آیا ریمپ ecu برای ماشین ضرر دارد؟

خودروتست دیاگ و ریمپ ECU

اگر خودروتان را ریمپ کنید، کارکرد آن به شکل چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند. این روزها طرفداران فرآیند ریمپ خودرو خیلی زیادند و روزبه‌روز افراد زیادی تصمیم می‌گیرند که اقدام به ریمپ کنند. اما آیا ریمپ ecu برای ماشین ضرر دارد؟ در ادامه این مقاله قرار است بگوییم که ریمپ خودرو چیست و چه زیان‌هایی می‌تواند داشته باشد. پیشاپیش ممنون هستیم که این مقاله را می‌خوانید. در پایان مقاله هر سوالی که در خصوص ریمپ خودرو داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند. 

ریمپ ecu ماشین چیست

ریمپ یک فرآیند است که در طی آن، موتور خودرو تقویت می‌شود. معمولا دارندگان خودروهای اسپرت یا ماشین‌های سنگین سراغ ریمپ می روند. ریمپ باعث می‌شود که دور موتور زیاد بشود. کارآیی آن بالا برود و راننده از رانندگی‌اش لذت بیشتری ببرد.

ریمپ خودرو چیست و چکار می‌کند

چند نوع تنظیم ریمپ وجود دارد؟

در واقع دو نوع تنظیم برای ریمپ ecu وجود دارد. تنظیم مکانیکی و تنظیم الکترونیکی.

تنظیم مکانیکی ecu هزینه‌بر است و در آن، درواقع قطعات مکانیکی خودرو مانند موتور تعویض می‌شوند.

اما در تنظیمات الکترونیکی، تنظیمات نرم‌افزاری ریمپ می‌شوند. با تنظیمات نرم‌افزار خودرو، اجزای مختلف آن طوری تنظیم می‌شوند که به‌طور بهینه کار کنند. مثلاً سوخت رسانی تنظیم می‌شود. یا مصرف سوخت به طور بهینه‌تری استفاده می‌شود. 

دلیل ریمپ کردن خودرو

خودروها موقع خروج از کارخانه، طوری تنظیم شده‌اند که از تمام توانشان استفاده نمی‌شود. با اعمال تغییرات ecu و ریمپ خودرو، شما می‌توانید کاری کنید که شاهد عملکرد بهتر و بهینه‌تر خودروتان باشید. Ecu را می‌توان مغز ماشین دانست چرا که می‌تواند عملکرد چیزهایی چون فشار توربوشارژر، عملکرد موتور احتراق و فشار سوخت را کنترل کند. 

مطلب پیشنهادی : علائم خرابی توربو خودرو و سوالات متداول توربو شارژر

دلیل ریمپ کردن خودرو. چرا باید خودرو را ریمپ کرد؟

آیا ریمپ ecu برای ماشین ضرر دارد؟

طبق چیزهایی که گفته شد بنظر می‌رسد که ریمپ تماماً سود است و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و کاری می‌کند که تمامی اجزا با بهترین شکل کار کنند.

اما آیا تنظیماتی با این همه فایده می‌تواند معایبی هم داشته باشد؟ آیا ریمپ برای ماشین ضرر دارد؟ برخی از کسانی که اقدام به ریمپ کردن ماشین خود کرده‌اند، از این کار ناراضی بوده و می‌گفتند که ضررهایی برایشان به بار آمده است. 

مضرات ریمپ کردن خودرو

  • فرآیند ریمپ ارزان نیست.
  • نتایج به دست آمده بعد از ریمپ مشخص نیست.
  • گاهی باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.
  • گارانتی را باطل می‌کند.
  • حق بیمه را بیشتر می‌کند.
  • فشار زیادی به ماشین وارد می‌کند.

چگونه می‌توان خودرو را به خوبی ریمپ کرد؟ ضررهای ریمپ کردن خودرو چیست؟

  • اگر بخواهید خودروتان را ریمپ کنید، باید از متخصصان امر کمک بگیرید. این کار با توجه به نوع خودرو قیمتش فرق می‌کند و گاهاً بسیار پر هزینه است. 
  • در پایان فرآیند ریمپ کردن، نمی‌توانید دقیق نتیجه بگیرید که تغییر و نتیجه‌ی نامطلوبی در خواهد آمد یا خیر.
  • گاهی پیش می‌آید که ریمپ خودرو افزایش سوخت را بالا برده است. یکی از دلایل ریمپ کردن این است که مصرف سوخت به شکل بهینه‌ای صورت بگیرد و اگر در عوض افزایش سوخت را زیاد کند، باعث ایجاد نارضایتی‌های فراوان می‌شود.
  • اگر در فرآیند ریمپ خودروتان زیاده‌روی کنید و تغییرات زیادی در آن اعمال کنید، گارانتی باطل می‌شود. 
  • اگر تصمیم به ریمپ گرفتید، باید به شرکت بیمه‌تان خبر دهید. اگر این اتفاق نیوفتد، ممکن است بیمه‌تان باطل شود.
  • ریمپ باعث افزایش فشار در برخی از بخش‌های خودرو مانند پدال‌ها می‌شود. ممکن است این فشارهای وارده برای برخی خودروها زیاد از حد باشد و ان‌ها توان تحملش را نداشته باشند.

مطلب پیشنهادی : علائم خرابی پوشش دریجه سوپاپ موتور خودرو

اگر ریمپ ecu به دست افراد غیر متخصص انجام شود چه می‌شود؟

برای انجام این کار، نیاز به دانش‌های نرم‌افزاری، تجربه، تسلط به زبان انگلیسی و همچنین دانش برنامه‌نویسی نیاز است. تمام این موارد لازم است تا از شخص یک متخصص بسازد. از سپردن خودروتان به دست نیروهای بی‌تجربه و غیر متبحر خودداری کنید چون این‌طوری ممکن است مشکلاتی برای خودروتان ایجاد شود و مجبور شوید هزینه‌های بیشتری بپردازید تا مشکل رفع شود.

ریمپ کردن با ابزار نامرغوب و غیر اورجینال

به علت تحریم‌های بین‌المللی، به دست آوردن قطعات اورجینال برای خودروها، به‌خصوص خودروهای خارجی دشوار است و ممکن است افرادی که ریمپ می‌کنند، این کار را با قطعات ارزان قیمت انجام دهند. قطعات غیر اورجینال خیلی زود دوباره از کار می‌افتند یا باعث کاهش کارایی خودروتان می‌شوند. بهتر است از تعمیرکارانی کمک بگیرید که مطمئن شوید قطعات اورجینال و باکیفیت برای خودروتان پیدا می‌کنند.

برای ریمپ خودرو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

آیا می‌توان ریمپ را به تنظیمات اولیه برگرداند؟

جواب مثبت است. فرآیند ریمپ ecu برگشت‌پذیر است. اگر از نیروهای متخصص کمک بگیرید و بخواهید خودرو به تنظیمات اولیه‌اش برگردد، ان‌ها قادرند این کار را انجام دهند. 

آیا ریمپ ecu برای ماشین ضرر دارد؟

جمع‌بندی

ریمپ فرآیندی نرم افزاری است که طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها این روزها از این فرآیند استفاده می‌کنند تا کارآیی خودرو را بالا ببرند. آیا ریمپ ecu برای ماشین ضرر دارد؟ هر نرم افزاری ضررهای خود را دارد اما اگر به دست افراد قابل اعتماد انجام شود ضررهایش بسیار کمتر از فایده‌هایی است که به شما می‌رساند. اگر برای ریمپ کردن خودروتان نیاز به نیروهای قابل اعتماد و باتجربه‌ای داشتید که بتوانید با خیال راحت خودروتان را به آنها بسپارید، می‌توانید از تعمیرکاران آچاره کمک بگیرید. تیم تعمیرکاران آچاره در زمان کوتاهی پس از ثبت سفارش با شما تماس می‌گیرند و خدمات مورد نظرتان را در محل ارائه می‌دهند.

مطلب پیشنهادی : آموزش تعویض دستی روغن گیربکس

برای ثبت سفارش در آچاره و همچنین مشاهده نظرات و امتیازات دیگر مشتریانی که از خدمات استفاده کرده‌اند، می‌توانید از طریق اپلیکیشن و سایت آچاره اقدام نمایید. همچنین شماره تماس ۱۴۷۱ دیگر راه ارتباط با ما خواهد بود. از زمان ثبت سفارش تا پایان زمان دریافت خدمات پشتیبانان آچاره در کنار شما خواهند بود تا به کوچکترین مشکلات و شکایات از سوی شما رسیدگی کنند. ثبت سفارش رایگان بوده و در صورتی که اولین سفارش شما باشد، شامل ده درصد تخفیف خواهد بود.

3.2/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا