تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس Hisense

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

آیا تاکنون درباره چگونگی تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس چیزی شنیده‌اید؟ آیا شما هم در محیط کاری یا منزل خود از اسپلیت برند معروف هایسنس استفاده می‌کنید؟ اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید با ما همراه شوید با نحوه عملکرد سیستم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس و نحوه تنظیم آن بیشتر آشنا شوید.

همانطور که از نام آن پیداست سیستم داکت اسپلیت، گرمایش یا سرمایش را از طریق سیستم کانال‌هایی که در سراسر خانه یا فضای تجاری پخش شده است، تأمین می‌کند. تمرکز ما در این مقاله روی داکت اسپلیت برند هایسنس خواهد بود. پس اگر شما هم از این برند سیستم سرمایشی استفاده می‌کنید مطالب ما را دنبال کنید تا نحوه تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس را یاد بگیرید.

سیستم سرمایش داکت اسپلیت چگونه کار می‌کند؟

قبل از هر چیز بهتر است نحوه عملکرد سیستم سرمایش داکت اسپلیت را بشناسیم. سیستم‌های سرمایش داکت اسپلیت با جمع کردن هوای خنک از یک واحد مرکزی که معمولاً در پشت‌بام قرار دارد و انتقال آن از طریق یک سری کانال‌ها به هر اتاق خانه یا محل کار عمل می‌کند. گردش هوا معمولاً منطقه بندی شده است و به شما امکان می‌دهد جریان هوا، دما و خاموش کردن هر منطقه را کنترل کنید.

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس

یک واحد مرکزی، متشکل از یک کندانسور، کمپرسور و یک واحد انتقال هوا، معمولاً در بیرون ساختمان یا پشت‌بام قرار دارد. واحد داخلی سیستم سرمایشی در داخل ساختمان و معمولاً در زیر سقف کاذب نصب می‌شود. این امر هزینه‌های جاری را کاهش داده و اجازه می‌دهد تا دمای خانه در تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد مطبوع و متعادل باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه درباره راه‌های تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس بیشتر صحبت کنیم.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

مطلب پیشنهادی آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت

نحوه راه‌اندازی و تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس

اغلب افراد با شروع فصل گرما به فکر راه‌اندازی داکت اسپلیت محل کار یا منزل خود می‌افتند. نکته مهم قبل از راه‌اندازی داکت اسپلیت، سرویس اولیه آن است. برای این منظور باید در ابتدای کار فیلترهای داکت اسپلیت را با کمک دستمال و شیشه پاک‌کن تمیز کنید. اگر فکر می‌کنید برای این کار اگر دانش کافی ندارید بهتر است از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

قبل از تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس باید از غیر فعال بودن حالت قبلی آن مطمئن شوید. یعنی اگر از قبل در حالت  سیستم گرمایش داکت اسپلیت بوده الآن وقتش رسیده که آن را به حالت سرمایشی تغییر دهید. در ادامه با روش‌های تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس با شما خواهیم بود.

راه‌های تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس

قبل از روشن شدن و شروع به کار سیستم داکت اسپلیت در مکان مسکونی یا تجاری، مطمئن شوید که همه درها و پنجره‌ها بسته باشند و هیچ هوای خنکی هدر نمی‌رود. این نکته اولین اقدام برای صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد بود. مرحله بعدی اطمینان از تمیز بودن فیلترها است. اگر پس از بررسی‌های لازم متوجه شدید که فیلترها کثیف شده و دیگر قابل مصرف نیستند بهتر است برای تعویض آن‌ها از تکنیسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

چنانچه فیلترها قابل شستشو هستند می‌توانید آن‌ها را به راحتی با آب شستشو داده و گرد و خاک روی آن را تمیز نمایید. مرحله سوم از تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس بررسی گاز مبرد اسپلیت و شارژ مجدد آن در صورت نیاز است. بعد از گاز مبرد نوبت به بررسی عملکرد کمپرسور می‌رسد. بهتر است کمپرسور را جداگانه راه‌اندازی کرده و از کارکرد درست آن مطمئن شوید.

مطلب پیشنهادی تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

نکته مهم در زمان راه‌اندازی هر نوع داکت اسپلیت این است که سعی کنید محیط را محدود کنید تا سرمایش بهتری داشته باشید. این بدان معنا است که باید اتاق‌هایی که سرمایش آن‌ها ضرورتی ندارد را ببندید تا سیستم سرمایشی شما عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر این در مصرف انرژی هم صرفه جویی خواهید کرد.

این مرحله از تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس شامل فعال شدن دکمه cool روی ترموستات می‌شود. با فعال شدن این دکمه می‌توانید دمای ترموستات را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید. دمای پایین‌تر سرمایش بیشتری را داشته و دمای بالاتر نشان‌دهنده سرمایش کمتر است. بهترین دما برای فضاهای مسکونی و اداری بین 24 و 25 درجه سانتی گراد است. در نهایت نیز داکت اسپلیت هایسنس را روشن کنید و از خنکی هوای محیط نهایت استفاده را ببرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

چه زمانی سیستم سرمایش داکت اسپلیت انتخاب مناسبی است؟

اگر به هر یک از نکات زیر پاسخ «بله» دادید، سیستم داکت اسپلیت انتخاب مناسبی برای شما و خانواده‌تان است:

  • آیا می‌خواهید کنترل کامل دمای تمام اتاق‌ها را داشته باشید؟
  • آیا وسایل با ارزش مانند مبلمان، کتاب یا عتیقه دارید که ممکن است در اثر رطوبت آسیب ببیند.
  • آیا می‌خواهید هوای یکنواخت را در خانه یا محل کار خود در آن روزهای گرم تابستانی احساس کنید؟
  • آیا می‌خواهید سیستم کارآمدی برای خنک کردن، گرم کردن و حفظ دمای کل خانه یا محل کار خود داشته باشید؟
  • آیا دوست دارید با کمترین صدا در خانه یا محل کار خود روبرو شوید؟
  • آیا در حال ساخت یک خانه جدید هستید یا تعمیرات اساسی انجام می‌دهید؟

در صورتی که به این سؤال‌ها پاسخ مثبت دادید پس می‌توان نتیجه گرفت که سیستم داکت اسپلیت هایسنس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مزایای سیستم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس

  1. در هزینه‌های برق صرفه جویی کنید
  2. سیستم سرمایشی بدون صدا
  3. کنترل بیشتر و انعطاف بالا
  4. دمای کنترل شده متناسب با منطقه بندی سیستم سرمایش
  5. ظاهری شکیل و نمای زیبای سقف
  6. بالا بردن ارزش ریالی ساختمان
  7. حفاظت از سلامت خانواده

معایب سیستم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس

  1. هزینه بالا برای نصب و راه‌اندازی
  2. نیاز به برنامه ریزی دقیق
  3. نیاز به متخصص حرفه‌ای برای بهینه سازی عملکرد سیستم

تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس (4.)

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

چرا سیستم‌های داکت اسپلیت را نصب می‌کنید؟

زمانی که داکت اسپلیت یا کولر گازی کانالی در ساختمان‌های مسکونی نصب می‌شود، به دلیل محبوبیت زیاد این سیستم تهویه مطبوع، ارزش فروش این خانه‌ها بیشتر خواهد شد. علاوه بر آن امکانات نصب این سیستم‌های تهویه مطبوع توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود و باید مقداری هزینه اضافی برای آن پرداخت کنید. اما نیازی به پرداخت مبلغ اضافی برای امور تعمیر و نگهداری نیست و هزینه‌های نگهداری سالانه، همه هزینه‌های مربوط به نگهداری، سرویس و تعمیر داکت اسپلیت شما را پوشش می‌دهد.

نیازی نیست ساکنان اتاق‌ها صدای ناخواسته ایجاد شده توسط واحدهای تهویه مطبوع را تحمل کنند. صدای ایجاد شده توسط این نوع داکت اسپلیت هیچ مزاحمتی برای افراد ساکن در اتاق نخواهد داشت.

از آنجایی که انرژی کمتری برای خنک کردن یک اتاق بزرگ با این نوع اسپلیت مورد نیاز است این سیستم سرمایشی با صرفه جویی در مصرف برق، طرفدار محیط زیست است. یونیت مرکزی این نوع اسپلیت از طریق کانال‌هایی به یونیت‌های داخلی هر اتاق متصل می‌شود که توسط ساکنان هر اتاق به طور مستقل قابل مدیریت است. بنابراین، همه می‌توانند موتور تنظیم کننده اتاق را بدون ایجاد اختلال در دمای اتاق‌های مجاور تنظیم کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله با نحوه تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس و عملکرد کلی آن آشنا شدیم. سیستم سرمایش داکت اسپلیت کارآمدترین سیستم خنک کننده برای خانه‌ها و دفاتر اداری در بازار امروز است. این سیستم سرمایش کانالی می‌تواند هر اتاق در خانه یا محل کار شما را تنها با استفاده از یک سیستم خنک کند. از طریق این سیستم، می‌توانید دمای اتاق خواب خود را خنک نگه دارید و از خوابی دلپذیر لذت ببرید.

به طور کلی داکت اسپلیت سیستم خنک کننده ایده آل برای مناطقی با آب و هوای گرم و خانه‌های بزرگ با بیش از 3 اتاق خواب است. مکانیسم این سیستم امکان کنترل کامل دمای داخل ساختمان را فراهم می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند با یک رطوبت‌گیر همراه شود تا میزان رطوبت را برای تا حد امکان کاهش دهد.

در این باره بیشتر بخوانید:

آموزش تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

آموزش تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان

ارور کولرگازی اجنرال و رفع ارور ec

کولر گازی تراست و ارورهای آن

لیست کامل ارور کولر گازی میدیا (Midea)

دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید