تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

لوازم خانگیتلویزیون

تلویزیون ایکس ویژن یکی از بهترین تلویزیون‌های تولید داخل است. برای فهمیدن علت مشکلاتی مانند علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن یا خاموش شدن ناگهانی آن و نظیر این مشکلات، اولین گامی که باید انجام داد، عیب‌یابی است. ما در ادامه مطلب قصد داریم تا با ارائه اطلاعاتی شما را در برطرف‌سازی عیب‌هایی مانند روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن، مشکل ریست شدن تلویزیون و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن یاری دهیم.

بدیهی است که همواره در صورت بروز هرگونه مشکل برای تلویزیون و دیگر وسایل برقی تماس با تعمیرکاران معتبر و انجام عیب‌یابی تلویزیون توسط تکنسین متخصص در زمینه تعمیر آن برند به‌صرفه‌ترین راهکار است. اما گاهی با آگاهی از چند نکته ساده، مشکلات تلویزیون ایکس ویژن به سادگی برطرف می‌شوند.

 علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن یکی از مشکلاتی است که کاربران تلویزیون ایکس ویژن با آن روبرو می‌شوند. روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر شما هم این تجربه ناخوشایند را داشته‌اید، برای علت‌یابی این مشکل، مراحل زیر را انجام دهید.

  •  برای رفع این مشکل، اولین موردی که کاربر باید در این زمینه بررسی کند، پریزی است که دو شاخه تلویزیون به آن متصل می‌شود. برای بررسی این مورد می‌توان تلویزیون را با یک پریز دیگر امتحان کرد، اگر تلویزیون روشن شد، نیاز به هیچ پیگیری دیگری وجود ندارد.

دو شاخه

  •  در مرحله بعد باید کابل برق تلویزیون را بررسی کنید. برای انجام این کار بهتر است از یک اهم متر یا مولتی متر استفاده کنید. اگر از سالم بودن کابل اطمینان حاصل کردید، احتمال زیادی وجود دارد که تلویزیون دچار خرابی شده باشد.

    • بعد از اطمینان حاصل کردن از وصل بودن جریان، باید با نمایندگی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن تماس بگیرید. قبل از تماس با نمایندگی تعمیر تلویزین ایکس ویژن باید مدل تلویزیون را از روی قاب پشت دستگاه بخوانید و بر روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید. مدل تلویزیون برای تأمین قطعات آسیب دیده بسیار ضروری و مهم است.
    • روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن می‌تواند به خاطر دلایلی مانند خرابی برد پاور تلویزیون، ویروسی شدن مین برد تلویزیون، فرسودگی قطعات برد پاور، خرابی cpu مین برد آن باشد که در ادامه به تشریح بیشتر برخی از این علت‌ها می‌پردازیم.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

1. خرابی برد پاور تلویزیون یک علت‌ روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تلویزیون ایکس ویژن روشن نشود، خرابی برد پاور آن است. برد پاور تلویزیون‌ها وظیفه ولتا‌ژرسانی به تمام قسمت‌های تلویزیون را دارد و زمانی که ولتاژ کم باشد یا قطع شده باشد، تلویزیون هم روشن نمی‌شود. برد پاور تلویزیون‌ها معمولا در اثر نوسانات برق دچار آسیب و خرابی می‌شود. نوسانات برق به منزله بالا و یا پایین آمدن زیاد ولتاژ برق ورودی به تلویزیون است.

پس زمانی که برد پاور تلویزیون به علت نوسانات برق دچار سوختگی می‌شود، باید تمام قطعات آسیب دیده و یا سوخته تعویض شوند. توجه به این نکته الزامی است برای اینکه برد پاور تلویزیون عمر طولانی‌تری داشته باشد دیگر قطعات فرسوده نیز باید تعویض شوند.

خرابی برد پاور تلویزیون - روشن نشدن تلویزیون

2. ویروسی شدن مین برد تلویزیون یک علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

يکی دیگر از دلايلی که باعث روشن نشدن تلويزيون ایکس ویژن مي‌شود، ويرویي شدن مين برد تلويزيون ایکس ویژن است. معمولا مشکل ويروسی شدن در تلويزيون‌هاي اندرويد و اسمارت اتفاق می‌افتد و مشکلی رایج برای این مدل تلویزیون‌ها است. لازم به ذکر است که در حال حاضر اکثر تلويزيون‌های هوشمند موجود در بازار دارای آنتی ويروس هستند و انواع برنامه‌های آنتی ويروس در منابع معتبر برای رفع این مشکل تلویزیون‌ها قابل دسترسی و استفاده هستند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که اتصال تلويزيون هوشمند به اينترنت می‌تواند سبب هک سيستم آن شود و اين موضوع به منزله دعوت افراد بیگانه به منزل شما است. با توجه به اینکه دانلود انواع فيلم‌ها از اينترنت و محبوب شدن انواع کانال‌های تلويزيونی با اتصال به اينترنت افزايش یافته، بنابراین احتمال آلوده شدن تلويزيون به انواع ويروس وجود دارد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

پس با توجه به نکات ذکر شده در بالا بهتر است که در ماه حداقل یک بار تلویزیون خود را اسکن کنید تا از ویروسی شدن مین برد آن جلوگیری کنید. شایان ذکر است که قبل از اتصال هارد و فلش مموری حتما آن را ویروس کشی کنید تا اگر فلش یا مموری شما ویروسی است این مسئله نیز باعث ویروسی شدن تلویزیون نشود.

مطلب پیشنهادی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

3. مشکل خروج از حالت ایمن تلویزیون ایکس ویژن

مشکل خروج از حالت ایمن تلویزیون ایکس ویژن، آن هم وقتی که صفحه تلویزیون هیچ نشانه‌ای از فعال بودن آن ندارد یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون‌های ایکس ویژن است. همه دستگاه‌های اندرویدی، وقتی دچار مشکل در سیستم عاملشان می‌شوند، به حالت ایمن می‌روند. بنابراین این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که بدافزارها قصد آلوده کردن دستگاه راداشته باشند.

غیرفعال کردن حالت ایمن در تلویزیون ایکس ویژن، کمی دشوار است اما باید گفت که غیرممکن هم نیست. برای خروج از حالت ایمن تلویزیون ایکس ویژن باید مراحل گفته شده را به دقت انجام دهید. در ابتدا با استفاده از ریموت کنترل به قسمت  Settings تلویزیون رفته و سپس به قسمت About بروید و روی گزینه Restart کلیک کنید.

در مرحله بعدی دکمه OK قرار گرفته روی ریموت کنترل را فشار دهید. در نهایت زمانی که مراحل گفته شده را درست انجام دهید، صفحه آبی روی صفحه تلویزیون برای شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد دوباره راه‌اندازی شود، که شما در این شرایط باید گزینه Restart را انتخاب کنید تا مراحل خروج از حالت ایمن تلویزیون ایکس ویژن، کامل شوند و دوباره تلویزیون خود را راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 10

4. مشکل فراموشی رمز گیرنده دیجیتال ایکس ویژن

گیرنده دیجیتال تلویزیون نقش مهمی در پخش شبکه‌های مختلف تلویزیونی دارد و در واقع، باعث می‌شود تلویزیون سیگنال‌های مربوط به شبکه‌های مختلف را دریافت و پخش کند. بعضی از تلویزیون‌ها گیرنده دیجیتال متصل دارند و برخی از آن‌ها هم از گیرنده دیجیتال جداگانه‌ای استفاده می‌کنند‌.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اگر برای گیرنده دیجیتال رمزی تعیین شده باشد در صورت فراموشی این رمز و وارد کردن رمز اشتباه تلویزیون به گیرنده وصل نمی‌شود و به طبع امکان پخش شبکه‌های مختلف را نخواهد داشت، در این صورت یا پیغام سیگنال ضعیف است دریافت می‌شود و یا صفحه تلویزیون خاموش می‌ماند.

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

5. مشکل ریست شدن تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون ایکس ویژن مشکل ریست شدن تلویزیون ایکس ویژن است. ريست شدن تلويزيون ایکس ویژن و يا هر دستگاه ديگر به منزله باز گرداندن آن به تنظيمات اوليه است. از آنجایی که تلويزيون‌ها سيستم‌های الکترونیکی پيچيده‌ای هستند و زمانی که تنظيمات مورد نظر کاربران بر روی آن اعمال شود و يا تلويزيون توسط کاربر شخصي‌سازي شود، ممکن است با مشکلاتی روبرو شده و گاها تنها راه رفع این مشکلات ريست کردن تلويزيون باشد.

با توجه به اینکه تلويزيون‌های ایکس ویژن هم از اين قاعده کلی مستثنی نیستند، ممکن است در صورت بروز برخی مشکلات به ريست شدن تلويزيون ایکس ویژن نياز پیدا کنید.

6. رمز مادر گیرنده دیجیتال ایکس ویژن

اگر رمز مادر گیرنده دیجیتال ایکس ویژن خود را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی رمز گیرنده دیجیتال باید با ریست رمز گیرنده دیجیتال، رمز جدید خود را با استفاده از رمز مادر گیرنده دیجیتال بازیابی کنید. رمز مادر گیرنده دیجیتال به شما کمک می‌کند تا مشکل مسدود شدن رمز گیرنده دیجیتال خود را برطرف کنید.

سخن پایانی

در این گفتار برخی از مشکلات رایج مربوط به علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن را مورد بررسی قرار دادیم. لازم به ذکر است که چون یک تلویزیون از قطعات زیادی تشکیل شده است که هر گونه نقص در عملکرد هر کدام از آن‌ها می‌تواند منجر به روشن نشدن، دریافت ارور و مشکلات دیگری شود. در صورتی که دستگاه شما گارانتی و خدمات پس از فروش دارد بهتر است برای عیب‌یابی و رفع ایراد دستگاه از کارشناسان آچاره کمک بگیرید.

در این باره بیشتر بخوانید:

علت کار نکردن کنترل تلویزیون

آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید