آسان‌ترین روش نظافت خانه نوساز

خانه‌دارینظافت و شستشو

نظافت خانه‌های قدیمی همیشه سخت و زمان‌بر بوده است. اما به‌نظر شما نظافت خانه نوساز آسان است؟

طبیعتا تمیز کردن خانه‌ نوساز هم چالش‌های خاص خودش را دارد. به‌خصوص اگر هنوز وسایل بنایی، نخاله‌های ساختمانی و باقی‌مانده مصالح کاملا از منزل جمع نشده باشد!

اگر به‌تازگی خانه نوساز خریده‌اید یا نوسازی ساختمان خود را به‌ پایان رسانیده‌اید و نمی‌دانید قبل از اسباب‌کشی باید خانه را چگونه تمیز کنید با مجله آچاره همراه باشید.

در این نوشتار قصد داریم تمامی ترفندهای آسان نظافت ساختمان نوساز را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید بدون دردسر و در مدت زمان کوتاهی، نظافت خانه نوساز خود را انجام دهید.

چنانچه در خصوص نظافت و اسباب کشی به نیروهای باتجربه و کاربلد نیاز دارید، می‌توانید در بخش نظافت منزل و همچنین بخش اسباب کشی، سفارش خود را ثبت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • بهتر است قبل از شروع نظافت خانه نوساز گردوخاک را کاملا تمیز کنید و سپس برای نظافت اقدام کنید.
  • حواستان باشد که از شوینده مناسب برای نظافت کاشی استفاده کنید تا آسیبی به آن وارد نشود.
  • استفاده از شوینده معطر آرامش بیشتری را برای محیط خانه فراهم می‌کند.
  • اگر به بیماری‌های تنفسی مانند آسم مبتلا هستید، هنگام استفاده از شوینده‌هایی مانند وایتکس مراقب باشید.
  • قبل از تمیزکردن دیوار خانه نوساز دقت کنید که رنگ آن کاملا خشک شده باشد.

برای نظافت خانه نوساز از کجا شروع کنیم؟

اگر قبل از شروع به تمیز کردن خانه نوساز با سردرگمی مواجه شدید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید. افراد زیادی از این موضوع شکایت می‌کنند.

برای آرامش و راحتی بیشتر خودتان بهتر است قبل از شروع نظافت خانه نوساز، کاملا وسایل اضافی را جمع کنید و فضا را برای شروع کار آماده کنید. این کار باعث می‌شود که زودتر برای شروع نظافت قسمت مورد نظرتان تصمیم بگیرید.

تمیزکردن سرامیک خانه نوساز

1. آشپزخانه؛ اولین قسمت برای نظافت واحد نوساز

بهتر است نظافت خانه نوساز را از آشپزخانه شروع کنید. از آن‌جایی که این قسمت از خانه برای اعضای خانواده بسیار کاربردی است، تمیز کردن آن باعث می‌شود که به آرامش روانی بیشتری برسید.

همچنین در موقع لزوم، می‌توانید با تهیه غذاهای ساده تجدید قوا کنید و با انرژی بیشتری کار نظافت را ادامه دهید.

تمیز کردن خانه نوساز

2. نظافت دیوار خانه نوساز 

قبل از شروع نظافت خانه نوساز و دیوارهای آن، از این موضوع مطمئن شوید که رنگ آن‌ها کاملا خشک شده است. از آنجا که دیوارهای خانه نوساز لکه و کثیفی چندانی ندارند و معمولا گردوغبار ناشی از امور بنایی روی آن‌ها جا خوش کرده‌اند، از این رو لازم نیست از لکه‌برهای قوی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن نقاط چسبناک، بهتر است مقداری نرم کننده‌ی پارچه را روی اسفنج نرم بریزید و به‌آرامی روی نقاط مورد نظر بکشید.

با این روش، هرآنچه به دیوار چسبیده باشد ناپدید خواهد شد. نرم‌کننده پارچه گزینه خوبی نیز برای جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار است.

نظافت ساختمان نوساز

3. تمیز کردن کف خانه نوساز را فراموش نکنید

برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز قبل از ورود آن را با صابون مخصوص تمیز کنید و در نهایت تی بکشید. زمانی که چسب یا مواد دیگر به کف چسبیده باشد سعی کنید در ابتدا آن را به‌آرامی از کف جدا کنید و در ادامه کف را تمیز کنید.

اگر کف خانه نوساز با موکت پوشیده شده بهتر است از طریق سرویس‌های شستشوی موکت در محل با دستگاه، کف‌پوش موکت را کاملا تمیز کنید؛ با این روش شستن موکت چسبیده، این کف‌پوش آسیب نخواهند دید و بعد از شستشو کیفیت اولیه آن از بین نمی‌رود.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

4. تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام

هنگام نظافت منزل قبل از ورود به خانه جدید از تمیز کردن و شستشوی کاشی‌ها، وان، سرویس بهداشتی و حمام غافل نشوید. برای تمیز کردن این بخش‌ها، جوش شیرین و سرکه بهترین گزینه است.

بهتر است قبل از تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام گردوخاک ناشی از ساخت‌وساز را به‌خوبی پاک کنید و در نهایت نظافت را آغاز کنید.

نظافت منزل قبل از ورود به خانه جدید | نظافت خانه نوساز

5. تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

برخی افراد بر این باورند که استفاده از سرامیک‌ها در طراحی خانه باعث دردسرساز است و نظافت را سخت می‌کند. شما هم اینطور فکر می‌کنید؟ درهرحال استفاده از سرامیک باعث می‌شود که خانه شما نیاز به نظافت بیشتری داشته باشد.

با توجه به این موضوع بهتر است که سرامیک‌ها را هفته‌ای دو الی سه بار جارو کنید. به شما توصیه می‌کنیم که برای تمیزی بیشتر خانه‌تان هفته‌ای یک بار نیز با استفاده از آب ولرم و شوینده مناسب آن را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که برای نظافت خانه نوساز و سرامیک‌های آن بهتر است از محلول‌های سفید کننده یا آمونیاکی یا هر چیزی که بر پایه روغن است، استفاده نکنید تا آسیبی به سرامیک‌ها وارد نشود.

6. نظافت اتاق خواب قبل از ورود به خانه نوساز

حال که گردوخاک از بیشتر قسمت‌های خانه پاک شد، نوبت تمیز کردن اتاق خواب است. اگر تصمیم گرفتید برای پنجره‌های اتاق خواب پرده نصب کنید ما به شما توصیه می‌کنیم که بعد از نظافت کامل برای نصب پرده اقدام کنید.

به‌طور کلی برای نظافت واحد نوساز از تمیز کردن پنجره‌ها، داخل کمد و درزهای در غافل نشوید. برای ایجاد حس بهتر و آرامش بیشتر در فضای خانه بهتر است از شوینده‌ی معطر استفاده کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

سخن پایانی

در این مقاله راجع به دغدغه‌هایی که ممکن است هنگام نظافت خانه نوساز با آن مواجه شوید، صحبت کردیم. رعایت نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، علاوه‌بر اینکه سرعت بیشتری به نظافت می‌دهد باعث می‌شود که به قسمت‌های مختلف خانه نیز آسیب وارد نشود.

مجموعه آچاره با چندین سال سابقه به شما کمک می‌کند که نظافت خانه نوساز خود را به بهترین شکل انجام دهید. اگر تجربه استفاده از خدمات نظافت آچاره را دارید، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به کارگر خانم برای نظافت مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه

  1. برای خونه نوساز 90 متری چندتا باید نیرو بگیریم؟ شما 2 تا نیرو همزمان اعزام میکنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا