نحوه محاسبه مصرف بخاری برقی

بخاری گازیگرمایش

محاسبه مصرف بخاری برقی چگونه است؟ بخاری برقی وسیله‌ای است که انرژی الکتریستیه را به انرژی گرمایشی تبدیل می‌کند و باعث گرمای محیط می‌شود.

این وسیله گرمایشی به دلایل مختلفی مانند ابعاد کوچک، قابلیت جابه‌جایی و … همیشه یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی برای بسیاری از افراد بوده است.

اما موضوعی که همیشه برای این افراد سؤال بوده، این است که مصرف بخاری برقی چقدر است؟ آیا مصرف بخاری برقی زیاد است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه محاسبه مصرف بخاری برقی آشنا شوید.

نکات کلیدی

  • بهتر است بخاری برقی را تا حد امکان در نزدیکی درب و پنجره قرار ندهید.
  • بخاری برقی نسبت به بخاری‌های گازی و نفتی از مصرف انرژی کمتری برخوردار است.

مصرف برق بخاری برقی چقدر است؟

در حقیقت برای این سؤال جواب دقیق و واضحی وجود ندارد و این موضوع به این دلیل است که بخاری‌ برقی‌های مختلف، میزان مصرف متفاوتی دارند و جواب این سؤال بسته به انواع مدل بخاری برقی می‌تواند متفاوت باشد.

اما به‌طور کلی مصرف بخاری برقی در 2 درجه A و ‌B قرار دارند و درجه A همیشه از مصرف برق کمتری نسبت به درجه B برخوردار است. اما تنها این موضوع نمی‌تواند در مصرف بخاری برقی مدنظر قرار بگیرد و مسائل دیگری نیز در این موضوع دخیل هستند.

برای مثال وجود تایمر، قابلیت‌های مختلف صرفه‌جویی یا قابل تنظیم بودن حرارت و درجه گرمای بخاری برقی نیز می‌توانند در تعیین و محاسبه مصرف انرژي بخاری برقی نقش داشته باشند.

نصب و تعمیر بخاری برقی خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب و راه‌اندازی بخاری برقی
  • راه‌اندازی شومینه
  • رفع خرابی ترموکوپل بخاری
  • عیب‌یابی و تعمیر مشکلات رایج بخاری برقی

نصب و تعمیر بخاری برقی با آچاره

نصب و تعمیر بخاری برقی خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب و راه‌اندازی بخاری برقی
  • راه‌اندازی شومینه
  • رفع خرابی ترموکوپل بخاری
  • عیب‌یابی و تعمیر مشکلات رایج بخاری برقی

نصب و تعمیر بخاری برقی با آچاره

مصرف بخاری برقی در ماه

برای این‌که بفهمیم مصرف بخاری برقی در ماه چقدر است باید به عوامل زیادی توجه کنیم. به‌طور معمول معادلاتی برای محاسبه هزینه برق بخاری برقی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانیم به جواب این سؤال دست پیدا کنیم.

برای مثال شما برای یک محیط ۵۰ متری باید یک بخاری با توان ۵۰۰۰ وات خریداری کنید تا بتواند محیط را به‌خوبی گرم کند. معمولا برای هر 10 متر فضا، شما نیاز به ۱۰۰۰ وات توان مصرفی برق دارید.

مصرف بخاری برقی در ماه

کاهش هزینه انرژي بخاری برقی

برای کاهش مصرف انرژي بخاری برقی نیز می‌توان کارهایی انجام داد و به این طریق مصرف برق آن را تا حدودی کاست. برای این‌که بتوانید در مصرف انرژی بخاری برقی صرفه‌جویی کنید، باید چند کار را انجام دهید.

در قدم اول شما باید نسبت به عیب یابی بخاری برقی خود اقدام کنید تا در صورت وجود اختلال در سیستم، مشکلات دستگاه برطرف شود. این کار به‌صورت مستقیم در راندمان بخاری شما تاثیرگذار خواهد بود.

ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه این است که بخاری برقی را در محل مناسبی قرار دهید. برای مثال اگر بخاری برقی را در نزدیکی درب و پنجره بگذارید، می‌تواند باعث هدر رفت مقدار زیادی انرژی شود.

اما یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید به این منظور انجام دهید این است که درزهای درب و پنجره‌ها را کاملا ببندید تا انرژی تولیدشده توسط بخاری از این منافذ به بیرون نرود و گرمای بیشتری در محیط ذخیره شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر بخاری برقی!

یکی دیگر از نکاتی که هنگام استفاده از بخاری برقی باید در نظر داشته باشید این است که بخاری برقی طوری طراحی نشده که به‌طور مداوم روشن باشد؛ بنابراین بهتر است در زمان اوج مصرف برق یا زمانی که احتیاجی به بخاری برقی ندارید آن را خاموش کنید.

همچنین توجه داشته باشید که تمیز کردن بخاری برقی به‌صورت منظم نیز می‌تواند در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی را ایفا کند.

کاهش مصرف بخاری برقی

محاسبه هزینه برق بخاری برقی

برای انجام این کار شما به کمی هوش ریاضی نیاز دارید و به‌راحتی می‌توانید به میزان مصرف بخاری برقی در ماه دست پیدا کنید.

ابتدا شما باید میزان توان بخاری برقی که معمولا روی جعبه آن نوشته شده است را در تعداد ساعاتی که از بخاری برقی استفاده می‌کنید ضرب کنید. پس از آن عددی که به دست آوردید را در ۳۰ که نشان‌دهنده ۳۰ روز ماه است، ضرب کنید.

در اینجا شما با یک عدد روبه‌رو می‌شوید که باید آن را با تعرفه هزینه برق که بر روی قبض برق شما وجود دارد ضرب کنید. وقتی تمام این کارها را انجام دادید، می‌توانید میزان مصرف بخاری برقی در یک ماه را مشاهده کنید.

محاسبه هزینه برق بخاری برقی

مطلب پیشنهادی: کاهش مصرف گاز پکیج دیواری

 جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه محاسبه مصرف بخاری برقی و ارائه روش‌هایی برای کاهش مصرف انرژی بخاری پرداختیم تا شما بتوانید با رعایت برخی از نکات، نسبت به کاهش مصرف بخاری خود اقدام کنید.
در نهایت به خاطر داشته باشید که تیم تعمیرکار بخاری آچاره به‌منظور ارائه خدمات تعمیر بخاری گازی و برقی، در کنار شما خواهند بود. کافی‌ست سفارش خود را در سایت آچاره ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا