تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

آموزش تصویری رفع نشتی کولر گازی میتسوبیشی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

ممکن است شما هم شاهد نشتی کولر گازی میتسوبیشی بوده باشید. رفع نشتی کولر گازی میتسوبیشی می‌تواند چالش برانگیز باشد. این مشکل به چند عامل بستگی دارد. ما در این مقاله روش رفع نشتی کولر گازی میتسوبیشی را برای شما توضیح می‌دهیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم در رفع نشتی کولر گازی این برند را برای شما توضیح دهیم.

در هوای گرم و مرطوب، خنک کردن فضا و محیط، قطعا کار دشواری است. با توجه به میزان رطوبت هوا، این گرما می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. به همین دلیل در مناطق گرم و مرطوب کشور، معمولا در هر خانه‌ای، کولر گازی استفاده می‌شود. در این بین کولر گازی میتسوبیشی در این مناطق بسیار پر استفاده‌ است. همان‌طور که می‌دانید در برخی از این مناطق عملا بدون استفاده از کولر گازی و تهویه مناسب، زندگی کردن ممکن نیست!

مراحل رفع نشتی کولر گازی میتسوبیشی

ممکن است نشت قطرات آب از کولر گازی را مشاهده کرده باشید. برای حل این مشکل باید مراحل زیر را انجام دهید تا به ساده‌ترین شیوه بتوانید آن را تعمیر کنید. توجه کنید که ابتدا باید دلیل نشت آب را متوجه بشويد تا سپس بتوانید آن را رفع کنید.

مراحل تعمیر نشتی کولر گازی

 معمولا به دلیل وجود گرفتگی در بخش دِرِين یا بسته شدن بخش سینی تخلیه آب، مشکل نشتی به وجود می‌آید. همین‌طور بخشی در کولر گازی به نام جعبه و یا سینی کندانسور وجود دارد‌. این بخش وظیفه دارد آب درون لوله‌ها را جمع‌آوری کند. گاهی این بخش دچار مشکل می‌شود و آب از درون آن چکه می‌کند. برای حل این مسئله و برسی آن میتوانید طبق دستور زير، آن را برسی کنید.

تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

اگر نشتی کولر گازی میتسوبیشی و یا هر نوع کولر گازی دیگر را دست کم بگیرید، شاهد رشد کپک و به وجود آمدن سفیدک خواهید بود. همیشه در نظر داشته باشید، کولر گازی خود را در فواصل زمانی منظم سرویس دهی کنید تا مشکلات اینچنینی، بزرگتر نشوند.

  • در مرحله اول باید تهویه هوا را از پنجره جدا کنید. بهتر است از چند نفر در این مرحله کمک بخواهید. یه نفر باید مراقب یونیت کولر گازی باشد. توجه کنید این بخش از گولر گازی کمی سنگین است پس حتما از یک یا چند نفر کمک بخواهید. پس از جدا کردن بخش تهویه آن را به آرامی بر روی یک سطح مناسب بگذارید. فراموش نکنید آن را بر روی سطح کثیف و یا چمن قرار ندهید، زیرا این کار باعث آسیب دیدن کاور و قاب بیرون آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی تنظیم دمای کولر گازی در تابستان و زمستان

جدا کردن کولر گازی از قاب پنجره

  • در این مرحله باید کاور را با استفاده‌ از آچار و پیچ‌گوشتی آن را باز کنید. در بیشتر مدل‌ها قاب بیرونی توسط ۴ الی ۶ پیچ به بدنه‌ی اصلی متصل شده است. البته در بعضی مدل‌ها، بیشتر از ۶ پیچ در این اتصال استفاده‌ شده. دقت کنید که باید تمام پیچ‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را باز کنید. اگر به زور آنها را باز کنید قاب بدنه دچار مشکل خواهد شد و ممکن است جای پیچ دچار شکستگی شود.

رفع نشتی کولر گازی میتسوبیشی

  • در مرحله سوم شما باید یک سینی را در کف سیستم تهویه هوا مشاهده کنید. جنس این سینی معمولا پلاستیکی است. این سینی، آب چکیده شده از لوله‌ها را جمع می‌کند و به سمت لوله تخلیه می‌برد. همینطور ممکن است مقداری گرد و خاک و جرم بر روی این سینی مشاهده کنید.
  • در این بخش برای تمیز کردن لوله‌های تخلیه می‌توانید از شلنگ باغبانی استفاده کنید. پس از این که آب ۵ الی ۱۰ دقیقه در لوله‌ها جریان داشت، می‌توانید داخل لوله‌های تخلیه را با مایع مخصوص، جرم گیری کنید. بهتر است مایع مخصوص جرم‌گیری حدود ۱۰ دقیقه در لوله‌های تخلیه باقی بماند تا تمام جرم موجود در آن گرفته شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

مطلب پیشنهادی آبریزی کولر گازی

تمیزی و پاکسازی کولر گازی

  • در ادامه مرحل قبل، باید اکنون با شلنگ باغبانی داخل لوله‌های تخلیه را بشوييد تا مایع جرم‌گیر از آن خارج شود. همین‌طور می‌توانید با درجه فشار متوسط داخل دستگاه تهويه هوا را نیز تمیز کنید. اگر کف سینی نیز جرم وجود دارد بهتر است با روش مناسب آن را با آب پاک کنید.

تمیز کردن سینی کولر گازی میتسوبیشی

  • برای خشک کردن اجزای شسته شده باید آن‌ها را در هوای آزاد و نور خورشید قرار بدهید. توجه کنید اجزای شسته را خیس و مرطوب در تهویه هوا پیچ نکنید.
  • در مرحله آخر می‌توانید اجزا را به همان ترتیبی که خارج کردید، در تهویه هوا قراردهید و آن‌ها را دوباره پیچ کنید. درصورتی که چکه کردن نشتی کولر گازی میتسوبیشی هنوز برطرف نشده بود، باید حتما با تکنسین و متخصص در این کار تماس بگیرید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

چطور از نشتی کولر گازی جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل، سرویس به موقع است. سعی کنید در فواصل زمانی معین از یک متخصص در این زمینه کمک بخواهید. این کار باعث می‌شود تا مشکلات کوچک با هزینه کمتر رفع شوند. توجه کنید نشتی و چکه کردن آب از کولر گازی نه تنها به کولر گازی آسیب می‌زند، بلکه باعث آسیب دیدن دیوار و ظاهر خانه نیز می‌شود. در نتيجه، بهتر است با مشاهده این مشکل در سریع ترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنید.

در این بخش نحوه رفع نشتی و تعمیر کولر گازی میتسوبیشی و تمام نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید برای شما شرح داده شد. امیدوارم این ‌نکات مفید بوده باشند و در حل این مشکل کابردی بوده باشند. نظر و سؤالات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنويسيد تا بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

نتیجه گیری

کولر گازی نیز مانند هر وسیله دیگر، به سرويس و بررسی نیاز دارد. ارائه سرویس منظم و برسی کولر گازی در افزایش عمر مفید دستگاه بسیار موثر است. توجه کنید اگر به مشکلات کوچک کولر گازی توجه نکنید، این مشکلات بزرگتر شده و دردسرهای بیشتری برای شما درست می‌کنند.  به همین دلیل بهتر است دو بار در سال کولر گازی خود را سرویس دهی کنید. اگر دوست دارید نتیجه بهتری از سرويس دهی و برسی کولر گازی بگیرید و خیالتان راحت باشد می‌توانید از تعمیرکاران مجرب کولرگازی آچاره کمک بخواهید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا