تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

نحوه سرویس و معایب کولر گازی گری (Gree)

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

برند Gree برای تولید کولر گازی با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه، شهرت بین‌المللی پیدا کرده است. این برند پیشرو طیف وسیعی از مدل‌های کولر گازی، سیستم اسپیلت و کانالی و همچنین مجموعه‌ای از راه‌حل‌های تهویه مطبوع تجاری را ارائه می‌دهد. در این مقاله در نظر داریم درباره نحوه سرویس و معایب کولر گازی گری صحبت کنیم و با این برند بیشتر آشنا شویم.

کولر گازی Gree ساخت چه کشوری است؟

کولر گازی Gree محصولی از گروه Gree ساخت کشور چین می‌باشد. گری یکی از بزرگترین تولید کنندگان کولر گازی در جهان است که یک سوم از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

کولر گازی Gree به دلیل پایداری و دوام در عملکرد به سرعت به انتخاب مورد اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان در کنار سایر مارک‌های معروف تبدیل شده است.

بررسی کولر گازی گری

هر مدل کولر گازی Gree دارای طراحی‌ متفاوت و همچنین مجهز به فناوری‌ها و ویژگی‌های مختلفی است. بنابراین این مقاله تنها به برجسته ترین و قابل توجه ترین ویژگی‌های این محصول اشاره می‌کند.

مدل‌ها و طرح‌ها

برای کولر گازی خانگی Gree، مصرف کنندگان می‌توانند کولر گازی دیواری، عمودی، کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر را انتخاب کنند. به طور کلی کولر گازی‌های Gree در مدل‌ها و ظرفیت‌های متنوعی هستند و انتخاب‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از نظر طراحی، کولر گازی Gree با پیشنهادات و انتقادات مختلفی روبرو می‌شود. زبان طراحی کلی کولر گازی Gree ساده، روشن و خالص است، اگرچه هیچ گونه برجستگی خاصی ندارد اما برای تمام فضاهای خانگی مناسب است.

فناوری تبرید

شباهت‌های زیادی بین کولر گازی Casper و کولر گازی Gree می‌بینیم که هر دو حالت Turbo و سنسور iFeel دارند. با فشار دادن دکمه Turbo روی کنترل از راه دور کولر گازی Gree، کولر گازی با حداکثر ظرفیت برای خنک کردن سریع تنها در عرض 3 دقیقه کار می‌کند. کاربران اغلب عادت دارند کنترل کولر گازی را در کنار خود قرار دهند و حسگر iFeel که روی کنترل از راه دور کولر گازی Gree تعبیه شده است می‌تواند دمای محیط را در مکان تشخیص دهد و سیگنال را به واحد داخلی منتقل کند. سپس مناسب ترین دما را در محل کاربر تنظیم می‌کند.

فناوری ضد بو و ضد باکتری

در یک فضای بسته و با استفاده از تهویه مطبوع، مطمئناً در صورت وجود بو احساس ناراحتی خواهید کرد. کولر گازی گری مجهز به فیلتر 8 لایه آنتی باکتریال است که ویژگی منحصر به فرد آن محسوب می‌شود. این ویژگی شامل فیلتر کاتالیزوری LTC، فیلتر کربن فعال، فیلتر یون نقره، فیلتر آنتی باکتریال، فیلتر آنتی باکتریال بیولوژیکی، رسوب دهنده الکترواستاتیک و فیلتر چندکاره، با قابلیت فیلتر بهینه آلودگی‌ها ، باکتری‌ها، کپک‌ها و مواد مضر برای ایجاد محیطی پاک و ایمن است.

با عبور جریان هوا از 7 فیلتر می‌توانید با خیال راحت از هوای خنک و ایمن برای سلامت اعضای خانواده لذت ببرید. علاوه بر این قابلیت خود تمیز شوندگی G-Clean و حالت X-Fan کولر گازی Gree پس از خاموش کردن کولر، یونیت داخلی را به طور خودکار خشک می‌کند. این کار به جلوگیری از رشد باکتری‌ها و کپک‌ها، محدود کردن بو و تعداد دفعات تمیز کردن سیستم کمک می‌کند.

نحوه سرویس و معایب کولر گازی گری (Gree)

قابلیت صرفه جویی در مصرف برق

کولر گازی برق زیادی مصرف می‌کند و همه این واقعیت را می‌دانند. بنابراین بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در خرید کولر گازی با فناوری اینورتر پشیمان نیستند. برند Gree نیز این خط فناوری اینورتر کم مصرف را تولید می‌کند. طبق اعلام شرکت سازنده، کولر گازی Gree Inverter می‌تواند تا 50،60 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کند و در عین حال بدون مشکل کار کرده و دمای ثابتی را حفظ نماید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

عملکرد بی صدا

سری کولر گازی Gree Inverter دارای طراحی مارپیچ با سطوح مختلف باد است که به کولر گازی کمک می‌کند تا با سطح صدای تنها 18 دسی بل به راحتی کار کند. بنابراین مزاحمی برای خواب شما ایجاد نخواهد کرد.

مزایا و معایب کولر گازی Gree

کولر گازی مانند هر وسیله برقی دیگری دارای مزایا و معایبی است که دانستن آن‌ها به استفاده درست از این دستگاه کمک می‌کند. در ادامه این مقاله با مزایا و معایب کولر گازی گری بیشتر آشنا می‌شویم.

مزایای کولر گازی گری

  1. خنک شدن سریع در عرض 3 دقیقه به لطف حالت توربو.
  2. حسگر iFeel به طور خودکار دما را مطابق با دمای اطراف مکان افزایش یا کاهش دهید.
  3. کولر گازی سیستم خودش را با قابلیت G-Clean و حالت X-Fan تمیز می‌کند.
  4. ویژگی ضد بو و آنتی باکتریال با فیلتر 8 لایه.
  5. قیمت مناسب برای هر نوع کاربر.
  6. گارانتی معتبر و تعویض 1 کولر در 1 سال در صورتی که محصول دو بار با مشکل مشابه مواجه شود.
  7. کولر گازی دارای 3 سال گارانتی استاندارد و کمپرسور دارای 5 سال گارانتی می‌باشد.
  8. سری کولر گازی گری اینورتر دارای 5 سال گارانتی کولر گازی و 10 سال گارانتی کمپرسور در هنگام فعال سازی گارانتی الکترونیکی از طریق اپلیکیشن خدمات GREE می‌باشد.

معایب کولر گازی گری

  1. کولر گازی اینورتر گری هزینه بیشتری دارد. حتی بدون عملکرد حالت دوگانه، آنها با برچسب‌های قیمت بالا عرضه می‌شوند.
  2. مدار داخلی به دلیل تبدیل‌های متعدد از AC (جریان متناوب) به DC (جریان مستقیم) و بازگشت به AC (جریان متناوب) بسیار پیچیده تر می‌باشند.
  3. با پیچیده تر شدن قطعات و در نتیجه گرانتر شدن، هزینه‌های تعمیر نیز افزایش می‌یابد. همچنین کولر گازی گری به تلاش بیشتری برای ساخت یا تعمیر نیاز دارند.
  4. تعداد تکنسین‌های متخصص تعمیر کولر گازی اینورتر اغلب کمتر است. اکثر تکنسین‌های محلی تجربه کمی درباره کولرهای جدید دارند. کاربران حتی ممکن است مجبور شوند کولر خود را در مرکز خدمات سازنده آن تعمیر کنند که به معنای هزینه بیشتر است.
  5. کولر گازی اینورتر گری اغلب با گاز مبرد R410A عرضه می‌شوند در حالی که بیشتر تکنسین‌ها هنوز گاز مبرد R-22 (بر پایه CFC) دارند. کاربران باید از تکنسین‌ها بخواهند در صورت لزوم AC را با R410A پر کنند.

مزایای سرویس و تعمیر منظم کولر گازی گری

سرویس منظم کولر گازی گزینه‌ای ایده آل است که خدمات و تعمیرات سریع و قابل اعتماد را برای مشتریان تجاری و مسکونی ارائه می‌دهد. از پیچیده‌ترین نصب‌ها گرفته تا خدمات و نگهداری معمول، تکنسین‌های آموزش دیده تخصص‌هایی را ارائه می‌کنند که راحتی شما به آن بستگی دارد. وقتی نوبت به خانه یا محل کار شما می‌رسد سیستم کولر گازی می‌خواهید که در تمام طول سال به شما آرامش دهد و بدون مشکل کار کند. سرویس منظم کولر گازی گری دارای مزایایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نحوه سرویس و معایب کولر گازی گری (Gree)

مزایای سرویس کولر گازی گری

  • بهره وری انرژی بهتر
  • کیفیت هوای بهتر
  • عمر عملیاتی طولانی تر
  • رطوبت کمتر
  • هزینه‌های کمتر تعمیرات
  • دسترسی راحت تنها با یک دکمه

مزایای تعمیر کولر گازی گری

  • صرفه جویی در هزینه‌های آینده
  • عمر طولانی تر
  • خنک کننده هوای بهتر
  • ارزش فروش مجدد بالاتر
  • تاثیر مثبت محیطی
  • شما می‌دانید در مواقع اضطراری با چه کسی تماس بگیرید

کیفیت هوا

زمانی که واحد کولر گازی کثیف را روشن می‌کنید به عنوان محل پرورش باکتری‌ها و میکروب‌ها، ذرات به داخل خانه‌تان دمیده می‌شوند و هوا را آلوده می‌کنند و شما را در معرض شرایط مختلف تنفسی و حتی حملات آسم قرار می‌دهند. یک واحد آلوده همچنین می‌تواند حشراتی مانند عنکبوت‌ها، مگس‌ها، سوسک‌ها و کنه‌های گرد و غبار را جذب کند که می‌توانند فضولات را در سیستم کولر گازی باقی بگذارند و باعث آلودگی بیشتر شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

برای جلوگیری از نفوذ میکروب‌ها و آفات به تهویه هوا، سرویس حرفه‌ای باید دو بار در سال انجام شود. تمیز کردن کولر گازی باید بیشتر از این انجام شود. توصیه استاندارد برای تمیز کردن سه بار در سال است اما این بستگی به محیطی دارد که دستگاه در آن نصب شده است. برخی از جنبه‌های نظافت کولر گازی کارهایی است که خود صاحب خانه می‌تواند انجام دهد. برای سایر کارها برای جلوگیری از خطرات ایمنی و آسیب رساندن به واحد به یک متخصص نیاز دارید.

مزایای تمیز کردن کولر گازی گری

تمیز کردن منظم و تعمیر و نگهداری مناسب مزایای بیشتری دارد. اگر به خوبی از واحد کولر گازی خود مراقبت کنید این به معنای بهبود بهره وری انرژی و کاهش هزینه‌های جاری خواهد بود. سیستم کولر گازی وقتی کثیف باشد انرژی بیشتری مصرف می‌کند. در این شرایط مجبور است سخت‌تر کار کند بنابراین هزینه‌های جاری افزایش می‌یابد. کولر گازی در حالت آلودگی به طور متوسط ​​می‌تواند بین 5 تا 10 درصد برق بیشتری مصرف کند.

در دراز مدت، کثیف شدن کولر گازی می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند خرابی قطعات شود. با جمع شدن خاک و گرد و غبار، تمیز کردن آن سخت تر شده و ممکن است دستگاه بیش از حد گرم شود.  زیرا سیم پیچ‌های اواپراتور شروع به فعالیت می‌کنند. یک کولر گازی کثیف همچنین در معرض یخ زدگی است که در نهایت می‌تواند منجر به خرابی آن شود. اگر مدتی است که کولر گازی خود را تمیز و سرویس نکرده‌اید ارزش آن را دارد که این کار را انجام دهید. عدم انجام این کار می‌تواند منجر به تعمیرات پرهزینه تری در آینده شود.

بیشتر بخوانید : نگهداری از کولر گازی در زمستان

روش‌های تمیز کردن و سرویس کولر گازی گری

تمیز نگه داشتن سیستم کولر گازی در خانه برای حفظ کیفیت هوای خوب مهم است. فیلترهای داخل واحدها برای گرفتن میکروب‌ها و گرد و غبار ساخته شده‌اند. بنابراین وقتی به درستی تمیز نشوند مسدود شده و رطوبت را جمع می‌کنند که منجر به تشکیل کپک می‌شود. کولر گازی هوا را آزادانه در داخل خانه به جریان می‌اندازد و تمیز و سالم بودن آن را تضمین می‌کند. زمانی که کولر گازی گری به طور منظم تمیز و نگهداری شود می‌توانید با آگاهی از اینکه در هوای تمیزتر تنفس می‌کنید با آرامش زندگی کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

پس از برداشتن فیلترها، آنها را به بیرون ببرید تا خاک و گرد و غبار اضافی را پاک کنید. از یک برس کوچک و نرم برای تمیز کردن بیشتر آنها استفاده کنید. حتی می‌توانید آنها را با استفاده از ضمیمه سر برس نرم جاروبرقی خود جارو بکشید. زمانی که فیلترها کثیف شدند آنها را در آب گرم مخلوط با مواد شوینده ملایم بشویید.

قبل از بازگرداندن آنها به دستگاه تهویه مطبوع، آنها را کاملاً بشویید و خشک کنید. قبل از اینکه بخواهید بادگیرهای کولر گازی را برای تمیز کردن آنها جدا کنید دفترچه راهنما را بررسی کنید. تیغه‌ها و همچنین فضای پشت آنها در واحد کولر گازی را با یک پارچه خشک یا در صورت وجود فضای کافی، جاروبرقی کاملاً تمیز کنید.

فیلترها را تمیز کنید

اگر قصد دارید کولر گازی منزل یا محل کار خود را تمیز کنید ابتدا با خواندن بروشور دستورالعمل، مطمئن شوید که در حال انجام چه کاری هستید. درباره نحوه دسترسی به فیلترهای هوا برای تمیز کردن آنها به دستورالعمل‌های ذکر شده در بروشور مراجعه کنید. مهم‌تر از همه، قبل از شروع به تمیز کردن کولر گازی مطمئن شوید که دستگاه روی دیوار خاموش است. فیلترهای هوا اجزای کلیدی هستند که نیاز به تمیز کردن منظم دارند زیرا ممکن است به شدت مسدود شوند. هرچه کثیف تر باشند تمیز کردن آنها سخت تر می‌شود.

معمولاً باز کردن پوشش پلاستیکی و برداشتن فیلتر کاری ساده است. ممکن است بیش از یک فیلتر وجود داشته باشد بنابراین تمام درپوش‌ها را باز کنید. سعی کنید آنها را حداقل سه بار در سال تمیز کنید. بهترین زمان برای تمیز کردن فیلترها فصل بهار است. بنابراین همه ما آماده رفتن به تابستان یعنی فصل اوج گرما هم هستیم. پس از استفاده زیاد در تابستان، سیستم را مجدداً در پاییز تمیز کنید.

تمیز کردن کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور نیاز به تمیز کردن گهگاهی با برداشتن محفظه از واحدهای داخلی و خارجی برای دسترسی به آنها دارند. با این حال، این کاری نیست که از عهده افراد عادی برآید. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. تلاش برای تمیز کردن کویل‌های کندانسور ممکن است گارانتی کولر گازی شما را باطل کند.

یا سهواً به قطعات آسیب برسانید و باعث نشت گاز مبرد به بیرون شوید. اگر سعی کنید تمیز کردن کویل‌ها را خودتان امتحان کنید ممکن است خطرات ایمنی الکتریکی نیز وجود داشته باشد. فرد متخصص ترموستات را آزمایش می‌کند، سطح گاز مبرد را بررسی می‌کند و از سالم بودن تمام قطعات داخلی اطمینان می‌دهد.

جمع‌بندی

خانواده‌های زیادی در ایران کولر گازی Gree را به عنوان اولین گزینه سیستم سرمایش و گرمایش انتخاب می‌کنند. ارزیابی‌ها نشان داده که کولرهای خوب Gree در دل مردم ریشه دوانده‌اند. کیفیت کولر گازی Gree خوب است و قیمت آن به دلیل کیفیت بالای مواد سازنده کمی گران است. با این حال سرویس منظم و تمیز کردن کولر گازی مخصوصا در فصل بهار می‌تواند عملکرد این سیستم را چندین برابر افزایش دهد. با نزدیک شدن به فصل تابستان برای سرویس کولر گازی منزل یا محل کارتان برنامه ریزی کنید تا تابستانی لذت بخش را تجربه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید