تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تفاوت کولر گازی گری اکسنت با اسفورماتیک چیست؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

وجود انواع کولر گازی در بازار و مشخص نبودن تفاوت بین هر کدام از آن‌ها، موجب سردرگمی کاربران هنگام خرید کولر گازی می‌شود. در بین همه برندهای تولیدکننده لوازم خانگی که در بازار می‌بینید، تنها چند برند هستند که محصولات باکیفیتی روانه بازار می‌کنند. یکی از این برندهای محبوب و شناخته‌شده در زمینه تولید لوازم خانگی، برند گری است. در این مقاله از مجله آچاره می‌خواهیم درباره 2 مدل معروف کولر گازی برند گری اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم و به بررسی تفاوت کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک بپردازیم، پس در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

کولر گازی گری اکسنت

با خرید کولر گازی کیفیت هوای محیط برای شما بیشتر شده و هوای خنک و مطلوبی را تجربه خواهید کرد. امروزه کولرهای گازی با انواع مدل‌ها روانه بازار شده‌اند و به همین خاطر، انتخاب و خرید یک گزینه از بین موارد به ظاهر مشابه برای خریداران کمی سخت است.

با این وجود شما با خرید کولر گازی اکسنت می‌توانید یک خرید عالی را تجربه کنید. این کولر ویژگی‌های پیشرفته‌ای دارد که باعث افزایش درخواست‌ها نسبت به این مدل کولر می‌شود. اسپلیت گری اکسنت ظاهری شیک و خاص دارد که در نگاه اول توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

کولر گازی گری اکسنت

1. طراحی کولر گازی گری اکسنت

کولر گازی گری اکسنت در دو قسمت جدا از هم طراحی شده که قسمت اول آن مربوط به پنل است. این قسمت داخل محیط اتاق نصب شده و رنگ بدنه آن تماما سفید و براق است. همچنین جنس قسمت داخلی بدنه از پلاستیک با کیفیت بوده که در برابر خط و خش و ضربات، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر این یک صفحه نمایش LED روی بدنه قرار گرفته که تنظیمات مربوط به کولر و درجه‌های آن را نشان می‌دهد. پره‌های کولر گازی اکسنت در قسمت پایین قرار می‌گیرند و ضدفرسایش هستند. این امر باعث ماندگاری و دوام طولانی‌مدت پره‌ها می‌شود و باد را در 4 جهت مختلف پخش می‌کند.

2. موتور کولر گازی گری اکسنت

موتور کولر گازی گری اکسنت خارج از محیط نصب شده و عملکرد آن به خنک کردن اتاق مربوط می‌شود. از طرف دیگر رنگ بدنه قسمت خارجی مثل پنل سفید یکدست است و پره‌های آن نیز ضدفرسایش هستند. جنس بدنه قسمت خارجی از فلز تشکیل شده که باعث می‌شود در برابر بارش، رطوبت و… مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.

موتور کولر گازی گری اکسنت از نوع روتای است و دوام و طول عمر بیشتری نسبت به سایر موتورها دارد. این موتور در قسمت خارجی قرار می‌گیرد که منجر به کاهش فوق‌العاده سروصدای کولر هنگام کار می‌شود.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

3. گری اکسنت چه فضایی را خنک می‌کند؟

کولر گازی گری اکسنت به نحوی طراحی شده که به‌آسانی متراژی حدود 12 تا 80 متر را خنک کند و هوای خوبی را داخل چنین محیطی به جریان بیندازد. در این محصول فیلتر بهداشتی هوا قرار داده شده که به محض شروع کار کولر، هوای محیط را از گرد و غبار و همچنین میکروب تمیز می‌کند.

وقتی که کولر گازی گری اکسنت کار می‌کند و ناگهان برق قطع می‌شود، لازم نیست نگران باشید؛ چراکه با سیستمِ روشن شدنِ خودکاری که روی این محصول طراحی شده است، به محض آمدن برق دستگاه دوباره روشن شده و به کار کردن ادامه می‌دهد.

4. آیا گری اکسنت نشتی دارد؟

بعضی از کولرها نشت آب دارند که در این حالت کولر همیشه مرطوب است و محل مناسبی را برای رشد و تکثیر باکتری‌ها ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، در تولید کولر گازی گری اکسنت از سیستم ضدنشت استفاده شده است که این سیستم کولر را همیشه خنک نگه داشته و مانع از رشد باکتری و قارچ در ساختار آن می‌شود.

لوله کولر گازی گری اکسنت از جنس مس تشکیل شده و کابل آن 5 متر است. این کولر گازی علاوه‌بر سایز 12 هزار، در سایزهای 18 هزار، 24 هزار و 30 هزار نیز تولید می‌شود.

معرفی کولر گازی اسفورماتیک

معرفی کولر گازی اسفورماتیک (S4 Matic)

کولر گازی گری اسفورماتیک یکی از تولیدات جدید شرکت گری است که کارایی فراوان و آسانی را به کاربران ارائه می‌دهد. همین کارایی زیاد کولر گازی گری اسفورماتیک است که نظر مخاطبان زیادی را به آن جلب کرده و باعث شده تا میزان خرید این دستگاه چند برابر شود.

این کولر از جهت طراحی بسیار شیک و خاص است و رنگ بدنه این محصول که به صورت سفید براق طراحی شده با هر نوع سلیقه و محیطی سازگار است. بدنه کولر گازی گری اسفورماتیک از جنس پلاستیک باکیفیت ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر خط و خش و ضربه، زیبایی و دوام خود را حفظ می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

1. طراحی کولر گازی گری اسفورماتیک

دریچه‌های طراحی‌شده روی این کولر، قابلیت تنظیم به صورت دستی و اتومانیک دارند. این ویژگی باعث می‌شود که پخش باد به محیط، بسیار عالی انجام بپذیرد. کولر گازی گری اسفورمانیک یک صفحه نمایش LED داشته که وقتی کولر مشغول به کار است، درجه خنکی آن را نمایش می‌دهد.

البته این صفحه به محض خاموش شدن کولر، پنهان می‌شود و این دستگاه فاقد صفحه نمایش دائمی است. همچنین برند گری، کولر گازی گری اسفورماتیک را در ظرفیت‌های 12 هزار، 18 هزار، 24 هزار و 30 هزار تولید کرده است.

2. بخش‌های مختلف گری اسفورماتیک

کولر گازی گری S4 Matic دو قسمت مجزا دارد که قسمتی از آن داخل محیط و بخش دیگر آن خارج از محیط نصب می‌شود. وظیفه بخش داخلی این است که اتاق را خنک کند و بخش خارجی باید موتور کولر را خنک کند. این محصول منحصربه‌فرد قابلیت این را دارد که باد خارج‌شده از محفظه کولر را به 4 طرف پخش کند؛ بنابراین در مدت زمان سریعی خواهد توانست که دمای اتاق را به‌طور یکدست خنک کند.

هوا و اکسیژن محیط اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چراکه در سلامت و بهداشت فردی و جمعی به میزان زیادی موثر است. به همین خاطر است که در طراحی کولر گازی گری اسفورماتیک از فیلتر بهداشتی هوا استفاده شده است.

3. تصفیه هوا در کولر گازی گری اسفورماتیک

زمانی که کولر گازی کار خود را شروع می‌کند، هوای اتاق یک بار عوض می‌شود و همچنین، میکروب‌ها و گردوغبار موجود در محیط را از بین می‌برد. این کولر گازی در فواصل زمانی کوتاه هوا را تصفیه می‌کند؛ به همین خاطر است که خیلی سریع پنل‌های تصفیه هوا کثیف شده و عملکرد کولر گازی اسفورماتیک کند می‌شود.

از این رو لازم است که هر چند وقت یکبار پنل‌ها را تمیز کنید تا هوای اتاق به‌خوبی تعویض شود. پاک کردن پنل‌ها با دست کار سخت و وقت‌گیری است و نهایتا پنل به‌خوبی تمیز نمی‌شود. بنابراین شرکت گری برای این کولر پاک‌کننده خودکار پنل تصفیه را فعال کرده که با فعال بودن این سیستم، به‌طور خودکار و به‌آسانی کار تمیز شدن پنل تصفیه هوا انجام می‌شود.تصفیه هوا

4. رادیات کولر گازی گری اسفورماتیک

کولر گازی گری اسفورماتیک از رادیات طلایی کمک می‌گیرد که این رادیات به نسبت سایر رادیات‌ها کم‌هزینه‌تر، باکیفیت‌تر و همچنین با کارایی بالا و بادوام‌تر است. در نتیجه این کولر گازی در برابر خط و خش و ضربه و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد. کولر گازی گری اسفورماتیک به صورت کلی قابلیت‌های بی‌نظیر و فراوانی دارد که هر کدام دلیلی هستند که می‌تواند شما را به خرید این کولر وادار کند.

حال حتما سوال شما این است که بین دو کولر گازی معرفی شده، کدام گزینه بهتر است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تفاوت کولر گازی گری اکسنت با اسفورماتیک اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت کولر گازی گری اکسنت با اسفورماتیک

کولر گازی اسفورماتیک و اکسنت 2 مدل از محصولات گری هستند که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند؛ با این حال به خاطر این که مشتریان معمولا اطلاعات کافی از تفاوت کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک ندارند، در انتخاب بین این دو گزینه مردد می‌شوند.

به همین خاطر است که ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که ضمن معرفی کولر گازی گری اکسنت و کولر گازی گری اسفورماتیک، تفاوت‌های موجود بین این دو مدل را نیز عنوان کنیم. با توجه به این توضیحات شما می‌توانید شناخت بهتری از هر مدل داشته و بین این دو گزینه، آن چه برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

1. کدام یک ارزان‌تر است؟

اولین تفاوتی که می‌توان بین دو کولر گازی مدل اکسنت و اسفورماتیک از برند گری اشاره کرد، قیمت آن‌ها است. شما با مقایسه امکانات و مدل‌های مختلف گری اکسنت و اسفورماتیک به‌خوبی متوجه می‌شوید که کدام یک هزینه بیشتری دارند؛ چرا که مدل اسفورماتیک نسبت به اکسنت ارزان‌تر است.

دلیل تفاوت در قیمت این دو کولر گازی این است که نوع موتور آن‌ها فرق می‌کند و قدرت سرمایشی که هر کدام در اختیار کاربر می‌دهد، متفاوت است.تفاوت کولر گازی گری اکسنت با اسفورماتیک

2. تفاوت طراحی اکسنت و اسفورماتیک

دومین تفاوتی که احتمالا هر مخاطبی هنگام خرید با آن روبه‌رو می‌شود، نوع طراحی و شکل پنل ظاهری کولر گازی مدل اکسنت و اسفورماتیک است و این 2 مدل هر کدام مثل سایر مدل‌های گری از طراحی متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال باید به پنل داخلی کولر گازی گری اکسنت اشاره کنیم که لبه‌های گرد داشته و با برآمدگی ملایم، یک طراحی خاصی دارد؛ اما در کولر گازی گری اسفورماتیک، این برآمدگی به چشم نمی‌خورد.

این روزها زیبایی بصری خانه و طراحی آن یکی از اصول مهمی است که مردم به آن توجه کرده و در خرید کولر گازی نیز به عنوان یک مولفه مهم در انتخاب به‌شمار می‌رود. این عامل در حقیقت یکی از معیارهای تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی نیز است.

3. مهم‌ترین تفاوت اکسنت با اسفورماتیک

سومین تفاوتی که بین کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک وجود دارد، نوع کمپرسور در آن‌ها است. در واقع می‌توان گفت این تفاوت، اصلی‌ترین تفاوت موجود بین گری اکسنت و اسفورماتیک به‌شمار می‌رود.

برند گری هر 2 مدل کولر گازی اکسنت و اسفورماتیک را به موتور روتاری مجهز کرده که برای کولرهای کم مصرف از این مدل موتور استفاده می‌شود. با این حال کمپرسور استفاده شده در کولر گازی گری اکسنت از نوع موتور سبک یا T1 بوده و برای مناطقی با آب و هوای معتدل‌تر استفاده می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت اکسنت با اسفورماتیک

4. تفاوت در مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک، از تفاوت‌های مهمی است که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید. مهم‌ترین ویژگی در کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک نوع گاز مصرفی آن‌ها است که در هر 2 دستگاه از مبرد R410A استفاده میشود. همچنین نوع موتور روتاری، خود از انرژی کمتری به نسبت سایر موتورها و کمپرسورها استفاده می‌کند؛ بنابراین هر دو مدل کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک از نوع کم‌مصرف هستند.

موتور T3 به نسبت موتور T1 قدرت بیشتری دارد؛ در نتیجه این موتور انرژی بیشتری را صرف می‌کند و تنها تفاوتی که بین مدل اکسنت و اسفورماتیک از لحاظ مصرف انرژی می‌تواند وجود داشته باشد، به خاطر نوع موتور آن‌ها است. اسپلیت گری اسفورماتیک نسبت به اکسنت انرژی بیشتری مصرف می‌کند که این تفاوت زیاد به چشم نمی‌آید.

اگر در مناطق گرمسیری یا کوهستانی زندگی می‌کنید، می‌توانید با انتخاب گری اکسنت هزینه کمتری را به ازای مصرف برق این دستگاه پرداخت کنید.

کدام یک بهتر است؟

هر 2 مدل کولر گازی اکسنت و اسفورماتیک از برند گری تولید شده‌اند که یک شرکت تولید لوازم خانگی چینی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کولر در سطح جهانی است که اکسنت و اسفورماتیک، هر دو از جدیدترین مدل‌های عرضه‌شده توسط این برند هستند.

در این مقاله ویژگی‌های گری اکسنت و اسفورماتیک معرفی و همچنین، به 4 تفاوت بارز بین این دو مدل نیز اشاره شد و با توجه به توضیحات داده شده، می‌توان نتیجه گرفت که هر 2 مدل از اسپلیت‌های کم‌مصرفی هستند. کولر گازی گری اکسنت با شرایط آب و هوای معتدل‌تر مناسب است و کولر گازی اسفورماتیک با موتور قدرتمندی که دارد، در مناطق گرمسیری قابل استفاده است.اسفورماتیک

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی تفاوت کولر گازی گری اکسنت و اسفورماتیک پرداختیم تا شما برای انتخاب بین این 2 گزینه، از اطلاعات کافی برخوردار باشید. از آنجایی که تفاوت اصلی این دو گزینه در نوع موتور آن‌هاست، انتخاب شما بین آن‌ها به محیط زندگی و شرایط آب و هوایی آنجا بستگی دارد و شما با توجه به این موضوع می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. در صورتی که شما تجربه استفاده از مدل گری اکسنت و یا اسفورماتیک را داشته‌اید، نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید!

آچاره با بیش از 7200 تعمیرکار ماهر آماده ارائه خدمات تعمیر وسرویس کولر گازی است. برای استفاده از این خدمات کافی است روی لینک کلیک کنید.

4.2/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید