تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال چیست؟

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

با شروع شدن فصل گرما و نیاز مردم به کولر، سوالات بسیار زیادی در ذهن کاربران شکل می‌گیرد و می‌خواهند گزینه مناسبی برای خرید کولر انتخاب کنند. قطعا کولر گازی جنرال و اجنرال دو مدل آشنا به گوش همه ما هستند و وقتی قصد خرید کولر گازی داریم، نام این برندها به ذهن ما می‌رسند. خیلی از افراد هستند که به خاطر نزدیک بودن نام این دو برند تصور می‌کنند که شاید این دو برند یکی هستند و تفاوتی بین جنرال و اجنرال وجود ندارد. در واقع باید گفت که این تصور اشتباه است و تفاوت‌های مشخصی بین کولر گازی جنرال و اجنرال از جهت کشور سازنده، کیفیت، قیمت، کارایی و غیره وجود دارد که هر کدام را مناسب فضا و محیط خاصی می‌کند.
در این مقاله قصد بر این است که تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال را عنوان کنیم و ویژگی‌های هر کدام را در اختیار شما بگذاریم. در این صورت اگر شما قصد خرید کولر گازی در فصل تابستان را داشته باشید، می‌توانید آگاهان‌تر انتخاب کنید و گول افرادی که به دنبال سودجویی خود هستند را نخورید. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

کولر گازی جنرال

کولر گازی جنرال در یک شرکت تایلندی به اسم توشیبا تولید شده و در کشور چین مونتاژ می‌شود. کمپرسور کولر گازی جنرال برای شرکت GMCC توشیبا بوده و محصولات تولید شده در این برند در رده انرژی A و B قرار می‌گیرند. محصولات ساخته شده توسط برند جنرال اغلب با عنوان سوپر جنرال نیز ناخته می‌شوند؛ با این حال کولر گازی این برند با مدل‌های طرح لبخندی و استیل معروف شده است.برند جنرال

کشور تولید کننده برند جنرال

نکته قابل توجه در برند اجنرال این است که می‌توان گفت این برند اولین برندی بود که توانست کولر گازی‌های تولید شده‌اش را به خاورمیانه صادر کند. کولر گازی اجنرال محصول کشور ژاپن است اما زمانی که بخواهید این کولر گازی را بخرید، متوجه می‌شوید که روی آن نوشته که این کالا در کشور تایلند ساخته شده است. ممکن است در ابتدا فکر کنید که کالایی که خریدید تقلبی بوده، اما اصلا این طور نیست.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

باید بدانید که یکی از مراکز تحقیقات مهمی شرکت اجنرال، در کشور تایلند قرار دارد و تمام قطعات تولید شده در این کشور اسمبل می‌شوند. در اصل همه قطعات ساخته شده و مورد استفاده در این کولر گازی در کشور ژاپن ساخته می‌شوند، اما مونتاژ و یا اسمبل این قطعات در کشور تایلند انجام می‌شود. این به خاطر آن است که هزینه تولید برای شرکت ارزان‌تر شود.

از طرف دیگر کولر گازی‌های جنرال نیز در کشور چین تولید می‌شوند. باید اعتراف کنیم که برند جنرال یکی از ارزان‌ترین برندهایی است که در بازار وجود داشته و قابلیت تهویه هوا نیز دارند. این کولر گازی کیفیت بالایی ندارد و در عوض، قیمت کمی نیز دارد. به خاطر همین قیمت پایین است که افراد زیادی موقع خریدن کولر گازی دست روی محصولات جنرال می‌گذارند.

 برند جنرال با کیفیت است؟

کولر گازی‌های برند جنرال یک انتخاب مقروب به صرفه برای کاربران و خریداران به حساب می‌آیند. انتخاب کولر گازی‌های جنرال علاوه بر این که با صرفه هستند، کیفیت بالایی را به مخاطبان ارائه می‌دهند. این به آن خاطر است که نسبت به قیمت مناسبی که خریدار پرداخت می‌کند از کیفیت بالایی بهره‌مند می‌شود که شاید در قیمت‌های مشابه خرید کولر گازی با این کیفیت ممکن نباشد. کولر گازی‌های جنرال در مدل‌های مختلف و متنوع در بازار موجود بوده که با توجه به شرایط فعلی بازار، بهترین گزینه‌های این برند مدل جنرال گلد و مکس هستند.

کولر گازی جنرال و اجنرال در بحث کارایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، چرا که هر دو مدل برای خنک و گرم کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تفاوت این دو کولر گازی در موارد دیگری است که در ادامه این مقاله قصد داریم آن‌ها را شرح دهیم.

 ویژگی‌های کولر گازی جنرال

جنرال انواع کولر گازی ایستاده دیواری و اسپلیت را تولید می‌کند. کولر گازی‌های ایستاده این برند در ظرفیت‌های بالاتری قرار گرفته و دارای بیشتر از 36 هزار بی تی یو هستند. همچنین کولر گازی‌های اسپلیت دیواری جنرال 12 هزار تا 30 هزار بی تی یو قابلیت دارند و در بازار به راحتی قابل پیدا کردن هستند.

کولر گازی جنرال با قیمت مناسب و کیفیت خوبی که دارند مورد توجه عده زیادی از مردم قرار می‌گیرند. ظرفیت گرمایش کولرهای جنرال معمولا بیشتر از سرمایش آن است. شرکت جنرال کولر گازی‌های خود را غالبا در ظرفیت‌های 12 هزار، 18 هزار، 24 هزار، 30 هزار و 36 هزار تولید و به بازار عرضه می‌کند.ویژگی کولرگازی جنرال

کولر گازی‌های تولید شده در برند جنرال ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که باعث محبوبیت این برند نزد عموم مردم شده است. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این برند می‌توان به تایمر حالت خواب اشاره کرد. با خرید کولر گازی‌های جنرال می‌توانید سرعت فن کولر گازی را کنترل و تنظیم کنید. همچنین این کولر گازی شبکه بالا و پایین داشته و دکمه‌های اشاره نیز دارند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

همچنین در این کولر گازی‌ها فیلتر تصفیه هوا درج شده که قدرت گرفتن ذرات ریز گرد و غبار هوا و حتی دود سیگار را دارند؛ بنابراین این کولر گازی‌ها هوای اتاق را سالم و تمیز می‌کند. موارد گفته شده ویژگی‌هایی هستند که تمامی کولر گازی‌ها در برند جنرال آن‌ها را دارند. توجه داشته باشید که هر مدل خاص کولر گازی تولید شده در این برند علاوه بر موارد بالا، ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد دیگری نیز دارند.

تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال

در بازار امروز شباهت زیادی بین کالاها وجود دارد و برندهای بسیاری سعی می‌کنند تا با شبیه کردن محصول خود به محصول برندهای معتبر سود‌جویی کنند. برندهای مختلفی در بازار کولر گازی و اسپلیت وجود دارد که انسان‌های زیادی از آن‌ها استفاده کرده و می‌کنند. در این بین، دو برند با نام‌های مشابه وجود دارند که بیشتر افراد به اشتباه آن‌ها را یکی می‌دانند یا افراد سودجو سعی در یکی نشان دادن آن‌ها می‌کنند.

حتی ممکن است برخی فروشندگان نیز تفاوت‌های اساسی موجود بین این دو برند را نشناسند. در این مقاله به بیان ویژگی‌های برند اجنرال و جنرال می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود، گزینه مناسبی را انتخاب کنید.تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال

1. تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال؛ سرمایش و گرمایش

هر دو کولر گازی در این مورد با همدیگر شبیه هستند؛ چرا که هر دو قابلیت سرد کردن و گرم‌ کردن هوا را دارند. البته اکثر کولر گازی‌های موجود دو منظوره هستند و هر دو حالت سرمایش و گرمایش را برای کاربران فراهم می‌کنند؛ به جز کولر گازی‌های پیستونی که تک منظوره بوده و فقط می‌توانند هوا را سرد کنند. این نوع کولر گازی (پیستونی) فقط برای شرایط خاصی از آب و هوا مناسب است.

سرمایش و گرامایش کولر گازی

2. تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال در قدرت پرتاب باد کولر

از لحاظ قدرت پرتاب کردن باد کولر به اطراف محیط و میزان سرمایش و گرمایش ایجاد شده در محیط، باید گفت که کولر گازی اجنرال بسیار پر قدرت‌تر است. کولر گازی اجنرال قابلیت منحصر به فرد توربو در پرتاب باد را دارد که باعث می‌شود تا میزان پرتاب باد چند برابر حالت عادی شود. این در حالی است که قدرت پرتاب باد کولر در کولر گازی‌های جنرال کمتر بوده و چنین کیفیتی را ارائه نمی‌دهد.

3. مقایسه صدا تولید شده توسط کولر گازی

در تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال، ویژگی مهم دیگری که کولر گازی اجنرال دارای آن است، استحکام و دوام بالایی است که قطعات تشکیل دهنده آن دارند. این ویژگی خاصیتی به‌خصوص را برای این کولر گازی ایجاد می‌کند که آن کم‌صدا بودن کولر گازی‌های تولید شده در این برند است.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

همچنین باید بگوییم که کولر گازی‌های تولید شده توسط برند اجنرال در شرایط آب و هوایی گرمسیری و همچنین شرجی، مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده اند. به خاطر همین ویژگی‌ها است که کولر گازی‌های ساخته شده در برند اجنرال برای این شرایط آب و هوایی بهترین انتخاب هستند.تویلد صدای کولرگازی برند جنرال

قطعات مورد استفاده در کولر گازی‌های برند اجنرال، استحکام بالایی داشته و از کیفیت خوبی ساخته شده اند؛ به همین خاطر این کولر گازی‌ها سر و صدای خیلی کمی تولید می‌کنند. در مقابل متاسفانه باید گفت که کاربرانی که از کولر گازی‌های ساخته شده در برند جنرال استفاده می‌کنند، از سر و صدای تولید شده توسط این کولر گازی‌ها گله زیادی می‌کنند.

سر و صدای تولید شده توسط کولر گازی‌های برند جنرال برای کسانی که خواب سبکی دارند آزار دهنده است. کولر گازی دیواری اینورتر اجنرال ضمن صرفه جویی که در مصرف برق دارد، دمای اتاق را به نحوی تنظیم می‌کند که از ده درجه سانتی گراد کمتر نشود. در نتیجه می‌توانید از بابت این که با خالی شدن اتاق، محیط به شدت سرد نمی‌شود نیز اطمینان داشته باشید. در مقابل کولر گازی‌های ساخته شده در برند جنرال چنین قابلیتی را ندارند و ممکن است با خالی بودن محیط، دما خیلی پایین بیاید.


خدمات پیشنهادی : سرویس دوره ای کولر گازی


4. تفاوت بین کولر گازی جنرال و اجنرال؛ سیکل تعویض حالت

سیکل تعویض حالت موجود در داخل موتور کولر گازی اجنرال منجر می‌شود تا موتور کولر گازی دچار یخ‌زدگی نشود. بنابراین در فصل سرما نیز می‌تواند با کیفیت ایده‌آل کار خود را ادامه داده و از قدرت آن کم نمی‌شود. این ویژگی در کولر گازی‌های تولید شده در برند جنرال وجود ندارد و موتور آن در فصل زمستان و با سردی هوا، به راحتی یخ می‌زند. با یخ زدن موتور کولر گازی زمانی که کولر قصد گرم کردن محیط را دارد، گرما دهی کاهش پیدا می‌کند.

موتور کولر گازی اجنرال طوری طراحی شده که در فصل گرمای هوا هم به موتور خود خنکی لازم را بدهد. این امکان باعث می‌شود تا کولر گازی‌های ساخته شده در برند اجنرال، کار سرمایشی خود را به نحوه فوق‌العاده انجام دهند. در مقابل کولر گازی‌های تولید شده در برند جنرال این خاصیت را ندارند؛ بنابراین در طول تابستان با گرم شدن موتور مشکلاتی در آن ایجاد می‌شود که یکی از رایج‌ترین آن‌ها ذوب شدن داخل موتور کولر گازی است.

مطلب پیشنهادی : بررسی علائم گرفتگی لوله مویی کولر گازی

5. گاز مصرفی

یکی از نکات دیگری که بین برند جنرال و اجنرال تفات ایجاد می‌کند، نوع مصرف گاز در کولر است. به طوری که در کولر گازی‌های اجنرال از گاز R410 استفاده شده اما این نوع گاز در کولر گازی جنرال قدمتی ندارد و اغلب کولرهای تولید شده در این برند از گاز R22 بهره می‌گیرند. اگر طرفدار سلامت محیط زیست هستید باید بدانید که این گاز با محیط زیست سازگار نیست و در حال حاضر در کولر گازی‌ها استفاده نمی‌شود.گاز مصرفی کولرگازی جنرال

6. اقلام همراه کولر گازی

یکی از ویژگی‌های کولر گازی اجنرال این است که نصب ساده‌ای دارد. کولر گازی‌های تولید شده در این برند به خاطر قابلیت نصب آسان و همراه داشتن 5 متر لوله مسی، استفاده آسانی را برای کاربران ایجاد می‌کند. چرا که اغلب کولر گازی‌های تولید شده در برند جنرال لوله مسی همراه خود نداشته و به همین خاطر نصب این نوع کولر گازی برای کاربر هزینه بر بوده و مشکلاتی را به دنبال می‌آورد.

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین کولر گازی برای شمال ایران

مزایای کولر گازی اجنرال

کولر گازی‌های ساخته شده در برند اجنرال جزء کم مصرف‌ترین کولر گازی‌های تولید شده در دنیا هستند. اجنرال بیشتر از شصت سال سابقه تولید انواع کولر گازی را داشته و محصولات این برند از کیفیت و دوام خوبی برخوردار هستند. حصولات تولید شده در برند اجنرال برای شرایط آب و هوایی ایران مناسب‌تر هستند و در ایجاد گرما و سرما، قدرت این نوع کولر گازی بیشتر است. خبر خوب این است که تنوع مدل‌ها در کولر گازی‌های تولید شده در برند اجنرال بالا بوده و با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. کولر گازی اجنرال جزء برترین و پرفروش‌ترین کولر گازی‌ها در ایران به‌شمار می‌رود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید