تخلیه آب‌های حاصل از میعان است و البته دودکش این دستگاه‌ها از جنس پلیمری خواهد بود.

متخصصان حرفه‌ای باید قادر به تعمیر پکیج در انواع مختلف قدیمی و جدید باشند که خوشبختانه سایت آچاره تعمیرکاران ماهری جهت این کار در اختیار دارد.

نکات کلیدی

یکی از مهم‌ترین نکات در پکیج چگالشی راندمان (بازده حرارتی) با سوخت گاز طبیعی (NG) حدود ۱۱ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است لذا با توجه به گرم شدن کره زمین در اثر زیاد شدن گازهای گلخانه ای در جو می‌تواند مهمترین مزیت استفاده از این نوع پکیج کاندنسینک باشد با این حال به علت راندمان بالای این دستگاه‌ها صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی حاصل خواهد شد.

نحوه عملکرد پکیج چگالشی

ابتدا برد به فن فرمان داده فن هوای ورودی را به داخل لوله ونتوری می‌کشد اختلاف فشار داخل ونتوری توسط شیرگاز حس شده و فشار خروجی گاز با توجه به میزان جریان هوا تنظیم می‌گردد. حال هوا و گاز داخل لوله ونتوری مخلوط شده و توسط الکترود جرقه، روی سطح برنر مشتعل می‌شوند.

در حالت عادی بیشترین راندمان پکیج شوفاژهای معمولی وقتی است با حداکثر توان کار می‌کنند. پس وقتی شعله ماژوله می‌شود در اکثر مواقع و یا با حداقل توان کار می کند، راندمان دستگاه کاهش می یابد (اختلاف دمای آب با شعله کم و در نتیجه تبادل کم) در پکیج چگالشی هر چه اختلاف دمای بین شعله و آب برگشت بیشتر باشد عمل چگالش بخار آب محصولات احتراق بیشتر خواهد بود.

نحوه عملکرد پکیج چگالشی
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

در ساختمانی که از رادیاتور یا فن کویل استاندارد و به اندازه استفاده شده یا در حالت بهتر اگر سیستم گرمایش از کف باشد چون دمای آب مسیر برگشت پایین است. (حدودا ۵۰ تا ۵۵ درجه سانتی گراد نقطه چگالش متعارف است)

بخار آب موجود در محصولات احتراق که مقدار زیادی از حرارت شعله تبخیر شدن آن شده در مجاورت با سطح سردتر (مدار برگشت آبگرم) گرمایش تبدیل به شبنم (مایع) شده و گرمای خود را به مدار بر می‌گرداند (کندانس) و لذا حرارتی که در شوفاژهای معمولی ناخواسته از دودکش خارج می‌شده تا حد بسیار زیادی به سیستم برگردانده می‌شود. اگر سوالی مبنی بر پکیج چگالشی چه تفاوتی با پکیج معمولی دارد؟ برایتان پیش آمد مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید.

جنس دودکش پکیج چگالشی

دمای دود در شوفاژهای معمولی حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد است در حالی که در پکیج چگالشی تا دمای ۵۰ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد پس می‌توان دودکش را از جنس پلیکا (PVC) انتخاب نمود. البته بهتر است جنس این دودکش پکیج کاندنسینک از استیل باشد تا در صورت افزایش احتمالی دمای دود دودکش دفرمه نشده و مسدود نگردد. نقطه شبنم نقاط مختلف با توجه به میزان رطوبت متغیر است تنظیم میزان CO2 دود در نقطه شبنم موثر است. (بهترین حالت ۹/۳ درصد)

آب چگالیده حاصل از پکیج چگالشی

آب حاصل از چگالش پکیج کاندنسینک دارای PH حدود ۵/۶ است که در واقع بسیار اسیدی است و باید از شوفاژ خارج شود تا دستگاه دچار خوردگی نشود. البته ممکن است میزان PH آب چگالیده با توجه به ناخالصی‌های گاز سوختنی و ایجاد اسیدهای مختلف اسید نیتریک اسید سولفوریک و … کمتر یا بیشتر شود.
با توجه به اینکه جهت بالا رفتن میزان چگالش و در نتیجه بازده حرارتی، لازم است، دمای آب برگشت کم باشد بهتر است جهت گرمایش ساختمان از سیستم گرمایش از کف استفاده نمود. دبی آب چگالیده ممکن است به دو لیتر در ساعت برسد لذا باید تمهیدات لازم برای خروج آن از محل نصب پیش بینی شود.

تعمیر پکیج چگالشی

جنس مشعل پکیج چگالشی

جنس مشعل پکیج چگالشی از استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ بوده و به صورت استوانه ای یا صفحه ایست و عملاً از شعله های بلند شوفاژهای معمولی خبری نیست چون انتقال گرما در این مشعل‌ها بیشتر از طریق تابشی صورت می گیرد.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

اهمیت و نحوه کارکرد فن و شیر گاز در پکیج چگالشی

در پکیج چگالشی فن با تغییر دور خود میزان مخلوط گاز سوختنی و هوا را را جهت احتراق و در نتیجه حرارت مشعل را کنترل می‌کند و شیرگاز توسط لوله رابط میزان عبور با توجه به فشار داخل محفظه احتراق تنظیم می‌کند.
در اغلب شوفاژهای چگالشی می توان با تغییر دور فن ظرفیت حرارتی دستگاه را بسیار پایین آورد. حسگر اثر هال با ارسال سیگنال‌های چهارگوش به برد، سرعت فن را کنترل می‌نماید.

نصب پکیج چگالشی

نصب پکیج کاندنسینگ مانند سایر دستگاه‌هاست فقط یک لوله جهت تخلیه آب های حاصل از میعان وجود دارد که باید به فاضلاب ساختمان هدایت شود. جنس دودکش این پکیج ها نیز باید با توجه به توصیه شرکت سازنده و رعایت مقررات ملی ساختمان از نوع پلیمری یااستیل انتخاب شود. برای نصب انواع دستگاه‌ها و به‌خصوص نصب و تعمیر پکیج بوتان با آچاره در ارتباط باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید