تعمیر پکیج تعمیرپکیج

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج دیواری یکی از متداول‌ترین سیستم‌های گرمایشی است. پکیج دیواری بوتان بر اساس فناوری ایتالیا ساخته شده و مجهز به بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات استاندارد اروپایی است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد مشکلات رایج و تعمیر پکیج مدل اپتیما و کدهای خطا و به‌طور کلی عیب یابی پکیج بوتان مدل اپتیما توضیح دهیم.

نکات کلیدی

در این قسمت به پکیج بوتان مدل اپتیما و دلایل کار نکردن، روشن شدن چراغ قرمز، خطاهای، علت افت فشار پکیج بوتان مدل اپتیما، علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل اپتیما، روشن ماندن بعد از بستن شیر آب گرم، دلایل روشن شدن انفجاری، دلایل کار نکردن جرقه زن و تنظیم شعله پکیج بوتان اپتیما پرداخته می‌شود.

دلایل کار نکردن پکیج بوتان مدل اپتیما در حالت تابستان و زمستان

  1. پایین بودن فشار بار دستگاه
  2. شیر گاز ساختمان بسته است و یا گاز ورودی قطع است.
  3. دوشاخه برق به پریز متصل نیست.
  4. پمپ سیرکولاسیون دچار مشکل است.
  5. سنسور حرارتی مدار گرمایش پکیج دچار مشل شده است.
  6. پرشر سوئیچ هوای دستگاه مشکل دارد.
  7. برد کنترل ایراد دارد.
  8. عدم گردش آب صحیح در مدار
  9. کم بودن ارتفاع شعله پکیج
  10. رسوب گرفتن مبدل‌های پکیج و رادیاتورها

دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان مدل اپتیما

  • ایراد از سنسور مدار گرمایش است.
  • قطع شدن ترموستات دود
  • عدم تشخیص یا تشکیل نشدن شعله به وسیله یون
  • کلید حداقل فشار آب دچار مشکل شده است.
  • برد کنترل و یا رله‌های برد ایراد پیدا کرده‌اند.

 خطاهای پکیج در تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما

در این بخش سعی می‌کنیم تمامی دلایل روشن نشدن پکیج و نحوه تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما را توضیح دهیم.

1. روشن ماندن چراغ سبز پکیج

یعنی پکیج سالم است و دستگاه به درستی کار می‌کند.

چراغ سبز چشمک میزند و 5 ثانیه خاموش و 1 ثانیه روشن است، این وضعیت دو حالت دارد.

  1. اگر کلید چرخشی وسط قرار دارد، یعنی دستگاه خاموش است و در این حالت دستگاه آماده کار کردن است و با تعیین اولیم فرمان شروع به کار می‌کند.
  2. کلید چرخشی در حالت تابستان قرار دارد. در ای صورت تا زمان استفاده از آب گرم، چراغ چشمک زن است.

پکیج بوتان مدل اپتیما

2. چراغ سبز 5 ثانیه روشن و ثانیه خاموش است

این وضعیت 3 حالت مختلف دارد:

  1. اگر 10 دقیقه طول بکشد، یعنی دستگاه دچار افت فشار شده است و پرشر سوئیچ، آب مدار را به دلیل کم بودن فشار قطع کرده است. اگر این مشکل بیشتر از 10 دقیقه طول بکشد، چراغ قرمز می‌شود.
  2. در زمان استارت، پرشر هوا عدم خروج محصولات را به برد اعلام می‌کند. از جمله دلایل بروز این مشکل می‌توان به مسدود شدن مسیر دودکش یا کاهش شدید ورود هوای تازه به دستگاه اشاره کرد. اگر این مشکل به طور مداوم تکرار شود و یا برای مدت زمان طولانی رخ دهد، چراغ قرمز می‌شود.
  3. در صورتی که پکیج بوتان مدل اپتیما در حالت زمستان قرار داشته باشد، یا آب گرم مصرفی استفاده نشده است یا پکیج دمای آب گرم مدار را به دمای تنظیم شده رسانده است و اتومات کرده است. در این حالت پکیج آماده روشن شدن دوباره است.

نحوه تنظیم فشار پکیج در عملکرد درست دستگاه بسیار مهم است.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

3. روشن و ثابت شدن چراغ زرد پکیج

اگر چراغ پکیج زرد و ثابت شده است یعنی سنسور دما، سیم‌های متصل به دستگاه و یا برد پکیج خراب است. در این صورت بهتر است دستگاه را سرویس کنید و در اولین فرصت سنسور دما را عوض کنید.

4. چراغ پکیج زرد شده و به حالت چشمک زن در آمده است

در این حالت، بیش‌ازحد معمول از پکیج استفاده شده است و در وضعیت حداکثر توان یا CHIMNEY SWEEP قرار گرفته است.

5. چراغ پکیج قرمز و 5 ثانیه روشن و 5 ثانیه خاموش است

در این صورت پمپ سیرکولاتور یا مبدل دچار مشکل شده است و باید در اولین فرصت سرویس و تعویض شود. دلایل دیگر بروز این مشکل می‌تواند بروز ایراد در سنسور، سیم‌ها و برد دستگاه باشد.

اگر احساس کردید که پکیج بیش از حد معمول داغ شده است، آب مدار را خالی کنید و مجدداً مدار را با آب تازه پر کنید. با این کار دمای دستگاه و قطعات پایین می‌آید، در نتیجه می‌توانید عیب‌یابی و تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما را بهتر انجام دهید.

6. بررسی دلایل روشن شدن و ثابت ماندن چراغ قرمز پکیج

زمانی که چراغ قرمز پکیج روشن و ثابت می‌شود، یعنی برد دستگاه دچار مشکل شده است و اگر بدون تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما، دستگاه همچنان کار کند، باعث وارد شدن آسیب جدی به دستگاه می‌شود. در ادامه این مورد را بیشتر بررسی می‌کنیم و علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان مدل اپتیما را موشکافی می‌کنیم.

  1. زمانی که شعله تشکیل نشود و یا شعله توسط یون تشخیص داده نشود، دو بار دیگر دستگاه تلاش می‌کند تا شعله ایجاد کند. برای ایجاد شعله، شیر گاز مدار را باز می‌کند جرقه زن شروع به کار کردن می‌کند. اگر به هر دلیلی شعله ایجاد نشود یا شعله تشخیص داده نشود و یا سنسور شعله را حس نکند، این مشکل بروز پیدا می‌کند.
  2. در صورت خراب شدن سنسور مدار گرمایش یا سیم‌های مربوط به برد دچار قطعی شده باشند هم این مشکل به وجود می‌آید.
  3. افت کردن فشار آب تا کمتر از 5/0 بار یا درست کار نکردن سنسور دود و سیستم تخلیه محصولات احتراق، چراغ قرمز پکیج روشن می‌شود.
  4. خراب شدن سخت‌افزاری برد مانند خرابی رله جرقه زن، پمپ و فن و خرابی نرم‌افزاری نیز باعث روشن شدن چراغ قرمز پکیج می‌شود.

 تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما در صورت افت فشار دستگاه

افت فشار در پکیج می‌تواند منجر به بروز مشکلات دیگری شود. از جمله علت افت فشار پکیج بوتان مدل اپتیما می‌توان به خراب شدن شیر پر کن، سوراخ شدن مبدل حرارتی دستگاه و سوراخ شدن منبع انبساط شود. برای اینکه این مشکلات پیش نیاید، باید فشار دستگاه را مطابق با آنچه در دفترچه راهنما آمده است تنظیم کنید.

پکیج بوتان مدل اپتیما

دلیل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟

گرم نشدن آب پکیج می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. تنظیم نبودن دمای پکیج، پایین بودن میزان سطح آب و وجود مشکل در سنسور جرقه زن مشعل، همگی می‌توانند منجر به گرم نشدن آب پکیج شوند. در این صورت برای تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما، باید هر یک از موارد گفته شده را بررسی و مشکل را برطرف کنید.

دلیل خاموش شدن پکیج اپتیما چیست؟

برای نگه داشتن شعله مشعل، پیلوت که یک چراغ آبی رنگ کوچک است، باید روشن بماند. در صورتی که ترموکوبل نتواند گاز کافی به پکیج برساند، پیلوت دستگاه خاموش می‌شود. قبل از اینکه اقدام به تعویض ترموکوبل کنید، گاز ساختمان را بررسی کنید و مطمئن شوید که گاز ساختمان وصل است.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

تنظیم شعله پکیج بوتان اپتیما

تنظیم شعله پکیج بوتان اپتیما هم به خاموش نشدن کمک می‌کند. دو حالت برای تنظیم شعله پکیج بوتان اپتیما داریم.

  • تنظیم شعله کوتاه شعله کوتاه برای حالت زمستانه است.
  • تنظیم شعله بلند

حتما باید پکیج در حالت تابستانه روشن کرد. شعله در این حالت به صورت ماکسیمم است. برای تنظیم شعله به صورت مینیمم شلنگ ماژوله را می‌کشیم و یکی از فیش‌های شیر ماژوله را از سرجاش جدا می‌کنیم (برق 224 ولت است و در صورت برخورد باعث جرقه و سوختن برد می‌شود).

برای تنظیم شعله پکیج بوتان اپتیما به صورت مینیمم یک پیچ را نگه می‌داریم و سمت چپ می‌پیچیم. بعد می‌توانید با تنظیم شیر و پیچاندن پیج به سمت راست شعله پکیج را زیاد کنیم. این کار به باز کردن محفظه پکیج دارد که به شما پیشنهاد می‌شود از تعمیرکار پکیج آچاره کمک بخواهید تا به دستگاه آسیب نرسد.

تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما در دلیل خاموش شدن ناگهانی

دلایلی که می‌توانند منجر به خاموش شدن ناگهانی پکیج شوند عبارت‌اند از کم شدن فشار آب، خراب یا ضعیف شدن پمپ پکیج و بسته بودن شیر ورودی دستگاه. برای بررسی و رفع مشکل، موارد گفته شده را بررسی کنید.

دلایل روشن شدن پکیج به صورت انفجاری

خراب شدن الکترود جرقه زن، خرابی شیر گاز، تنظیم نبودن فشار گاز، خراب شدن ترانس جرقه زن و برد کنترل، همگی از جمله عواملی هستند که منجر به انفجاری روشن شدن پکیج می‌شود. برای تعمیر پکیج بوتان مدل اپتیما باید الکترود و فشار گاز را تنظیم کنید و عملکرد برد را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز الکترود جرقه زن را عوض کنید.

کار کردن مبدل پکیج با سر و صدای غیرعادی

نامناسب بودن اتصالات، بالا بودن فشار گاز و آسیب دیدگی فین‌های مبدل، همگی می‌توانند دلیل بروز این مشکل باشند. برای رفع این مشکل باید موارد گفته شده را بررسی و برطرف کنید.

چگونگی رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج ایران رادیاتور و بوتان در مجله آچاره توضیح داده شده است.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

دلیل روشن ماندن پکیج بعد از بستن شیر آب گرم مصرفی دستگاه

اصلی‌ترین دلیل بروز این مشکل، وجود نشتی در آب گرم است. برای برطرف کردن این مشکل باید نشتی پکیج را برطرف کنید. یکی دیگر از عوامل بروز این مشکل خراب بودن فلوسوییچ است که در این صورت باید فلوسوییچ را تعویض کنید.

فن پکیج کار می‌کند ولی جرقه زن دستگاه کار نمی‌کند

وقتی پرشرسوییچ هوا دچار مشکل شود، جرقه زن پکیج دچار مشکل می‌شود. برای رفع مشکل، باید پرشرسوییچ را تعمیر یا تعویض کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید