تعمیر پکیج تعمیرپکیج

کدهای خطای پکیج دئوترم (بررسی 9 ارور + نحوه تعمیر)

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

پکیج دیواری، یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های گرمایشی است که در مقایسه با سیستم گرمایش مرکزی امکانات متنوعی را برای کاربران فراهم می‌سازد. در پکیج دیواری، همه تجهیزات گرمایشی در داخل یک محفظه و در درون خانه قرار می‌گیرد و راندمان بالاتری برای تامین آب‌گرم مصرفی و گرمایش تامین می‌شود.

یکی از شرکت‌های مهم تولیدکننده پکیج در ایران، دئوترم (Duo-Therm) است. پکیج دئوترم توسط گروه صنعتی مشهد تهویه ساخته می‌شود. این دستگاه هم مشابه دیگر مدل‌ها در حین کار، ممکن است با خطاهایی روبرو شود از این رو بعد از تهیه این برند، شما جهت کارایی بیشتر، بایستی با کدهای خطای دستگاه، آشنایی کامل داشته باشد. کدهای خطای پکیج دئوترم به شکل یک عدد یا ترکیبی از حرف و عدد بر روی صفحه نمایش دستگاه، ظاهر می‌شوند.

نکات کلیدی

معایب پکیج دئوترم قابل رفع است به شرط اینکه آشنایی کافی با ارورهای آن داشته باشید. مشکلاتی مانند خطای e3 در پکیج دئوترم که به مشکل فن یا سوئیچ ایمنی دودکش مربوط است در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم.

کدهای خطای پکیج دئوترم

با بررسی هرکدام از خطاهای می‌توان پی به معایب پکیج دئوترم برد و با رفع آن در جهت تعمیر گام برداشت.

1. ارور پکیج دئوترم با کد خطا 99

در کدهای خطای پکیج دئوترم، عدد 99 اشاره به بروز خطا در NTC آبگرم بهداشتی و یا شوفاژ و یا سیم‌کاری آن‌ها دارد. سنسورNTC (ضریب دمای منفی)، از عناصر سنجش دما هستند که وظیفه نشان‌دادن تغییرات بزرگ در مقاومتی مناسب با تغییرات کوچک دما را برعهده دارند.

 

کد خطای 99

2. کد خطای E1

نبود گاز یا عدم تشخیص شعله، منجر به نمایش کد خطای E1 می‌شود. در بین کدهای خطای پکیج دئوترم، این مورد به عدم برقراری شرایط لازم اشتعال اشاره دارد. دلیل دیگر بروز این ارور پکیج دئوترم عدم عملکرد صحیح الکترود جرقه یا بخش شیر برقی گاز است که وظیفه آغاز اشتعال را برعهده دارند. برای رفع این خطا، گزینه Reset را فشار دهید.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

3. کد خطای E2

اگر سیستم هوا گرفته باشد، مبدل‌ها رسوب بگیرند یا پمپ عملکرد صحیحی از خود نشان ندهد، کد خطای E2 بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. کدهای خطای پکیج دئوترم در این حالت، اشاره به یک نقص در سیستم مکانیکی دارد که بایستی مورد بررسی قرار گیرند. برای رفع این مشکل رسوب‌، بایستی فرایند اسیدشویی را انجام داد.

4. کد خطای E3؛ یکی از ارورهای پکیج دئوترم

در صورت بروز مشکل در سوئیچ ایمنی دودکش یا فن، عدد E3 به عنوان یکی از کدهای خطای پکیج دئوترم بر روی نمایشگر نقش می‌بندد. این مشکل نشان از عدم ارتباط مناسب هوا در فرایند کاری دستگاه در حین اشتعال و در حال خروج از آن است.

این خطای e3 در پکیج دئوترم در مدل‌های فن‌دار به شکل مشخص به عدم عملکرد سوئیچ هوا و در مدل‌های بدون فن به اشکالاتی در دودکش (مسدود بودن، طول نامناسب و…) اشاره دارد. برای رفع این مشکل، دستگاه را خاموش کرده و دلایل انسداد مسیر را بررسی کنید.

کد خطای E3

5. کد خطای E4

سطح آب پکیج ممکن است در زمان‌هایی به میزانی کمتر از حداقل مقدار مورد نیاز برسد. در این صورت کدE4 بر روی دستگاه ظاهر می‌شود. برای رفع این مشکل در کدهای خطای پکیج دئوترم، بایستی سطح آب دستگاه را همیشه مورد بررسی پیوسته قرار داد.

برای حل این مشکل، دستگاه را خاموش کرده و برق دستگاه را قطع کنید و شیر پرکن دستی آب را در جهتی خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. اجازه دهید تا فشار دستگاه به 1.5 بار برسد. حالا شیر را در جهت عقربه‌های ساعت ببندید و دستگاه را دوباره به برق متصل کنید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

6. کد خطای E5

اگر برد الکترونیک دستگاه دچار خرابی شود، کد خطای E5 بر روی دستگاه ظاهر می‌شود. در بین کدهای خطای پکیج دئوترم، این مشکل به اختلالات در بخش‌های الکترونیکی دستگاه اشاره دارد.

کد خطای E5

7. کد خطای E6

در صورت خرابی سنسور آبگرم مصرفی، کد خطای E6 بر روی دستگاه ظاهر می‌شود. E6 در بین کدهای خطای پکیج دئوترم، بیانگر نیاز به تعویض سنسور دستگاه است که وظیفه پایش مداوم دما را برعهده دارد.

براب تعمیر نحوه تنظیم فشار پکیج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

8. کد خطای E7، یکی از ارور پکیج دئوترم

خرابی در سنسور رفت و گرمایش، در بین کدهای خطای پکیج دئوترم، با عبارت E7 نمایش داده می‌شود.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

9. E9؛ یکی از کدهای ارور پکیج دئوترم

در فصول سرد، پدیدۀ یخ‌زدگی یکی از حالت‌های شایع در پکیج‌های گرمایشی است. در صورتی که عملکرد صحیح سیستم در مقابله با یخ‌زدگی دچار اختلال شود، کد خطای E9 بر روی نمایشگر پدیدار می‌شود (آنتی فریز). در بین کدهای خطای پکیج دئوترم، این نقص می‌تواند با بررسی سیستم‌های خودگرمایشی دستگاه، برطرف شود.

در صورتی که دمای آب سیستم گرمایش، به زیر 7 درجه سانتیگراد نزدیک شود، شروع به کار پمپ را شاهد خواهیم بود. در صورتی که این کاهش دما ادامه داشته باشد و به زیر 4 درجه برسد، شعله تشکیل شده و همزمان شاهد فعالیت پمپ و مشعل خواهیم بود. این اتفاق تا رسیدن دوباره به دمای 25 درجه سانتیگراد ادامه خواهد داشت.


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر پکیج


کدهای خطای پکیج دئوترم

چند نکته کاربردی در کار با پکیج دئوترم

  1. پکیج دئوترم را در اتاق خواب، نشیمن و یا زیرزمین، همچنین در انباری و حمام نصب نکنید. اگر قصد نصب پکیج دئوترم خود را در خارج خانه دارید، مواظب باشید دور از شدت زیاد هوا و باد و باران باشد.
  2. حتماً برای کاهش خطای پکیج دئوترم، از محافظ ولتاژ در کار با دستگاه استفاده کنید.
  3. در صورت بروز هر خرابی، برق ورودی و شیر گاز را ابتدا قطع کرده و سپس شروع به بررسی‌های لازم بکنید.
  4. در صورتی که نیازی به استفاده از دستگاه ندارید، جهت افزایش طول عمر، آن را خاموش کنید.
  5. فشار مناسب برای کار پکیج دئوترم بین 1 تا 1.5 بار است. فشار آب سیستم از طریق مانومتری که زیر دستگاه تعبیه شده است، سنجیده می‌شود. در صورتی که فشار آب دستگاه از بازه مورد نظر بسیار دور شود، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و کد خطای E4 بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
  6. اگر از آب گرم بهداشتی، بیش از 60 دقیقه استفاده کنید، آن را بسته و مجدداً باز کنید.
  7. پکیج دیواری دئوترم در ظرفیت‌های حرارتی خروجی 24 کیلووات (برای فضاهایی تا متراژ 150 متر مربع)، 28 کیلووات (از 150 تا 220 متر مربع)، 30 کیلووات (220 تا 300) و 35 کیلووات (از 300 تا 350 متر مربع) تولید می‌شود. شما بسته به ظرفیتی که مدنظرتان هست، مدل مورد نظر را انتخاب کرده تا بار اضافی به دستگاه وارد نشود و دچار فرسایش زودرس نشود.

برای سخن پایانی باید گفت ارور پکیج دئوترم قابل رفع است اما بهتر است از تعمیرکاران پکیج مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

4.7/5 - (21 امتیاز)

2 دیدگاه

  1. سلام من سه تا پکیج دءوترم 28 نصب کردیم یه مشکل هست در هرسه پکیج در اب مصرفی قبل از اینکه که به دمای تنظیمی پتانسیومتر برسد اتوماتیک وار خاموش میشود دوباره روشن می‌شود یعنی قبل از اینکه آب گرم شود اتوماتیک میکنددوباره روشن می‌شود لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. با سلام، این مشکل چند علت می‌تواند داشته باشد که یکی خرابی پرشر سوئیچ فن است که نیاز به تعمیر پکیج دارد. یک علت دیگر هم خرابی ان تی سی مدار گرمایش و یا رسوب در مبدل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید