تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش دودی کردن شیشه ماشین

خودروسرویس و نگهداری

دودی کردن شیشه‌ ماشین کار پرطرفداری است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که شیشه‌های خودروشان را دودی کنند. نیاز به آموزش دودی کردن شیشه‌ ماشین این روزها دیده می‌شود چون با این که این کار را می‌توان به متخصصان سپرد، اما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند خودشان آن را انجام دهند. مزایای دودی کردن شیشه ماشین زیاد است. مثلاً، از ورود نور خورشید جلوگیری می‌کند و حریم خصوصی سرنشینان خودرو را حفظ می‌کند چون از بیرون چیزی به وضوح دیده نمی‌شود.

گاهی شیشه خودروها به صورت فابریک از سوی کارخانه‌ی سازنده دودی شده است. اما خیلی‌وقت‌ها هم این‌طور نیست و مالک خودرو می‌خواهد شیشه‌ها را دودی کند. برای این کار باید اصولی عمل کرد و تمام نکات را رعایت کرد تا مشکلی برای خودرو و سرنشینانش ایجاد نشود. در این مقاله قصد داریم تا مراحل دودی کردن شیشه‌ها را به شما بگوییم تا اگر خودتان خواستید اقدام به عمل کنید، به مشکلی برنخواهید خورد.

پیشنهاد می‌کنیم دیگر مطالب مجله آچاره در خصوص سرویس و نگهداری خودرو را از دست ندهید.

مزایای دودی کردن شیشه ماشین

  • از ورود مستقیم و شدید نور خورشید و اشعه فرابنفش جلوگیری می‌شود.
  • حریم خصوصی سرنشینان خودرو از بیرون دیده نمی‌شود.
  • خودرو ظاهر شکیل‌تری پیدا می‌کند.
  • در صورت تمایل به فروش خودرو، بر قیمت آن افزوده می‌شود.
  • داخل خودرو کمتر گرم می‌شود.
  • پوشش صندلی‌ها و اجزای پلاستیکی دیرتر فرسوده می‌شوند.

از اشعه های UV دور بمانید

آیا دودی کردن شیشه‌‌ها شرایط خاصی دارد؟

از آن‌جا که رانندگان هنگام دودی کردن شیشه‌ها سلیقه شخصی‌شان را دخیل می‌کنند، ممکن است در این کار افراط کرده و شیشه‌ها را زیادی تیره کنند. شرایط و ضوابطی برای این کار در نظر گرفته شده که باید حتماً رعایت شوند. اگر سرنشینان خودرو از فاصله سه متری دیده نشوند، پلیس راننده را جریمه می‌کند. همچنین، اگر شیشه‌ها زیادی دودی باشند، راننده در تست معاینه فنی رد می‌شود.

همه چیز درباره دودی کردن شیشه های ماشین

اگر شیشه‌ها بنا به سلیقه‌ی شخصی راننده دودی شده و زیادی تیره باشند، دید او را در حین رانندگی مختل کرده و به‌خصوص در شب، می‌تواند منجر به خسارات زیادی شود. حد مجاز برای دودی کردن شیشه‌ها، ۳۰ تا ۴۰ درصد است.
تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

راننده باید حواسش به این مسئله باشد که شیشه‌ی عقب و جلو را نباید دودی کند. البته این مسئله درباره خودروهایی که به صورت فابریک در کارخانه شیشه‌شان دودی شده صدق نمی‌کند.

آیا آموزش دودی کردن شیشه‌ ماشین لازم است؟

خیلی‌ها ممکن است این‌طوری فکر کنند که دودی کردن شیشه خودرو کار سختی نیست و نیاز به آموزش ندارد. فقط کافی است که برچسب‌های این کار را تهیه کنند و دست به کار شوند. اما اگر اقدامات لازم را بلد نباشید، ممکن است در پایان کار ببینید که زیر برچسب‌ها هوا گرفته یا زیرشان گرد و غبار و آشغال مانده است.

همچنین ممکن است نتوانید زمانی که برای این کار لازم است را درست تخمین بزنید و آن را ساده فرض کنید. اگر از قبل تمام مراحل، وسایل مورد نیاز، و اقدامات لازم را بدانید، شاید اینطوری ترجیح دهید که به جای انجام این کار در خانه خودرو را به تعمیرگاه رسانده و بخواهید متخصصین این حوزه کار را برایتان انجام بدهند.

دودی کردن شیشه خودرو در خانه یا تعمیرگاه؟

اگر حوصله سختی‌های کار را ندارید، خودروتان را به متخصصین بسپارید. آن‌ها تمام قواعد و اصول کار و همچنین شرایط و ضوابط را می‌دانند و طوری شیشه‌های ماشین را دودی می‌کنند که بعدها متحمل جریمه و خسارت نشوید. همچنین کار را به صورت حرفه‌ای و در زمانی کوتاه بهتان می‌دهند.

آموزش دودی کردن شیشه ها صفر تا صد

مراحل آموزش دودی کردن شیشه ماشین

در این جا گام به گام مراحل را می‌گوییم تا اگر خواستید خودتان شیشه‌ها را دودی کنید، دچار مشکل نشوید. این مراحل را به ترتیب با ما همراه باشید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

1. پنجره‌ها را آماده کنید

اول مکانی تمیز و خشک برای این کار انتخاب کنید. باید جایی را انتخاب کنید که از ورود گرد و غبار و نشستن آن‌ها روی شیشه جلوگیری کند. مثلاً یک گاراژ سرپوشیده جای خوبی است. همچنین، در روزی این کار را بکنید که هوا تمیز باشد.

شیشه ها را پاک کنید

هر چیزی که به شیشه‌ها چسبیده را به خوبی پاک کنید. برچسب، رد انگشت، و هر کثیفی دیگری. اگر به خوبی شیشه‌ها پاک نشوند، لکه‌ها زیر برچسب ماندگار می‌شوند.

2. شیشه‌ها را با آب و صابون بشویید

آب و چند قطره شوینده را مخلوط کنید و روی شیشه اسپری کنید. بعد با یک تیغه طوری روی شیشه بکشید که هیچ آلودگی‌ای باقی نماند. هر دو سمت شیشه را پاک کنید.

شیشه ها را با آب و صابون بشویید

حواستان باشد که از شوینده‌ای که آمونیاک دارد استفاده نکنید چون در پایان کار، می‌بینید که سایه‌ی بنفش روی شیشه‌ها باقی می‌گذارد.تمام لبه‌های شیشه‌ها را از هر دو طرف پاک کنید. شیشه را بالا و پایین کنید که همه‌ جای آن شسته و تمیز شود. از قبل مخلوط آب و صابون را به اندازه کافی تهیه کنید که وقتتان کمتر گرفته شود. در پایان با یک پارچه تمیز، شیشه‌ها را به خوبی از هر دو طرف خشک کنید.

3. برای دودی کردن شیشه‌‌ها، ماشین را روشن بگذارید

از آن‌جا که باید مدام شیشه‌ها را بالا و پایین کنید، بهتر است از همان اول ماشین روشن باشد. سپس دوباره سراغ مخلوط آب و صابون بروید. آب شاید باعث شود تا برچسب‌ها به‌طور موقت بچسبند، اما همچنین جابجایی و کنترل آن روی شیشه را هم آسان می‌کنند.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

4. طوری برچسب‌ها را از بیرون روی شیشه بگذارید تا کل شیشه را پوشش دهد

رول برچسب را باز کنید تا کل شیشه را بپوشاند و حداقل چند سانت از هر سمت بیرون بزند. بعد که از اندازه‌ی درست آن مطمئن شدید، می‌توانید آن را ببرید.

دودی کردن شیشه ها در آچاره

5. روی شیشه‌ی برچسب خورده آب اسپری کنید

در این مرحله اسپری آب و شوینده را برداشته و روی برچسب را با لایه‌ی نازکی از آن بپوشانید و با شیشه‌روب صافش کنید. بعد چاقوی خود را بردارید و اضافه‌های لبه‌ها را ببرید تا همه‌چیز به اندازه باشد.

6. برچسب‌های دودی را یکی دو سانتی‌متر پایین بکشید

با پایین کشیدن، برچسب کمی از پنجره پایین‌تر می‌آید. بعد، با یک شیشه‌روب، آن را روی شیشه مجدداً صاف کنید. برای تمامی شیشه‌ها همین کار را تکرار کنید.

7. در این مرحله از دودی کردن شیشه‌‌ها از سشوار استفاده کنید

با یک جسم سخت، مثل یک کارت، از بالا به پایین روی شیشه بکشید. همینطور که از بالا به پایین می‌آیید، متوجه خروج حباب‌های هوا می‌شوید. بعد با سشوار، پایین پنجره را خشک کنید تا هیچ رطوبتی باقی نماند.

تعمیرکاران آچاره

نکات مهم درباره دودی کردن شیشه ماشین

  1. برچسب‌ها با کیفیت و درجه تیرگی‌های گوناگون در بازار وجود دارند. حواستان به میزان تیرگی برچسب‌ها باشد.
  2. پروسه دودی کردن شیشه خودرو در خانه ممکن است کمی سخت باشد به‌خصوص اگر در این کار تجربه‌ای ندارید. اگر حوصله و صبوری کافی را ندارید این کار را به متخصص بسپارید.
  3. بعد از چسباندن برچسب و خشک کردنش، یک روز شیشه‌ها را پایین نکشید و در همان حال بگذارید تا به خوبی بچسبد و خشک شود.
  4. حباب‌گیری را در پایان کار فراموش نکنید. اگر بلافاصله این کار را نکنید، بعداً نمی‌توانید از شرشان خلاص شوید.

جمع‌بندی

آموزش دودی کردن شیشه‌ ماشین شاید در نگاه اول ساده بنظر برسد اما صبوری می‌طلبد. این کار را متخصصان در کمتر از یک ساعت انجام می‌دهند. اگر فضای مناسب برای این کار را نداشتید، خودرو خود را به تعمیرگاه برسانید و اجازه دهید که متخصصان به آن بپردازند.

اگر تمایل نداشتید که خودرو را جابجا کنید، می‌توانید برای این کار و تمامی کارهای خدماتی خودرو از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت یا آچاره به صورت آنلاین ثبت کنید تا تعمیرکاران به محل مورد نظر شما آمده و شیشه‌های خودروتان را کاملاً اصولی دودی کنند. علاوه بر سایت، راه دیگر ارتباط با ما از طریق شماره‌گیری ۱۴۷۱ است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید