علت ارور E1 در چایساز بیم [بررسی مشکلات چایساز بیم ]

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

اگر شما هم برای آماده کردن چای از دستگاه چای‌ساز استفاده می‌کنید، از اهمیت سالم بودن آن در طول روز آگاه هستید. در صورتی که چای‌ساز شما خراب شده باشد و به لوازمی همچون کتری دسترسی نداشته باشید، باید از نوشیدن چای صرف‌نظر کنید و روز خود را بدون این نوشیدنی جذاب به اتمام برسانید.
در این شرایط افراد نسبت به شناسایی اختلال موجود در عملکرد چای‌ساز اقدام می‌کنند تا مشکل این مشکل را در زمان کوتاهی برطرف کنند. اگر شما از چای‌ساز بیم استفاده می‌کنید و به دلیل بروز نقص در عملکرد این دستگاه با مشکل مواجه شده‌اید، با مطالعه این مقاله از مجله آچاره می‌توانید علت ارور E1 در چایساز بیم و دلیل بروز دیگر مشکلات رایج این دستگاه را شناسایی کرده و اقدامات لازم جهت رفع آن‌ها را اتخاذ کنید. با ما همراه باشید.

مشکلات رایج چایساز بیم

در این بخش با مرور رایج‌ترین اختلالات چای ساز بیم، اطلاعات لازم به منظور رفع این مشکلات را در اختیار شما قرار خواهیم داد. مشکلاتی که شما معمولا در عملکرد چای‌ساز بیم مشاهده خواهید کرد، عبارتند از:مشکلات رایج چایساز بیم

1. روشن نشدن چایساز بیم

در صورتی که موفق به روشن کردن این دستگاه نمی‌شوید باید در طی چند مرحله عوامل احتمالی که باعث بروز این مشکل می‌شوند را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • رایج‌ترین علت روشن نشدن چای ساز بیم، اختلال در سیستم برق‌رسانی این دستگاه محسوب می‌شود. به همین دلیل ابتدا سالم بودن پریز برق را چک کنید. به این منظور یک دستگاه دیگر را به پریز متصل کرده و با روشن کردن آن از سالم بودن پریز مطمئن شوید.
  • در قدم بعد از سالم بودن دوشاخه چای‌ساز اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که پریز و دوشاخه سالم بودند، شرایط سیم‌های چای‌ساز را مورد بررسی قرار داده و به دنبال هر نوع فرسودگی و یا پارگی بگردید.
  • سپس شرایط فیزیکی صفحه کلید دستگاه را چک کنید. اگر کلیدهای مرتبط دچار شکستگی شده بودند، اقدامات لازم در جهت تعویض آن‌ها را در نظر بگیرید.
  • اگر هیچکدام از موارد بالا دچار مشکل نشده بودند، احتمالا برد مرکزی چای‌ساز ایراد پیدا کرده است. به دلیل حساسیت بالای برد مرکزی روند عیب‌یابی آن را حتما به افراد دارای صلاحیت واگذار کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

روشن نشدن چایساز بیم

2. خاموش نشدن چایساز بیم پس از جوشیدن آب

امروزه چای‌سازها پس از این که آب موجود در کتری به نقطه جوش می‌رسد، به صورت خودکار خاموش می‌شوند. این خاموش شدن از بخار شدن آب جلوگیری کرده تا در نهایت به دستگاه آسیب وارد نشود.

در اکثر اوقات خاموش نشدن چای‌‌ساز به علت بروز نقص در عملکرد سنسور دما و یا ترموستات دستگاه ایجاد شده و شما باید سالم بودن این قطعه را بررسی کنید. در صورتی که سنسور دمای چایساز بیم قادر به تشخیص جوشیدن آب نباشد، فرمان مربوط برای خاموش شدن دستگاه صادر نشده و چای‌ساز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در این شرایط تعمیر چای‌ساز را به تعویق نیاندازید تا نسبت به ایجاد مشکلات بیشتر در این دستگاه پیشگیری به عمل آید.

مطالعه بیشتر: رفع خطای e1 در چای ساز فلر (Feller)

3. ارور E1 در چایساز بیم

یکی از اختلالات دیگری که هنگام استفاده از این دستگاه مشاهده می‌شود، نمایش ارورE1 در چایساز بیم است اما علت نمایش این کد خطا چیست؟ اگر چای‌ساز بیم شما ارور E1 را نمایش می‌دهد، عملکرد سنسور زیر دستگاه با اختلال مواجه شده و وظیفه خود را به درستی اجرا نمی‌کند.

از آنجایی که سنسور چایساز بیم دارای ساختاری بسیار ظریف است، عیب‌یابی، تعمیر و یا تعویض آن به افراد بدون تجربه پیشنهاد نمی‌شود. در این شرایط توصیه آچاره به شما استفاده از کمک یک فرد متخصص است. شما با ثبت درخواست در وب‌سایت و اپلیکیشن آچاره و یا تماس با شماره 1471 می‌توانید در مدت زمان کوتاهی از خدمات کارشناسان کاربلد آچاره بهره‌مند شوید.

ارور E1 در چایساز بیم

4. گرم نماندن چای در چای‌ساز

علت اصلی که باعث گرم نماندن چای در چای‌ساز بیم می‌شود، ایجاد اختلال در عملکرد المنت دستگاه است. در این شرایط احتمال سوختن المنت و یا ایجاد نقص در عملکرد آن وجود دارد و شما با عیب‌یابی این قطعه باید میزان خرابی المنت را بررسی کنید.

در این مرحله شما باید علاوه بر ساختار المنت، شرایط اتصالات آن را چک کرده و در صورت نیاز اتصال سیم‌های المنت را اصلاح کنید. اگر المنت چای‌ساز قابل تعمیر نبود، با مراجعه به مراکز معتبر یک المنت جدید بااصالت تهیه کرده و آن را با المنت خراب جایگزین کنید.

5. پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای‌‌ساز

در صورتی که پس از روشن کردن چای‌ساز فیوز ساختمان می‌پرد، شما باید در اولین قدم اتصال دستگاه با شبکه برق شهری را قطع کنید. پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای‌ساز بیم نشان از وجود اتصالی در مدار این دستگاه دارد که اختلالی خطرناک در نظر گرفته می‌شود.پریدن فیوز هنگام روشن کردن چای‌‌ساز

وجود هرگونه اتصالی در مدار چای‌ساز علاوه بر وارد کردن آسیب به قطعات این دستگاه می‌تواند به دیگر لوازم برقی موجود در ساختمان نیز آسیب وارد کند. بنابراین هنگام مشاهده این مشکل، تعمیر چای‌ساز را به تعویق نیانداخته و هر چه سریع‌تر با کمک یک فرد دارای صلاحیت، اختلال و ایراد موجود در مدار را برطرف کنید.

6. تولید صدای غیرطبیعی توسط چای‌ساز بیم

از اختلالاتی که باعث ایجاد صدای زیاد توسط این دستگاه می‌شوند، می‌توان به مواردی همچون جنس غیراستاندارد آلیاژ بدنه، نقص در عملکرد المنت حرارتی، موقعیت نامناسب کلیدها و … اشاره کرد.

در این شرایط شما باید با بررسی این عوامل ریشه بروز این اختلال را شناسایی کرده و در ادامه مشکل موجود را رفع کنید. در صورتی که قادر به عیب‌ یابی چای ساز بیم خود نیستید، کارشناسان مجرب آچاره به این منظور در کنار شما خواهند بود.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

صدای غیرطبیعی توسط چای‌ساز بیم

جمع‌‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا اطلاعات لازم به منظور شناسایی علت ارور E1 در چایساز بیم و دیگر مشکلات رایج در این دستگاه را در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که عیب‌یابی و تعمیر لوازم برقی مثل چای‌ساز، خطرات احتمالی متعددی را به همراه دارد که در صورت بی‌دقتی، سلامت شما را در معرض خطر قرار خواهند داد.

در نتیجه اگر در این زمینه تجربه ندارید، در این راستا از کمک یک فرد متخصص بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه از این متخصصین دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید، سپاس‌گزاریم.

3.9/5 - (100 امتیاز)

9 دیدگاه

  1. سلام چایی ساز بوش دارم قسمت گرم نگهدارنده قوری ارور E1میده بعد یه دقیقه دوباره برمیگرده روی درجه قبلی این حالت دائما درحال تکراره
    خواستم بدونم علتش چیه و اگه نیاز به تعمیر داره هزینش چقدره؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمالا المنت زیر صفحه خراب شده و باید تعویض بشه.
      قیمت المنت با تعویض 450 تا 550 هستش

  2. سلام چایساز بیم دارم بعد از اینک کلید روشن رو میزنم و روی دکمه صد درجه میزنم بلتفاصله شروع به بوق بوق میکنه

  3. سلام خسته نباشید کتری برقی سیلور کرست که تازه خریدیم بخوبی کار می‌کرد متأسفانه منطقه آب ما آهک زیاد داره به همین دلیل هر دفعه کتری رو میشستم از دیروز اول E3رو نشون میداد ولی بعدش E1 رو نشون میده لطفاً راهنمایی بفرمایید 🙏

    1. این رو باید زحمت بکشید، داخلش سرکه بریزید بعد 24 ساعت خالی کنید و بعدش استفاده کنید . درست میشه

  4. سلام چایی ساز ریچموند دارم e1میده کتری مشکلی نداره ولی سمت قوری سرده مشکل از چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا