راهکارهایی برای کاهش درد اپیلاسیون

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

پس از شنیدن اسم اپیلاسیون اولین چیزی که به ذهن هر فرد می‌رسد، درد و ترس است. اپیلاسیون مصداق مثال قدیمی «بکشم ولی خوشگلم کن» است. اما همگان خواستار پوستی صاف و شفاف و درخشان هستند. چه تا به حال اپیلاسیون کرده باشید چه برای اولین بار می‌خواهید آن را امتحان کنید؛ به راهکارهایی برای کاهش درد اپیلاسیون نیاز پیدا خواهید کرد. در این مطلب از مجله آچاره به معرفی راهکارهایی برای کاهش درد اپیلاسیون خواهیم پرداخت؛ برای آشنایی با این روش‌ها با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای کاهش درد اپیلاسیون

در این بخش به معرفی راهکارهایی برای کاهش درد اپیلاسیون می‌پردازیم.

  • اعصاب خود را آرام نگه‌دارید.
  • یک اپیلاسیون کار حرفه‌ای پیدا کنید.
  • از خوردن چیزهای اسیدی بپرهیزید.
  • پوستتان را اسکراب کنید.
  • از مالیدن تونر بر پوست خود یا چیزهایی که منافذ پوست را می‌بندند بپرهیزید.
  • از کمپرس یخ قبل از اپیلاسیون استفاده نکنید.
  • از نوشیدن الکل یا کافئین بپرهیزید.
  • از اپیلاسیون کردن در خانه بپرهیزید.
  • از حرکات اضافه بپرهیزید.
  • از وکس کردن نقاط ممنوعه بپرهیزید.

کاهش درد اپیلاسیون

اعصاب خود را آرام نگه‌دارید

برای کاهش درد اپیلاسیون فقط کافیست ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از انجام اپیلاسیون با استفاده از کرم‌های موضعی بی‌حسی، ناحیه مورد نظر را بی‌حس کنید. بهترین کرم‌های بی‌حسی قبل از اپیلاسیون عبارتند از: زایلاپی، لیدوکائین، بنزوکائین، زایلو ژل و کرم املا.

یکی دیگر از کارهایی که برای آرامش اعصاب خود و ریلکس کردن می‌توانید انجام دهید، استفاده از قرص‌ها آرام‌بخش مانند کلرودیازپوکساید یا مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن است. این قرص‌ها  با ضعیف کردن گیرایی اعصاب باعث می‌شوند شما در هنگام اپیلاسیون درد کمتری را متحمل شوید.

یک اپیلاسیون کار حرفه‌ای پیدا کنید

اپیلاسیون کار حرفه‌ای فقط به این معنا نیست که فردی که دارای مجوز است برای این‌کار مناسب است. شما باید در نظر داشته باشید برای اپیلاسیون کردن از فردی کمک بگیرید که تجربه کافی در این مورد را داشته باشد. فرد حرفه‌ای به‌خوبی می‌داند از چه وکسی برای چه ناحیه‌ای استفاده کند یا هنگام وکس کردن چه کارهایی باید انجام دهد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

از خوردن چیزهای اسیدی بپرهیزید

سیگار کشیدن و مصرف منظم کافئین و الکل، اسید زیادی در سیستم بدن ایجاد می‌کند. برای کاهش اسیدیته و در نتیجه کاهش حساسیت پوست برای کاهش درد اپیلاسیون، از مصرف بیش‌از حد موارد ذکر شده پرهیز کنید یا چیزهایی که اسید را رقیق می‌کنند بخورید مانند آب.

پوستتان را اسکراب کنید

درحالی که به‌نظر می‌رسد پوست به اندازه کافی به صورت نرمال لایه‌برداری می‌شود. بهتر است از کرم‌های لایه‌بردار قبل از اپلاسیون کردن استفاده کنید. استفاده ازاسکراب‌ها با از بین بردن پوست‌های مرده به خروج راحت‌تر موها از پوست کمک می‌کنند.

از مالیدن تونر بر پوست خود یا چیزهایی که منافذ پوست را می‌بندند، بپرهیزید

تونرها معمولا باعث بسته شدن منافذ پوست و انقباض پوست ‌می‌شوند. استفاده از تونرها یا محصولاتی که پوست را سفت می‌کنند قبل از اپیلاسیون کردن توصیه نمی‌شود. این کار فقط باعث‌می‌شود موها به راحتی از پوست جدا نشده در نتیجه هنگام اپیلاسیون در زیادی برای شما ایجاد شود.

بیشتر بخوانید مواد غذایی مفید برای سلامت پوست

از کمپرس یخ قبل از اپیلاسیون استفاده نکنید

 استفاده از کمپرس یخ برای سر کردن پوست قبل از اپیلاسیون بسیار غیرمنطقی و نادرست است. اپیلاسیون کردن نیاز به وکس‌های داغ دارد و شما با گذاشتن کمپرس یخ بر پوست خود باعث می‌شوید دمای پوست شما کاهش بیابد و در نتیجه حرارت وکس به پوست شما آسیب برساند. این عمل حتی ممکن است باعث ایجاد تاول در روی پوست شود.

از نوشیدن الکل یا کافئین بپرهیزید

الکل و کافئین در آن دسته موادی هستند که با تحریک پایانه‌های عصبی حساسیت بدن، به خصوص پوست را بالا می‌برند. مصرف زیاد الکل یا کافئین برای شما تجربه‌ای دردناک رقم خواهد زد. به جای مصرف الکل یا کافئین قبل از اپیلاسیون با هیدراته نگه‌داشتن بدن خود آرامش را به بدنتان هدیه دهید.

از اپیلاسیون کردن در خانه بپرهیزید

اپیلاسیون کردن ممکن است کاری راحت به‌نظر بیاید اما باید گفت جدای از درد بسیار می‌تواند باعث آسیب‌های پوستی شود. پس اگر اصول کار اپیلاسیون را نمی‌دانید از انجام آن در خانه بپرهیزید و از یک متخصص کمک بخواهید.

از حرکات اضافه بپرهیزید

به جای انجام حرکات اضافه سعی کنید نفسی عمیق بکشید؛ حرکات اضافه ممکن است باعث اختلال در کار اپیلاسیون کار شود. نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام باشید. یک بدن آرام بهتر می‌تواند درد را تحمل کند.

از وکس کردن نقاط ممنوعه بپرهیزید

داخل گوش‌ها و بینی، مژه‌ها، نوک سینه‌ها و اندام تناسلی مردانه بهتر است اپیلاسیون نشوند. اپیلاسیون را روی پوست آفتاب سوخته یا تحریک شده، زگیل، خال، بریدگی یا جوش انجام ندهید این‌کار نه تنها خطرناک است، بلکه می‌تواند درد زیادی به شما وارد کند.

کاهش درد اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی

راه‌های برای کاهش درد اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی وجود دارد که می‌تواند این تجربه ترسناک را به تجربه‌ای قابل تحمل تبدیل کند. بهتر است قبل از اپیلاسیون این ناحیه از کرم‌های بی‌حسی استفاده کنید خوردن مسکن‌هایی مانند آسپرین می‌تواند در کاهش درد اپیلاسیون موثر باشد. قبل از قرار دادن وکس بر پوست از مناسب بودن دمای آن مطمئن شوید. بعد از وکس کردن ناحیه تناسلی از کمپرس سرد و پماد‌های تسکین‌دهنده برای کاهش التهاب پوست ناحیه تناسلی استفاده کنید.

کدام وکس درد کمتری ایجاد می‌کند؟

استفاده از موم سخت درد کمتری برای شما ایجاد خواهد کرد. این موم به راحتی از پوست جدا می‌شود و باعث کشیدگی پوست شما نخواهد شد. اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید اپیلاسیون کنید. به جای استفاده از موم گرم از موم سخت استفاده کنید، موم گرم بیشتر برای نواحی مانند پاها پشت یا سینه مناسب است در اخر از یک اپیلاسیون کار حرفه‌ای برای انجام این کار کمک بخواهید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

اپیلاسیون کردن کدام ناحیه درد بیشتری ایجاد می‌کند؟

اغلب افرادی که تا به حال اپیلاسیون را تجربه ‌کرده‌اند معتقدند اپیلاسیون کردن ناحیه تناسلی در مقایسه با دیگر نواحی بیشترین درد را ایجاد می‌کند. زیرا موهای ین ناحیه ضخیم هستند اما پوست ناحیه تناسلی به شدت آسیب‌پذیر است در نتیجه اپیلاسیون در این ناحیه به تجربه‌ای دردناک تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید تیرگی پوست دور دهان

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا