تعمیر پکیج تعمیرپکیج

کدهای خطای پکیج بوتان پرلا پرو (Perla Pro)

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج بوتان پرلا پرو (Perla Pro) یکی از مدل‌های این برند مشهور تولیدکننده پکیج دیواری است که جایگاه خوبی در بازار ایران به خود اختصاص داده است. پکیج بوتان پرلا پرو، که توسعه‌یافته پکیج پرلاست با اضافه‌کردن امکاناتی جهت ایمنی و کارایی به یکی از بهینه‌ترین دستگاه‌های موجود برای کاربری‌های خانگی تبدیل شده است.

پکیج بوتان پرلا پرو، از ظرفیت 24 کیلووات به بالا تولید می‌شود که دمای آب‌گرم را می‌تواند تا 90 درجه سانتیگراد برساند (مدل‌های دیگر 28، 32 و…). راندمان این دستگاه 93.05 درصد است. خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو مانند بسیاری از مدل‌های این صنعت در بازار، خطاهای عملکردی خود را با ترکیبی از عدد و حرف بر روی نمایشگر دستگاه نشان می‌دهد. خریداران با آگاهی از کدهای خطای پکیج بوتان پرلا پرو می‌توانند به‌صورت دقیق و مشخص به رفع اشکال پیش‌آمده دست بزنند.

نکات کلیدی

خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو  و چگونگی رفع آن در این مقاله با شرح کامل توضیح داده می‌شود. در ادامه با ارورهای EO1، E02، E03، E04، E06، E07، E09 و E11 آشنا و با جزئیات به چرایی نمایش علامت زنگ در پکیج بوتان مدل پرلا پرداخته می‌شود.

کد خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو

پکیج دستگاهی است که برای تأمین گرمایش و آب مصرفی استفاده می‌شود. در دو نوع فن‌دار (محفظه احتراق بسته) و بدون فن (محفظه احتراق باز) ارائه می‌شوند.

گاهی اوقات ممکن است پکیج مشکل شود. قبل از اینکه برای حل مشکل به سراغ خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو مراجعه کنید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • فشار آب دستگاه باید بین 1 تا 3 بار باشد.
  • فشار گاز باید مناسب باشد.
  • برق ورودی باید بدون تناوب باشد.

در پکیج‌های بوتان مدل پرلا پرو، کد خطا به دو روش زیر به مصرف‌کننده یا سرویس‌کار اطلاع داده می‌شود.  در مدل‌های آنالوگ، کد خطا از طریق چراغ چشمک‌زن موجود در پنل برد و در مدل‌های دیجیتال، کد خطا از طریق صفحه نمایش موجود در پنل برد نمایش داده می‌شود.

خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو کد E01

در بین کدهای خطای پکیج بوتان پرلا پرو، اگر عبارت E01 بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر شود، حاکی از عدم تشکیل شعله است. در اینجا به دلیل نبودن اجزای احتراق به میزان کافی، فرایند اشتعال انجام نمی‌پذیرد که می‌تواند ناشی از مشکل شیر برقی گاز، عدم عملکرد صحیح جرقه‌زن و یا ایراد حسگر شعله باشد.

برای رفع این مشکل، ابتدا بررسی کنید که جرقه از پایین الکترود، برخورد می‌کند. در صورت اینکه این اتفاق می‌افتد، شما نیاز به تعویض جرقه‌زن دارید. برای بررسی اینکه فشار گاز ورودی به پکیج بوتان پرلا پرو بالاست یا نه، بست شلنگ را باز کرده و وضعیت شلنگ را بررسی کنید.

آب و کف، نشتی احتمالی را برطرف کنید. در صورتی که مشکل در موارد بالا نبود، خرابی برد الکترونیک پکیج، دلیل بروز این کد خطا می‌تواند تلقی شود. برای رفع این مشکل، حتماً با یک متخصص پکیج یا الکترونیک ارتباط بگیرید.

کدهای خطای پکیج بوتان پرلاپرو

کد E02

عمل‌کردن ترموستات حد، در بین کدهای خطای پکیج بوتان پرلا پرو، با E02 مشخص می‌شود. اگر در مدار قطعی وجود داشته باشد نیز، این کد خطا بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. در صورتی که این کد خطا، دلیل مشکل دستگاه باشد، شما صدای زیادی از دستگاه پکیج بوتان پرلا پروی خود می‌شنوید.

برای رفع این مشکل، یک بار پکیج را ریست کنید. در صورت حل‌نشدن مشکل، ممکن است گیرپاژ پمپ پکیج یا رسوب‌گرفتن دستگاه، این مشکل را به وجود آورده باشد.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

کد E03 و علامت زنگ در پکیج بوتان مدل پرلا

فعال‌کردن پرشر دود، که با عبارت E03 به نمایش در می‌آید، یکی از متداول‌ترین کد خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو  است. از دیگر دلایلی که باعث ایجاد این کد خطا در پکیج بوتان پرلا پرو می‌شود مشکل در ترموستات دود یا عدم عملکرد صحیح مجموعه فن دستگاه است.

پکیج شوفاژ دیواری بوتان پرلا پرو، دارای یک کلید ایمنی است که در صورتی که مسیر دودکش مشکلی پیدا کند یا در مکش دود و هوا، یک وقفه به وجود آید، دستگاه را به صورت اتوماتیک خاموش می‌کند. در صورت بروز این حالت، مشعل خاموش می‌شود و علامت زنگ در پکیج بوتان مدل پرلا بر روی نمایشگر به صورت چشمک‌زن ظاهر می‌شود.

در این حالت فن هنوز به کار خود ادامه می‌دهد ولی اگر تا 10 دقیقه مشکل مدار برای تخلیه دود برطرف نشود، سیستم به حالت قفل دستگاه می‌رود و این کد خطا به نمایش در می‌آید.

برای رفع کد خطای E03 در پکیج بوتان پرلا پرو، دسته انتخاب را در حالت «قطع موقت/راه‌اندازی مجدد» قرار دهید. حالا بعد از 4 تا 5 ثانیه، بسته به نوع فصل(تابستان یا زمستان)، یکی از حالت‌ها را انتخاب کنید. در صورت عدم حل مشکل یا بروز مجدد این نارسایی، کل سیستم احتراق باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

علامت زنگوله در پکیج بوتان پرلا پرو

این پکیج به کلید ایمنی مجهز است که در صورت مسدود شدن مسیر دودکش یا بروز مشکل در مدار تخلیه دود و یا مکش هوا، دستگاه را به طور خودکار خاموش می‌کند.

در این حالت، مشعل خاموش می‌شود و علامت زنگوله در پکیج بوتان پرلا پرو روی نمایشگر دیجیتال چشمک می‌زند. همچنین، چراغ LED نیز چشمک می‌زند. فن همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. اگر مشکل در مدار تخلیه دود و یا مکش هوا ظرف مدت 10 دقیقه برطرف نشود، سیستم قفل دستگاه فعال می‌شود.

در این حالت، کد E03 روی نمایشگر دیجیتال ظاهر می‌شود و چراغ LED نیز چشمک می‌زند. اگر مشکل ظرف مدت 10 دقیقه برطرف شود، دستگاه به طور خودکار به کار خود ادامه می‌دهد.

کد E04

در صورتی که فشار آب مدار گرمایش، به میزانی کمتر از حداقل مورد نیاز برسد، کد خطای E04 بر روی نمایشگر دستگاه، نقش می‌بندد. حداقل فشار آب مدار گرمایش در پکیج بوتان پرلا پرو، 0.5 بار است. در صورتی که این حداقل فشار، برطرف نشود، بایستی برای افزایش فشار آب فکر عاجل کرد تا خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو رفع شود.

کد E06

اگر در NTC آب گرم مصرفی، قطعی پیش آید، کد خطای E06 به نمایش در می‌آید. در صورت بروز این کد خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو دستگاه به شکل موقت، کار خود را ادامه می‌دهد ولی توانایی کنترل آب‌گرم مصرفی را ندارد. در این شرایط دمای آب حدود 50 درجه سانتیگراد نگه‌داری می‌شود. در بین کدهای خطای پکیج بوتان پرلا پرو، این حالت همچنین می‌تواند ناشی از مشکل در سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی باشد.

اگر صاحب پکیج بوتان مدل پرلا هستید مطالعه این مقالات نیز به پیشنهاد می‌شود:

تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا (Perla)

نحوه نصب پکیج بوتان مدل پرلا (Perla)

کد E07

قطعی NTC گرمایش و خرابی سنسور تشخیص دمای گرمایش، در خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو با E07 متمایز می‌شوند.

کد E11

در صورت بروز مشکل در شیر گاز یا برد آن و حس‌شدن شعله قبل از ارسال فرمان به شیر، کد خطای E11 ظاهر می‌شود. در بین کد خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو  این مشکل بایستی با بررسی دقیق شیر گاز، رفع شود.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

دما + چشمک‌زن

اگر کلید فشار عمل کند یا فشارآب مدار گرمایش کافی نباشد یا کابل متصل به ترموستات قطع باشد، این خطا بر روی صفحه، به نمایش در می‌آید. برای رفع این مشکل در بین کدهای خطای پکیج بوتان پرلا پرو به دقت و وقت بیشتری نیاز است.

کدهای خطای پکیج بوتان پرلاپرو

سخن پایانی

با شناخت خطاهای پکیج بوتان پرلا پرو شما می‌توانید در زمان بروز مشکل، به شکل هدفمند و دقیق به سراغ منبع این نارسایی رفته و درصدد رفع آن برآیید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین آچاره دریافت کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

بیش از 7900 تعمیرکار پکیج حاذق و تائید صلاحیت‌شده در آچاره مشغول ارائه خدمت هستند. شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکل و سرویس پکیج بوتان خود با تعمیرکاران صحبت کنید و به رایگان استعلام قیمت بگیرید.

قبل از رفع خطاها باید آموزش نصب پکیج بوتان مدل پارما را مطالعه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه

  1. دستگاه پرلا پرو روشن شده و روی دمای گرمایش مورد نظر شروع به کار کرده بعد از رسیدن به دما خاموش شده و بدون هیچ اروری به خواب رفته وصفحه نمایش کلا خاموش میشه و هیچکدوم از ولوم ها عمل نکرده و هیچ علامتی روی صفحه نیست تنها راهه روشنی مجدد کشیدن کابل از پریز و وصل مجدد میباشد فقط در حین روشن شده دو مرتبه یک چشمک قرمز میزند و بعضی مواقع تا ۲۴ ساعت هم روشن میماند.

    1. با سلام، احتمال خیلی زیاد ان تی سی گرمایش خراب شده و باید عوض شود. در غیر اینصورت پتاسنیومتر بردش مشکل دارد.

    1. دوحالت داره یکی مسیر جریان احتراق مشکل داره یعنی سنسور حد فعال میشه ممکنه از فلنچی دودکش باشه دوم اینکه رله فن از برد مشکل داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید