تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

دلایل کم شدن مکش جارو شارژی + مشخصات یک جارو شارژی خوب

لوازم خانگیجاروبرقی

جاروبرقی یکی از کاربردی‌ترین لوازمی‌ست که تقریبا در همه خانه‌ها یافت می‌شود و همه ما تجربه کار کردن با آن را داریم. با استفاده از جاروبرقی، روند نظافت ساده‌تر شده و صرفه‌جویی بسیاری در زمان می‌شود. سازندگان این کالا در سال‌های گذشته موفق شدند که نوع بی‌سیم این دستگاه را که به آن جارو شارژی نیز گفته می‌شود، به بازار عرضه کرده و مزایای بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

اما عملکرد جاروشارژی نیز ممکن است همانند دیگر لوازم الکتریکی گاها با اختلال مواجه شده و بازدهی مناسبی نداشته باشد. یکی از این اختلالات که احتمالا پس از استفاده بلندمدت و یا حتی کوتاه‌مدت تجربه خواهید کرد، کم شدن مکش جارو شارژی می‌باشد.

طبیعی‌ست که در صورت بروز چنین مشکلی، برنامه امور روزانه ما مختل شده و به کمک نیاز داشته باشیم. اما دلیل ضعیف شدن مکش جارو شارژی چیست و چه عواملی در بروز آن تاثیرگذار هستند؟ در این مقاله از مجله آچاره به بررسی دلایل کاهش مکش جارو شارژی پرداخته و راهکارهای رفع آن را نیز ذکر خواهیم کرد. اگر شما هم از مصرف‌کنندگان این نوع از جاروبرقی هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

جارو شارژی عصای دست شما در خانه‌داری

این نوع از جاروبرقی، عملکردی همچون جاروبرقی معمولی دارد ولی شما می‌توانید بدون اتصال مستقیم به برق و تنها با شارژ کردن دستگاه، به استفاده از آن بپردازید. جاروی شارژی نظافت را آسان‌تر و سریع‌تر کرده و به همین دلایل در بین مردم محبوبیت بالایی را به دست آورده است.

این دستگاه در کنار این ویژگی‌ها و به دلیل بی‌سیم بودن، خطرات احتمالی هنگام استفاده از جاروبرقی را کاهش داده و شما مشکل گیر کردن سیم را تجربه نخواهید کرد. اما یک جارو شارژی خوب باید دارای چه مشخصاتی باشد؟ در ادامه و پس از بررسی علل ضعیف شدن مکش جارو شارژی، برخی از نکات که در انتخاب جارو شارژی به شما کمک می‌کند را ذکر خواهیم کرد. در قسمت بعدی دلایل تاثیرگذار در بروز پدیده ضعیف شدن مکش جارو شارژی را بررسی کرده و راهکارهای رفع آن را نیز در اختیار شما خواهیم گذاشت.

دلایل کم شدن مکش جارو شارژی

زمانی که مکش جاروبرقی کاهش پیدا می‌کند، استفاده از این دستگاه برای ما دشوار شده و رسیدن به یک نتیجه دلخواه غیرممکن می‌شود. اما آیا در صورت ضعیف شدن مکش جارو شارژی، رفع این مشکل در خانه امکان‌پذیر است؟ پاسخ این سوال مثبت است. در بیشتر مواردی که با کاهش مکش جارو شارژی مواجه می‌شوید، می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته، به رفع این مشکل پرداخته و در سریع‌ترین حالت ممکن عملکرد دستگاه خود را بازیابی کنید. دلایل کاهش مکش جارو شارژی عبارت‌اند از:
تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

کم شدن مکش جارو شارژی به دلیل پر شدن مخزن زباله

تمیز کردن به موقع مخزن زباله جارو شارژی بسیار مهم می‌باشد و در صورت عدم توجه به این نکته، قدرت مکش دستگاه شما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر خالی کردن، پیشنهاد می‌کنیم این مخزن را به‌طور کامل تمیز کنید. با استفاده از آب و کمی ماده تمیزکننده می‌توانید مخزن زباله را کاملا نظافت کرده و سپس خشک کنید. به این ترتیب علاوه بر از بین رفتن تمام آلودگی‌ها، قدرت مکش دستگاه نیز تقویت خواهد شد.

کم شدن مکش جارو شارژی به دلیل پر شدن مخزن زباله

کم شدن مکش جارو شارژی بدلیل فیلتر کثیف

نباید فراموش کنید که کثیفی‌ها و گرد وغبار تنها مخزن زباله را آلوده نکرده بلکه در فیلتر دستگاه نیز جمع می‌شوند. از آن جایی که فیلتر محل عبور هواست، در صورت پر شدن یا گرفتگی فیلتر، ضعیف شدن مکش جارو شارژی شما دور از انتظار نیست. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن فیلتر لطفا دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید.

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

البته در نظر داشته باشید که معمولا فیلتر جارو شارژی باید هر یک سال تعویض شده و از فیلتر جدیدی برای دستگاه استفاده شود. با توجه به این مسئله می‌توانید جارو شارژی خود را در بهترین شرایط نگه دارید.

مقاله پیشنهادی تعمیر جاروبرقی رباتیک

کم شدن مکش جارو شارژی بدلیل فیلتر کثیف

گیر کردن برس چرخان

هر جارو شارژی در قسمتی که مکش صورت می‌گیرد، مجهز به یک برس چرخان می‌باشد. متاسفانه گاهی اوقات و با گذشت زمان، مقدار زیادی مو در این قسمت گیر کرده و از چرخش آن جلوگیری می‌کند. به دنبال بروز این چالش، کم شدن مکش جارو شارژی اتفاق خواهد افتاد. در بیشتر موارد می‌توانید با خارج کردن این برس و تمیز کردن آن، قدرت مکش دستگاه خود را افزایش دهید.

برس جارو شارژی

انسداد لوله جارو شارژی

مسدود شدن لوله جارو توسط وسایلی همچون اسباب‌بازی و یا اشیا کوچک، کاهش مکش جاروی شما را به دنبال خواهد داشت. سعی کنید به‌طور منظم شرایط لوله جارو را بررسی کرده و از عدم انسداد آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید تعویض ذغال جاروبرقی

مسدود بودن سری جارو شارژی

همانند تاثیری که انسداد لوله بر قدرت مکش دستگاه شما دارد، مسدود شدن سر جارو نیز می‌تواند عامل تضعیف مکش جارو شارژی باشد. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع فعالیت، باز بودن این قسمت را نیز چک کنید.

کم بودن شارژ باتری دلیل کم شدن مکش جارو شارژی

زمانی که شارژ باتری دستگاه شما کم بوده و یا تقریبا خالی باشد، قدرت مکش جاروبرقی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در واقع یکی از دلایل میانی کاهش مکش جارو شارژی، کم شارژ بودن باتری آن محسوب می‌شود. در نتیجه زمانی که قصد استفاده از جاروبرقی خود را دارید، از پر بودن باتری آن مطمئن شده و سپس به فعالیت بپردازید.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

تنظیم نبودن جارو شارژی

بسیاری از جاروهای شارژی که امروزه در دسترس عموم قرار دارند به تنظیم‌کننده قدرت مکش مجهز هستند. گاها هنگام نظافت متوجه کم بودن مکش جارو شارژی می‌شویم اما به تنظیمات این دستگاه دقت نمی‌کنیم. در صورت بروز این پدیده حتما تنظیمات دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید.

ویژگی‌های یک جارو شارژی خوب چیست؟

برای انتخاب یک جارو شارژی خوب که با گذشت زمان دچار مشکل کم شدن مکش جارو شارژی نشود، باید چند شاخص مهم را مدنظر داشته باشید تا در استفاده از این دستگاه با مشکل مواجه نشده و بهترین تجربه ممکن را به دست آورید. اگر قصد خرید جارو شارژی دارید، مطالب بعدی را از دست ندهید.

قدرت و مدت زمان کارکرد

قدرت جارو شارژی نسبت به مدل معمولی جاروبرقی پایین‌تر است و به اندازه آن‌ها قدرتمند نیست اما یک جارو شارژی خوب می‌تواند با دیگر ویژگی‌های خود این نقطه ضعف را کاملا جبران کند. این جاروها معمولا به وسیله یک باتری لیتیوم – یونی فعالیت می‌کنند که ظرفیتی بین 12 تا 40 ولت دارند.

با این حال یک جارو شارژی برای داشتن قدرت مکش قابل قبول به یک باتری 18 ولت نیاز خواهد داشت. مدت زمان کارکرد این دستگاه با قدرت آن کاملا مرتبط بوده و یک باتری قوی‌تر، زمان کار طولانی‌تری نیز خواهد داشت. این جاروها با یک بار شارژ بین 15 تا 50 دقیقه توان فعالیت دارند و این اختلاف عامل مهمی در انتخاب شما محسوب می‌شود. البته مصرف شارژ جاروهایی که مجهز به تنظیم‌کننده قدرت مکش هستند، نسبت به تنظیماتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، متفاوت خواهد بود.

عمر باتری

یک باتری لیتیوم – یونی معمولا تا 3 سال عمر مفید خواهد داشت و در طول این مدت شما می‌توانید با شارژ مجدد آن به راحتی از جاروی خود استفاده کنید. معمولا پس از منقضی شدن این عمر مفید، باتری دستگاه شما به تعویض نیاز خواهد داشت. هنگام خرید به طول عمر باتری که سازنده برای آن در نظر گرفته است، توجه کنید. همچنین برای طولانی‌تر شدن این مدت زمان، پس از هر بار استفاده، باتری جارو را شارژ کرده و آن را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید.

نوع باتری

باتری جاروهای شارژی امروزه به دو شکل تولید می‌شوند.

  • باتری داخلی ثابت
  • باتری متحرک

باتری جارو شارژی

همان‌طور که از نام این باتری‌ها مشخص است، در نوع متحرک شما می‌توانید باتری دستگاه را جدا کنید اما در دستگاه‌هایی که به باتری داخلی ثابت مجهز هستند، جابه‌جایی باتری امکان‌پذیر نیست. پیشنهاد ما به شما دستگاه‌های مجهز به باتری متحرک می‌باشد. علاوه بر راحتی بیشتر، تعویض باتری این دستگاه‌ها آسان‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود.

از دیگر شاخص‌هایی که باید برای انتخاب یک جارو شارژی خوب به آن‌ها توجه کنید، می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • وزن پایین
  • کم بودن میزان صدای تولیدی هنگام فعالیت
  • مانورپذیری بالا
  • اتصالات مناسب

 در نهایت اگر جارو شارژی شما مجهز به تنظیم‌کننده قدرت مکش است، پیشنهاد می‌کنیم برای نظافت سطوح سخت مثل سرامیک و … از قدرت مکش بالا و برای نظافت سطوح نرم همچون فرش و … از قدرت پایین‌تر استفاده کنید. با توجه به این نکته دستگاه شما در طول بلندمدت بهترین عملکرد را در اختیار شما خواهد گذاشت. در صورتی که برای رفع کم شدن مکش جارو شارژی خود به کمک نیاز داشتید می‌توانید از خدمات تعمیر جاروشارژی در محل آچاره استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید