تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

آموزش ساخت کولر گازی!

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

ساخت کولر گازی در خانه بسیار ساده است! در فصل زیبای تابستان بزرگترین مشکل ما، گرما و رطوبت هواست. در بیشتر روز‌های تابستان، هوا بسیار گرم و شرجی است و حتی در برخی نقاط کشور تمام روز‌های تابستان شرجی و گرم است. ساخت یک کولر گازی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای تحمل این مشکل باشد. تا پایان متن با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اینخصوص کسب کنید.

این روش برای زمانی که به کولر مناسب و یا کولر گازی دسترسی ندارید مناسب است. شاید ایده‌ی ساخت کولر گازی غیرقابل باور به نظر برسد، ولی جالب است بدانید این کار ممکن است! البته به یاد داشته باشید این سازه شبیه کولر گازی‌هایی که استفاده می‌کنیم نیست اما با هزینه‌ی کم، کاربرد بهتری نسبت به پنکه و کولر معمولی دارد و نکته‌ی قابل توجه آن هزينه‌ی کم و بازده خوب است.

وسایل مورد نیاز در ساخت کولر گازی

  1. پنکه رو میزی یا مستطیلی شکل
  2. ۲ قطعه کویل مسی
  3. بست پلاستیکی
  4. قاب پلاستیکی فشرده در ابعاد 3.5 سانتی
  5. آچار فرانسه
  6. قیچی/سیم چین
  7. لوله
  8. یخ
  9. سطل یا ظرف گود
  10. پمپ کوچک

توجه کنید بهتر است از‌ سطل پلاستیکی استفاده کنید تا یخ دیرتر آب شود.

ساخت کولر گازی

آموزش ساخت کولر گازی

پشت پنکه و یا فن را باز کرده و  سپس به آرامی سیم‌پیچ بالایی را باز کنید. دومین سیم پیچ مسی را نیز به آرامی باز کنید. توجه کنید سیم مسی مورد استفاده باید در حلقه‌های متحدالمرکز به صورت مارپیچ بسته شوند. از حلقه‌ی بیرونی و دور پنکه شروع کنید. هر حلقه را جداگانه با بست به پنکه متصل کنید. قطر داخلی این لوله‌های مسی ۶ میلی‌متر و قطر بیرونی آنها حدود ۹ میلی‌متر است. همین‌طور در نظر داشته باشید فاصله‌ی هر حلقه با حلقه‌ی مسی دیگر حدود ۹ میلی‌متر باشد.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

ساخت کولر گازی

این پنل را به پنکه متصل کنید. همین‌طور از قاب پلاستیکی گفته شده استفاده کنید تا لوله کویل را به لوله دیگر متصل کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مراحل ساخت کولر گازی

باقی مانده‌ی بست را قیچی کنید. لوله‌ی پلاستیکی را به انتهای کویل مسی متصل کنید. یخ را در سطح قرار دهید. همین‌طور لوله‌ی پلاستیکی را در انتهای ظرف یخ ثابت کنید، تا هوای سرد جریان پیدا کند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

سر دیگر لوله را به پمپ متصل کنید. پمپ را روشن کنید تا آب سرد جریان پیدا کند. توجه کنید بهتر است از یک حوله در زیر پنکه استفاده کنید تا آب چکه نکند. همینطور بهتر است اتصالات محکم و قوی باشند تا چکه کردن آب رخ ندهد.


خدمات پیشنهادی آچاره : سرویس کولرگازی در محل


اتصال لوله به پمپ

نتیجه‌گیری

در این بخش نکاتی برای ساخت کولر گازی شرح داده شد. هنگام درست کردن آن، به نکات ایمنی توجه داشته باشید تا دچار حادثه‌ نشوید. نظر شما در‌ این خصوص چیست؟ آیا ایده‌ی بهتری برای ساخت آن وجود دارد؟ نظر خود را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

1.8/5 - (36 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. این کولر گازی نیست اسمش کولر یخی هست الباه درست ترش همون کولر ابی رو پشت بام هست که میتوانید برای خنکترشدن درتابستان درونش یخ بریزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید