تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

تنظیم گرمایش گرم‌کن صندلی ماشین

خودروسرویس و نگهداری

یکی از مهم‌ترین بخش‌‌های هر خودرو، سیستم تهویه آن است که نقش مهمی در آسایش راننده و سرنشینان ایفا می‌کند. یکی از مواردی که در فصل زمستان به خصوص در مناطق سردسیر برای افراد آزار دهنده است، نشستن بر روی صندلی‌های سرد ماشین است. البته با پیشرفت تکنولوژی، سیستمی در خودرو‌های جدید تعبیه شده است که باعث گرم شدن صندلی ماشین می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه تنظیم گرمایش گرم‌کن صندلی ماشین بیشتر آشنا شوید.

گرم‌کن صندلی ماشین چیست؟

سیستم گرم‌کن یکی از تکنولوژی‌های خودرو‌های مدرن است که می‌توان با تنظیم دمای صندلی در فصل سرما، احساس مطبوعی را در محیط خودرو برای سرنشنان ایجاد کرد. این سیستم هم به صورت فابریک بر روی برخی از خودرو وجود دارد و هم می‌توان آن را به صورت مجزا تهیه و نصب کرد. در ادامه به بررسی این فناوری می‌پردازیم.

تنظیم گرمایش گرم کن صندلی ماشین

نحوه عملکرد گرم‌کن صندلی ماشین

سیستم گرم‌‌کن صندلی ماشین از یک سیم‌پیچ حرارتی تشکیل شده است که زیر روکش‌های صندلی قرار گرفته و با عبور جریان برق صندلی‌ها را گرم می‌کند. منبع تغذیه این سیستم باتری خودرو است که انرژی حرارتی موردنیاز سیم‌پیچ، به‌وسیله آن تامین می‌شود. یکی دیگر از اجزای کلیدی این سیستم ترموستات است که کمک می‌کند حرارت سیم‌پیچ از حد مجاز بیشتر نشود و خروجی گرما را کنترل می‌کند. اگر میزان حرارت سیم‌‌پیچ از حد مشخص‌شده فراتر برود، سیستم گرمایش صندلی به صورت خودکار خاموش می‌شود.
تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر صندلی‌های چرمی ماشین به 3 روش

 گرم کن صندلی ماشین

سیستم گرم‌کن بر روی چه صندلی‌هایی نصب می‌شود؟

از آنجایی که چرم گرما را به صورت یکپارچه پخش می‌کند، این سیستم‌ها معمولا بر روی خودرو‌هایی که دارای صندلی چرمی هستند نصب می‌شوند اما بر روی صندلی‌های پارچه‌ای نیز قابل استفاده هستند.

تنظیم گرمایش گرم کن صندلی ماشین

نحوه نصب گرم‌کن صندلی ماشین

به این منظور ابتدا کش‌های پشت روکش را به گونه‌‌ای بکشید که در سمت پشتی صندلی، و لبه‌های منحنی روکش در جهت بالا قرار بگیرد. سپس فیش فندکی را به کانکتور 12 ولتی نصب کنید تا چراغ فیش روشن شود. بعد از گذشت چند دقیقه صندلی وسیله‌ نقلیه گرم خواهد شد. فراموش نکنید که هنگام خروج از خودرو گرم‌کن را از برق خودرو قطع کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

تنظیم گرمایش گرم‌کن صندلی ماشین

برای تنظیم دمای صندلی می‌توانید از تنظیمات خودکار استفاده کنید. عملکرد تنظیمات خودکار بین صندلی راننده و سرنشین متفاوت است. عملکرد خودکار برای صندلی راننده به این صورت است که اگر دمای بیرون زیر 10 درجه سانتی‌گراد باشد، گرمایش صندلی به‌طور خودکار شروع به کار می‌کند اما سیستم گرم‌کن صندلی سرنشین، بدون توجه به دمای بیرون و با آخرین تنظیمات انجام‌شده شروع به کار خواهد کرد. برای تنظیم گرمایش گرم‌کن صندلی ماشین مراحلی که در ادامه مرور می‌کنیم را دنبال کنید:

  • دکمه تنظیمات را در بالای صفحه نمایش فشار دهید.
  •  دکمه تهویه را انتخاب کنید.
  • گرمایش خودرو را در سطوح کم/ متوسط / زیاد، برای هر صندلی خودرو فعال یا غیرفعال کنید.

تنظیم گرمایش گرم کن صندلی ماشین

تنظیم گرم‌کن صندلی ماشین سمت مسافر

همان‌طور که اشاره کردیم، تنظیم دمای صندلی راننده وابسته به دمای محیط بیرون است اما اگر یکی از حالت‌های گفته شده را برای صندلی سرنشین انتخاب کنید، سیستم بدون توجه به دمای محیط شروع به کار خواهد کرد. توجه داشته باشید که تنظیمات مختلف صندلی را می‌توان در پروفایل راننده نیز ذخیره کرد.

تنظیم گرمایش گرم کن صندلی ماشین

مقایسه گرم‌کن صندلی ماشین با بخاری

سیستم گرم‌کن صندلی ماشین در مقایسه با بخاری مزایای بیشتری دارد که از مهم‌ترین مزیت آن می‌توان به مصرف انرژی کمتر نسبت به بخاری اشاره کرد. ضمن این که گرمای ایجادشده از این سیستم به رفع گرفتگی عضلات نیز کمک بسیاری می‌کند، در حالی که این قابلیت در بخاری وجود ندارد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

نکات ایمنی

برای استفاده از سیستم گرم‌کن برای صندلی‌های ماشین، لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهید تا دچار خسارت‌های مالی و جانی نشوید.

  • اگر مایعی بر روی بخاری صندلی ریخت، فورا دستگاه را خاموش کنید.
  • هنگام ترک ماشین دستگاه را روشن نگذارید.
  • از اتو کشیدن یا شستن صندلی‌هایی که بر روی آن سیستم گرمایشی نصب شده است، اکیدا خوداری نمایید.

 نکات ایمنی

سخن پایانی

سیستم تهویه خودرو نقش مهمی در راحتی راننده و سرنشینان ایفا می‌کند. چرا که نشستن بر روی صندلی‌های سرد خودرو در فصل زمستان به‌خصوص برای افراد مناطق سردسیر، می‌تواند حس آزاردهنده‌ای را ایجاد کند.

به همین دلیل در این مقاله از مجله آچاره با نحوه تنظیم گرمایش گرم‌کن صندلی ماشین بیشتر آشنا شدیم. شما می‌توانید سوالات و دیدگاه‌‌های خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید و پاسخ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از متخصصین خودروی آچاره دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید