تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

کاربرد نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپیلت

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اسپلیت‌های کانالی روزبه‌روز در حال محبوب‌تر شدن هستند. این سیستم‌ها برای خنک کردن فضاهای بزرگتر با اتاق‌های متعدد مناسب هستند و به همین دلیل داکت اسپلیت برای هر کسی که به دنبال یک تهویه مطبوع جدید برای خانه خود است، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. اسپلیت‌ها دارای 2 جزء اصلی هستند، یعنی یک کمپرسور و کندانسور در فضای باز و یک واحد انتقال هوای داخلی. در این مقاله از مجله آچاره نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپیلت را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

داکت اسپلیت چگونه کار می‌کند؟

تهویه مطبوع کانالی یک سیستم خنک‌کننده یخچالی است که از مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده‌ای است که حالت آن به‌راحتی می‌تواند بین گاز و مایع تغییر کند که با طی این فرآیند، دما را تغییر می‌دهد. داکت اسپلیت از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوا استفاده می‌کند.

اجزای اصلی سیستم‌های خنک‌کننده داکت اسپلیت اواپراتورها، کمپرسورها و کندانسورها هستند. زمانی که دستگاه در حالت خنک‌کنندگی است یک نسخه ساده از فرآیند تبرید در یک سیستم کانالی به شرح زیر عمل می‌کند:

  • اواپراتور: هوای گرم با یک دمنده از خانه شما خارج می‌شود که از طریق مجاری به کویل‌های اواپراتور در یونیت داخلی منتقل می‌گردد. این کویل‌ها حاوی مبرد سرد و کم فشار هستند که گرمای هوای گرم را جذب کرده و به گاز پرفشار تبدیل می‌کنند.

همزمان با این که هوای گرم خانه شما روی کویل‌های اواپراتور می‌دمد، این هوا خنک می‌شود و از طریق دریچه‌ها یا دیفیوزرهای سقف به خانه بازگردانده خواهد شد.

  • کمپرسور: گاز مبرد فشار بالا از طریق کمپرسور در واحد خارجی جریان می‌یابد. در ادامه کمپرسور گاز را تحت‌فشار قرار داده و آن را به مایع تبدیل می کند.
  • کندانسور: مایع از طریق سیم‌پیچ‌های کندانسور در واحد بیرونی جریان می‌یابد. یک فن روی کویل‌ها می‌دمد که مقداری از گرمای مبرد مایع داخل آن را دفع می‌کند. سپس مایع از یک دریچه انبساط عبور می‌کند که فشار را کاهش داده و هوا را خنک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید مقاله آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت را مطالعه کنید.

سایر اجزای قابل توجه سیستم داکت اسپلیت

  • توری هوای برگشتی: این جایی است که هوا به داخل خانه شما کشیده می‌شود.
  • فیلتر: فیلتر در توری هوای برگشتی قرار دارد و به فیلتر گرد و غبار، کثیفی و سایر آلاینده‌ها کمک می‌کند.
  • ترموستات: ترموستات یا سنسور، دمای ناحیه‌ای که در حال تنظیم است را اندازه‌گیری می‌کند و به سیستم اجازه می‌دهد، در صورت لزوم تنظیم شود.
  • کنترلرها: کنترلرها جایی هستند که سیستم را تنظیم می‌کنید و معمولاً روی دیوار نصب می‌شوند. اگر سیستم تهویه مطبوع کانالی با ویژگی‌های هوشمند دارید، می‌توانید سیستم را از دستگاه‌های دیگر مانند تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ خود کنترل کنید.

نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپیلت

کنترلر ترموستات داکت اسپلیت

    • این روزها بسیاری از اسپلیت‌ها برای کنترل دستگاه دارای ریموت‌های بی‌سیم هستند. به همین دلیل وقتی شما در خانه هستید و کنترل از راه دور نزدیک است، به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.
    • اما روشن و خاموش کردن اسپلیت می‌تواند کاری سخت به نظر برسد، چرا که فقط در فواصل معینی کار می‌کند. بنابراین اکثر مردم اسپلیت خود را در تمام طول روز روشن می‌کنند که منجر به هدر رفتن انرژی می‌شود.
    • این ریموت‌ها معمولاً عملکرد و دوام محدودی دارند و ترموستات‌هایی هستند که به احتمال زیاد از کار می‌افتند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

ترموستات‌ قابل برنامه‌ریزی برای داکت اسپلیت‌ها

  • ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی برای حفظ انرژی و بهره‌وری سیستم ضروری هستند. برای مثال با وجود ترموستات داکت اسپلیت هایسنس، می‌توانید نحوه انجام چرخه گرمایش و سرمایش روزانه سیستم خود را تنظیم کنید.
  • با سیستم تنظیم اسپیلت می‌توانید از خواب بیدار شوید، خانه را ترک کنید و بدون نیاز به تنظیم مجدد ترموستات داکت اسپلیت ال جی، پس از تنظیم برنامه روزانه و هفتگی بخوابید.

نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپیلت

همه آنچه که باید در مورد ترموستات داکت اسپلیت بدانید

آیا نمی‌دانید بهترین ترموستات داکت اسپلیت چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ برای دانستن همه چیز در مورد ترموستات داکت اسپلیت هایسنس و سایر سیستم‌های تهویه مطبوع کانالی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در حالی که ترموستات‌های هوشمند مختلف برای واحدهای مرکزی کار می‌کنند، در مورد واحدهای غیرمرکزی مانند مینی اسپلیت‌ها آیا گزینه‌هایی داریم یا باید با کنترل از راه دور بر کار آن‌ها نظارت داشته باشیم؟

خوشبختانه اکنون می‌توانید کولرهای گازی کوچک اسپلیت خود را نیز به سطح بالاتری ببرید! اینجا است که باید ترموستات‌های مینی اسپلیت، که به عنوان کنترل‌کننده‌های AC هوشمند نیز شناخته می‌شوند را مورد بررسی قرار دهیم. این دستگاه‌ها با ارائه عملکردی بی‌نظیر به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از گوشی هوشمند خود از هر نقطه‌ای از جهان، کولر گازی خود را کنترل کنید.

البته این دستگاه به غیر از کنترل جهانی، چندین ویژگی هوشمند دیگر نیز دارند. برای مثال ترموستات داکت اسپلیت ال جی کنترل‌های مبتنی بر مکان، برنامه‌ریزی هفتگی، محرک‌های هوشمند دما و کنترل‌های مبتنی بر صدا را ارائه می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت هایسنس

نصب کولر گازی کانالی معمولاً 1 روز طول می‌کشد. اگر واحد در فضای پشت‌بام قرار می‌گیرد، معمولاً باید کاشی‌ها یا ورق‌های قلع را جدا کنید تا فن کویل داخلی، داخل آن قرار گیرد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

همچنین برای قرار دادن یونیت درب بیرونی باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود که تا حد امکان مطلوب باشد و در محلی قرار گیرد که همسایگان شما را آزار ندهد.

اگر واحد نزدیک به خانه‌های دیگر قرار ندارد، سر و صدا مشکلی نخواهد داشت زیرا مارک‌های باکیفیت بسیار بی‌صدا هستند.

کاربرد ترموستات هوشمند داکت اسپلیت

در حال حاضر اکثر مینی اسپلیت‌ها با یک کنترل از راه دور مادون قرمز دستی ساده عرضه می‌شوند، درست مانند آن‌هایی که همراه تلویزیون شما هستند. این ریموت‌ها می‌توانند دستورات روشن/خاموش ساده، تغییر حالت‌های عملکرد و تغییر سرعت فن را انجام دهند.

اگر بخواهید اسپلیت خود را از مکانی دور کنترل کنید چه کاری باید انجام دهید؟ ممکن است شما حیوانات خانگی در خانه داشته باشید که می‌خواهید همیشه دمای خانه را برای آن‌ها کنترل کنید. یا می‌خواهید محرک‌های هوشمندی برای دما و رطوبت تنظیم کنید؟

پس به یک ترموستات هوشمند مینی اسپلیت نیاز دارید! ترموستات‌های هوشمند مینی اسپلیت مانند دستگاه‌های Cielo Breez شما را قادر می‌سازند تا عملیات‌های یک‌باره را انجام دهید. این ترموستات می‌تواند از برنامه‌های تهویه مطبوع شما در طول روز یا حتی کل هفته پشتیبانی کند! علاوه بر این، آن‌ها شما را قادر می‌سازند تا نیازهای سیستم اسپلیت منزل خود را با استفاده از گوشی هوشمند خود کنترل کنید. قیمت ترموستات داکت اسپلیت هم به مدل آن بستگی دارد که در حال حاضر بین 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغیر است.

ترموستات داکت اسپلیت ال جی نیازی به اتصال فیزیکی به خود کولر ندارد و تمام ارتباطات بین ترموستات و مینی اسپلیت از طریق مادون قرمز انجام می‌شود، دقیقاً مانند نحوه عملکرد کنترل از راه دور تلویزیون شما. این ترموستات‌های بی‌سیم مینی اسپلیت با پروفایل‌های استفاده و تنظیمات، می‌توانند حالت‌های تهویه مطبوع را با توجه به محرک‌هایی که تنظیم می‌کنید، تغییر دهند.

به عنوان مثال بر اساس زمان روز، چه صبح‌ها از خواب بیدار شوید، چه از سر کار به خانه می‌آیید یا شب‌ها به رختخواب می‌روید، دمای خانه شما به‌طور خودکار همان‌طور که می‌خواهید تنظیم می‌شود بدون اینکه حتی نیاز باشد دکمه‌ای را فشار دهید!

مطلب پیشنهادی:تفاوت کولر گازی و اسپلیت در چست؟

دستورالعمل نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپلیت

نکته مهم در زمان نصب ترموستات جدید این است که دستگاه باید خاموش باشد.

وسایل مورد نیاز:

  • مته ⅛
  • خودکار
  • پیچ‌گوشتی

برای خارج کردن ترموستات موجود، سیستم گرمایش و سرمایش را خاموش کنید. برای این کار باید سوئیچ را قطع کرده و سپس ترموستات کهنه را خارج کنید. در این مرحله مراقب سیم‌کشی‌ها باشید.

برای سهولت کار، قبل از جابه‌جایی سیم‌کشی، سیم‌ها را با برچسب نامگذاری کنید. بعد از نامگذاری سیم‌ها، آن‌ها را از قسمت ترمینال جدا کنید. حالا می‌توانید ترموستات کهنه را از دیوار جدا نمایید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نحوه نصب ترموستات جدید

برای نصب ترموستات دیجیتال رعایت چند نکته مهم و ضروری است. نصب ترموستات باید با قوانین و اصول کلی ساختمان مطابقت داشته باشد.

ترموستات را حدود 1 متر بالاتر از سطح زمین نصب کنید. نصب ترموستات دیجیتال روی دیوار بیرونی، زیر نور مستقیم خورشید، زیر درب ورودی و در محیط در معرض گرد و غبار توصیه نمی‌شود.

برای نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپلیت مراحل که در ادامه ذکر می‌کنیم را دنبال کنید:

  1. برق سیستم را قطع کنید. این کار را می‌توانید با قطع فیوز انجام دهید.
  2. جعبه کنترل اصلی را با کمک 4 پیچ با توجه به الگوی نصب متصل کنید.
  3. 3 تا از پیچ‌های جعبه کنترل اصلی را جدا کنید تا بخش پایینی آن آزاد و آویزان شود. حالا می‌توانید برد کنترل را ببینید و به آن دسترسی دارید.
  4. سیم برق 115 VAC را از میان کانکتور کنترل باکس عبور دهید. کانکتور را محکم کنید و مطمئن شوید که به سیم‌ها آسیب نمی‌رساند.
  5. با کمک کانکتورهای سیمی، سیم برق را به رنگ سبز، خنثی را به سفید و سیم گراند را به رنگ سبز وصل کنید.
  6. با کمک چسب برق یا مهره‌های سیمی، کانکتورها را ایمن کنید تا از هر حرکتی به دلیل لرزش وسیله جلوگیری شود.
  7. کانکتور 6 پین را از میان ورودی لبه‌دار کانکتور کنترل باکس عبور دهید. کانکتور 6 پین را با سیم کنترل باکس جفت کنید.
  8. ترمیستور را با اتصالات متناظر روی برد اصلی جفت کنید. این‌ها با کانکتور 6 پین در واحد سقفی در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند. برای مدل‌های ARC یک کانکشن باید ایجاد شود. (سنسور کویل داخلی) برای مدل‌های ARH یک کانکشن اضافی باید درست شود سنسورهای کویل خارجی)
  9. با کمک کانکتورهای ایجاد‌شده، 2 سیم گرمایش (رنگ آبی)، 3 سیم ترموستات (رنگ قرمز، زرد و مشکی) و 2 سیم باتری 12V DC (قرمز و مشکی) را وصل کنید.
  10. بخش پایینی کنترل باکس را به سمت بالا بچرخانید. مراقب باشید به سیم‌ها آسیب نرسانید. 3 پیچ را محکم کنید و کنترل باکس را ببندید. در این مرحله نصب کنترل اصلی به اتمام رسیده است.
  11. پوشش را با باز کردن دو گیره پلاستیکی در قسمت پایینی پایه، حرکت دهید. از پیچ‌گوشتی کوچک می‌توانید برای باز کردن گیره استفاده کنید.
  12. پایه ترموستات را در مقابل دیوار قرار دهید و در جایی که قصد دارید، آن را نصب کنید. مطمئن شوید که سیم‌ها از طریق ورودی در پایه ترموستات به برق متصل هستند.
  13. با کمک سطح پایه، محل قرارگیری سوراخ‌های نصب را علامت بزنید.
  14. مطمئن شوید که هیچ سیم دیگری با دریل کردن آسیب نبیند.
  15. با کمک مته دریل 1/8، سوراخ‌های راهنما را در مکان‌هایی که برای پیچ‌ها علامت زده‌اید، دریل کنید.
  16. پایه ترموستات را با سوراخ‌های محل نصب تراز کرده و سیم‌های کنترل را از میان ورودی به برق متصل کنید.
  17. از پیچ‌های کمکی برای نصب پایه ترموستات به دیوار استفاده کنید.
  18. سیم‌های برچسب‌گذاری‌شده را در ترمینال‌های مربوط به خود قرار داده و پیچ‌های ترمینال را محکم کنید. مطمئن شوید که بخش در معرض دید سیم‌ها با باقی سیم‌کشی اتصال نداشته باشد.
  19. هر سیم را به‌آرامی بکشید تا اتصال کامل برقرار شود. بررسی کنید که هر سیم به ترمینال درستی متصل شده باشد.
  20. پوشش ترموستات را با تراز کردن کاور و چفت کردن قسمت پایینی در جای خود دوباره نصب کنید.
  21. برق را وصل کنید تا پنل اصلی روشن شود.
  22. عملکرد ترموستات را تست کنید. در این مرحله، شما نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپلیت را با موفقیت به اتمام رسانده‎‌اید.

ویژگی‌های اصلی ترموستات‌های هوشمند

آیا نمی‌دانید که چرا باید پول اضافی خرج کنید و مینی اسپلیت را با یک ترموستات هوشمند مجهز کنید؟ برای پاسخ به سوال شما، اجازه دهید برخی از مزایای ارائه شده توسط ترموستات‌های هوشمند برای اسپلیت‌ها را با هم بررسی کنیم:

1. سنسورهای دما و رطوبت داخلی

ترموستات‌های هوشمند مینی اسپلیت دارای حسگرهای داخلی رطوبت و دما هستند تا اطمینان حاصل کنند که دمای نقطه تنظیم‌شده شما، همان دمایی است که مطلوب شما است. ترموستات می‌تواند دمای اتاق را حس کند و آن را تجزیه و تحلیل کند تا مشخص شود که اسپیلت باید روشن یا خاموش باشد. این ویژگی برای ایجاد محیط راحت اتاق بسیار مهم است. با استفاده از حالت Comfy، می‌توانید درجه حرارت یا رطوبت اتاق موردنظر خود را تنظیم کنید و به اسپلیت اجازه دهید به‌طور خودکار محدوده را در حین استراحت حفظ کند.

نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپیلت

2. کنترل از هر کجا و هر زمان

یک ترموستات مینی اسپلیت با استفاده از تلفن متصل به اینترنت راه‌اندازی می‌شود. تا زمانی که اتصال برقرار باشد، بدون توجه به جایی که هستید می‌توانید به راحتی چندین تنظیمات را روی کولر گازی خود کنترل کنید. کنترل جهانی برای افرادی که سفر می‌کنند یا حیوانات خانگی در خانه دارند یا هر کسی که نیاز به نظارت بر دمای خانه خود در زمان سفر دارد، بسیار مفید است.

3. برنامه‌ریزی هفتگی

ترموستات‌های مینی اسپلیت هوشمند را می‌توان برنامه‌ریزی کرد. می‌توانید جدول‌های زمانی را برای AC خود تنظیم کنید تا در زمان‌های مختلف روز یا هفته کار کند. آیا زمان‌بندی دقیقی برای رفتن به رختخواب دارید؟ اتاق خواب خود را به موقع و هر روز خنک کنید! برخی از گزینه‌هایی که می‌توانید برنامه‌ریزی کنید عبارتند از: تنظیم دما، سرعت فن و حالت عملکرد AC. شما می‌توانید همه این کارها را با استفاده از برنامه تلفن همراه Cielo Home انجام دهید.

4. حالت‌های هوشمند

یک ترموستات هوشمند می‌تواند از حالت‌های هوشمند مانند حالت Comfy تشکیل شود. با استفاده از این‌ها می‌توانید محدوده دمایی را تنظیم کنید که بخواهید درجه حرارت یا رطوبت اتاق خود را در آن حفظ کنید. به محض دستیابی به محدوده، AC شما می‌تواند خاموش شود. این حالت‌ها راحتی نهایی را همراه با حداقل مصرف انرژی و با بهترین سطح دمای اتاق تضمین می‌کنند. شما حتی ممکن است این حالت را به برنامه‌ریزی هفتگی خود اضافه کنید!

5. کنترل‌های مبتنی بر مکان

ویژگی geofencing به شما این امکان را می‌دهد که به AC خود دستور دهید تا زمانی که مسافت مشخصی را از خانه خود دور شده‌اید، به‌طور خودکار خاموش شود. به‌طور مشابه مینی اسپلیت شما می‌تواند هنگام بازگشت یا نزدیک خانه‌تان دوباره روشن شود.

6. ویژگی‌های منطقه‌بندی

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی که یک ترموستات هوشمند مینی اسپلیت ارائه می‌کند، گزینه ایجاد چندین ناحیه از طریق یک پانل فرمان متمرکز و سپس مدیریت این مناطق از طریق برنامه مذکور است. این یک ویژگی ارزشمند برای خانه‌ها و هتل‌های بزرگتر محسوب می‌شود.

نصب ترموستات دیجیتال برای داکت اسپیلت

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با ترموستات هوشمند

  • کنترل ترموستات Wi-Fi مینی اسپلیت مزایای متعددی را ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های اصلی آن صرفه‌جویی در انرژی است!
  • زمانی که تهویه مطبوع را خودکار کردید، AC شما به‌طور اتومات هنگام خروج از خانه خاموش می‌شود. این بدان معنی است که شما دیگر فراموش نمی‌کنید تا AC خود را خاموش کنید و در نتیجه انرژی زیادی را هدر دهید.
  • به همین ترتیب زمانی که به دمای مورد نظر رسید، می‌توانید به‌طور خودکار خنک‌کننده خود را خاموش کنید. این نکته بدین معنی است که AC شما مجبور نیست همیشه بی‌جهت کار کند.
  • بر اساس گزارشات شما می‌توانید به‌طور متوسط ​​سالانه حداقل 10٪ با کنترل Wi-Fi مینی اسپلیت در مقابل کنترل از راه دور AC سنتی صرفه‌جویی کنید. اما به یاد داشته باشید که این کمترین مقدار است. برخی از کنترلرهای AC هوشمند در این شرایط تا 25% صرفه‌جویی می‌کنند!
  • مصرف کمتر انرژی به معنای صرفه‌جویی است. به عبارت دیگر ترموستات مینی اسپلیت هوشمند شما هزینه خود را پرداخت می‌کند و همچنین به صرفه‌جویی بیشتر در مدت زمان کوتاه نیز کمک خواهد کرد. این سیستم همچنین به کاهش ردپای کربن هم کمک زیادی می‌کند.

مطالعه بیشتر: ۱۰ ترفند برای کاهش مصرف برق کولر گازی تا 30%

شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه از این متخصصین دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید