تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

اتصال ساندبار سونی به تلویزیون

لوازم خانگیتلویزیون

اتصال ساندبار سونی به تلویزیون, از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. به همین منظور لازم است در ابتدا قابلیت‌های تلویزیون خود را به‌خوبی بررسی کنید. به تناسب آپشن‌های تلویزیون، می‌توان روش اتصال ساندبار به تلویزیون را مشخص کرد. با توجه به پیشرفت‌های روزافزون در عرصه فناوری دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری، پیوسته شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری هستیم. همواره انسان در فکر پیشرفت و لذت بردن از فناوری است. بعد از رخدادهای شگفت‌انگیز در دنیای تصویر، از جمله فیلم‌های سه بعدی با کیفیت 4k، پخش صدا نیز از تیررس نگاه کارشناسان دور نماند.

به همین دلیل تلاش می‌شود که تصویر و صدای باکیفیت به سمع و نظر مخاطب برسد. قطعا تماشای یک فیلم با کیفیت 4k جذاب با یک صدای کیفیت عالی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. ساندبار به عنوان یکی از محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های صدا توانسته است گوی رقابت را از همنوعان خود برباید.

امروزه عملکرد ساندبار فراتر از سینمای خانگی و باند‌های بلند و کوتاه پخش صدا قرار گرفته است. برای آگاهی بیشتر در این زمینه و نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون، با مجله آچاره همراه باشید.

ساندبار (SoundBar) چیست؟

ساندبار یک سیستم پخش صدای بسیار قوی است. این سیستم پخش، برخلاف ظاهر کوچک و کم حجم خود، صدا را با کیفیت و حجم بالا پخش می‌کند. در گذشته دستگاه تلویزیون دارای بلندگوهایی بود که صرفا صدا را پخش می‌کرد. هیچ امکاناتی برای ایجاد تغییر در صدا وجود نداشت جز کم و زیاد کردن آن.

در سال‌های اخیر با پیشرفت در صنعت تصویر سعی شد صدا نیز به فراخور تصویر ارتقاء یابد. به همین دلیل در سیستم پخش صدای فیلم‌ها، تغییرات بسیاری به وجود آمد. سیستم صدای دالبی با قابلیت ضبط و پخش باکیفیت، برای وضوح صدای Deep Bass و فرکانس‌های بسیار پایین همگی مواردی بود که مورد توجه کارشناسان قرار داشت.

ساندبار چیست؟

به این ترتیب کم‌کم به منظور ارتقاء سطح کیفی سیستم پخش صدا، آپشن‌هایی به دستگاه تلویزیون اضافه شد. اما این دستاوردها به همینجا ختم نشد. در ادامه وسایلی مجزا از دستگاه تلویزیون وارد بازار شد که به صورت تخصصی به پخش صدا اختصاص داشت. یکی از معروف‌ترین آن‌ها سینمای خانگی است. سینمای خانگی سال‌ها در عرصه پخش صدا یکه‌تازی کرد. اما با مشکلاتی که این سیستم به همراه داشت، فناوری جدیدی به نام ساندبار پا به عرصه گذاشت.

ساندبار یک بلندگوی افقی بسیار کم‌حجم است که از قرار گرفتن چند بلندگوی افقی در کنار هم تشکیل شده است. ساندبار معمولا در قسمت جلوی تلویزیون قرار می‌گیرد و مانند سینمای خانگی بلندگوهای متعدد و مجزا ندارد.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

ساندبار چه ویژگی و قابلیت‌هایی دارد؟

معمولا تمامی فناوری‌ها دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی هستند. اما در مورد ساندبار باید گفت که نقاط قوت آن تاکنون توانسته است نقاط ضعفش را بپوشاند. به همین دلیل بر محبوبیت آن پیوسته اضافه می‌شود. اما به طور کلی در خصوص ساندبار باید به چند نکته توجه داشت؛

1. روش‌های مختلف اتصال ساندبار به تلویزیون

شما برای اتصال ساندبار سونی به تلویزیون مشکل خاصی نخواهید داشت. با توجه به قابلیت‌های تلویزیون خود، می‌توانید روش‌های مختلفی برای برقراری ارتباط میان تلویزیون و ساندبار ایجاد نمایید. استفاده از کابل HDMI، ایجاد اتصال از طریق کابل OPTICAL، ارتباط از طریق بلوتوث یا وای‌فای، همگی روش‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

مطلب پیشنهادی علت چشمک زدن تلویزیون سونی

روش‌های مختلف اتصال ساندبار به تلویزیون

2. امکان اتصال بی سیم (subwoofer) ساب ووفر

با اتصال از طریق بلوتوث یا وای‌فای و به‌شکل بی‌سیم، می‌توان تجهیزات ساب ووفر را در کنار ساندبار داشت. مزیت داشتن ساب ووفر در شنیدن صداهای دارای فرکانس‌های بسیار پایین و باس‌های عمیق است. با استفاده از ساب ووفر، کمترین صداها نیز به وضوح قابل شنیدن است. بنابراین برای کسانی که به صورت حرفه‌ای موسیقی گوش می‌کنند یا فیلم می‌بینند، فناوری ساب ووفر بسیار پراهمیت است.

3. قابلیت مدیریت ساندبار توسط ریموت کنترل تلویزیون

بعضی از دستگاه‌های ساندبار خود مجهز به کنترلر هستند. اما در مورد سایر ساندبارها که کنترلر مجزا ندارند، امکان مدیریت آن‌ها توسط ریموت کنترل تلویزیون به‌سادگی فراهم می‌شود. بنابراین مشکلی در انتقال دستورات به ساندبار وجود نخواهد داشت.

قابلیت کنترل با کنترل تلویزیون

4. امکان اتصال بی‌سیم موبایل به ساندبار

یکی دیگر از ویژگی‌های ساندبار امکان اتصال بی‌سیم موبایل به ساندبار است. شما با این کار به‌راحتی می‌توانید موسیقی‌های تلفن همراه خود را با صدای باکیفیت و با حجم بالا گوش کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

مطلب پیشنهادی ريست كردن تلويزيون سونی

امکان اتصال بی‌سیم موبایل به ساندبار

5. بی نیاز از کابل‌کشی و اتصالات سیمی

با توجه به محل قرارگیری ساندبار که باید کنار تلویزیون باشد، دیگر نیازی به سیم‌کشی‌های مرسوم سینمای خانگی وجود ندارد. حتی اگر از کابل اپتیکال نیز استفاده شود، می‌توان تنها با یک کابل، اتصال را برقرار نمود. علاوه بر آن، به‌دلیل قابلیت اتصال از طریق وای‌فای و بلوتوث، تمام راه‌های اتصال بی‌سیم نیز امکان‌پذیر است.

6. زیبایی ظاهری و جاگیر نبودن

مشکلی که در مورد سینمای خانگی مطرح است، پراکندگی بلندگوهایی است که مشکل کابل‌کشی را نیز به همراه دارد. همچنین باتوجه به متراژ کم آپارتمان‌ها، در واقع سینمای خانگی وسیله جاگیری محسوب می‌شود. اما حجم کم ساندبار و زیبایی آن که در کنار تلویزیون ایجاد می‌‌کند، یکی از مزیت‌های اصلی این سیستم پخش صدا به‌شمار می‌آید.

زیبایی ظاهری ساندبار

سیستم‌های صوتی ساندبار سونی

یکی از قوی‌ترین و ظریف‌ترین سیستم‌های صوتی ساندبار بی‌شک ساندبار برند سونی است. ساندبارهای سونی دارای طراحی‌های متنوعی هستند. در بعضی از طراحی‌ها در کنار نوار صوتی مرکزی، بلندگو و ساب ووفر نیز در نظر گرفته شده است. ساندبارهای برند سونی با قابلیت‌های متعدد در بین کاربران بسیار پرطرفدار هستند.

بعضی از مدل‌های آن مانند ساندبار سونی ht-rt40 تلفیقی از ساندبار و سینمای خانگی است. این ساندبار شامل یک نوار صوتی ساندبار مرکزی به همراه دو عدد بلندگوی ایستاده و یک ساب ووفر است. همچنین این ساندبار مجهز به صدای دالبی دیجیتال، مجهز به اتصالات HDMI,USB و بلوتوث و NFC، دارای ریموت کنترل مجزا و همچنین قابلیت پشتیبانی از برنامه music center با امکان پخش موسیقی با کیفیت بالا است.

اما در خصوص ساندبارهای سونی هر روز شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی هستیم. به‌عنوان نمونه، سیستم صوتی سونی مدل MHC-V83D را می‌توان نام برد. این سیستم صوتی مجهز به پنل کنترل لمسی است که این پنل کامل ضدآب می‌باشد. در این مدل ساندبار سونی از فناوری‌های صوتی DOLBY DIGITAL و SURROUND استفاده شده است. با بهره‌گیری از این فناوری‌ها، صدای فراگیر تقویت شده و کیفیت آن افزایش یافته است.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

حتی سونی در این ساندبار از استانداردهای یک سیستم صوتی عبور کرده است. سونی به‌منظور ایجاد تفنن و سرگرمی، امکان اتصال میکروفون داخلی و بازخوانی آواز به همراه موسیقی را ایجاد کرده است. همچنین با افزودن بازی Taiko، افکت DJ، کارائوکه، مگاباس بر جذابیت این ساندبار افزوده است.

نحوه اتصال ساندبار سونی به تلویزیون

با توجه به قابلیت‌های ساندبار سونی که چند نمونه آن بیان شد، برای اتصال ساندبار سونی به تلویزیون چند راه وجود دارد:

1. اتصال از طریق کابل OPTICAL

شاید این تصور وجود داشته باشد که از طریق اتصال اپتیکال، کیفیت صدا پایین می‌آید. یا اینکه صدا به صورت دیجیتال دریافت نمی‌شود. اما باید در نظر داشت که اتصال از طریق کابل اپتیکال یکی از روش‌های مناسب برای پخش صدای دیجیتال است. برای اتصال ساندبار سونی با استفاده از کابل اپتیکال لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. Source (منبع ورود) ساندبار را روی .IN قرار دهید.
  2. یک سر کابل OPTICAL باید به پورت OPTICAL OUT وصل باشد. سر دیگر آن نیز باید به پورت DIGITAL AUDIO IN) OPTICAL) متصل شود.
  3. سپس در قسمت Settings دستگاه تلویزیون خود، در بخش صدا گزینه Sound Output را انتخاب نمایید.
  4. در نهایت با انتخاب گزینه Audio Out/Optical کار اتصال ساندبار سونی به تلویزیون را نهایی کنید.

2. اتصال از طریق کابل کابل HDMI

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های اتصال ساندبار سونی به دستگاه تلویزیون استفاده از کابل HDMI است. در واقع اتصال (کانال بازگشت صدا) HDMI ARC بهترین و باکیفیت‌ترین اتصال را میان ساندبار سونی و تلویزیون شما ایجاد خواهد کرد. این روش با حرکت دادن سیگنال‌های صوتی در دو جهت و افزایش کیفیت، صدا را به‌شکل دیجیتال پخش می‌کند. همچنین در این روش تاخیر سیگنال‌ها به حداقل می‌رسد. مراحل اتصال ساندبار سونی به تلویزیون از طریق کابل HDMI به شرح زیر است:

  1. یک سر کابل HDMI باید به پورت HDMI IN وصل شود.
  2. طرف دیگر کابل لازم است در پورت HDMI OUT قرار گیرد.
  3. مرکز ورودیSource ساندبار نیز باید در .IN تنظیم شده باشد.

اتصال از طریق کابل HDMI

3. اتصال ساندبار سونی به تلویزیون به وسیله بلوتوث

اتصال از طریق بلوتوث مزایا و معایبی به‌همراه دارد. از جمله معایب آن، امکان نویز گرفتن صدا و حتی قطع شدن آن به دلیل نوسانات ولتاژ برق است. همچنین کیفیت صدای ناشی از اتصال بلوتوث از روش HDMI کمتر است. این موارد مهمترین اشکالات اتصال از طریق بلوتوث به‌شمار می‌آیند.

اما به دلیل اتصال آسان بلوتوث بدون کابل و سیم‌کشی، کاربران بسیاری از این آپشن استفاده می‌کنند. مراحل اتصال ساندبار سونی به تلویزیون از طریق بلوتوث عبارتند از:

  1. در این روش Source ساندبار باید روی BT باشد. سپس این گزینه حذف شده و عبارت BT PAIRING نمایان می‌شود. توجه داشته باشید اگر قبلا از طریق بلوتوث ساندبار را به تلویزیون متصل کرده باشید عبارت BT READY ظاهر می‌شود. در این صورت آیکون Source را چند ثانیه نگه‌دارید تا اتصال قبلی از حافظه دستگاه پاک شود. به این ترتیب عبارت BT PAIRING نمایان خواهد شد.
  2. سپس در قسمت Settings تلویزیون در بخش صدا، گزینه Sound Output را انتخاب کنید.
  3. در همان قسمت گزینه Bluetooth Speaker List را بزنید.
  4. در این مرحله نام ساندبار در حال اتصال در فهرست نمایش داده خواهد شد. شما نام ساندبار مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه Pair and Connectرا فعال نمایید.

به خاطر داشته باشید که اتصال از طریق بلوتوث در فاصله بیشتر از 9 متری امکان‌پذیر نیست. اتصال در فاصله بیشتر، موجب قطع و وصل شدن مکرر آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی چرا تلویزیون تصویر دارد ولی صدا ندارد؟

4. اتصال ساندبار سونی به تلویزیون از طریق وای فای

علی‌رغم مزایای وای فای، مانند برد وسیع، اتصال همزمان چند ساندبار به یک شبکه و اتصال قوی، محدودیت‌هایی دارد. از جمله این محدودیت‌ها، قابلیت تلویزیون و خود ساندبار است. چنانچه تلویزیون قابلیت اتصال به وای‌فای را نداشته باشد یا تلویزیون به دایرکت وای فای مجهز نباشد، این روش ممکن نخواهد بود.

همچنین لازم است برای این کار از مدل‌های خاصی مانند مدل ساندبار سونی وای فای دار مدل HT-CT800 استفاده شود. اما درصورتی که تلویزیون امکان اتصال به وای فای را داشته باشد، لازم است مراحل زیر انجام شود:

  1. دکمه Source ساندبار را بزنید.
  2. تلفن همراه خود را به وای فای متصل به تلویزیون وصل کنید.
  3. در این مرحله لازم است یکی از نرم‌افزارهای SmartThings را دانلود کنید. با این نرم‌افزار می‌توانید چندین وسیله را که قابلیت اتصال به وای فای را دارند، متصل و کنترل کنید.
  4. سپس مسیر “+” — Device — AV را دنبال کنید و نام ساندبار خود را در لیست پیدا کنید.
  5. در این مرحله با فعال کردن گزینه استارت، تلفن همراه به ساندبار شما متصل خواهد شد.

اتصال ساندبار به تلویزیون از طریق وای فای

چند نکته مهم برای استفاده بهینه از تکنولوژی ساندبار سونی

  1. در ابتدا توصیه می‌کنیم دفترچه راهنمای ساندبار سونی را کاملا مطالعه فرمایید. تنوع و قابلیت‌های ساندبار سونی بسیار بالا است. برای استفاده بهینه از تکنولوژی آن بهتر است اطلاعات کافی داشته باشید.
  2. یکی از مواردی که در افزایش کیفیت صدای ساندبار سونی موثر است، محل قرار گیری آن است. برای داشتن صدای باکیفیت استریو لازم است فضای اطراف آن تا حدودی خلوت باشد. همچنین برای ایجاد تعادل در پخش صدا بهتر است از هر دو طرف فضای برابری برای ساندبار در نظر گرفته شود.
  3. با توجه به امکان اتصال بی‌سیم ساندبار به تلویزیون، ممکن است بخواهید ساندبار سونی را دور از تلویزیون قرار دهید. اگرچه این امر امکان‌پذیر است، اما برای دریافت صدای باکیفیت بهتر است ساندبار در مقابل تلویزیون قرار گیرد. در این صورت می‌توانید با استفاده از ساب ووفر بی سیم در نقاط دیگر کیفیت صداهای فرکانس پایین را نیز بهبود ببخشید.
  4. برای اینکه صدای پرحجم و باکیفیت ساب ووفر افت نکند و صدای بم تولید نشود، آن را محصور نکنید. فاصله مناسب ساب ووفر بی‌سیم از ساندبار حدود 9 متر است. با رعایت این فاصله صدای بسیار باکیفیتی خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد اطلاعات جامعی در خصوص نحوه اتصال ساندبار سونی به تلویزیون ارائه گردد. در صورتی که برای اتصال ساندبار سونی خود به تلویزیون با مشکل مواجه هستید می‌توانید با متخصصین مجرب تلویزیون مشورت نمایید. آچاره با معرفی و اعزام متخصصین مجرب و متعهد در این زمینه به کمک شما می‌آید.

3.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید