رفع خطای e1 در چای ساز فلر (Feller) و بررسی ایرادات متداول آن

لوازم خانگیچای و قهوه ساز

مشکلاتی که در چای ساز فلر ایجاد می‌شود، گاهی اوقات ممکن است بسیار ساده باشد و شما در منزل بتوانید به رفع آنها بپردازید و گاهی نیاز به کمک یک تکنسین متخصص در این زمینه داشته باشید. موضوع این مقاله رفع خطای e۱ در چای ساز فلر است. همچنین در ادامه به رفع برخی خطاهای دیگر و عیب‌یابی مشکلات رایج چایی ساز فلر خواهیم پرداخت.

ایرادات و خطاهای رایج چای ساز فلر 

اگر شما نیز در منزل خود از دستگاه چای‌ساز استفاده می‌کنید احتمالاً متوجه شده‌اید که گاهی ممکن است عملکرد این دستگاه دچار برخی مشکلات شود و این مشکلات نیاز به عیب‌یابی داشته باشند. گاهی اوقات این مشکلات به وجود آمده چندان مهم نیستند و شما می‌توانید در منزل بدون اینکه به کمک تکنسین نیاز داشته باشید، به رفع آن‌ها بپردازید. حال ما در ادامه قصد داریم این ایرادات و مشکلات چای ساز فلر را برای شما شرح دهیم تا با به‌راحتی بتوانید به ایراد دستگاه خود پی برده و تا جایی که ممکن است به رفع آن بپردازید؛ بنابراین اگر دستگاه چای‌ساز شما نیز کاربرد زیادی دارد، توصیه می‌کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

  1. روشن نشدن چای ساز
  2. خاموش شدن چای ساز پیش از به جوش آمدن آب
  3. خطای e1 چای ساز فلر
  4. خاموش نشدن چای ساز پس از به جوش آمدن آب
  5. پریدن فیوز برق بعد از اینکه چای‌ساز به برق وصل شد.
  6. داغ نشدن آب در چای ساز

خطاهای رایج چای ساز فلر 

1. راه‌های عیب یابی و رفع ایراد روشن نشدن چای ساز فلر

اگر دستگاه چای‌ساز منزل یا محل کارتان علی‌رغم اینکه به برق وصل شده، همچنان واکنشی از خود نشان نداده و روشن نمی‌شود، برای عیب‌یابی و رفع این ایراد باید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • در وهله اول مطمئن شوید که دستگاه شما به‌درستی به برق وصل شده است، سپس پریز و کابل را چک کنید تا ببینید آیا دچار آسیب یا قطعی شده‌اند و یا خیر؟
  • از جمله رایج‌ترین ایراداتی که موجب کار نکردن و روشن نشدن چای‌ساز می‌شود، خراب شدن کلید روشن خاموش آن است، بنابراین از سالم بودن این کلید مطمئن شوید.
  • اگر دستگاه شما دارای برد الکترونیکی است حتماً این برد الکترونیکی را نیز چک کنید.

2. رفع ایراد خاموش شدن چای ساز پیش از به جوش آمدن آب

اگر دستگاه چای‌ساز شما قبل از اینکه آب به نقطه جوش برسد خاموش شود، یعنی آب داخل چای‌ساز ولرم باشد، جهت رفع این ایراد چای‌ساز و عیب‌یابی آن باید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • در مرحله اول باید سنسور دمای چایساز را بررسی کنید، چرا که سنسور دما وظیفه تشخیص دقیق دمای آب را دارد و این سنسور دما است که بعد از رسیدن آب به نقطه جوش فرمان خاموشی دستگاه را صادر می‌کند. در صورتی که این سنسور دما به‌طور صحیح فعالیت نکند مسلما امکان تشخیص دقیق دمای آب نیز وجود نخواهد داشت و به این ترتیب سنسور دما قبل از اینکه آب به نقطه جوش برسد، فرمان قطع فعالیت چای‌ساز را می‌دهد.
  • از دیگر دلایلی که می‌تواند موجب خاموش شدن دستگاه چای‌ساز پیش از جوشیدن آب شود، مسدود شدن لوله‌های بخار است.
  • از دیگر علل بروز چنین ایراداتی می‌تواند درست بسته نشدن درب کتری نیز باشد.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
ایراد خاموش شدن چای ساز

3. عیب یابی و رفع خطای e۱ چای ساز فلر

اگر هنگام روشن کردن دستگاه چای ساز فلر خود کد خطای e1 بر روی صفحه نمایش آن نقش می‌بندد، برای عیب یابی و رفع خطا e1 چای ساز feller باید به بررسی مورد زیر بپردازید:

  • وجود مشکل و خرابی در سنسور کف کتری موجب نمایش این کد بر روی صفحه نمایشگر چای ساز فلر می‌شود؛ بنابراین برای رفع خطا e1 چای ساز فلر باید به تعمیر یا تعویض سنسور کف کتری بپردازید.

بیشتر بخوانید: رسوب‌زدایی چای‌ساز و کتری برق

 4. رفع مشکل خاموش نشدن چای ساز پس از به جوش آمدن آب

در صورت وجود این مشکل، دستگاه پس از اینکه آب به جوش آمده همچنان در حال فعالیت است و خاموش نمی‌شود. برای عیب‌یابی و رفع این ایراد باید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • دلیل اول وجود ایراد و خطا در ترموستات چای ساز
  • وجود ایراد و خطا در المنت چای ساز

خاموش نشدن چای ساز پس از به جوش آمدن آب

5. پریدن فیوز هنگام وصل کردن چای‌ساز فلر به برق

اگر زمانی که دستگاه چای‌ساز خود را به برق وصل می‌کنید، فیوز برق شما می‌پرد. برای رفع این ایراد و عیب‌یابی آن باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • در صورت وجود اتصالی در چای‌ساز با وصل کردن آن به برق ممکن است فیوز خانه بپرد.
  • از جمله دیگر مواردی که ممکن است موجب پریدن فیوز خانه هنگام وصل کردن چای‌ساز به برق شود، وجود اشکالات در سیستم برق‌کشی خانه است.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

6. راه‌های عیب یابی و رفع خطای داغ نشدن آب در چای ساز

اگر آب داخل چای‌ساز شما همچنان ولرم می‌ماند و گرم نمی‌شود، برای عیب‌یابی و رفع این مشکل باید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • از جمله اصلی‌ترین دلایل داغ نشدن آب در دستگاه چای ساز وجود اشکال در المنت آن است.
  • از دیگر مسائلی که می تواند موجب بروز این خطا شود وجود ایراد در عملکرد ترموستات چای ساز است.رفع خطای داغ نشدن آب در چای ساز فلر

کلام آخر

در مقاله فوق سعی داشتیم شما را با انواع خطا و ایراداتی رایج چای ساز فلر آشنا کرده و راه‌های عیب‌یابی و رفع این مشکلات و خطاها از جمله رفع خطای e1 چای ساز فلر و رفع مشکل داغ نشدن آب و… را با شما در میان بگذاریم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که روزانه استفاده زیادی از چای‌ساز دارید، متوجه این مسئله خواهید بود که عملکرد این دستگاه گاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود که برخی از این مشکلات را می‌توانید، خودتان به‌تنهایی و به‌راحتی در منزل رفع کنید. اما برای رفع برخی از این مشکلات نیاز به تعویض قطعه و یا حضور تکنسین و تعمیرکار ماهر در این زمینه وجود دارد، بنابراین توصیه ما به شما این است که در صورت بروز هرگونه خرابی و خطا در چای ساز شما، اگر مهارت خاصی در زمینه تعمیر و رفع خطای آن ندارید، از خدمات کارشناسان مجرب آچاره برای تعمیر چای ساز خود استفاده کنید. ثبت سفارش و استعلام قیمت تعمیرات در آچاره کاملا رایگان و سریع است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا