نحوه گردگیری مبل سلطنتی

نظافت و شستشو

اگر به فکر تمیز کردن خانه هستید، باید تأکید کنیم از گردگیری مبلمان فراموش نکنید، زیرا مبلمان تأثیر زیادی روی تمیزی خانه می‌گذارند. پس چنانچه عزم خود را جزم کرده‌اید که مبل‌های خانه را تمیز کنید، باید به شما بگوییم تمیزی مبلمان نیز مانند سایر وسایل دارای اصول خاصی است مخصوصاً اگر از نوع سلطنتی باشند. ما در این مطلب از آچاره قصد داریم نحوه صحیح گردگیری مبل سلطنتی و وسایل موردنیاز برای آن را بیان کنیم، با ما همراه باشید تا مبل سلطنتی تمیزی داشته باشید.

آچاره علاوه بر تهران سرویس نظافت منزل مشهد را برای ساکنین این شهر ارائه می‌دهد، در صورت تمایل می‌توانید از نظافتچی‌های آچاره در مشهد استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • به طور هفتگی یا ماهانه به کمک دستمال بدون پرز و واکس مخصوص چوب، چوب مبل‌ها را جلا دهید.
  • برای ازبین‌نرفتن رطوبت چوب، مبلمان سلطنتی را از منابع گرمایشی و سرمایشی دورنگه دارید.
  • جهت جلوگیری از کدرشدن مبل‌ها، آنها را از نور خورشید دورنگه دارید.
  • اگر وسیله‌ای روی دسته چوبی مبل گذاشته‌اید، آنها را هرچند ماه یک‌بار جابه‌جا کنید تا جای آن‌ها باقی نماند.

آشنایی با مبل سلطنتی

پیش از اینکه به نحوه تمیز کردن این نوع مبل‌ها بپردازید، باید به طور دقیق آن‌ها را بشناسید. مبل‌های سلطنتی یا به‌اصطلاح دیگر مبل‌های استیل، خانه را شیک و لاکچری می‌کنند، به همین دلیل طرفدارن زیادی دارند.

این نوع مبل‌ها از چوب‌های راش، گردو، نراد و گاهی اوقات چوب سفید ساخته شده‌اند. معمولاً دارای پایه‌های بلندی هستند که روی آن‌ها منبت‌کاری سلطنتی انجام شده است. مبل‌ها سلطنتی علاوه بر پایه‌ها منبت‌کاری شده دارای تاج‌های بزرگ و زیبای منبت‌کاری شده نیز هستند. به همین دلیل باید تمیزکاری چوب‌های آن‌ها را بادقت بالای انجام دهید.

مبل‌های سلطنتی معمولاً پارچ‌ها مخمل یا بسیار ضخیم دارند و بالشتک‌های آن‌ها به‌صورت دوبل یا یک‌تکه هستند، همین موضوع باعث افزایش طول عمر آن‌ها و گردگیری راحت آن‌ها می‌شود. این نوع مبل‌ها دارای انواع مختلفی نظیر مبل سلطنتی فرانسوی، مبل سلطنتی کلاسیک، مبل سلطنتی مصری و غیره هستند که در ساختار کمی باهم متفاوت‌اند.

گردگیری مبل سلطنتی

نحوه تمیز کردن و گردگیری مبل سلطنتی

برای گردگیری و تمیزکاری مبل سلطنتی ابتدا باید گردوغبار بالشتک‌ها و پارچه آن را به کمک به جاروبرقی بگیرید. اگر بالشتک‌ها قابل‌جابه‌جایی هستند، با جاروبرقی زیر و یا اطراف آن را تمیز کنید. پس از اینکه گردوغبار مبلمان را گرفتید، باید تاج و پایه‌های مبل‌ها را تمیز کنید.

برای این کار ابتدا با یک دستمال کاملاً تمیز، تاج و پایه‌ها را غبارروبی کنید، سپس دستمال دیگری را با آب مرطوب کنید و بر روی تاج و پایه‌ها بمالید. البته توجه داشته باشید که نباید رطوبت پارچه زیاد باشد؛ ولی بااین‌حال دستمال تمیز و خشک دیگری را بردارید و قسمت‌های ذکر شده را خشک کنید. اگر در هنگام گردگیری مبل سلطنتی متوجه لکه‌ای روی پارچه مبل شدید اصلاً نگران نباشید، شما با چند ترفند می‌توانید لکه‌ها را نیز از بین ببرید.

استعلام قیمت رایگان نظافت منزل مشهد!

نحوه تمیز کردن لکه روی مبل سلطنتی

برای تمیز کردن لکه روی پارچه مبل‌های استیل می‌توانید از چند روش گردگیری مبل استفاده کنید، از این متدها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم، البته بهتر است پیش از اقدام به گردگیری و تمیز کردن مبل‌ها به دنبال برچسب راهنمای شستش آن‌ها باشید، در صورت وجود لیبل باتوجه‌به دستورات آن مبل را تمیز کنید، در غیر این صورت مطلب زیر را بادقت مطالعه کنید.

تمیز کردن مبل سلطنتی با سرکه و مایع دستشویی

برای تمیز کردن این نوع مبل‌ها به یک‌سری وسایل نیاز داریم، این وسایل به شرح زیر هستند:

  • جاروبرقی
  • یک سطل آب مقطر
  • سه دستمال پارچه‌ای تمیز رنگ روشن
  • مایع دستشویی ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه مقطر ۲ فنجان

برای ساخت محلول شست‌وشو، باید مایع دستشویی و سرکه مقطر را با آب مقطر مخلوط کنید. سپس یکی از دستمال‌های پارچه‌ای را با مواد محلول آغشته نمایید و آن را روی قسمت‌های لکه‌دار مبل سلطنتی بکشید.

بهتر است از ورز دادن پارچه روی مبلمان اجتناب کنید؛ چون این موضوع می‌تواند آسیب جدی به بافت مبلمان وارد کند. همچنین بهتر است مبل را بیش از حد خیس نکنید؛ زیرا درصورتی‌که رطوبت به درون الیاف پارچه نفوذ کند، خشک‌کردن آن بدون دستگاه کار آسانی نیست.

توجه کنید که این امر ممکن است باعث ازدست‌دادن شکل اولیه آن در طول زمان شود. سپس در این مرحله از گردگیری مبل سلطنتی یک‌پارچه میکرو فیبر تمیز دیگر را فقط با آب مقطر مرطوب کنید. بر روی محل لکه‌گیری شده بکشید تا اثری از محلول باقی نماند. پس از این مرحله از یک‌پارچه میکرو فیبر دیگر برای خشک‌کردن محل لکه‌گیری استفاده نمایید و به‌این‌ترتیب کار را به پایان برسانید.

تذکر:

مواد شوینده به‌هیچ‌عنوان نباید به قسمت چوبی مبل نفوذ کنند. زیرا رطوبت می‌تواند باعث ایجاد پوسیدگی در چوب شود. در صورت بروز این اتفاق، بلافاصله چوب را خشک کنید.

نحوه تمیز کردن لکه مبل سلطنتی به کمک جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد طبیعی پاک‌کننده است که بروی لکه پارچه مبلمان نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد. وسایل موردنیاز برای تمیز کردن لکه روی مبل به کمک جوش شیرین:

  • جاروبرقی
  • جوش شیرین
  • آب
  • مسواک
  • دستمال

برای از بین بردن کله مبل سلطنتی آب و جوش شیرین را باهم مخلوط نماید و به کمک مسواک روی لکه بمالید. ۲۰ دقیقه به این ترکیب اجازه دهید، پس از گذشت بیست دقیقه ترکیب جوش شیرین و آب را با دستمال پاک کنید. سپس دستمالی را با آب مرطوب کنید و آن را روی محل لکه‌گیری شده بمالید تا لک به طور کامل برطرف گردد.

همچنین اگر بلافاصله پس از لک‌شدن مبل سلطنتی کمی جوش‌شیرین خشک‌روی آن بریزید و به آن ۲۰_۱۵ دقیقه فرصت دهید پس از گذشت مدت‌زمان مشخص لک برطرف خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با تمیز کردن مبل با جوش شیرین می‌توانید مقاله کامل تمیز کردن مبل با جوش شیرین را مطالعه کنید.

شستشو مبل سلطنتی با سرکه

نحوه گردگیری مبل سلطنتی

برای شروع گردگیری مبل سلطنتی ابتدا مبل‌ها را بادقت جاروبرقی بکشید. زیرا این کار گردوغبار را از مبلمان بیرون می‌کشید. اکنون می‌توانید طبق مراحل و روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم گردگیری را شروع کنید.

استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص

یکی دیگر از راه‌های برای گردگیری مبل سلطنتی و پاک‌کردن لکه‌های روی پارچه مبل‌ها، استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص است. برای تمیز کردن لک به کمک این نوع پاک‌کننده باید کمی از آن را روی قسمت موردنظر بریزید و ۲۰ دقیقه به آن فرصت دهید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه شما شاهد تأثیر مثبت آن خواهید بود.

جداکردن چسب از روی مبل

علاوه بر لکه روی پارچه گاهی تکه‌ای کاغذ یا برچسب به بخش چوبی مبلمان چسبیده است. بهتر است برای جداکردن آن هرگز از وسایل تیز مانند چاقو یا تیغ استفاده نکنید؛ زیرا این گونه به چوب آسیب می‌رسانید.

برای حل این مشکل در هنگام گردگیری مبل سلطنتی، باید چند قطره روغن‌مایع را روی چسب ریخته و اجازه دهید کاغذ نرم گردد. سپس پارچه را با فشار ملایم روی آن بکشید تا چسب به طور کامل از روی چوب جدا شود.

همچنین می‌توانید برای رفع این مشکل از الکل نیز استفاده کنید، چند قطره الکل روی محل چسب بریزید و سپس آن را با یک دستمال تمیز کنید. اما بهتر است پیش‌ازاین کار الکل را در قسمت پنهانی از چوب تست کنید.

گردگیری چوب مبلمان سلطنتی

تمیزکردن قسمت چوبی مبلمان سلطنتی

بخش مهمی از مبلمان استیل از چوب تشکیل شده و این موضوع تمیزکاری و براق کردن چوب مبل استیل را حائز اهمیت قرار می‌دهد. برای این کار یک دستمال میکرو فیبر تمیز نیاز دارید. در این مرحله باید از محلول شست‌وشوی آماده شده با مایع دستشویی و آب یا محلول‌های طبیعی بهره‌مند شوید.

توجه داشته باشید که بعد از تمیز کردن چوب مبل باید نسبت به خشک‌کردن فوری آن اقدام کنید تا از پوسیدگی و ترک چوب جلوگیری شود. برای این کار در گردگیری مبل سلطنتی از یک دستمال ضخیم یا حوله استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از مواد تمیزکننده دیگری مانند

پارافین، گلیسیرین، انواع اسپری فوم براق‌کننده و واکس چوب نیز استفاده کنید.

از مواد طبیعی که به براق شدن چوب کمک می‌کنند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • روغن نارگیل و آبلیمو

مخلوط روغن نارگیل با آبلیمو، بهترین روغن برای درخشان کردن بخش‌های چوبی مبل است. برای اینکه استفاده از این محلول، تأثیر مثبتی داشته باشد، مقداری از آن را به کمک یک‌پارچه نرم چندین بار روی چوب بکشید تا به‌خوبی جذب چوب شود. سپس دستمالی خشک را روی آن قسمت بکشید تا روغن اضافی جذب دستمال شود. با این کار چوب مبلمان شما مثل روز اول می‌درخشد.

  • روغن‌ زیتون و آب‌ پرتقال

برای گردگیری مبل سلطنتی می‌توانید ترکیب روغن‌زیتون با آبمیوه استفاده کنید. زیرا اسیدسیتریک موجود در آب‌پرتقال یک ضدعفونی‌کننده برای ازبین‌بردن آلودگی‌ها محسوب می‌شود.

برای تهیه این محلول؛ یک عدد پرتقال را با یک فنجان روغن‌زیتون در یک ظرف دربسته مخلوط کرده و اجازه دهید یک روز استراحت کنند.

سپس برای براق کردن چوب مبل سلطنتی بخش‌های چوبی را به کمک یک دستمال بسیار نرم به این محلول آغشته کنید. پس از آن با یک دستمال خشک، مجدد مبلمان را تمیز کنید.

بهترین ابزار برای گردگیری مبل سلطنتی

بهترین ابزار برای تمیزکردن مبل سلطنتی

برای گردگیری مبل سلطنتی به ابزارهای زیادی نیاز ندارید، اما از مهم‌ترین و بهترین آن‌ها می‌توانیم به جاروبرقی و برخی مواد شوینده اشاره کنیم. زیرا جاروبرقی می‌تواند گردوغبار را از دل مبل خارج کند، البته شما می‌توانید برس خشک را جایگزین جاروبرقی کنید، از ابزار دیگری که به جهت گردگیری مبل سلطنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، بخار شور است.

بخار شور هم می‌تواند به تمیزشدن و گردگیری مبل سلطنتی کمک بسزایی کند و پارچه مبل را مثل روز اول کند. همچنین در صورتی که ساکن شهر مشهد هستید و می‌خواهید مبلمانتان اصولی تمیز شود، حتما از سرویس مبل شویی مشهد آچاره استفاده کنید.

سخن پایانی

تمیز کردن مبل، آن‌هم سلطنتی از اهمیت بالای برخورد است. پس بهتر است تمیز کردن آن به طور اصولی انجام شود. ما در این مطلب از آچاره به طور کامل نحوه گردگیری مبل سلطنتی و تمیزکاری بخش‌های مختلف آن را مطرح کردیم، امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک بسزایی کرده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا